Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Strato virtual server

Pagina: 1
Acties:
  • 12.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 10:14
In mijn speurtocht naar een geschikte virtual server provider kwam ik een in Duitsland bekend bedrijf genaamd Strato tegen in een artikel van pc-active. Zij blijken nu ook in Nederland actief te worden op het gebied van Virtual servers, ook al staat dat kennelijk nog niet op hun website.

Ik moet zeggen dat de Duitse versie er zeker interessant uit ziet, niet duur, het belooft veel goeds en ik heb ook gelezen op internet dat de helpdesk gelokaliseerd is! Als je ze moet bellen met problemen schijn je dus een (gratis) nummer te kunnen bellen en dan krijg je een Nederlander aan de telefoon.

Even wat dingen die ik ben tegengekomen in m'n zoektocht:
Het artikel van pc-active, hun forum en de blog van een gebruiker die kennelijk wat problemen heeft met SuSE, maar ik niet zie klagen over iets anders dan een corrupt wachtwoord.

Hebben jullie enig ervaring met Strato zelf en/of de Duitse versie van hun virtual server systeem? Het klinkt wel dusdanig interessant dat ik het ga proberen denk ik, maar ik zou toch nog graag wat meer meningen horen.

• Ridcully
*kick*
Heeft echt niemand hier ervaring mee?

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Ik heb die Henk een keer gemaild van PC Active omdat ik ook interesse had in Strato.
Hij legde uit dat Strato prima werkt, maar in mijn geval raadde hij het af omdat ik een gameserver wilde. Daar is die Strato virtual server niet echt voor geschikt.
Dus het ligt eraan wat je eisen en wensen zijn.
Verder is Strato wel goedkoop, en zijn er geen bijkomende kosten.

• Ridcully
Een subtiele kick met wat nieuwe informatie. Aangezien het me toch wel goed leek en er kennelijk weinig echte ervaring is, post ik mijn ervaringen tot nu toe maar. Ik heb zo'n beta-abonnement aangevraagd om het eens uit te proberen. Alles was erg vlot geregeld, binnen no-time kon ik de server gebruiken! Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik de menu's in het Engels krijg, als dat al mogelijk is op het moment, maar mijn Duits is niet zo roestig dat ik hier niet doorheen kom. Het ding is op het moment SuSE Linux 9.3 Professional met Plesk 8.0 aan het installeren, ik wil wel eens weten hoeveel makkelijker dat gaat worden dan mijn Gentoo servertje hier thuis. Het is ook gewoon volledig bereikbaar via SSH en je kan ook er voor kiezen om Debian te installeren. Voor de rest zag ik allemaal interessante backupmogelijkheden, die ik ook maar ga instellen zodra mijn server klaar is.

Alhoewel het bij iedere Linux gebruiker wel bekend zal zijn, ze bieden PuTTY ter download aan voor de mensen die het nog niet kenden of gewoon nodig hebben. Ook WinSCP voor de SFTP transfers. Een handige toevoeging voor de minder ervaren onder ons. Als ik het zo vluchtig door keek, zijn alle FAQs ook netjes gemaakt, alhoewel ook nog in het Duits op het moment.

Hopelijk heb ik de geïnteresseerden met wat meer informatie kunnen verblijden.

Verwijderd

Zeker nuttige info, want ik kom ook net Strato tegen en denk dat ik het wel eens wil proberen bij ze. Zit nu bij Flexservers, maar die zijn wat duur voor wat ze bieden. Ik zit nog met deze vragen, weet jij daar misschien al antwoord op?
- Welke versie van MySQL wordt met plesk geinstalleerd ?
- Kan je de Plesk spam module gebruiken (Spamassassin voor Horde)?
- Kan je meerdere domeinen in Plesk aanmaken?
- 100% root toegang, dus apps installeren, crontab aanpassen etc is allemaal mogelijk?

Grappig ook dat ik thuis ook alles met gentoo doe (servertje, mythbox etc), maar mijn Plesk ervaringen zijn ook best goed. Lui zijn is ook fijn namelijk :)

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb bij strato van het weekend een pakket genomen (BETA test :))

100% root toegang.
meerdere domeinen in plesk
mysql 4.1.10a-3.6
Volgens mij zit de spam module er niet standaard in,

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Ik zat ook naar strato te kijken. Wat ik wel vreemd vind is dat de prijzen in Duitsland een stuk voordeliger zijn dan hier. Enig idee waar dat door komt?

• Ridcully
Dat van de prijzen is inderdaad wel raar. Misschien is hosting hier gewoon duurder dan in Duitsland? Ik heb het niet vergeleken met andere Duitse providers, maar voor Nederland is Strato volgens mij niet zo heel duur.

Verwijderd

Had er ook al naar gevraagd. Weet nog niet waarom ze duurder zijn, maar ze vertelden me wel dat je een adres in Duitsland moet hebben wil je de Duitse variant bestellen.

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In het artikel van PcActive staat dat er aan het eind van de testperiode (1 juli) wordt gevraagd of je verder wilt. Zo nee, dan wordt het automatisch gestopt.
Op de site van Strato staat er in kleine letters onderaan het formulier dat het automatisch wordt omgezet in een regulier abo (14,.. per maand).
Weet iemand hoe dit zit?

• Ridcully
Ik neem aan dat, helaas, het omgezet zal worden in een regulier abonnement. Ik denk namelijk dat de site van Strato meer klopt dan het artikel van PcActive.

Verwijderd

Eenmalige registratiekosten PowerWeb en V-PowerServers € 9,90. Eenmalige registratiekosten MailDomain € 4,90. Een actieserver per klant. Gratis contractperiode actieservers 6 maanden. Daarna automatische omzetting in reguliere producten (V-PowerServer A: € 14,90 en V-PowerServer C: € 29,90, contractperiode 6 maanden), zolang contracten niet door een der partijen met inachtneming van een opzeggingstermijn van een maand voorafgaand aan de afloop van het contract wordt opgezegd. Facturering webhosting in een keer voor de gehele contractperiode, voor reguliere servers eens per 3 maanden. Verzendkosten alleen bij bestelling van software € 9,90.
Je kan deze dus opzeggen zodat ze niet verlengd wordt. Maar moet je de activeringskost ook betalen als je deze "gratis" neemt?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Rinzwind schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:21:
Ik zat ook naar strato te kijken. Wat ik wel vreemd vind is dat de prijzen in Duitsland een stuk voordeliger zijn dan hier. Enig idee waar dat door komt?
In duitsland wordt jammer genoeg, meer gebruik gemaakt van overselling (de lijn vaker verkopen in de hoop dat niet iedereen alles gebruikt) dan in nederland. Daarnaast begint stroom en ruimte in de datacentra's in nederland schaars te worden. Er wordt verwacht dat de prijzen ook in duitsland langzaam gaan stijgen. Verder kom je in nederland ook VPS'en tegen rond de zelfde prijs maar moet je er wat beter voor zoeken.

Verwijderd

GrooV schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:57:
[...]

In duitsland wordt jammer genoeg, meer gebruik gemaakt van overselling (de lijn vaker verkopen in de hoop dat niet iedereen alles gebruikt) dan in nederland. Daarnaast begint stroom en ruimte in de datacentra's in nederland schaars te worden. Er wordt verwacht dat de prijzen ook in duitsland langzaam gaan stijgen. Verder kom je in nederland ook VPS'en tegen rond de zelfde prijs maar moet je er wat beter voor zoeken.
Strato is een supper host
- Kwaliteit
- Eenvoudig
- Geen kennis nodig van linux

Ik ben zelf een leek op linux en strato heeft het mij aangeraden als ik hem in combinatie met plesk gebruik dan hoef je nooit op de server in te loggen. Vanuit plesk kan je hem rebooten.
De V-Servers zijn nu nog in BETA omdat het vanuit duitsland is ingevoerd. Het systeem wat je van hun krijgt om je server opnieuw te installeren domeinnamen aan te vragen die is nog helemaal duits.

Geen probleem eigelijk want plesk kan je gewoon nederlandse taal module in zetten.

Ik raad het jullie zeker aan erg handig, voor vragen mag je altijd mailen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:24:
[...]

Je kan deze dus opzeggen zodat ze niet verlengd wordt. Maar moet je de activeringskost ook betalen als je deze "gratis" neemt?
Klopt, je kan gewoon de eerste 6 maanden de gratis server nemen.
Alleen je moet wel eenmalig de setup kosten van €9,90 betalen. Als je 6 maanden bijna zijn afgelopen vragen ze of de server verlengd moet worden of niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:06:

100% root toegang.
mysql 4.1.10a-3.6
De spam module kan je zo van swsoft afhalen. wel moet je even een accountje aanmaken zodat je de downloads kan binnenhalen

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Ik heb ook (al een maand of 2) een Strato V-Power Server Beta. Bevalt erg goed. Standaard veel mogelijkheden en goede (technische) helpdesk die nog gratis is ook!

Ze moeten in Duitsland zelf ook nog wennen aan dit nieuwe product. Als ik mensen van de helpdesk spreek dan krijg ik dat namelijk bijna altijd te horen. Maar, ze zijn er zelf ook zeer enthousiast over. ;)

Upgraden naar Plesk 8.1 wilde bij mij in eerste instantie niet lukken. Dit bleek een licentie kwestie te zijn. Maar helaas er was na de (uiteindelijk) succesvolle upgrade iets mis: de Apache webserver wilde niet meer starten.
De enige oplossing bleek een downgrade naar Plesk 7.5.4 (lang leve de automatische backups _/-\o_ ). Vreemd... Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:21:
De spam module kan je zo van swsoft afhalen. wel moet je even een accountje aanmaken zodat je de downloads kan binnenhalen
Is dit ook gratis? Bij Strato wisten ze me namelijk te vertellen dat een anti-spam oplossing niet in de licentie zat?

Marrik

Verwijderd

marrik schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:34:
Ik heb ook (al een maand of 2) een Strato V-Power Server Beta. Bevalt erg goed. Standaard veel mogelijkheden en goede (technische) helpdesk die nog gratis is ook!

Ze moeten in Duitsland zelf ook nog wennen aan dit nieuwe product. Als ik mensen van de helpdesk spreek dan krijg ik dat namelijk bijna altijd te horen. Maar, ze zijn er zelf ook zeer enthousiast over. ;)

Upgraden naar Plesk 8.1 wilde bij mij in eerste instantie niet lukken. Dit bleek een licentie kwestie te zijn. Maar helaas er was na de (uiteindelijk) succesvolle upgrade iets mis: de Apache webserver wilde niet meer starten.
De enige oplossing bleek een downgrade naar Plesk 7.5.4 (lang leve de automatische backups _/-\o_ ). Vreemd... Heeft iemand hier ervaring mee?

[...]

Is dit ook gratis? Bij Strato wisten ze me namelijk te vertellen dat een anti-spam oplossing niet in de licentie zat?
Jahwel, hij werkt bij mij perfect ff gedownload vanaf swsoft

• Ridcully
Van die spamfilter wist ik ook nog niet! Dat is wel handig.

Zo te lezen ben ik dus zeker niet de enige die goede ervaringen heeft met Strato. Gelukkig heb ik dat beta account genomen destijds! Heeft er iemand überhaupt al wat onaangenaams meegemaakt met Strato?

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb zojuist een v-server aangevraagd, maar nu, na een half uur, nog geen enkele reactie, bevestiging oid, gekregen. Is dat normaal? Hoe lang duurt het voor je er wat over hoort?

Verder moest ik bij het aanmelden een (gratis) domein aanschaffen. Weet iemand hoe dat zit als je na een half jaar wilt stoppen? Ik neem aan dat een domein voor een jaar geregistreerd wordt?

• marrik

marrik

Live long and prosper

g00fy64 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:21:
Ik heb zojuist een v-server aangevraagd, maar nu, na een half uur, nog geen enkele reactie, bevestiging oid, gekregen. Is dat normaal? Hoe lang duurt het voor je er wat over hoort?

Verder moest ik bij het aanmelden een (gratis) domein aanschaffen. Weet iemand hoe dat zit als je na een half jaar wilt stoppen? Ik neem aan dat een domein voor een jaar geregistreerd wordt?
Toen ik me had aangemeld duurde het enkele dagen voordat ik een reactie kreeg. Daarom heb ik ze maar gebeld. Het (simpele) antwoord was dat ze het zo druk met aanvragen hebben voor dit nieuwe product dat ze het niet kunnen bijbenen.

Marrik

Verwijderd

g00fy64 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:21:

Klopt domein word voor 1 jaar geregistreerd.
Het aanmelden ging bij mij snel maar had er veel haast mee dus dacht ik bel even telefonisch.
Meteen er door nog geen 2 uur later was alles al online inclusief .org domein.

• OscarO
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05-2021
Heb er ook een, de zware, al is 15GB opslag nog wat weinig. Dit is wel de eerste keer met een linux root-server. Weet iemand een goede engelse/nederlandse handleiding om de beveiliging "goed" in te stellen?
Op www.strato.com valt te zien dat ze in Europa aan het uitbreiden zijn. Even verder zoeken leert dat de v-powerservers momenteel buiten duitsland alleen in NL te krijgen zijn.

Ik ben nu aan het $#%@#$ met de spamfiltering, ik krijg het via Plesk niet aan de gang, dus ben met yast bezig. Het wordt er bepaald niet beter van, met dank aan de "neuinstallation" :)

Waar hebben jullie de Spamassassin gedownload?

[ Voor 4% gewijzigd door OscarO op 22-03-2007 20:34 ]

Verwijderd

OscarO schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:29:
Heb er ook een, de zware, al is 15GB opslag nog wat weinig. Dit is wel de eerste keer met een linux root-server. Weet iemand een goede engelse/nederlandse handleiding om de beveiliging "goed" in te stellen?
Op www.strato.com valt te zien dat ze in Europa aan het uitbreiden zijn. Even verder zoeken leert dat de v-powerservers momenteel buiten duitsland alleen in NL te krijgen zijn.

Ik ben nu aan het $#%@#$ met de spamfiltering, ik krijg het via Plesk niet aan de gang, dus ben met yast bezig. Het wordt er bepaald niet beter van, met dank aan de "neuinstallation" :)

Waar hebben jullie de Spamassassin gedownload?
Inloggen op de officieële website van SWSOFT en dan kan je een account aanmaken en dan inloggen onder downloads kijken...

• marrik

marrik

Live long and prosper

OscarO schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:29:
Ik neem toch aan dat deze in Plesk al goed ingesteld staat?

Marrik

• OscarO
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:59:
[...]
Inloggen op de officieële website van SWSOFT en dan kan je een account aanmaken en dan inloggen onder downloads kijken...
:? Ikke nie vinde. Op:
http://www.swsoft.com/en/download
http://register.swsoft.com/login.php?redirect_page=products
http://register.swsoft.com/login.php?redirect_page=patches
http://register.swsoft.com/login.php?redirect_page=utilities
gezocht, maar niet gevonden :?

Wel met de upgrader van het Plesk administratie panel Spamassassin kunnen installeren, maar bij het installeren daarvan geeft hij aan dat de licentiecode daarvoor niet geschikt is. Hebben jullie in het scherm "License Management" wel staan dat jullie licentiecode geschikt is voor Spamassassin? Bij mij staat er "Ability to use SpamAssassin Off"
marrik schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:23:
[...]
Plesk zelf had eerst een berg updates nodig en de firewall stond wagenwijd open. :o
Lijkt mij dat het geheel wel wat aanpassingen kan gebruiken.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb ook een servertje gekocht, altijd handig als 2e ns ofzo, wel snel Debian op gezet.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:06:

100% root toegang.
mysql 4.1.10a-3.6
Klopt, standaard zit die er niet in is wel vanaf de website te downloaden of via de update binnen te halen..

Verwijderd

Ridcully schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:46:
Van die spamfilter wist ik ook nog niet! Dat is wel handig.

Zo te lezen ben ik dus zeker niet de enige die goede ervaringen heeft met Strato. Gelukkig heb ik dat beta account genomen destijds! Heeft er iemand überhaupt al wat onaangenaams meegemaakt met Strato?
Ja, dat ik al 2 weken w8 op respons van hun kant en het inmiddels niet meer nodig is..
Maarjah de verkoop afdeling is sneller...

• Ridcully
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:40:
[...]

Ja, dat ik al 2 weken w8 op respons van hun kant en het inmiddels niet meer nodig is..
Maarjah de verkoop afdeling is sneller...
Dat is inderdaad wel lang! Hoewel ze het dus druk schijnen te hebben met alle aanvragen verwerken, is twee weken wel een beetje overdreven. Je hebt het nu via de verkoopafdeling geregeld en dat ging wel sneller?

Verwijderd

Ridcully schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:33:
[...]

Dat is inderdaad wel lang! Hoewel ze het dus druk schijnen te hebben met alle aanvragen verwerken, is twee weken wel een beetje overdreven. Je hebt het nu via de verkoopafdeling geregeld en dat ging wel sneller?
Jup. als ik nu problemen heb doe ik gewoon dat ik klant wil worden er er informatie over wil hebben en dan krijg je wel antwoord dus zo moet het maar.

Ben ze 1x nodig gehad.

• OscarO
marrik schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:23:
[...]
De Watchdog module van Plesk geeft zelf aan van niet, zie bijvoorbeeld http://www.webhostingtalk...ie-en-basic-security.html voor een korte handleiding.

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:19:
Jup. als ik nu problemen heb doe ik gewoon dat ik klant wil worden er er informatie over wil hebben en dan krijg je wel antwoord dus zo moet het maar.
Kennelijk hebben ze gewoon te weinig mensen op hun support afdeling, het lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk dat de sales mensen ook support doen. Dat zou dus ook kunnen verklaren waarom sales wel snel antwoord en support niet.

• marrik

marrik

Live long and prosper

OscarO schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:38:
[...]

:? Ikke nie vinde. Op:
http://www.swsoft.com/en/download
http://register.swsoft.com/login.php?redirect_page=products
http://register.swsoft.com/login.php?redirect_page=patches
http://register.swsoft.com/login.php?redirect_page=utilities
gezocht, maar niet gevonden :?

Wel met de upgrader van het Plesk administratie panel Spamassassin kunnen installeren, maar bij het installeren daarvan geeft hij aan dat de licentiecode daarvoor niet geschikt is. Hebben jullie in het scherm "License Management" wel staan dat jullie licentiecode geschikt is voor Spamassassin? Bij mij staat er "Ability to use SpamAssassin Off"
Ik kan de SpamAssassin download ook nergens vinden op de site van SWSoft.
@Quality Poster:Weet je zeker dat je 'm daar vandaan had? En hoe zit het dan met de licentie?

Marrik

• OscarO
marrik schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:46:
[...]

@Quality Poster:Weet je zeker dat je 'm daar vandaan had? En hoe zit het dan met de licentie?
Marrik,
In Plesk is via Server->Updater de SpamAssassin module te installeren. Deze werkt echter alleen als je licentie dat toelaat. Bij mij is dat dus niet het geval en vandaar dat ik via de site van Swsoft de module geprobeerd heb te kopen. $50 eenmalig, doet geen pijn :)

Bij proberen is het gebleven want Swsoft stuurt me terug naar de wederverkoper, Strato in dit geval, als aanspreekpunt voor de licentie-upgrade. Dus op de config site van Strato met de Plesk licentie geprobeerd deze te upgraden, zonder resultaat. Telefonische navraag bij de helpdesk leert me dat Strato een Plesk licentie heeft die is zoals hij is en niet aangepast/ge-upgrade kan worden. De Spamassassin module kan dus met of zonder betaling NIET toegevoegd worden. :(
Wel mogelijk is de aanschaf van een volledig nieuwe Plesk licentie bij Swsoft a $200 8)7 waar je dan wel de Spamassassin module bij 'mag' kopen.
STRATO Server Highlights
Alle features voor uw server zijn inbegrepen
Emmm,.... niet dus.

Er is een klacht ingediend, I'll keep you posted.

Overigens kan Spamassassin wel via de linux root geinstalleerd worden, mocht iemand daar een goede handleiding voor weten, dan a.u.b. even posten.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Probleem is dat SpamAssassin installeren niet er voor zorgt dat SA in Plesk werkt. Een redelijke **** actie van Strato dus.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• DiedX
OscarO schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:17:
[...]

De Watchdog module van Plesk geeft zelf aan van niet, zie bijvoorbeeld
1 tip: gebruik die watchdog module *NIET*. Hij schopt dingen meer in de war dan dat hij goed doet.

• OscarO
DiedX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:44:
[...]

1 tip: gebruik die watchdog module *NIET*. Hij schopt dingen meer in de war dan dat hij goed doet.
Bedankt voor de tip. Ik zie net dat ze bij pc-active een actieve gebruikersgroep hebben. Zie http://forum.pc-active.nl/viewforum.php?f=20

• DiedX
Op zich interessant dat PC Active zich met zo'n actie bezig houdt. Ik ben wel een beetje huiverig inzake de updates: wie zorgt er voor dat Linux up-to-date blijft?

• marrik

marrik

Live long and prosper

OscarO schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:37:
[...]

Marrik,
In Plesk is via Server->Updater de SpamAssassin module te installeren. Deze werkt echter alleen als je licentie dat toelaat. Bij mij is dat dus niet het geval en vandaar dat ik via de site van Swsoft de module geprobeerd heb te kopen. $50 eenmalig, doet geen pijn :)

Bij proberen is het gebleven want Swsoft stuurt me terug naar de wederverkoper, Strato in dit geval, als aanspreekpunt voor de licentie-upgrade. Dus op de config site van Strato met de Plesk licentie geprobeerd deze te upgraden, zonder resultaat. Telefonische navraag bij de helpdesk leert me dat Strato een Plesk licentie heeft die is zoals hij is en niet aangepast/ge-upgrade kan worden. De Spamassassin module kan dus met of zonder betaling NIET toegevoegd worden. :(
Wel mogelijk is de aanschaf van een volledig nieuwe Plesk licentie bij Swsoft a $200 8)7 waar je dan wel de Spamassassin module bij 'mag' kopen.

[...]

Emmm,.... niet dus.

Overigens kan Spamassassin wel via de linux root geinstalleerd worden, mocht iemand daar een goede handleiding voor weten, dan a.u.b. even posten.
Ah, ok.... Inderdaad erg vreemd dat Strato hier niet in mee gaat.

Maar misschien komt dit omdat het nog een beta product is? Ik heb vorige week nog gebeld met Strato en toen werd me bevestigd dat ze dit product vanaf 1 juli "echt" op de markt gaan zetten en dat ze dan onder andere ook meer verhuizingen van domeinen zullen ondersteunen (waaronder .nl!). Hopelijk zit SpamAssassin er dan ook bij....

Marrik

• DiedX
Lijkt mij sterk. De virtual server is wellicht beta, maar Plesk is echt al oud. Ik denk dat de administratie het niet aankan....

• marrik

marrik

Live long and prosper

DiedX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:28:
Lijkt mij sterk. De virtual server is wellicht beta, maar Plesk is echt al oud. Ik denk dat de administratie het niet aankan....
De administratie kan het wel aan. Ik heb een andere Plesk server waar SA prima op werkt.

Marrik

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Hallo,

Ik zit ook te overwegen om een vserver bij strato af te sluiten.
Weet iemand echter een antwoord op de volgende vragen?
1. Kan ik bij strato middels ODBC (mysql-connector-odbc-3.51.14-win32) de MySQL server uitlezen?
2. Zijn er nog andere interessante vserver hosters in Nederland? Ik heb namelijk ook bij server4you.nl gekeken maar heb niet geweldige ervaring met de webhosting welke ik bij hun heb lopen.

Tjus Rick

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:33
Ik maak geen reclame, maar heb goede ervaringen met:
http://www.budgetdedicated.com/

Alhoewel hun site Engels is, is het een Nederlands bedrijf, je kunt ook gewoon in het Nederlands communiceren per e-mail (info @ hun website adres), vraag eens een vrijblijvende 7 dagen trial aan (geheel gratis!), en kijk of het je bevalt. Indien het niet bevalt kun je de trial gewoon laten verlopen.

[ Voor 10% gewijzigd door AndriesLouw op 11-04-2007 19:22 . Reden: Verkeerde link ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
DiedX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:28:
Virtuozzo (waar dit allemaal op gebaseerd is als ik het zo zie) is ook allang geen beta meer. Waarschijnlijk probeert Strato nu even makkelijk en snel een leuke vps customer base te op te bouwen om wat ervaring op te kunnen doen. Blijkbaar willen ze er dus niet al te veel tijd in steken, opzich ook wel logisch aangezien ze het gratis aanbieden.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Eagleboy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:41:
1. Kan ik bij strato middels ODBC (mysql-connector-odbc-3.51.14-win32) de MySQL server uitlezen?
Je bent root op je eigen virtuele server, je kunt dus installeren wat je maar wilt. Ik zou alleen de Linux variant van je pakket pakken. ;)

Verwijderd

marrik schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:46:
[...]

Ik heb hem daar gedownload en in config.strato.de kan je een andere licentie sleutel krijgen voor versie 8:) en die kan je dan importeren..

Verwijderd

Tuvow schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:34:
[...]

Virtuozzo (waar dit allemaal op gebaseerd is als ik het zo zie) is ook allang geen beta meer. Waarschijnlijk probeert Strato nu even makkelijk en snel een leuke vps customer base te op te bouwen om wat ervaring op te kunnen doen. Blijkbaar willen ze er dus niet al te veel tijd in steken, opzich ook wel logisch aangezien ze het gratis aanbieden.
Even voor de duidelijkheid,
Strato is van oorsprong een duitsbedrijf dat niet alleen hosting regeld. Maar ook servers, vps etc.
Vanaf enige tijd zijn ze ook actief geworden op de nederlandse markt aangezien hun doel is om goedkoop een vps te leveren. Omdat ze standaard in nederland nog de duitse variant gebruiken van -de vps is hij in beta-fase en dus gratis. Ze zijn hard aan het werk om het te vertalen en vanaf juni/juli is hij volledig nederlands. Eigelijk is alleen het administratie deel van hun kant in beta want de server zelf met plesk en zo dat is gewoon engels.

Bron: Medewerker-Strato

• Ridcully
M'n broer heeft z'n website nu op een virtual server staan, hij gebruikt daar PHP voor. Nu is hij niet echt heel bedreven in het werken met Linux en hij heeft er dus voor gekozen om met Plesk alles te beheren, maar nu moest er laatst wat aangepast worden in de php.ini file. Ik neem aan dat hij in Plesk gekeken heeft, maar ik moest het dus even doen via SSH. Nu is dat voor mij niet zo'n groot probleem, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen wel het geval is, heeft iemand een idee of dat ook via Plesk, of een andere (makkelijkere) manier kan?

• DiedX
Wil je dat op site-niveau doen: google vhost.conf
Anders inderdaad in de php.ini

Verwijderd

Ridcully schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:34:
M'n broer heeft z'n website nu op een virtual server staan, hij gebruikt daar PHP voor. Nu is hij niet echt heel bedreven in het werken met Linux en hij heeft er dus voor gekozen om met Plesk alles te beheren, maar nu moest er laatst wat aangepast worden in de php.ini file. Ik neem aan dat hij in Plesk gekeken heeft, maar ik moest het dus even doen via SSH. Nu is dat voor mij niet zo'n groot probleem, maar ik kan me voorstellen dat dat voor anderen wel het geval is, heeft iemand een idee of dat ook via Plesk, of een andere (makkelijkere) manier kan?
Was het probleem toevallig dat de registerglobals niet aanstonden? Je kan die heel eenvoudig met een .htaccess aanzetten..

• OscarO
Dusss,... tijd voor een update.

Na een aantal maal gebeld te hebben (en ja, ik ben een keer teruggebeld), ben ik het volgende wijzer geworden.

A) Oderzoek van Strato en een Duitse professor toont aan dat tegenwoordig 90% van de emails als spam geclassificeerd kunnen worden.
-> Mooi, duidelijk waarom een spamfilter een essentieel onderdeel van een server is.

B ) Strato filtert voor de managed emailaccounts de spam zelf af met een (eigen) spamfilter. Deze filtert echter niet de mail die verstuurd wordt naar de V-powerservers zoals die in +31 worden aangeboden.
-> Wederom duidelijk waarom een spamfilter nodig is.

C) De klacht is doorgestuud naar iemand van productontwikkeling. De Nederlandstalige m/v (lees: enkelvoud) van die afdeling was afgelopen week ziek.
-> Klinkt als een excuus, maar meer dan hem/haar beterschap wensen kunnen we niet.

D) De V-Power server die aangeboden wordt biedt geen mogelijkheden tot uitbreiding van de Plesk licentie. De spamassassin module van SwSoft kan dus NIET worden toegevoegd.
-> Verkeerde voorlichting van de verkoop dus, die vooraf bevestigd hebben dat er geen beperkingen waren. Het niet kunnen installeren van modules is een significante beperking die vermeld moet worden en op de website na te lezen moet zijn. Al is het maar in de kleine lettertjes. Op zowel de .nl als de .de site van Strato maken er geen melding (ik heb goed gezocht) en verwijzen naar de site van SwSoft voor meer informatie over Plesk waar ook geen informatie staat over beperkte licenties. Op laatstgenoemde site wordt juist gewezen op de extra modules die gekocht kunnen worden.

E) Strato gaat zijn (verkeerde) voorlichting niet aanpassen. Onderstaande reactie op de klacht van afgelopen week over het niet kunnen installeren van modules wil ik jullie niet onthouden :)
STATO AG Customer Care schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:30

Geachte heer OscarO,

een week geleden heeft u ons gecontacteerd, omdat u niet tevreden bent met de plesk-licencie van onze v-server en de beschrijving op onze website.

Ik heb deze reclamatie doorgegeven aan onze marketingafdeling. In onmiddelijke toekomst wordt sich aan deze omstandigheid niets veranderen.

Ik dank u voor uw geduld en hoop, u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten uit Berlijn.

xxxxxxx
Customer Care
_/-\o_ Wegens het sturen van dit prachtige stukje proza heb ik de naam van de goede man verwijderd 8)

Tot dus ver verbaast het me echter nog niet. Voldoende hosters meegemaakt om van dit soort zaken niet meer verbaast op te kijken. De verkoop probeert de targets te halen door iets te verkopen wat niet kan (een server zonder spamfilter 8)7 ) en de techneuten mogen het gezeik aanhoren. Vandaar dat ik niet verwacht de enige te zijn en mijn voorstel was om in de FAQ een artikel op te nemen hoe de spamfilter via de root geinstalleerd kon worden. Vast iemand bij Strato die dat in een uurtje in elkaar zet, mag zelfs in het Duits aangezien dat een onderdeel vormt van het beta-programma. Ik een spamfilter, toekomstige klanten een spamfilter, Strato geen gezeik meer, lijkt me een duidelijke win-win-win situatie.
Met een beroep op de algemene voorwaarden en het eventueel terugstorten van de euri werd daarop een glashard nein verkondigd. |:(

Ik znapte hem even niet meer, maar gezien het korte antwoord krijgen ze de vraag vermoedelijk vaker. FAQ :?

Na nog wat woorden waaruit blijkt dat Strato momenteel zijn verantwoordelijkheid voor foutieve en onvolledige voorlichting niet wil (c.q. kan) nemen, is me toegezegd volgende week door een Duitstalige leidinggevende teruggebeld te worden.

Prettige weekend en ik hou jullie op de hoogte.

• OscarO
[...]
heeft iemand een idee of dat ook via Plesk, of een andere (makkelijkere) manier kan?
Plesk heeft een filemanager waarmee je de php.ini kan editen. Zie het onderdeel "Server".
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:19:
[...]
Geen probleem eigelijk want plesk kan je gewoon nederlandse taal module in zetten.
De NL taal is alleen beschikbaar voor Plesk 7.5, voor versie 8+ is die er momenteel nog niet.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:12:
[...]
Ik heb hem daar gedownload en in config.strato.de kan je een andere licentie sleutel krijgen voor versie 8:) en die kan je dan importeren..
Heb ik gedaan, bij server->licence managment->Plesk licence key staat de instelling 'Ability to use SpamAssassin' nog steeds op 'Off'. QP, hoe kan je daarnaast de NL taalmodule in Plesk 8 laden als die module door SwSoft nog niet geleverd wordt :?

• marrik

marrik

Live long and prosper

OscarO schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:31:
[...]

Dusss,... tijd voor een update.

Na een aantal maal gebeld te hebben (en ja, ik ben een keer teruggebeld), ben ik het volgende wijzer geworden.

A) Oderzoek van Strato en een Duitse professor toont aan dat tegenwoordig 90% van de emails als spam geclassificeerd kunnen worden.
-> Mooi, duidelijk waarom een spamfilter een essentieel onderdeel van een server is.

B ) Strato filtert voor de managed emailaccounts de spam zelf af met een (eigen) spamfilter. Deze filtert echter niet de mail die verstuurd wordt naar de V-powerservers zoals die in +31 worden aangeboden.
-> Wederom duidelijk waarom een spamfilter nodig is.

C) De klacht is doorgestuud naar iemand van productontwikkeling. De Nederlandstalige m/v (lees: enkelvoud) van die afdeling was afgelopen week ziek.
-> Klinkt als een excuus, maar meer dan hem/haar beterschap wensen kunnen we niet.

D) De V-Power server die aangeboden wordt biedt geen mogelijkheden tot uitbreiding van de Plesk licentie. De spamassassin module van SwSoft kan dus NIET worden toegevoegd.
-> Verkeerde voorlichting van de verkoop dus, die vooraf bevestigd hebben dat er geen beperkingen waren. Het niet kunnen installeren van modules is een significante beperking die vermeld moet worden en op de website na te lezen moet zijn. Al is het maar in de kleine lettertjes. Op zowel de .nl als de .de site van Strato maken er geen melding (ik heb goed gezocht) en verwijzen naar de site van SwSoft voor meer informatie over Plesk waar ook geen informatie staat over beperkte licenties. Op laatstgenoemde site wordt juist gewezen op de extra modules die gekocht kunnen worden.

E) Strato gaat zijn (verkeerde) voorlichting niet aanpassen. Onderstaande reactie op de klacht van afgelopen week over het niet kunnen installeren van modules wil ik jullie niet onthouden :)

[...]

_/-\o_ Wegens het sturen van dit prachtige stukje proza heb ik de naam van de goede man verwijderd 8)

Tot dus ver verbaast het me echter nog niet. Voldoende hosters meegemaakt om van dit soort zaken niet meer verbaast op te kijken. De verkoop probeert de targets te halen door iets te verkopen wat niet kan (een server zonder spamfilter 8)7 ) en de techneuten mogen het gezeik aanhoren. Vandaar dat ik niet verwacht de enige te zijn en mijn voorstel was om in de FAQ een artikel op te nemen hoe de spamfilter via de root geinstalleerd kon worden. Vast iemand bij Strato die dat in een uurtje in elkaar zet, mag zelfs in het Duits aangezien dat een onderdeel vormt van het beta-programma. Ik een spamfilter, toekomstige klanten een spamfilter, Strato geen gezeik meer, lijkt me een duidelijke win-win-win situatie.
Met een beroep op de algemene voorwaarden en het eventueel terugstorten van de euri werd daarop een glashard nein verkondigd. |:(

Ik znapte hem even niet meer, maar gezien het korte antwoord krijgen ze de vraag vermoedelijk vaker. FAQ :?

Na nog wat woorden waaruit blijkt dat Strato momenteel zijn verantwoordelijkheid voor foutieve en onvolledige voorlichting niet wil (c.q. kan) nemen, is me toegezegd volgende week door een Duitstalige leidinggevende teruggebeld te worden.

Mooi verhaal... :) Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Marrik

• DiedX
OscarO schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:19:
De NL taal is alleen beschikbaar voor Plesk 7.5, voor versie 8+ is die er momenteel nog niet.
Klopt, maar daar is wel een trucje voor. De .sh shellfile met de taal kan je editten, zodat de check niet meer failed op de versie Plesk die je hebt.

• Eagleboy
Ik heb zelf ook net een Vserver bij strato, echter net als je broer wel handig in PHP maar niet in Linux. Nu wil ik de super globels in de PHP.INI uitzetten. Ik heb inmiddels met putty een SSH verbinding maar weet niet waar ik de PHP.INI kan vinden. Kan iemand me even de commando's geven hoe ik vanaf de root bij de php.ini kom? Mocht je ook gelijk aan kunnen geven welke waarde ik in de ini file moet aanpassen dan ben ik helemaal blij :)

Thx 4the help

• Eagleboy
Hallo,

Ik heb een VServer bij strato en als ik mail verstuur vanaf de website (php) komt deze wel aan maar wordt er HTML code getoon i.p.v. omgezet naar de layout die ik wil.
Hebben jullie hier ook last van, en is er iemand die de oplossing weet?

Thx Rick

• Ridcully
Eagleboy schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:33:
[...]

Ik heb zelf ook net een Vserver bij strato, echter net als je broer wel handig in PHP maar niet in Linux. Nu wil ik de super globels in de PHP.INI uitzetten. Ik heb inmiddels met putty een SSH verbinding maar weet niet waar ik de PHP.INI kan vinden. Kan iemand me even de commando's geven hoe ik vanaf de root bij de php.ini kom? Mocht je ook gelijk aan kunnen geven welke waarde ik in de ini file moet aanpassen dan ben ik helemaal blij :)

Thx 4the help
Eagleboy vertelde over een file browser, die zou je kunnen proberen, maar hier dan toch een kort howto. Dikgedrukte delen zijn de belangrijke.

PowerBook:~ user$ ssh root@******.stratoserver.net (alhoewel je dit al gedaan hebt)
Password:
Last login: Wed Apr 11 16:29:39 2007 from host.name.nl
Have a lot of fun...
h1260925:~ # vi /etc/php.ini

Dan op naar beneden drukken tot je bij het gewenste deel komt.
Dan druk je op i en backspace je het ongewenste deel en vervang je het. Daarna druk je op Escape en dan type je :wq (write quit). Dan ben je als het goed is klaar, tenzij je apache opnieuw moet opstarten er voor. Het commando daarvoor is: /etc/init.d/apache2 restart.

Veel succes.

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11 21:26
Ik heb meerdere domeinnamen aangemaakt in plesk (7.5), die nu nog bij een andere hoster staan.
Nu moet ik de DNS laten aanpassen naar mijn virtuele server.

In plesk kan ik bij mijn aangemaakte domeinen, de DNS aanklikken, maar daar zie ik dezelfde gegevens van de andere domeinnamen staan (wat ip en PTR betreft).
Heb ik alle gegevens om de dns te veranderen hieronder? Mijn ip heb ik in dit voorbeeld met nullen gevuld, en de domeinnamen heb ik veranderd in naam1 en naam2.
Zo vraagt men mij om de DNS te veranderen een eerste en een tweede dnsserver. Die zie ik niet bij plesk.

naam1.eu. NS ns.naam1.eu.
ns.naam1.eu. A 85.000.00.13
naam1.eu. A 85.000.00.13
webmail.naam1.eu. A 85.000.00.13
mail.naam1.eu. A 85.000.00.13
ftp.naam1.eu. CNAME naam1.eu.
www.naam1.eu. CNAME naam1.eu.
naam1.eu. MX (10) mail.naam1.eu.
85.000.00.13 / 24 PTR naam1.eu.

naam2.eu. NS ns.naam2.eu.
ns.naam2.eu. A 85.000.00.13
naam2.eu. A 85.000.00.13
webmail.naam2.eu. A 85.000.00.13
mail.naam2.eu. A 85.000.00.13
ftp.naam2.eu. CNAME naam2.eu.
www.naam2.eu. CNAME naam2.eu.
naam2.eu. MX (10) mail.naam2.eu.
85.000.00.13 / 24 PTR naam2.eu.

Verwijderd

Vandaag viel mij wat op. Op de server kan je maximaal 10 domeinnamen er in zetten.
Niet erg als je het maar voor 1 site gebruikt zoals wij maar toch dat was niet vermeld.

Ik zou haast denken dat ze een demo van plesk gebruiken. Die heb ik ook wel eens gedownload en de beperking was dat je max. 10 domeinnamen kan gebruiken

• marrik

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:25:
Vandaag viel mij wat op. Op de server kan je maximaal 10 domeinnamen er in zetten.
Niet erg als je het maar voor 1 site gebruikt zoals wij maar toch dat was niet vermeld.

Ik zou haast denken dat ze een demo van plesk gebruiken. Die heb ik ook wel eens gedownload en de beperking was dat je max. 10 domeinnamen kan gebruiken
Ik wist het wel en ik dacht zelf dat het er (vroeger) ergens bij stond. Kan het alleen nu niet meer vinden... :?

Marrik

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 16:17

rob_erwt

What does this button do?

Op zich valt hier wel omheen te werken, maar dan moet je 'hardcore' aan de slag. Ik heb op mijn virtuele server bij Strato Debian gezet en dan kun je gewoon bezig met Apache config files.

Nadeel is dan wel dat je Plesk helemaal kwijt bent...

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heeft Linux geen apachectl :? Dan kan je gewoon apachectl gracefull doen voor een "Vriendelijke restart" :)

Wat ik me afvraag : Zou je ook FreeBSD mogen en kunnen installeren op zo'n Server van ze ?!

Dan heb ik een leuke tijdelijke oplossing voor mijn hosting behoeftes namelijk :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02

De demo heeft een beperking van 1 domein, 1 mailbox, 1 database enz. Ze gebruiken dus de 10-domain license van Plesk. zie:
http://www.swsoft.com/en/buyonline/plesk8/

Dit is dus inderdaad een Plesk limiet, als je zelf je vhosts beheert (of een duurdere plesk licentie installeert) kun je gewoon zoveel domeinen erheen verwijzen als je wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door Jaded op 02-05-2007 14:20 ]

• OscarO
OscarO schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:31:
[...]

Dusss,... tijd voor een update, de volgende, maar waarschijnlijk de laatste.

De week er op werd ik teruggebeld door niet een Duitstalige, maar Nederlandstalige landenvertegenwoordiger met wie het verhaal nogmaals is doorgenomen. Om een lang verhaal kort te maken, het probleem werd hem duidelijk en er zou wederom teruggebeld worden.
Even voor de humor: een optie die besproken is, is het laten filteren van de email via Gmail, :+

Nu moet ik toegeven dat mijn verwachtingen net zoals die van jullie op dit moment niet erg hoog waren. Tot mijn verbazing vond ik 2 dagen later een berichtje in de voicemail met het verzoek Strato even terug te bellen omdat hij nieuws had. Vol verwachting teruggebeld en het verhaal is als volgt:
Strato heeft kan de add-on modules van Plesk zelf (goedkoper) aanbieden aan hun klanten. Deze kunnen in Duitsland via een apparte site besteld worden en vervolgens via de licentiecode geactiveerd worden. Waar men nu achter is gekomen is dat dit momenteel niet werkt voor de +31 klanten. De oorzaak daarvan ligt waarschijnlijk in een onderdeel dat nog niet vertaald is naar het Nederlands.

De oplossing wordt daarmee een stuk moeilijker aangezien de vertaling een lopende zaak is waar weinig invloed op uitgeoefend kan worden. Vandaar dat men nu werkt aan een methode waar telefonisch (helpdesk) extra modules besteld kunnen worden in afwachting van de volledige vertaling. Deze tijdelijke oplossing zou binnen een maand operationeel zijn.

Na eerdere bedenkingen ben ik er nu op gerust dat dit probleem tot een goed einde wordt gebracht en vandaar dat voor mij hier de boel stopt, tenzij..... :*)

Over en sluit.

• OscarO

Jaded schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:19:
[...]

Dit is dus inderdaad een Plesk limiet, als je zelf je vhosts beheert (of een duurdere plesk licentie installeert) kun je gewoon zoveel domeinen erheen verwijzen als je wilt.
Op het moment dat je 10 domeinen gebruikt op je server, kun je je Plesk licentie automatisch (in het Duits) laten upgraden naar een 30 domein licentie. In je beheersomgeving https://config.strato.de -> Serverkonfiguration -> Plesk -> Plesk 30-key activieren (o.i.d.). Geniet nu van een bakkie pleur, een goede maaltijd of je vriendin, want dit duurt even 8)
Vervolgens Herunterladen en in je Plesk omgeving laden (overschrijven van de vorige key). Activeren en voila, ruimte voor nog eens 20 sites. ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Of kies voor Directadmin, daarbij ben je 100% flexibel m.b.t configuratie en dergelijke. In plesk dien je je nogal te houden aan wat plesk doet, Directadmin biedt 'onder de moterkap' enorme vrijheid.

Tip. :)

Verwijderd

Hallo,ik heb de laatste paar keren gemeld dat je gewoon de spam module kon downloaden dat is dus niet waar.

Daarom post ik ook in een oud topic in de hoop om anderen te helpen sinds 10 dagen kan je contact openemen met strato die bestellen voor jou de spam module er zitten tevens geen kosten aan verbonden. Aangezien dat strato het niet allemaal op een rij heeft moet je vanuit config.strato.de nadat je denkt dat de module wel actief is inloggen en dan de key bij plesk downloaden en opnieuw in het systeem zetten. Als dat is gedaan gebruik je de updater om de spammodule te installeren en het werkt mocht het niet lukken stuur mij dan maar een replay !!!!!
dan help ik je graag verder

• marrik

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:10:
Hallo,ik heb de laatste paar keren gemeld dat je gewoon de spam module kon downloaden dat is dus niet waar.

Daarom post ik ook in een oud topic in de hoop om anderen te helpen sinds 10 dagen kan je contact openemen met strato die bestellen voor jou de spam module er zitten tevens geen kosten aan verbonden. Aangezien dat strato het niet allemaal op een rij heeft moet je vanuit config.strato.de nadat je denkt dat de module wel actief is inloggen en dan de key bij plesk downloaden en opnieuw in het systeem zetten. Als dat is gedaan gebruik je de updater om de spammodule te installeren en het werkt mocht het niet lukken stuur mij dan maar een replay !!!!!
dan help ik je graag verder
Goeie tip! Moest ik inderdaad ook doen. Wel grappig dat je van Stato weer een 0-faktuur krijgt voor het SpamAssassin abbo... ;)

Marrik

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Ik ben ook aan het overwegen om een VPS bij Strato te nemen. Is het ook mogelijk om remote in te loggen met een GUI anders dan via de normale CLI manier?

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

marrik schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:29:
[...]

Goeie tip! Moest ik inderdaad ook doen. Wel grappig dat je van Stato weer een 0-faktuur krijgt voor het SpamAssassin abbo... ;)
Ik d8 eerst ook shit factuur dus weer gezeik aangezien we een dag de voor wel een goede facuur hadden gehad ik dacht 2 achter elkaar:P

maar het was een nul

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 05:27:
Ik ben ook aan het overwegen om een VPS bij Strato te nemen. Is het ook mogelijk om remote in te loggen met een GUI anders dan via de normale CLI manier?
Hoe bedoel je dit? Je wilt dus met remote desktop op een GUI inloggen?

Geen idee eigenlijk. Je kan wel gebruik maken van Plesk op eea te configgen,

• aex351
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:38:
[...]
Hoe bedoel je dit? Je wilt dus met remote desktop op een GUI inloggen?
Ja dat is wat ik bedoel.
Geen idee eigenlijk. Je kan wel gebruik maken van Plesk op eea te configgen,
Ja daar had ik ook al naar gekeken, maar Plesk's kerntaken behoren tot wat anders. Meer voor webhosting etc.

< dit stukje webruimte is te huur >

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

aex351 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 05:27:
WebMin/UserMin Misschien even proberen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 17:24
Ik heb net een shared hosting account afgesloten bij Strato maar ik ben ook op zoek naar een virtual server oplossing waarbij ik meerdere domeinen kan hosten (dus eigenlijk onderverdelen van mijn virtual server maar niet met domain forwarding maar echt met DNS nameserver). Is dit mogelijk bij Strato? En zo ja, welk pakket moet ik daar dan voor hebben? Ik wil dus eigenlijk vijf sites met allemaal een eigen domeinnaam (of meerdere) op één server/account hosten.

Verwijderd

ik heb ook pas zo''n V-server genomen, Het werkt prachtig alleen zit ik met het probleem dat ik html vriendelijke links wil gaan gebruiken. hiervoor moet ik eerst in httpd.conf Multiviews aanzetten ? ik heb root toegang echter heb ik geen verstand van Linux!

weet iemand hoe ik dit kan doen en waar ik de files kan vinden op de V-server van Strato ?

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:20

japaveh

Jield BV

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:54:
ik heb ook pas zo''n V-server genomen, Het werkt prachtig alleen zit ik met het probleem dat ik html vriendelijke links wil gaan gebruiken. hiervoor moet ik eerst in httpd.conf Multiviews aanzetten ? ik heb root toegang echter heb ik geen verstand van Linux!

weet iemand hoe ik dit kan doen en waar ik de files kan vinden op de V-server van Strato ?
Multieviews kan bijvoorbeeld genabled worden in een .htaccess file.
Die doe je dan zo:
code:
1
Options +MultiViews

Daarnaast heb je mod-rewrite ook nodig om bijvoorbeeld je index.php weg te re-writen:
code:
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/(trac|files|repos)
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ /index.php/$1

Je moet dan in de httpd.conf wel de mod_rewrite module laden.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• sohus
Is er hier iemand die mij kan vertellen hoe ik op een Strato Virtual Server mod_rewrite aan de praat kan krijgen? Ik heb met Strato gebeld en die zeggen dat ik het lekker zelf mag doen via Shell. Aangezien mijn kennis langerna niet zo ver strekt... (ik ben blij dat ik met Plesk uit de voeten kan) hoop ik dat iemand op dit forum mij uit de brand kan helpen. Heb het nodig voor clean url's in text pattern.

Alvast bedankt!

• sohus
japaveh schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:24:
[...]

Multieviews kan bijvoorbeeld genabled worden in een .htaccess file.
Die doe je dan zo:
code:
1
Options +MultiViews

Daarnaast heb je mod-rewrite ook nodig om bijvoorbeeld je index.php weg te re-writen:
code:
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/(trac|files|repos)
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ /index.php/$1

Je moet dan in de httpd.conf wel de mod_rewrite module laden.
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik die httpd.conf kan aanpassen. Ik heb Strato gebeld en die zeggen dat ik het via Shell op aan moet zetten (mod_rewrite). Kan iemand me vertellen hoe dit moet?

Als ik inlog via puty krijg ik mijn servernaam te zien in een zwart scherm. Daar ben ik het kwijt.

• sohus
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:54:

Peter, is het je nog gelukt? Ik kamp met precies hetzelfde probleem op dit moment.

• martijn189
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 16:37
Onderstaande handleiding heb ik gemaakt voor Strato, lijkt me wel zo handig om deze ook met jullie te delen.. succes.

Deze handleiding legt uit hoe de mod_rewrite module voor apache2
geladen kan worden op een V-server van Strato.

1 Maak verbinding via Telnet/SSH met uw server.
2 Meld u aan als gebruiker “root”.
3 Maak een backup van uw huidige httpd.conf bestand:
h1234567:/ # cp /etc/apache2/httpd.conf /etc/apache2/httpd.conf.backup
4 Voeg nu de benodigde regel toe aan het httpd.conf bestand:
h1234567:/ # echo "LoadModule rewrite_module /usr/lib/apache2/mod_rewrite.so" >> /etc/apache2/httpd.conf
5 Herstart apache server:
h1234567:/ # rcapache2 restart

Om te controleren of de mod_rewrite module daadwerkelijk ingeladen is doet u het volgende:
A Maak een nieuw tekstdocument in bijv. kladblok/notepad
B Zet hierin de volgende regels:
<?php
phpinfo();
?>
C Sla het bestand nu op met de naam: phpinfo.php
D Kopieër het bestand nu naar uw server, plaats het in de map /httpdocs/
E Ga in uw browser naar locatie: http://www.uwdomein.nl/phpinfo.php
F Als het woord "mod_rewrite" in de lijst van "Loaded Modules" staat is hij actief.

######## TIP
Deze handleiding kan uiteraard gebruikt worden voor het inladen van andere modules.
U volgt de stappen 1 tot 5 met het verschil dat u bij stap 4 de naam gebruikt van de betreffende module voorbeeld:
h1234567:/ # echo "LoadModule NAAM_MODULE /usr/lib/apache2/mod_NAAMMODULE.so" >> /etc/apache2/httpd.conf

Voor een overzicht van beschikbare modules:
3 U geeft de volgende 2 commando's:
h1234567:/ # cd /usr/lib/apache2
h1234567:/ # dir
###############

[ Voor 3% gewijzigd door martijn189 op 07-08-2007 22:25 ]

Verwijderd

Ik probeer op mijn strato VPS met een Ubuntu 6.06 LTS al weken www.alfresco.com te installeren, maar nog zonder resultaat.

Ik wil nu dus mijn eigen kopietje van Windows Server 2003 erop zetten, heeft iemand enig idee hoe ik dat op afstand op een 'kale' VPS server kan doen? Bij de behulpzame :X helpdesk heeft ook niemand een idee..

Verwijderd

@marrik
Nee, standaard is plesk niet veilig. Ik zou in iedergeval suphp draaien.

@ yahel
Je kunt alleen maar ene virtualisatie van win2003 erop knallen. Win2003 installeeren moet strato zelf doen. Maar doen ze denk ik niet aangezien dat extra licentiekosten met zich meebrengt

Verder heb ik ook strato en nog nooit downtime meegemaakt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 20:30 ]

• mwiekamp
  • Laatst online: 15-09-2024
martijn189 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:24:
Onderstaande handleiding heb ik gemaakt voor Strato, lijkt me wel zo handig om deze ook met jullie te delen.. succes.

Deze handleiding legt uit hoe de mod_rewrite module voor apache2
geladen kan worden op een V-server van Strato.

3 Maak een backup van uw huidige httpd.conf bestand:
h1234567:/ # cp /etc/apache2/httpd.conf /etc/apache2/httpd.conf.backup
4 Voeg nu de benodigde regel toe aan het httpd.conf bestand:
h1234567:/ # echo "LoadModule rewrite_module /usr/lib/apache2/mod_rewrite.so" >> /etc/apache2/httpd.conf
5 Herstart apache server:
h1234567:/ # rcapache2 restart

Om te controleren of de mod_rewrite module daadwerkelijk ingeladen is doet u het volgende:
A Maak een nieuw tekstdocument in bijv. kladblok/notepad
B Zet hierin de volgende regels:
<?php
phpinfo();
?>
C Sla het bestand nu op met de naam: phpinfo.php
D Kopieër het bestand nu naar uw server, plaats het in de map /httpdocs/
E Ga in uw browser naar locatie: http://www.uwdomein.nl/phpinfo.php
F Als het woord "mod_rewrite" in de lijst van "Loaded Modules" staat is hij actief.

######## TIP
Deze handleiding kan uiteraard gebruikt worden voor het inladen van andere modules.
U volgt de stappen 1 tot 5 met het verschil dat u bij stap 4 de naam gebruikt van de betreffende module voorbeeld:
h1234567:/ # echo "LoadModule NAAM_MODULE /usr/lib/apache2/mod_NAAMMODULE.so" >> /etc/apache2/httpd.conf

Voor een overzicht van beschikbare modules:
3 U geeft de volgende 2 commando's:
h1234567:/ # cd /usr/lib/apache2
h1234567:/ # dir
###############
Bedankt voor je hulp. Het lukt mij echter niet helemaal. Ik krijg deze fout:
httpd2-prefork: Syntax error on line 217 of /etc/apache2/httpd.conf: Cannot load /usr/lib/apache2/mod_rewrite.so into server: /usr/lib/apache2/mod_rewrite.so: c annot open shared object file: No such file or directory

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Volgens mij geeft ie aan dat mod_rewrite niet bestaat. Ik heb al in de DIR gekeken en hij staat er inderdaad niet tussen. Staat hij misschien elders?

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

mwiekamp schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:50:
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Volgens mij geeft ie aan dat mod_rewrite niet bestaat. Ik heb al in de DIR gekeken en hij staat er inderdaad niet tussen. Staat hij misschien elders?
Het kan zijn dat deze module niet geïnstalleerd is, sommige distributies splitsen deze Apache modules helemaal op (en sommige leveren weer net wat meer standaard mee). Hoe je mod_rewrite moet installeren is een beetje afhankelijk van welke distributie je gebruikt. Je kan eventueel zoeken of er ergens al wat bestanden staan: updatedb; locate mod_rewrite

• mwiekamp
Bedankt voor je reactie PowerSp00n

Ik ben een leek op het gebied van linux. Wat bedoel je met distributie? Ik heb een virtual server van STRATO welke draait op openSUSE 11.0.

[ Voor 7% gewijzigd door mwiekamp op 18-05-2009 19:17 ]

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

• mwiekamp
Ik heb het voor elkaar gekregen door deze twee commando's uit te voeren. Ik heb geen idee wat ik gedaan heb maar het werkt. mod_rewrite staat nu aan...

a2enmod rewrite
rcapache2 restart

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

mwiekamp schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:17:
Ik ben een leek op het gebied van linux. Wat bedoel je met distributie? Ik heb een virtual server van STRATO welke draait op openSUSE 11.0.
Kort door de bocht: Linux is alleen de kernel, dat wat je systeem aanstuurt e.d. Deze kernel wordt vervolgens gebruikt om samen met een hoop andere tools en configuraties een distributie te vormen. Er zijn een hoop Linux distributies, elk met een eigen doel(groep) en eigen opvattingen wat fijn werkt en hoe je de software bij elkaar moet brengen. Per distributie kan het dus ook verschillen hoe je bijvoorbeeld de installatie en/of configuratie van een Apache module moet doen (hoewel het uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer komt). OpenSUSE is een voorbeeld van zo'n distributie.
mwiekamp schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:45:
Ik heb het voor elkaar gekregen door deze twee commando's uit te voeren. Ik heb geen idee wat ik gedaan heb maar het werkt. mod_rewrite staat nu aan...

a2enmod rewrite
rcapache2 restart
Zeer simpel, je hebt het script a2enmod (Apache 2 Enable Module) wat onderdeel is van enkele distributies geruikt om de mod_rewrite module te activeren en vervolgens Apache 2 opnieuw gestart om de wijzigingen door te voeren.

Verwijderd

Laat ik mijn ervaringen ook even vertellen hier.

Ik heb sinds 2006 een Strato Virtual Server en ik heb er gemengde gevoelens bij.
Positief:
  • de prijs, voor 14 euro per maand inclusief 2 domeinen, 100gb traffic en 10gb standaard ruimte (+backupruimte extra) + elke dag een volledige backup vanuit strato waarvan de laatste 10 dagen teruggezet kunnen worden is eigenlijk een hele goede prijs.
  • veel dataverkeer inbegrepen dus (100 gig)
  • wachtwoorden en herinstallaties worden via je gsm aan je bekend gemaakt. Super systeem en veiliger dan een wachtwoord via pop3 versturen mits je je telefoon bij je hebt.
  • redelijk goede klanten service, gratis 08000 nummer, maar dat nummer is via veel gsm-netwerken niet te bereiken.
  • control panel van strato vind ik super
  • keuze uit verschillende OS.
  • Domeinen eenvoudig bij te bestellen tegen een redelijke prijs (ik heb er nu 15 op dat bakje)
Nadelen:
  • Duitsland heeft strenge wetten
  • nmap naar buiten is daardoor niet mogelijk.
  • zit je net als mij in de erotische industrie... dan heb je een probleem. Strato zegt er niets van tot je vragen hebt. Dan verwijzen ze je naar de AV waarin staat dat erotiek niet gewenst is, expliciet verboden zelfs.
  • ondanks een redelijk aantal OS-en dat je kunt kiezen zit er alleen bij OpenSuse een PLESK-licentie. Waarom is mij een raadsel.
  • ondanks een redelijk aantal OS-en is er geen mogelijkheid om een BSD te kiezen. Je zit dus vast aan Linux. Als je daar geen problemen mee hebt is dat een non-issue natuurlijk.
Mijn virtual server daar ontvangt een half miljoen hits per maand. Dat is eigenlijk een onvoorstelbaar aantal hits voor zo een bak, hoewel ik wel Debian erop draai. Heel minimaal met alleen de dingen die ik echt nodig heb. Dat is dan ook iets wat mij best wel verbaasde dat dit mogelijk is met een virtual server.

Al met al, gekeken naar de prijs, ben ik er heel tevreden over en hou ik er meer aan over dan ik er in moet steken. Hoewel het langzaam maar zeker wel kritisch begint te worden met de mogelijkheden. Als ik ga verhuizen naar een dedicated bak ga ik wel weg bij Strato. Puur en alleen vanwege de veels te strenge wetgeving in Duitsland. Niet nmappen naar buiten toe vind ik echt een groot gemis, een tool als nmap aanbieden is volgens de letter van de wet in duitsland zelfs verboden. Er is nog niemand voor gepakt, maar het is wel iets om in je achterhoofd mee te nemen.

Mijn conclusie:

Wil je een servertje goedkoop regelen, zodat je kan groeien, zonder dat je je met 18+ of beveiligingszaken wil bezighouden look no further en neem zo een virtual server. Wil je die laatste 2 dingen wel, kijk dan naar een aanbieder in Nederland.
Pagina: 1