[MCE] Vista - Welke TV Kaart voor Digitale TV/Dolby

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo,

Ik wil een media center gaan bouwen en heb onderdelen uitgezocht:
  • Antec Lifestyle Fusion
  • AMD Athlon™ 64 X2 4600+ (Boxed, OPGA, "Windsor") AM2
  • Kingston HyperX 2GB DDR2-800 Kit
  • Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi
  • Samsung SpinPoint T166 (Bulk, HD501LJ, NCQ) 500GB
  • Asus M2N-MX (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA Sound, Micro-ATX)
  • XFX 7600 GS Silent (Retail, TV-out, 2x DVI-I)
Nu moet ik dus alleen nog de TV Kaart. Ik heb gelezen dat je met digitale TV ook Dolby Digital kan ontvangen bij sommige uitzendingen. Welke TV kaart is hier goed voor?

Heb b.v deze gevonden:
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JK%23C02

Of is dit niet verstandig?

Alvast bedankt voor de hulp!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:04
Hier kun je alleen gratis kanelen mee ontvangen niet de gecodeerde kanalen.

Ik neem aan dat je op zoek bent naar een tvkaart om van de kabel digitaal te kunnen opnemen ?

Als je ook de niet gratis kanalen wilt opnemen heb je een een geldige smartcard nodig in combinatie met een Common Access Module (CAM). Heb zelf sateliet TV maar volgens mij is het idee hetzelfde.

Zie bijvoorbeeld : FireDTV

Standaard heeft Vista geen support :( voor DVB-S en DVB-D dus e.a. is nu nog in een zeer experimenteel stadium. Zou persoonlijk als je kabel hebt nog even wachten met de aanschaf van een digitale kaart. Zou persoonlijk eerder voor een (tweedehands) analoge kaart gaan.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 13:28
Kijk hier eens:

[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC
De ultieme HTPC bouwen.

Daar staat een hele hoop info in, waarvan je of gelukkig gaat worden, of niet :P
Ikzelf ben iig tot de conclusie gekomen dat ik nog even wacht met digitale tv icm een mediacenter. De enige die er zonder trucs mee overweg lijkt te kunnen is Mediaportal (en volgens mij MythTV)

• Snoll3bulk
jschoorl2 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:31:

Ik neem aan dat je op zoek bent naar een tvkaart om van de kabel digitaal te kunnen opnemen ?

Als je ook de niet gratis kanalen wilt opnemen heb je een een geldige smartcard nodig in combinatie met een Common Access Module (CAM). Heb zelf sateliet TV maar volgens mij is het idee hetzelfde.

Standaard heeft Vista geen support :( voor DVB-S en DVB-D dus e.a. is nu nog in een zeer experimenteel stadium. Zou persoonlijk als je kabel hebt nog even wachten met de aanschaf van een digitale kaart. Zou persoonlijk eerder voor een (tweedehands) analoge kaart gaan.
Ok misschien domme vraag maar wat is DVB-S en DVB-D? En ik zat er aan te denken digitale TV te nemen van Casema. Gaat dit ook in ze werk met zon CAM?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 13:28
Als je even de SP van de eerste link van mij had gelezen, was je eerste vraag (uit bovenstaande post dan) al beantwoord. De vraag van je CAM wordt daar overigens ook beantwoord...
* UltraSub haalt schouders op...

• Snoll3bulk
UltraSub schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:44:
Als je even de SP van de eerste link van mij had gelezen, was je eerste vraag (uit bovenstaande post dan) al beantwoord. De vraag van je CAM wordt daar overigens ook beantwoord...
* UltraSub haalt schouders op...
Klopt maar toen ik het bericht aan het schrijven was zag ik daarna opeens jouw bericht er tussenstaan. anders had ik het dus nooit gevraagd :9 . Even andere vraag, is het slim om dan een media center te kopen met een analoge tv kaart en dan een Samsung decoder te kopen voor het ontvangen van de digitale tv?

• Snoll3bulk
jschoorl2 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:31:

Is het zo dat als je deze FloppyDTV Digitale Televisie Decoder inbouwd dat je dan alleen deze nodig hebt? Dus geen tv kaart of andere dingen?
Pagina: 1