Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Zo doe ik het ook altijd... grotendeels werkt wel..
Heb ik ook aan zitten denkenThe CarNagE Man schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:56:
Gewoon orginele koeler erop zetten en hopen dat ze niks merken
Zo doe ik het ook altijd... grotendeels werkt wel..
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Echter, je hebt een kloterig kutkoelertje met herrie vervangen door een veel betere en als je dat goed gedaan hebt is de kaart er ook alleen maar beter op geworden. Als je de originele nog hebt kun je hem erop doen, maar bedenk je wel dat ze bij echt onderzoek het heus wel zien hoor. Duidelijk te zien dat je koelertje weinig tot geen slijtage heeft en zeker wanneer de rest van de kaart goed gebruikt is valt dat wel op. Pak dus ook even een busje perslucht en spuit hem goed schoon voordat je de koeler terugplaatst
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
btw: weet iemand of het erg is dat er stof tussen het PCB en de koeler zit? Ik heb daar namelijk niet de stof verwijderd...
Die van jou deed het tenminste nog, was je temperatuur trouwens wel goed??? Die van mij is gewoon echt dood nu. Aan het stof kunnen ze waarschijnlijk wel zien dat je de koeler er al een x vanaf hebt gehaald...leonpwner1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:05:
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij beschrijft, alleen dan met een 7900 van Asus. Ook door een (véél betere) vf700 -cu vervangen, en nu kreeg ik artifacts. Ik heb gewoon de stock cooler er weer opgezet en de kaart opgestuurd. Dat het eigenlijk niet mag kan wel zijn, maar ik vind het oneerlijk dat ik geen nieuwe kaart kan krijgen alleen om ik er een keer een BETERE koeler op heb gezet. Het antwoord van Asus zal waarschijnlijk wel lang op zich laten wachten, want de kaart is net een week weg, en ik hoorde dat het wel 2 maanden kan duren. Als ik jou was zou ik hetzelfde doen.
btw: weet iemand of het erg is dat er stof tussen het PCB en de koeler zit? Ik heb daar namelijk niet de stof verwijderd...
[ Voor 4% gewijzigd door Rob1106 op 07-02-2007 17:36 ]
Lees dit topic eens door: 7900 Serie artifacts en gekleurde pixels
Daar staat een manier die je probleem mogelijk oplost.
En tja ik baal er ook verschrikkelijk van dat die klote kaart nou weer precies NU kapot moest gaan terwijl ik een nieuwe koeler erop had
[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 07-02-2007 17:40 ]
Hoe bedoel je mijn probleem oplost?leonpwner1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:38:
Temp was 30 graden idle en 45 graden stressed met die vf700 -cu erop, en met stock koeler 50 graden idle, stressen geen gegevens. Het is iig geen warmte probleem hier, het is gewoon een probleem met het crappy nVidia ontwerp van die kaart, ze kunnen ook nooit eens iets goed doen...De 7900gt is wel de meest dramatische kaart ooit imo. Ik hoop dat ik een 7950gt krijg als vervanger, als compensatie voor het 2 maanden kwijt zijn van mijn kaart, en omdat het al de tweede keer is.
Lees dit topic eens door: 7900 Serie artifacts en gekleurde pixels
Daar staat een manier die je probleem mogelijk oplost.
En tja ik baal er ook verschrikkelijk van dat die klote kaart nou weer precies NU kapot moest gaan terwijl ik een nieuwe koeler erop hadKrijg ik dalijk geen garantie, terwijl het niet eens MIJN fout is maar die van nVidia
Probeert Asus dalijk nog de schuld in mijn schoenen te schuiven ook...
Verwijderd
En ja het is nou eenmaal eigen risico als het dan fout gaat.
De graka deed het goed, De zalman is een goed kooler. maar dan moet het zaakje nog wel goed in elkaar gezet worden.
No offense, maar ik heb nu al 2 keer gezegd dat hij echt dood is, niks meer doet dus...leonpwner1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:58:
Heb je geen artifacts? Doet je kaart het helemaal niet meer? Gezien de vele problemen met de 7900 serie nam ik aan dat je ook artifacts/crashes hadMaarja ik kon het proberen
Buiten dat is het een 7800 en geen 7900.
Hij heeft bijna anderhalf jaar met deze koeler gewerkt en nooit problemen mee gehad. Zaakje is dus echt wel goed in elkaar gezet. Doe het ook wel langer als vandaag. Heb toevallig een dag van te voren nog met speedfan temps gecontroleerd, misschien niet super nauwkeurig maar lag rond de 30 graden. Lijkt me toch best redelijk. Het komt dus ook duidelijk niet door temperatuur imho.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:09:
Ik twijfel niet aan de kundigheid van de graka of de zalman.
En ja het is nou eenmaal eigen risico als het dan fout gaat.
De graka deed het goed, De zalman is een goed kooler. maar dan moet het zaakje nog wel goed in elkaar gezet worden.
Maar als je hiermee bedoelt dat het mijn eigen domme rotschuld is dat ik met ESD dat ding heb vernaggeld, dan moet ik je helaas gelijk geven..
Ik ga morgen de rma regelen. Ik zal het verdere verloop nog melden in dit topic.
[ Voor 8% gewijzigd door Rob1106 op 07-02-2007 20:14 . Reden: verkeerd begrepen ]
Sorry ik loop helemaal te slapenRob1106 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:05:
[...]
No offense, maar ik heb nu al 2 keer gezegd dat hij echt dood is, niks meer doet dus...
Buiten dat is het een 7800 en geen 7900.
Verwijderd
Zodra ik mijn pc aan zet start de hele boel op, alleen krijg ik geen beeld. De videokaart blijft ook koud terwijl deze normaal gesproken uiteraard warm zou moeten worden. Ik heb verschillende monitors geprobeert en verschillende DVI kabels.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:34:
hoe zeker weet je dat het je videokaart is en niet bijv een niet compatible/kapot geheugenbankje of een gefrituurde processor... je geeft eigenlijk niet zoveel info over watje op dit moment al hebt getest en wat jou tot de conclusie heeft geleid dat je GPU naat de kl-oten is...
Heb op een gegeven moment een oude PCI videokaart in het moederbord gestoken en toen kreeg ik wel beeld, alleen een foutmelding met BIOS niet herkend oid, dus ik kan verder niks met m'n pc doen. Maar het feit dat ik gewoon beeld kreeg met de PCI-kaart zegt mij dat er niks aan de hand is met m'n processor, geheugen of moederbord.
Het enige wat ik misschien even ga proberen zometeen is om de videokaart in de andere PCI-express-slot te steken en kijken of niet gewoon de 1e PCI-express slot kapot is (heb een SLI MoBo).
Laat me raden... a8n-sli?Rob1106 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:52:
[...]
Het enige wat ik misschien even ga proberen zometeen is om de videokaart in de andere PCI-express-slot te steken en kijken of niet gewoon de 1e PCI-express slot kapot is (heb een SLI MoBo).
[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 11-02-2007 15:08 ]
Zie signature voor specs, niet in andere pc geplaatst aangezien ik geen andere pc met PCI-Express tot mijn beschikking heb.leonpwner1 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:07:
[...]
Laat me raden... a8n-sli?Heb je hem ook al in een andere pc getest?
Daar hou ik ook rekening mee, al heb ik ergens gelezen dat XFX een leverancier is die het vaak wat sneller voor elkaar heeft dan andere leveranciers. Maar alsnog zal het wel een tijdje duren denk ik. Overigens wel waardeloos, maar ok. M.I. kan het allemaal wel wat sneller (zeker voor iets waar ik 400 euro voor heb betaald). Hij zou binnen 3 dagen bij XFX in huis kunnen zijn en binnen 3 dagen terug. Dus zeg een week verzendtijd, dan hebben ze dus 3 weken lang dat ding daar liggen (in het geval dat het een maand zou duren dan). Ik vind dat toch een behoorlijke tijd!leonpwner1 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:00:
Kun je lang wachten, mischien 2 maanden ofzo. Ik heb de mijne 2 weken geleden verstuurd, en ik verwacht nog lang geen antwoord (van Asus).
Moet je ook de originele verpakking meesturen? Dat is ook zulke #@$%^&$! Voor een TV oid houd je de verpakking toch ook niet (tenzij je in een boerderij woont)?
Succes iig!
edit: mijn nieuwe kaart is een Club3D x1950 pro met standaard een Arctic Accelero X2 koeler... Met garantie
[ Voor 8% gewijzigd door breekbrood op 14-02-2007 11:22 ]
Ik moest idd van de webshop een originele verpakking meesturen
Ook mijn doos is weg, maar de doos van mijn mobo heb ik nog wel, voor kabeltjes enzo idd. Maar ik hoefde de doos gelukkig niet mee te sturen, dat zal die winkel wel regelen voor me. Ik hoop alleen echt dat Asus niet gaat zeuren... Net alsof het mijn schuld is dat nVidia niet eens normaal een videokaart kan makenRob1106 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:08:
Ik begrijp dat jij dus geen garantie hebt gekregen omdat je er zelf een andere koeler op hebt geplaatst?
Ik moest idd van de webshop een originele verpakking meesturenWelke idioot bewaard nou de doos van zijn videokaart? Bewaar overigens wel die van mijn moederbord altijd, handig om alle boekjes en troep in te stoppen
NVIDIA kan 'm zelfs niet abnormaal maken - ze leveren alleen de GPU en een reference design, waarvan ASUS naar hartelust mag afwijken en dat dan ook meestal doet.Net alsof het mijn schuld is dat nVidia niet eens normaal een videokaart kan maken.
Als ik verwachtingen mag maken denk ik dat de kaart van Rob1106 niet vervangen zal worden, nu weet ik niet veel van de service van XFX maar als ze het opmerken zou ik als ik hun was ook niets vergoeden...
leonpwner1 maakt meer kans denk ik, maar ik meen dat Asus vrij lastig in de omgang is.
In ieder geval succes aan beiden.
hoi
Originele koeler had ik gelukkig bewaard. (maar was ook vervangen door een andere)
Het duurde even (4 weken oid) maar ik kreeg gewoon een nieuwe...
Originele doos was nergens voor nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Jimbolino op 15-02-2007 02:53 ]
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 07:06 ]
Verder weet ik dat het wel makkelijk is, een kaart terugsturen nadat hij kapot is gegaan door statische electriciteid, maar echt netjes is het natuurlijk niet. (kijkt ook naar zichzelf)
Deze idioot..Rob1106 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:08:
Ik begrijp dat jij dus geen garantie hebt gekregen omdat je er zelf een andere koeler op hebt geplaatst?
Ik moest idd van de webshop een originele verpakking meesturenWelke idioot bewaard nou de doos van zijn videokaart? Bewaar overigens wel die van mijn moederbord altijd, handig om alle boekjes en troep in te stoppen (weet je gelijk bij welk systeem ze horen) Wat ik ook moest meesturen waren trouwens de originele kabels en drivers en handleidingen e.d... Beetje vreemd allemaal, mierenneukerij
Ik heb verpakkingen van;
Het mobo,
De VGA's,
De voedingen,
De TFT's,
De Ram's,
De CPU's,
Allemaal nog!
http://yor.minitroopers.com
Als ik mag vragen hoezo die van leonpner1 wel en die van mij niet???Phrantic schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 02:41:
De doos van de videokaart bewaar je juist zodat je 'm kan terugsturen als je in de toekomst beroep moet doen op garantie.
Als ik verwachtingen mag maken denk ik dat de kaart van Rob1106 niet vervangen zal worden, nu weet ik niet veel van de service van XFX maar als ze het opmerken zou ik als ik hun was ook niets vergoeden...
leonpwner1 maakt meer kans denk ik, maar ik meen dat Asus vrij lastig in de omgang is.
In ieder geval succes aan beiden.
Kijk, hier heb ik wat meer aan, er is dus een kans dat ik ondanks het vervangen van originele koeler toch garantie krijg....Jimbolino schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 02:53:
Heb maand geleden een XFX teruggestuurd voor garantie.
Originele koeler had ik gelukkig bewaard. (maar was ook vervangen door een andere)
Het duurde even (4 weken oid) maar ik kreeg gewoon een nieuwe...
Originele doos was nergens voor nodig.
Ja, maar de rest start ook gewoon op. Mijn harde schijven starten op, alle fans gaan draaien, lampjes branden op mobo...Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 07:06:
dat jij een bios-fout krijgt bij het aansluiten van een PCI-videokaart zegt mij dat je bios/mobo naar de kloten is en dat je geluk hebt dat een PCI kaart wel beeld geeft...
Je hebt zeker ruimte teveelYor_13 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 07:24:
[...]
Deze idioot..
Ik heb verpakkingen van;
Het mobo,
De VGA's,
De voedingen,
De TFT's,
De Ram's,
De CPU's,
Allemaal nog!
Verwijderd
dus?mstreurman schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 07:06:
dat jij een bios-fout krijgt bij het aansluiten van een PCI-videokaart zegt mij dat je bios/mobo naar de kloten is en dat je geluk hebt dat een PCI kaart wel beeld geeft...
Ja, maar de rest start ook gewoon op. Mijn harde schijven starten op, alle fans gaan draaien, lampjes branden op mobo...
mijn pc is ooit eens helemaal doot geweest door een verkeerde biosflash (kreeg bij het opstarten een cmos chksum error, met AGP niet te zien... maar met een PCI kaartje wel) maar de harde schijven gingen draaien en de fans ook en zelfs de lampjes op het mobo en op mijn netwerkkaart deden het... dus wat jij zegt, zegt dus HELEMAAL NIETS!!! (tenzij je wel in windows kan komen natuurlijk, dan zal ik al mijn woorden terugnemen)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 10:36 ]
En met je AGP-kaart kreeg je ook geen beeld op dat moment?? Heb overigens ook niet mijn BIOS geflasht, maar het zou dus ook kunnen dat mijn BIOS chip naar de klote is..Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:32:
[...]
dus?
mijn pc is ooit eens helemaal doot geweest door een verkeerde biosflash (kreeg bij het opstarten een cmos chksum error, met AGP niet te zien... maar met een PCI kaartje wel) maar de harde schijven gingen draaien en de fans ook en zelfs de lampjes op het mobo en op mijn netwerkkaart deden het... dus wat jij zegt, zegt dus HELEMAAL NIETS!!! (tenzij je wel in windows kan komen natuurlijk, dan zal ik al mijn woorden terugnemen)
[ Voor 8% gewijzigd door Rob1106 op 15-02-2007 10:48 ]
Verwijderd