vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wel tweakers,

een vraag, ik wordt helemaal dol en kan geen wijs meer uit alle antwoorden en topics, dus hier mijn vraag.
Ik heb een am2 processor 4800 en 2 gig geheugen
een nvidea 7950 gx vid kaart en een sb audigy 4.o geluidskaart.

ik gebruik grabit voor de nieuwsgroepen en ftd als database

ik game graag, medieval 2, armed assault, company of heroes enz.

Ik heb ook een xbox 360 die ik graag als media extender wil gebruiken.

Nu is de vraag:
Vista verstandig of niet en welke versie 32 of 64 bits.

groet van iemand die geheel in de war is.... 8)7

rkwinkel

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
[Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie
[Discussie] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 11]
[Vista] Is het die 500 euro voor Ultimate wel waard?*

hint: verzin volgende keer ook een meer inhoudelijke topic titel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 06-02-2007 21:40 ]

• rkwinkel
bedankt voor het verwijzen naar de links, maar dat is nou juist het probleem er wordt zoveel geschreven, kan iemand niet gewoon een goed advies geven. Het is echt teveel info en aangezien ik niet echt een die hard computeraar ben dit verzoek. :'(

rkwinkel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vista niet verstandig voorlopig. Wacht eerst even tot voor alles er drivers zijn, de bugs eruit zijn en bij voorkeur tot SP1 uit is. Het lijkt me dat XP nog prima voldoet voor wat je nu met je PC doet.

• rkwinkel
thanks

dat ga ik zeker doen, alvast bedankt voor het goede advies s _/-\o_

rkwinkel

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:43
rkwinkel schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:42:
bedankt voor het verwijzen naar de links, maar dat is nou juist het probleem er wordt zoveel geschreven, kan iemand niet gewoon een goed advies geven. Het is echt teveel info en aangezien ik niet echt een die hard computeraar ben dit verzoek. :'(
Misschien dat dit dan een verkeerd forum voor je is; op GoT zitten vrijwel alleen maar mensen die wat meer tijd erin hebben gestoken en/of willen steken in dit soort dingen. Er zullen bijvoorbeeld vast genoeg reviews op internet staan (die je kunt vinden via google) over de concreten verschillen tussen Windows Vista 32- en 64-bit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Terw_Dan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:44:
Vista niet verstandig voorlopig. Wacht eerst even tot voor alles er drivers zijn, de bugs eruit zijn en bij voorkeur tot SP1 uit is. Het lijkt me dat XP nog prima voldoet voor wat je nu met je PC doet.
Overigens denk ik dat dat wel voor de meeste gebruikers zal gelden, maar velen worden door de hype die rondom Vista gecreerd is meegesleept.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• rkwinkel
>>>>>>>>>>>>>>>>>topic closed<<<<<<<<<<<<<<,

rkwinkel

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 22:41
Je hallo, ik ken jouw eisen niet hoor :P Je moet het toch echt zelf bepalen. Geef jij om al dat grafische behang of wil je het alleen omdat het nieuwer is (=klinkt mooier)? Of je het WILT moet je zelf bepalen.

Qua geheugen zit het goed, dus dat is geen probleem.

Over x86 of x64, ik zou voor x64 gaan, het kost niets en het kan er alleen maar sneller op wachten. Dat er voor x64 minder drivers komen zoals veel mensen zeggen is onzin, want dit gaat veranderen met Vista. Al moet ik wel toevoegen dat de drivers (vooral van nVidia) nogal gebrekkig zijn en de performance dan ook bijzonder slechts is. Ook zijn veel functies van de videokaart/chipset nog niet te gebruiken, maar dat is hetzelfde verhaal als met XP. Dat moeten ze gewoon optimaliseren.

Mijn advies: Maak een dual-boot met XP en Vista x64 net zoals ik heb gedaan, en kijk voor jezelf ;) meten = weten.

edit: dat je niet al die pagina's uit voorgaande topic wilt lezen kan ik begrijpen, maar maak dan daar een post ofzo. Of probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 06-02-2007 21:48 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Daarnaast is het bij vista nu niet echt zo dat er superveel aan toe wordt gevoegd aan waarde (imo ofc) behalve de eye-candy, welke middels een theme-patch ook te verkrijgen is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gunner schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:45:
[...]

Overigens denk ik dat dat wel voor de meeste gebruikers zal gelden, maar velen worden door de hype die rondom Vista gecreerd is meegesleept.
Ik durf zelfs te stellen dat win98 voor 90% van de gebruikers nog wel zal voldoen :P.
Ik zie het op mijn werk ook, waar Vista gekocht wordt voor oude trage bakken die het nooit lekker kunnen draaien. Maar mensen willen per se het nieuwste van het nieuwste, ongeacht of het nou beter is of niet. Zelf ga ik dus echt niet over naar Vista, gezien het niet echt een meerwaarde heeft ten opzichte van mijn huidige OS.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; laten we dit nou niet in nog een 'is vista stom of leuk' discussie laten verzanden ;) De topicstarter is wellicht beter af met het doorlezen van Policy: Alle regels die op het forum gelden en in door het vervolg topics te starten die wel aan de gestelde eisen voldoen; want daar voldoet dit topic; zeker met zo'n topictitel absoluut niet aan

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.