Toon posts:

upgrade naar intel 2 core

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik stel hier de vraag in de naam van een vriend:

Ik heb momenteel een Intel Pentium D (3.0 Ghz) processor + Radeon X1950 XTX 512 MB + 2 G DDR2 RAM.
Vinden jullie het al de moeite om naar een Intel Core 2 Duo over te stappen (en deze eventueel een beetje te overklokken)?
Ik ben geen super gamer maar wil graag het beste uit mijn videokaart halen en vrees dat mijn processor dat limiteert.
Welke Intel Core 2 Duo raden jullie aan? Ik zou graag ook wat overklokken (liefst zonder teveel warmteproductie).
Liefst geen Quad-Cores. Budget: beste prijs/kwaliteit-verhouding. Hou er rekening mee dat ik ook een nieuw moederbord moet kopen, want mijn huidige moederbord ondersteunt geen Intel Core 2 Duo meer.

Alvast bedankt voor het advies!

ik zou hem een E4300 aanraden, aangezien hij wil overklokken, maar op de andere foums raden ze een e6400 of e6600 aan.

moederbord zal wss een asus P5b zijn

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Haan

dotnetter

Je moet je sig in ieder geval even updaten :P
[q]ASUS A8N-e, AMD64 3500@2,6 ghz, 1 GIG RAM corsair valueselect@472 mhz cas 2.5, XFX 6800 GS XXX[/]
verkeerd gelezen

Het kan zeker geen kwaad om naar een Core 2 Duo over te stappen omdat je nu een erg slechte cpu voor games hebt. Welke dat dan wordt hangt volledig van je budget af. Duurder is beter, dus aan jou de keus hoeveel je kan en wil uitgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 07-02-2007 12:18 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
google is your best friend, daar kan je veel prijs/prestatie verhoudingen vinden.
en persoonlijk denk ik dat het verschil in frames zijn geld niet waard is.
ik zou zeggen wacht i.i.g. even tot april wanneer de prijzen enorm droppen.

mocht hij de keuze toch willen maken, wat voor snelheid heeft zijn geheugen.

@Haan
Hij stelt de vraag namens een vriend

[ Voor 21% gewijzigd door densoN op 07-02-2007 12:16 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Haan schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:11:
Je moet je sig in ieder geval even updaten :P
Nee... ik denk dat je zijn openingpost beter had moeten lezen Dit staat namelijk op de allereerste regel:
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:07:
ik stel hier de vraag in de naam van een vriend:
ik zou voor de E6600 gaan. Deze heeft namelijk een 2x zo grote cache als alle modellen daaronder, en hij is lekker snel. Vergeleken met mijn 'oude' P4 2.6 die op 2.8Ghz stond te draaien is hij ruim 3x zo snel (gemeten met RC5-72).

Welk moederbord heeft hij? Is er niet toevallig een bios update voor zodat hij de Core 2 Duo wel wil slikken?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
een Pentium D 3GHz is nu ook weer zo traag niet, dus als die vriend geen die hard gamer is, zie ik niet direct in waarom te upgraden

een E6600 vind ik wel de moeite, maar kost ook weer wat meer, een E6400 (en lager) lijkt mij niet echt de moeite

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
catfish schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:17:
een E6600 vind ik wel de moeite, maar kost ook weer wat meer, een E6400 (en lager) lijkt mij niet echt de moeite
Je zou ook kunnen wachten op de E6420, welke evenveel cache zal hebben als de E6600, en toch een stuk goedkoper zal zijn (en welke te overclokken is naar de speed van E6600), ik heb zo de precieze cijfers / data niet, maar je zou tot die tijd in ieder geval met die Pentium D door kunnen.

Ah, artikelen gevonden
Klik hier en hier

[ Voor 14% gewijzigd door PeterSelie op 07-02-2007 12:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door voor een uitleg over hoe je een CPU moet kiezen ;)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.