Toon posts:

7900 Serie artifacts en gekleurde pixels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Zelf weet ik niet of dit al gepost is, als dat zo is mag deze gesloten worden. Er zijn al een hoop topics geweest over het feit dat sommige 7900 kaarten een foute bios hebben en daardoor na 1/2 dagen kuren beginnen te vertonen.

Mijn bevinding:
Eergister heb ik op mijn ASUS 7900GT de helft van de pixel/vertex pipelines uitgezet met RivaTuner. Na het rebooten bleek dat mijn gekleurde pixels en artifacts verdwenen waren. Ik ben aan de slag gegaan met het stapsgewijs aanzetten van de overige lines om te kijken waar de foute zat. Na ze allemaal aan te hebben gezet bleek dat mijn problemen voorbij waren.

3dMark 2006 heb ik hierna 10 keer elke grafische test laten uitvoeren. Waar normaal altijd een artifact te zien was (Forest scene) zag er nu helemaal gaaf uit. Mijn 3dMark 2006 score ging ook 700 punten omhoog.

Aangezien mijn garantie op deze kaart verlopen was met het vervangen van de standaard koeler kon ik ermee aan de slag.

bij mij werkte het dus op de volgende manier:
Download en installeer RivaTuner.
Ga in RivaTuner naar low-level system settings.
Active pixel/vertex units config op custom zetten en op customize klikken.
De helft van beide uitschakelen en op ok klikken.
Opnieuw starten.
Zijn er nog gekleurde pixels zet je de andere helft uit en de rest weer aan.
Zo niet, zet ze weer 1 voor 1 aan totdat ze allemaal weer aanstaan of totdat de foute line gevonden is.

Hopelijk is het duidelijk genoeg en heeft iemand er wat aan.

Greets Dutchvamp

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Hey cool man. Ik heb zelf 2 7900 kaarten gehad en allebei zijn ze kapot gegaan (2e kaart zit atm in de RMA molen). Als ik weer eens iets heb dan probeer ik dit wel een keer uit, bedankt voor de info iig.

Maar zover ik weet/wist was het een probleem met de geheugenchips of met de spanning oid. Volgens mij geen probleem met pipeliness? Maar 700 punten erbij in 3dmark06 voor het locken en weer unlocken van pipeliness is wel erg :o hoe is dit in games? Ook veel meer fps?

[ Voor 40% gewijzigd door Avalaxy op 07-02-2007 17:09 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe kan je door een pipeline te locken en unlocken ineens meer FPS krijgen?

En daarbij, als ik mijn 7900GT gebruik, dan wil ik alle 24 pipelines gebruiken, niet 23. Terug naar de fabrikant dan.

[ Voor 41% gewijzigd door Snake op 07-02-2007 17:11 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat je ze allemaal wilt gebruiken maar in mijn geval was de garantie vervallen.

dus het gaat om de mensen die de standaard koeler vervangen hebben.

in games ging de FPS heel erg omhoog zelfs. bij CSS(counter strike source) ging hij van maar 25 naar 55-60(maximum)

Verwijderd

25 fps ?erg mager hoor .....
Voor zo'n kaart ?
Ik heb een 7950 GT en heb 200 fps in videostress test !

Verwijderd

^^ same here met een 7900gtx

Verwijderd

Dutchvamp probeer eens vsync uit te zetten

Verwijderd

Topicstarter
zonder vsync is het rond de 120-150, maar dat is nog een hele verbetering van eerst ;)
Pagina: 1