Toon posts:

[HDD] cyclische redundantiecontrole

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gister een nieuwe WD hd van 320 gb gehaald omdat de 2weken ouwe verrot was gegaan en niet meer spinde. Nu heb ik alleen opeens nadat delphi niet starte en ik hem wilde herinstaleren deze fout:

Afbeeldingslocatie: http://time112.ti.funpic.de/files/gg.JPG

Ik ken deze fout van het branden van cd's en dvd's maar dan is er echt geen redden meer aan de cd/dvd. gaat deze HD nu ook weer deze kant op?

wat te doen?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dikke kans dat óf je controller brak is of dat deze schijf ook verrot is.

Ik heb het nu een paar keer voorbij zien komen met externe schijven, meestal was er dan ook al een hoop data corrupt/pleite. :'(

Verwijderd

Topicstarter
is dat de enige mogelijkheid wat dit soort errors zou kunnen veroorzaken? Indien ik nu voor de 3e keer deze hd mag gaan halen work een beetje moe van en ik (en de mensen in de winkel al helemaal niet) kan de schijf ook nou niet echt kapot noemen. want ik draai gewoon windows en alles loopt opzich prima.

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
probeer eens scandisk uit te voeren

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even een scandiskje draaien.

Ik heb net HDD Health en Speedfan bekeken en daar is alles in orde. ook de S.M.A.R.T gegevens zijn prima. (fitness 89% perform 99%)

temperatuur kan het ook niet aan liggen (39)

misschien dat er iets magnetisch in de buurt was ofzo. Ik heb mijn pc kast een kleine 50cm van een audiotoren staan. misschien dat dat een oorzaak kan zijn (lijkt me overigens wel erg stug, want zo staat het hier al jaren en die afstand lijkt me ook niet cruciaal)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn harde schijf doet vaag?

[ Voor 32% gewijzigd door wagenveld op 06-02-2007 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, Heel erg bedankt voor die link...

[edit=dit deel is opgelost na nog een 2de scandisk]

Gaat dit de goede kant op of maakt dit nog geen verschil?
Ik zit er nu zo mee omdat ik deze hd net een dag in huis heb en nu dus indien mogelijk terug kan naar de winkel (weliswaar voor de 3de keer dan maargoed).

Ik heb net onder het werken met deze pc een aantal errors gekregen over een atributes ofzo. Ik kan er niet veel wijs uit worden, maar het ziet er niet zo goed uit. Kan dir wat betekenen en zoja wat?

Afbeeldingslocatie: http://time112.ti.funpic.de/err4.JPG

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 20:04 ]

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
koel je de hd wel want als hij echt 110graden is is die nu wel gaar
max was volgens mij 65graden
Pagina: 1