[Vista] Acer 4001WLMi word niet herkend als Laptop

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03 14:41

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen Vista op mijn Laptop staan maar de Configuratie gegevens voor Mobile PC zijn niet meegeinstalleerd, ik kan dus mijn Accu Status niet controleren en ook de Performance voor Accu en Stroom niet afhankelijk van elkaar instellen,

Via "Windows Onderdelen in- of uitschakelen" kan ik het ook niet aanvinken.

Hoe kan ik dit alsnog aan het Configuratiescherm toevoegen.

[ Voor 28% gewijzigd door JunkieXP op 06-02-2007 13:26 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Verwijderd

Ik heb een Acer 4501 WLMi met exact dezelfde problemen.

Oorzaak is dat Acer (of Microsoft) nog geen drivers uitgebracht heeft voor het zogenaamde
"Microsoft SMART Battery" en/of "Microsoft SMART Battery Subsystem" voor Vista. Ik ben bij Beta2 ingestapt en nog nooit heeft dit goed gewerkt. Je kan hierdoor dus ook niet gebruik maken van het Mobility Center. Er zijn trouwens meerdere merken die hier last van hebben.

Er lopen 2 threads op Technet en MSDN over dit probleem die ik in de gaten hou, maar
vooralsnog geen oplossing gevonden.

Erg vervelend want nu is het onmogelijk om te zien hoevol je batterij nog is. Hij valt bij mij dan ook geregeld uit omdat ik vergeet dat hij het niet aangeeft ;) Doh!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Oke dan, lekker geregeld =P, thanks anyway, keep me posted :P

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik weet niet of deze laptop onder xp de acer empowering technology gebruikt. anders zou ik die eens installeren.. hier op een acer5672 werkt het dan perfect.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Nop heb ik ooit geprobeerd maar deze werd niet geaccepteerd door mijn Laptop, bedankt voor de tip

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem als jij ik heb ook een Acer TM 4001 WLMi en kan dus ook mijn accu status niet uitlezen onder Windows Vista, wat ik zelf erg vervelend vind want nu krijg ik ook geen waarschuwing behalve dat het stroom ledje voorop oranje wordt en gaat knipperen.

Ik heb de software zoals hier boven toch nog even geprobeert echter werkt dat niet bij deze laptop :'(

Ik had op een ander forum iets gelezen dat sommige Toshiba laptops hier ook last van hebben.

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:14
Zover ik het heb kunnen onderzoeken ondersteund vista alleen apci en wordt apm wat op onze laptops zit niet meer ondersteund. Ik vraag me ook echt af of dit probleem nog opgelost gaat worden.

wanneer je in vistra onder software de acpi control method battery toevoegd als apparaat op de harde manier. kom je wel in het mobility center en wordt deze zichtbaar je kan helaas nog steeds niet de status van de accu uitlezen.

Heb zelf een acer aspire 1680
Pagina: 1