Beste Zalman Processorkoeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb samen met een vriend mijn pc in elkaar geknutseld, maar het enige wat ons niet lukte was de standaard Intel processorkoeler goed vast de klikken op de processor die vastzit op de Gigabytemoederbord(GA-965P-DQ6 S775 I965P ATX). Dit was hem nog nooit overkomen en het lukte zelfs niet met hulp van anderen.

Ik heb de pc nu wel draaiende, maar de processor wordt toch steeds te warm (rond de 63 graden zonder programma's draaiend) en de koeler zit er niet goed ingeklikt. Om eventuele doorbrandingen te voorkomen, heb ik na vele tips besloten om een Zalman koeler aan te schaffen voor mijn processor. Deze zou niet alleen beter zijn, maar ook stiller.

Mijn vraag luidt dan ook: Wat is de beste Zalman koeler voor een 775 socket?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen

Welke Zalman koelers had je trouwens al bekeken en vergeleken? :)

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 09:13
63 graden idle is wel erg heet voor een C2D (gokje) processor,...
Jij wil persee Zalman? Dan zou ik gaan voor de CNPS7000-Cu of AlCu...

Check deze link,
Want een CNPS7000 past netjes op je moederbord, en koelt ook nog een je heatpipes...

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Er zijn wel meer goede koelers zalman is niet de enige

Kijk is naar:

Thermale Take -Big Typhoon
Scythe -Infinity
Scythe -Ninja
Arctic -Freezer 7 Pro

Was laatst een heel artikel over op de frontpage, misschien de moeite waard??

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Die stockkoeler is rond uit bagger! Moest em op een ander systeem zetten maar hij is niet diep genoeg. Er zit een spleet tussen de CPU en de koeler van een mm of 2 die je dan zou moeten opvullem met koelpasta hoewel dat normaal maar heel dun hoeft. Met mijn waterkoelingsblokje wil het wel perfect. Is op een GB-P965-DS3.

Anders zou ik gewoon 1 kiezen uit het rijtje van de bovenbuurman. De artic Freezer is goedkoop en doet goed z'n best. TTBT is IMO nog steeds de beste. De Infinity is ook nog altijd erg goed maar duurder.

• Djerique
Behzo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:19:
63 graden idle is wel erg heet voor een C2D (gokje) processor,...
Jij wil persee Zalman? Dan zou ik gaan voor de CNPS7000-Cu of AlCu...

Check deze link,
Want een CNPS7000 past netjes op je moederbord, en koelt ook nog een je heatpipes...
Hardstikke bedankt man. Aan dit soort tips heb ik wat d:)b (andere Tweakers ook bedankt hoor)

Wat is het verschil tussen een Cu en een AlCu dan?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:36
Djerique schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:29:
[...]

Hardstikke bedankt man. Aan dit soort tips heb ik wat d:)b (andere Tweakers ook bedankt hoor)

Wat is het verschil tussen een Cu en een AlCu dan?
CU = compleet koper

Alcu= aluminium En koper, soort 50/50

CU is beter! :)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tomino schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:31:
[...]

CU = compleet koper

En daardoor ook een stuk zwaarder, niet onbelangrijk als je iets aan je socket/mobo gaat hangen.

www.google.nl

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 12:04
bassie_ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:19:
Er zijn wel meer goede koelers zalman is niet de enige

Kijk is naar:

Thermale Take -Big Typhoon
Scythe -Infinity
Scythe -Ninja
Arctic -Freezer 7 Pro

Was laatst een heel artikel over op de frontpage, misschien de moeite waard??
Wil je die niet noemen als je Zalman een goede koeler noemt? Zalman koelt voor geen meter in verhouding met de topproducten die je noemt. Zalman is gewoon rotzooi, zeker de laatste tijd. Maar ze zien er zeker wel leuk uit! Kom je vaak in de PC, is een energiezuinige processor en een Zalman 9500/9700 best leuk.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Djerique
Tomino schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:31:
[...]CU = compleet koper

MisteRMeesteR: En daardoor ook een stuk zwaarder, niet onbelangrijk als je iets aan je socket/mobo gaat hangen.
Ik ga dan voor een Alcu versie. Welke moet ik kiezen de A of B versie?

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik zou gewoon voor een Scythe Ninja gaan, presteerd een stuk beter dan de 9500/9700. Kost een stuk minder. Je kunt er passief mee draaien; doe ik ook.(core 2 duo e6600 @ 2,7) en dan alleen je casefans gebruiken, kan makkelijk. Anders kun je gewoon een goede 120mm fan erop zetten.

Zalman maakt op zich nog wel leuke heatsinks maar ze zijn uiteindelijk niet effectief genoeg om de meerprijs te rechtvaardigen. En de fans die ze er dan op monteren zijn om te huilen :'(

[ Voor 11% gewijzigd door The_nv40_man op 07-02-2007 17:44 ]

• Djerique
The_nv40_man schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:41:
En de fans die ze er dan op monteren zijn om te huilen :'(
Wat is er mee dan?

• Djerique
Ik ga dan voor een Alcu versie. Welke moet ik kiezen de A of B versie?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57
Hardware Junk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:35:
[...]

Wil je die niet noemen als je Zalman een goede koeler noemt? Zalman koelt voor geen meter in verhouding met de topproducten die je noemt. Zalman is gewoon rotzooi, zeker de laatste tijd. Maar ze zien er zeker wel leuk uit! Kom je vaak in de PC, is een energiezuinige processor en een Zalman 9500/9700 best leuk.
Ik heb op mijn c2d 6400 (@2,6) de zalman 9500 stressed komt deze niet boven de 28 graden uit. idle is het rond de 20/21/22 graden. Lijkt me toch een keurige prestatie.

• bassie
Waarom nou een zalman? In het topic staan genoeg tips, zalman is echt niet zo super. Zijn zat betere en goedkopere :z

• bassie
Lumics schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:42:
[...]

Ik heb op mijn c2d 6400 (@2,6) de zalman 9500 stressed komt deze niet boven de 28 graden uit. idle is het rond de 20/21/22 graden. Lijkt me toch een keurige prestatie.
Welke fan speed? Hoeveel Vmem, hoe goed is de flow in je case? Alleen temps zeggen niet zoveel.

[ Voor 11% gewijzigd door bassie op 07-02-2007 18:44 ]

• Djerique
bassie_ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:43:
[...]Waarom nou een zalman? In het topic staan genoeg tips, zalman is echt niet zo super. Zijn zat betere en goedkopere :z
Omdat ik van veel ICT vrienden heb gehoord dat het een goed en stil koel-merk is.
Maar in dit topic raadt de een dit aan en de andere dat aan, dus wordt er niet snel wijzer van.
Bovendien is het mooi meegenomen dat de CNPS7000 de heat pipes koelt van mijn GA-965P-DQ6 S775 I965P ATX moederbord.

• Djerique
The_nv40_man schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:41:
Ik zou gewoon voor een Scythe Ninja gaan, presteerd een stuk beter dan de 9500/9700. Kost een stuk minder. Je kunt er passief mee draaien; doe ik ook.(core 2 duo e6600 @ 2,7) en dan alleen je casefans gebruiken, kan makkelijk. Anders kun je gewoon een goede 120mm fan erop zetten.
Waarin presteert de Scythe Ninja beter in en waar kan je dat nachecken?

Ik heb zelf ook een C2D E6600 2,40Ghz en heb 2 goed koelende case fans, maar wat bedoel je dan precies met passief draaien van de processor fan en is dat dan niet gevaarlijk met doorbranden?

• Xof
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Had vroeger ook altijd Zalman, maar laatste tijd worden ze wat minder vind ik.

Scythe is beter bezig met de ninja en infinity, koelt beter en is stiller :)

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:03

Shaggy

Misantroop pur sang

bassie_ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:43:
[...]

Waarom nou een zalman? In het topic staan genoeg tips, zalman is echt niet zo super. Zijn zat betere en goedkopere :z
Er zijn idd zat andere koelers die mischien wel beter of hetzelfde doen voor minder geld.
Ik gebruik al sinds jaar en dag Zalman, en weet je waarom? De kwaliteit. Ze zijn onverslijtbaar. Dat kan ik van de vele andere ( in jouw ogen ) "betere" merken niet altijd zeggen helaas.

Zalman is idd best prijzig, maar je krijgt er een flink stukje techniek en boukwaliteit voor terug. Volgens mij was Zalman ook een van de eerste, zoniet de eerste, die met heatpipes aan de gang ging voordat de rest dit kopieëerde...
Je betaalt voor de naam, maar ook voor een product wwr ze achter staan, goede service, goede matrialen en erg fraaie looks.

Daar zijn veel mensen bereid voor te betalen ja. Ook al zal een andere cooler mischien een paar graden koeler zijn, en wat centjes schelen...
Ach ja, ieder zijn ding. Maar om Zalman als min of meer te dure bagger af te schepen is niet helemaal terecht lijkt me.

Making an ass of myself since the 70's

• Xof

Xof

Onverslijtbaar ben ik totaal niet mee eens, de Zalman fans zijn echt niet super. Heb hier 2 kapotte Zalman fans liggen.(pc's draaien hier wel 24/7 maar toch)

De tijd dat Zalman de beste coolers maakte is gewoon voorbij.
Lees een paar recente testen over coolers en daar kun je zien dat er betere coolers zijn.

En of Zalman de eerste was met heatpipes durf ik zo niet te zeggen, maar kans is groot dat dit niet zo is :)

Edit:
The Cooler Master DP5-K11 is the first "heatpipe" cooler available on the retail market
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1361&p=13

Edit2: En zie nieuwsbericht wat laatst op de frontpage stond: nieuws: Core 2-koelers bestrijden elkaar in stilte

[ Voor 27% gewijzigd door Xof op 07-02-2007 19:12 ]

• Djerique
Kijk eens!
Dit soort testen heb ik wat aan, dank je
d:)b

• The_nv40_man
Djerique schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:56:
[...]
Waarin presteert de Scythe Ninja beter in en waar kan je dat nachecken?

Ik heb zelf ook een C2D E6600 2,40Ghz en heb 2 goed koelende case fans, maar wat bedoel je dan precies met passief draaien van de processor fan en is dat dan niet gevaarlijk met doorbranden?
Hij presteert beter als heatsink in combinatie met weinig airflow. Maar ook met veel airflow is ie een stukje beter dan de zalmans, en dat komt ook in de diverse tests naar boven.

De fans die Zalman gebruikt zijn middelmatig en niet meer dan dat, vooral de lagers maken teveel geluid. Een Yate Loone, Nexus, Scythe sflex of een Sharkoon Silent Eagle is een veel betere keuze. Minder lawaai bij dezelfde zoniet meer airflow... maar veel airflow heb je sowieso niet nodig:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs4878828_th.jpg

Passief draaien van processor fan? Dat kan niet ;) Passief of met een fan. En in dit geval passief dus. Alleen een casefan met 500rpm erachter. Temperaturen ruim binnen het toelaatbare: 30-35 iddle, 45-55 stressed.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

offtopic:
Vraagje, is dit jouw setup? Zo ja, waarom heb je je geheugen in twee aparte banks zitten?

• Xof

Xof

shaggy8675 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:24:
[...]

offtopic:
Vraagje, is dit jouw setup? Zo ja, waarom heb je je geheugen in twee aparte banks zitten?
Dual channel DDR :)

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

offtopic:
Lijkt me sterk.

Zijn moederbord ondersteund nammelijk officieel die specifieke OCZ strips niet en zal dual channel in die setup nooit kunnen werken.

• bassie
shaggy8675 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:14:
[...]

offtopic:
Lijkt me sterk.

Zijn moederbord ondersteund nammelijk officieel die specifieke OCZ strips niet en zal dual channel in die setup nooit kunnen werken.
Waarom kan het niet werken? Omdat ze niet in het lijstje staan wilt niet zeggen dat ze niet ondersteund worden. Als het geheugen in de goede banken zit werkt het gewoon.

En als ze wat verder van elkaar kunnen ze hun warmt beter kwijt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bassie op 07-02-2007 22:23 ]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

bassie_ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:21:
[...]

Waarom kan het niet werken? Omdat ze niet in het lijstje staan wilt niet zeggen dat ze niet ondersteund worden. Als het geheugen in de goede banken zit werkt het gewoon.

En als ze wat verder van elkaar kunnen ze hun warmt beter kwijt. ;)
offtopic:
Er zijn gevallen genoeg bekend waarbij de Asus bordjes erg pickie zijn op ondersteund geheugen. Maar ja, als het werkt prima :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Djerique schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:52:
[...]
Omdat ik van veel ICT vrienden heb gehoord dat het een goed en stil koel-merk is.
Tijd om die ICT-vrienden wat bijscholing te geven :9

Systeem Specs

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
Dual channel ;)

Ik heb ook een E6600, maar met een Arctic Freezer 7 Pro voor 13 euro heb je echt een hele goede koeler.
Mijne doet 3.4Ghz en is 50C stressed met orthos. Zou voor zoiets gaan. Kost nix en is supergoed :)

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Hardware Junk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:35:
[...]

Gast, mijn opteron 146 @ 2,8ghz kwam onder load noooooooit boven de 33/34 graden uit met een zalman 7700cu @ 1000rpm ... dus wat je zegt is onzin...

Ici kann uw Werbung staan

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:40
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 02:03:
[...]

Gast, mijn opteron 146 @ 2,8ghz kwam onder load noooooooit boven de 33/34 graden uit met een zalman 7700cu @ 1000rpm ... dus wat je zegt is onzin...
dt is echt 'n zinloos argument; er worden vrijwel maandelijks CPU-cooler reviews op internet gezet - afgelopen week nog op de frontpage - waaruit elke keer blijft dat Zalman tot niet meer dan de middenmoot behoord, en daar vervolgens wel high-end prijzen aan koppelt.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Het is in ieder geval géén rotzooi, zoals hierboven beweerd wordt...

Ici kann uw Werbung staan

• The_nv40_man
shaggy8675 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:14:
[...]

offtopic:
Lijkt me sterk.

Oei :> gevaarlijke opmerking. Waarom zou het niet werken? Draait prima hoor. Het is dus inderaad mijn setup (plaatje wel wat verouderd; videokaart, voeding) en ik draai uiteraard dual channel en de ruimte die er daardoor tussen zit is ook nog eens mooi meegenomen voor de koeling.

En ik moet toch even zeggen dat een Zalman CNPS 7700cu op 1000rpm (laagste instelling van de fanmate dacht ik) absoluut niet heel stil te noemen is. De lagers maken een behoorlijk geluid en het produceerd zeker een stuk meer herrie dan bijvoorbeeld een goede losse fan. En daarbij is 1000rpm eigenlijk nog een stuk te hoog voor een 120mm fan als je voor stilte gaat. Rond 700rpm zit dan toch wel de max wat mij betreft, liever rond 500rpm. Want zelfs als de lagers niet te horen zijn; geluid is nu eenmaal luchtverplaatsing.

Disclaimer: Ik heb de Zalman CNPS7700cu, Zalman CNPS9500cu en Artic Freezer 64pro gehad, waarbij ik moet zeggen dat de artic freezer een zeer goede prijs/kwaliteit heeft maar het leukst blijft toch de Scythe Ninja, passief is gewoon het ultieme doel als je voor stilte gaat.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43
Ik ben op zoek naar een nieuwe cpu koeler.

Weet iemand nog een goede en stille socket A (462) koeler.
Zat zelf te denken aan de Zalman 7000b CU, maar na de verhalen hierboven...

Iemand andere suggesties?

Stop chasing the dream, you're already living it

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Qosmic schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:25:
Ik ben op zoek naar een nieuwe cpu koeler.

Weet iemand nog een goede en stille socket A (462) koeler.
Zat zelf te denken aan de Zalman 7000b CU, maar na de verhalen hierboven...

Iemand andere suggesties?
Voor Socket A zit je min of meer aan Zalman vastgeplakt, maar voor 775/939 of AM2 inderdaad heel ver weg uit de buurt blijven :Y)

* nero355 doet effe patsen enzo :Click!
ThermalRight Ultra 120 + Papst 120 mm. GLL = Silence :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
nero355 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:40:
[...]

Voor Socket A zit je min of meer aan Zalman vastgeplakt, maar voor 775/939 of AM2 inderdaad heel ver weg uit de buurt blijven :Y)

* nero355 doet effe patsen enzo :Click!
ThermalRight Ultra 120 + Papst 120 mm. GLL = Silence :*)
hoe zwaar is dat kreng? en trekt niet je mobo uit fatsoen..ik zit nu nl met een X2 4200 boxed en vind hem toch net iets te veel herrie maken. Dat is geloof ik boxed eigen dat ze na een maand of wat herrie gaan maken.

Zalmann is niet zo stil hoor en het koelt ook niet al te best en het is ook nog is veel te duur dus schaf een Scyte of ThermalRight Ultra aan

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

pfiew, wat is je budget? wat moet ie koelhouden? wil je eventueel gaan overklokken? hoe is je airflow in je kast? Allemaal best leuke vragen als je iets nieuws wilt kopen.
Als je bereid bent de prijs voor een Zalman te betalen, koelt het in ieder geval goed genoeg (tenzij je een ontzettend overgeklokte CPU met voltmod koel wilt houden), anders kun je even verder kijken. Een aantal algemene koelers past op veel meer, ik zou overigens eerst wat reviews doorlezen (socket A is langzamerhand te oud aan het worden)
(de TT BigTyphoon past erop, maar is ook erg prijzig, als je echter stilte wilt... (fan aanpassen en nog is ie goed)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43
het gaat mij puur om de stilte en budget is max 40 euro.

Hij moet een overklokte amdbarton2500@3200 koel houden (het liefst zo stil mogelijk)
Verder heb ik er 3casefans in, 1 intake en 2 outtake en heb verder wel een goede airflow.

edit: over de TT Big Typhoon kom ik tegenstijdige berichten tegen of deze nou wel of niet past.
Op de ene site staat van wel en de andere van niet. heb net met salland gebeld en die zeggen dat hij niet gaat passen.
heb een EPOX 8RDA moederbord

En kan ik die TT evt ook weer gebruiken als ik een upgrade doe naar een core duo cpu?

[ Voor 42% gewijzigd door Qosmic op 08-02-2007 12:53 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[quote]spyros schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:44:hoe zwaar is dat kreng? en trekt niet je mobo uit fatsoen..ik zit nu nl met een X2 4200 boxed en vind hem toch net iets te veel herrie maken. Dat is geloof ik boxed eigen dat ze na een maand of wat herrie gaan maken.
Dat is de grap : Hij is superlicht en mijn VGA koeler ook :D
Boxed die bij mijn X2 4400+ zat was ook goed, maar de heb ik weggeven aan een collega die een 4000+ tray had gekocht :)
Zalmann is niet zo stil hoor en het koelt ook niet al te best en het is ook nog is veel te duur dus schaf een Scyte of ThermalRight Ultra aan
^^ Totally agree :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45
Om nog even te replyen.
Zalman is absoluut geen zooi. Het is gewoon kwaliteit wat je in huis haalt. Maar dat is net zoals bij BMW. Je betaald daar gewoon voor.
Zoals ik hierboven zei:
Moet het weinig kosten, pak een Arctic Freezer Pro 7
Mag het wat kosten en wil je voornamelijk stile: Scythe Ninja of Infinity

Heel simpel, maar dit zijn de beste keuzen imo :)

• Operations
  • Laatst online: 23-01 09:38
Heb zelf zowel me beide E6600@3,1Ghz en me Opteron 170@2,5Ghz gekoeld met de synthe ninja koeler. vind het echt een prima ding. is wel wat passen en meten om het erin te krijgen, maar dan heb je ook wat, o ja nog een klein min puntje is de manier hoe de fan bevestigt wordt. Met 2 metalen soort van klemmen. Pluspunt is dan weer de prijs/kwaliteit verhouding en het geluidsnivo. (ik kom ook van zalman producten af). En me x2 cpu's heb ik altijd gedaan met zalman producten, vind ze wel stil maar daarintegen wel weer wat duur en prestaties zijn niet zo denderend.

[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 08-02-2007 13:31 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-01 21:31
Had op mijn s939 een Zalman 9500 nt, en was daar zeer tevreden over.. Nu heb ik een e6600 met een 9700 nt. En echt tevreden ben ik er niet over. Er zit geen fan-mate bij en via Qfan maakt hij nog steeds te veel geluid imo. Al koelt hij redelijk. Maar voor dat geld zijn er stillere en betere koelers te verkrijgen......

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Sorry, maar dit soort dingen zijn redelijk makkelijk te beantwoorden door zelf even het een en ander uit te zoeken. Welke koeler geschikt is hangt af van de specificaties en de eisen die je zelf hebt. Gewoon even kijken op de site van de fabrikant en even een beetje rondzoeken (reviews helpen vaak ook veel) en je komt er wel uit.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.