Verzekeringen en waar wel/niet aan te melden.

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07-2025

Blerf

VroomVroom

Topicstarter
Oke ik ben nu een tijdje bezig met fotografie en krijg dus ook steeds meer Materiaal,en opdrachten.
Dit is iets wat wel meer mensen hier hebben gok ik zo. Alleen zijn er wat vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben..

1. Waar kun je nou je spullen het best verzekeren?
2. Is er ook een bond voor fotografen?

Ik heb namenlijk mijn eigen verzekerings maatschapij gesproken en die willen me camera spullen niet verzekeren....
En ja dan komt natuurlijk de eeuwige discussie over Copyright... Ik zou het wel fijn vinden dat je rechts hulp of iets in die richting kunt krijgen als het voor mocht komen.
Ik heb echt veel gezocht maar krijg gewoon geen echte duidelijkheid in wat nou de mensen zelf goed ervaren.. En mede ook omdat de prijzen enorm varieren.....

bedankt voor de hulp :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-03 12:01

Res-q

Redder in nood?

Zoek hier in dit subforum eens op kostbaarhedenverzekering, dan kom je heel veel hits tegen :). Zlef heb ik mijn spul verzekerd bij de ABN, maar dat kan bij heel veel plekken, en lijkt me sterk dat ze bij jouw verzekeringsmij geen kostbaarhedenverzekering aanbieden?

en zo is het voorspeld!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Topicstarter
Res-q schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:26:
Zoek hier in dit subforum eens op kostbaarhedenverzekering, dan kom je heel veel hits tegen :). Zlef heb ik mijn spul verzekerd bij de ABN, maar dat kan bij heel veel plekken, en lijkt me sterk dat ze bij jouw verzekeringsmij geen kostbaarhedenverzekering aanbieden?
Nou geen camera Apperatuur in die zin.. Tuurlijk blijf je gewoon je verzekering hebben... Maar dat is toch iets anders.
Het gaat echt over je apperatuur. En niet een algemeen iets. En ook ben ik altijd wel benieuwd waarom mensen dan die verzekering hebben gekozen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 18:54
Inderdaad valt het vaak gewoon mee te verzekeren onder de kostbaarhedenverzekering. Ik weet dat Centraal Beheer er ook een heeft, net als een rechtsbijstandverzekering. Of dat ook voor copyright en dergelijke is kan ik je niet vertellen maar het beste is denk ik om gewoon wat maatschappijen op te bellen hierover.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij mij is het verzekerd als een aanvulling op de inboedelverzekering. Kostbaarheden buitenshuis ofzo :)

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Topicstarter
Pollewob schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:31:
Bij mij is het verzekerd als een aanvulling op de inboedelverzekering. Kostbaarheden buitenshuis ofzo :)
Maar ben je dan ook in de nacht verzekerd als je over straat loopt? Of als je met je gear op een feest staat?

Verwijderd

Kostbaarheden verzekering is altijd bovenop de inboedelverzekering. De vraag waarom iemand dus voor zijn kostbaarheden verzekering kiest bij een bepaalde aanbieder heeft veelal te maken met de eerdere keuze voor de inboedelverzekering.

Volgens mij heeft de NOB een aantal beroepsmatige verzekeringen ed. Ik denk dat zij jou kunnen helpen.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik ben zoals gezegd verzekerd bij de ABN Amro, en heb daar een kostbaarhedenverzekering. Normaal kun je deze alleen afsluiten als je ook een inboedelverzekering afneemt. Omdat ik echter een thuiswonende student ben (wel een studentenrekening bij de ABN) kon ik ook alleen de kostbaarheden verzekering afnemen. De voorwaarden zijn erg gunstig, verzekerd tegen bijna alles, en keren snel de nieuwwaarde uit. Wel schort het daar af en toe aan communicatie, maar dat is meestal na een telefoontje ook wel weer opgelost. De premie is ongeveer gelijk aan andere maatschappijen heb ik toen gezien, dus dit was voor mij het handigst :)

en zo is het voorspeld!

• Pollewob
  • Niet online
Marty26 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:36:
[...]

Maar ben je dan ook in de nacht verzekerd als je over straat loopt? Of als je met je gear op een feest staat?
Ja, overal verzekerd. In principe tegen alles behalve opzet (en terrorisme). Ik maak geen professioneel gebruik van de spullen, dus op het deel van de feesten kan ik geen antworod geven :)

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Topicstarter
Pollewob schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Ja, overal verzekerd. In principe tegen alles behalve opzet (en terrorisme). Ik maak geen professioneel gebruik van de spullen, dus op het deel van de feesten kan ik geen antworod geven :)
Oooh opzich klinkt dat wel goed :Y maar ja ik doe het wel semi Professioneel... Het is aan het opbouwen zullen we maar zeggen dus dat is struikel punt nr 2 zegmaar...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 22:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Res-q schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:38:
<KNIP>De premie is ongeveer gelijk aan andere maatschappijen heb ik toen gezien, dus dit was voor mij het handigst :)
En die premie is? Ik heb ook een buitenhuisverzekering als aanvulling op mijn inboedelverzekering en voor 10% dekking buitenshuis (in mijn geval geloof ik iets van 4500 euro, dekt de waarde van de gear wel aardig) betaal ik iets van 35 euro. En hoef dan niet eerst met bonnen aan te komen voor de bepaling van de waarde van de apparatuur.

This footer is intentionally left blank

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:51:
[...]

En die premie is? Ik heb ook een buitenhuisverzekering als aanvulling op mijn inboedelverzekering en voor 10% dekking buitenshuis (in mijn geval geloof ik iets van 4500 euro, dekt de waarde van de gear wel aardig) betaal ik iets van 35 euro. En hoef dan niet eerst met bonnen aan te komen voor de bepaling van de waarde van de apparatuur.
En waar is dat dan? 35euro per maand klinkt nog gewoon goed te doen enzo.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik betaal €10,58 incl ass. belasting per maand voor ongeveer €3500 aan apparatuur :)

//edit, net ff nagekeken:
Verzekerd bedrag: €3765
Premie per maand ex belasting: €9,41

Premie is 3% van het verzekerde bedrag per jaar :)

[ Voor 46% gewijzigd door Res-q op 07-02-2007 12:24 ]

en zo is het voorspeld!

• Pollewob
  • Niet online
Bij mij ligt de premie op 3% (per jaar) van de totaal verzekerde waarde, zonder eigen risico :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pollewob op 07-02-2007 12:12 ]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:51

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb het te lang "uitgesteld" maar ik moet nu ook maar snel een verzekering regelen.
Heb contact gehad met Klomps & Boor die hadden aantrekkelijke voorwaarden tegen de gangbare prijs. Echter verzekeren ze alleen beroeps fotogafen, studenten aan fotovakscholen etc. of je moet boven de € 8000 (schreef Neo in 'n ander topic) aan spullen hebben.

Verzekering van ABN staat bij mij op de 2e plaats. Heb een studentenrekening maar geen inboedelverzekering en "thuis" is verzekerd bij een maatschappij dat geen kostbaarhedenverz. aanbied. Moet nog even kijken wat er te regelen valt, ook omdat ik sinds 1feb geen officiele student meer ben (ontvang geen stufi, ben uitgeschreven van hbo( pas in september weer hbo)). Niet dat ze straks bij een evt. schade niet uitkeren omdat ze erachter komen dat ik niet aan hun voorwaarden van student zijn voldoe.
Voordeel van ABN is dat het een kostbaarheden verzekering is die in principe ook voor andere dingen gebruikt kan worden, mocht je dure zonnebril, ipod ook gejat zijn en je onder je maximaal verzekerd bedrag blijft dan keren ze ook uit. Als ik het goed heb begrepen dan ;)

Als dat niet lukt dan blijft Unigarant over. Daar kan je ook terecht met al je materiaal vanaf elke waarde met een lage eigen risico van €25.

Centraal beheer, Omroep etc. vallen voor mij af vanwege hoge eigen risico of dat materiaal onder een bepaald bedrag van 2 a 3 honderd euro niet meeverzekerd is. Dit tikt echter wel aan met filters, 50 1.8, geheugen, rugzak zelf etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 07-02-2007 12:40 ]

I served in a company of heroes.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Bij ABN moet je wel alles specificeren hoor, inclusief aankoopbon, dus zo makkelijk gaat t nou ook weer niet. Je hebt ook verzekeringen (weet zo niet welke) waar je een totaalbedrag opgeeft en dat is t dan. Elke keer als ik iets aanschaf moet er dus een briefje naar de ABN met een kopie van het aankoopbewijs :)

@hieronder: factuur hoeft ook niet op naam te zijn hoor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Res-q op 07-02-2007 13:24 ]

en zo is het voorspeld!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Res-q schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:03:
Bij ABN moet je wel alles specificeren hoor, inclusief aankoopbon, dus zo makkelijk gaat t nou ook weer niet. Je hebt ook verzekeringen (weet zo niet welke) waar je een totaalbedrag opgeeft en dat is t dan. Elke keer als ik iets aanschaf moet er dus een briefje naar de ABN met een kopie van het aankoopbewijs :)
Oké bedankt voor info. Opzich voor mij ook geen probleem eigenlijk, ik heb toch alle papiertjes. Behalve 1 factuur staat niet op mijn naam ;(

@ hierboven, nogmaals bedankt dan voor het brengen van goed nieuws ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 07-02-2007 13:42 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 22:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Marty26 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:56:
[...]
En waar is dat dan? 35euro per maand klinkt nog gewoon goed te doen enzo.
Fortis-ASR, kan alleen icm met inboedelverzekering. En het is 35 euro per jaar (extra)!

This footer is intentionally left blank

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:46:
[...]

Fortis-ASR, kan alleen icm met inboedelverzekering. En het is 35 euro per jaar (extra)!
ja ik heb dus geen inboedel verzekering.... Dus dat valt bij mij dus af

Verwijderd

Res-q schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:26:
Ik zit ook bij de ABN AMRO, en die doen absoluut niet moeilijk over verzekeren van fotoapparatuur.
Momenteel ben ik tegen zo goed als alles verzekerd dat je kan overkomen met je apparatuur. Zelfs als ik het uit mijn handen laat vallen in een achtbaan krijg ik normaal uitgekeerd :)

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:38
Kheb een verzekering bij Centraal Beheer lopen voor een bedrag van €5000,-
Je kunt alleen spullen verzekeren die duurder dan €200,- zijn,
maar de kosten per jaar zijn dan ook maar 36,-!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Wel balen dan, je hebt toch snel een klein kapitaal aan spullen onder €200 (tas, filters, geheugen, grip)... T is niet duur, dat kopt dan wel... Heb je hiervoor een inboedelverzekering nodig? :)

en zo is het voorspeld!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:38
Res-q schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:23:
Wel balen dan, je hebt toch snel een klein kapitaal aan spullen onder €200 (tas, filters, geheugen, grip)... T is niet duur, dat kopt dan wel... Heb je hiervoor een inboedelverzekering nodig? :)
Ik héb wel een inboedelverzekering bij Centraal Beheer, maar ik geloof dat CB juist de enige was waarbij je een kostbaarhedenverzekering dus ook los af kon sluiten :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 11:48

Barrycade

Through the...

Let even op de voorwaarden zou ik zeggen, zeker als je beroepsmatig (dus op feesten etc) bezig bent. Ik kan me zo voorstellen dat schade door het uitvoeren van bedrijfsmatige activiteiten niet onder een privé inboedel verzekering vallen. (weet het bijna zeker)

Ook je vraag met betrekking tot copyright: dat is zeker bedrijfsmatig van aard. Dus met een particuliere verzekering zal je ook niet snel naar DAS/ARAG kunnen rennen omdat je inkomsten mist door foto-kaping.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Marty26 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:25:Ik zou het wel fijn vinden dat je rechts hulp of iets in die richting
links?

:S

voor mijn apparatuur zit ik volgens mij bij de NOB/NOS (wat is het tegenwoordig?). rechtsbijstand weet ik niet waar dat bij zit, maar ik raad het je wel te zeerste aan, heb er al een aantal maal aanspraak op moeten maken. Maar dit soort dingen laat ik bij voorkeur over aan mensen die daar verstand van hebben, bespaart mij een hoop energie, die ik in leukere dingen kan steken. En zo duur zijn dat soort mensen ook weer niet.

Verwijderd

Res-q schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:38:
Ik ben zoals gezegd verzekerd bij de ABN Amro, en heb daar een kostbaarhedenverzekering. Normaal kun je deze alleen afsluiten als je ook een inboedelverzekering afneemt. Omdat ik echter een thuiswonende student ben (wel een studentenrekening bij de ABN) kon ik ook alleen de kostbaarheden verzekering afnemen. De voorwaarden zijn erg gunstig, verzekerd tegen bijna alles, en keren snel de nieuwwaarde uit. Wel schort het daar af en toe aan communicatie, maar dat is meestal na een telefoontje ook wel weer opgelost. De premie is ongeveer gelijk aan andere maatschappijen heb ik toen gezien, dus dit was voor mij het handigst :)
wat betaal je dan per maand? nu ben ik nieuwschierig..

Verwijderd

Ik moet ook eens wat regelen voor mijn cam + lenzen etc, nu vermijd ik risico's, zoals m'n cameratas meenemen in de metro (A'dam)...terwijl het eigenlijk niet zo mag wezen dat dat nodig is!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:47:
[...]

wat betaal je dan per maand? nu ben ik nieuwschierig..
Res-q schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:11:
Ik betaal €10,58 incl ass. belasting per maand voor ongeveer €3500 aan apparatuur :)

//edit, net ff nagekeken:
Verzekerd bedrag: €3765
Premie per maand ex belasting: €9,41

Premie is 3% van het verzekerde bedrag per jaar :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 10:11
Ik vraag mij af, is 't ook mogelijk 2e hands apparatuur zomaar te verzekeren? Hoe moet dat?

|>

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ja dat kan, hiervoor moet ik dan met het product naar een foto-winkel gaan, en daar laten taxeren. Ook een keer gedaan met een lens. Krijg je een papiertje mee met daarop: "De waarde van product X bedraagt €€€". Op papier van de winkel, stempel, handtekening, en klaar :).

en zo is het voorspeld!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17

Paladin

Play Ball!

Mijn vraag is een klein beetje offtopic, het gaat wel over verzekering maar dan specifiek voor op reis. tot voor kort had ik gewoon een digitale compact camere welke met gemakt door mijn reisverzekering gedekt werd. Nu heb ik een DSLR welke met lenzen en toebehoren ruim boven het bedrag voor foto en video apperatuur gaat.

Is er een manier om dit bijvoorbeeld uit te breiden, ik heb nu namelijk een doorlopende reisverzekering bij de ABN-Amro

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ja, met een kostbaarhedenverzekering (waar dit hele topic over gaat). In mijn geval (ABN) is het een werelddekking, dus waar er ook wat gebeurt, het is altijd verzekerd. Volgens mij geldt dit voor de meeste verzekeringsmaatschappijen, maar dat zou je op de site van de desbetreffende organisatie even na moeten kijken :)

en zo is het voorspeld!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Een tamelijk recent topic met best wel veel ervaringen: Camera verzekering en ervaringen anno 2006

Verwijderd

sjee, dat valt me alles mee! :)
Pagina: 1