Toon posts:

zachte brom 5.1 surround setje

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Als mijn speakerset een logitech z-5400 aanstaat dan hoor ik een zachte brom uit de speakers en subwoofer. Dit geldt ook als de pc uitstaat en de kabels zijn los gehaald (anloge kabels).

Ik heb het e.e.a al opgezocht op het forum dat het aan de aarde van de subwoofer zelf kan liggen. Mijn stekkerblok is geaard, dmv kabel richting de waterleiding en dat nam de brom al gedeeltelijk weg.

Eerst was de brom erger, en als ik de aarde erop klem (stekkerblok) dan wordt het gelijk minder dus ik heb het vermoeden dat het ergens aan de stroomvoorziening ligt. Zou het een oplossing zijn om de subwoofer ook te aarden apart? De sub heeft namelijk geen aarde stekker dus deze zal ook niet zn aarde kunnen afvoeren. Of heb ik hier te maken met een ander probleem?

Ik heb al het e.e.a gelezen over aardlussen maar kan nog niet echt constateren of dat juist het probleem is.

[ indien mijn post onvoldoende toelicht hoor ik het graag zodat deze uitgebreid kan worden ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:39:
Ik heb het volgende probleem. Als mijn speakerset een logitech z-5400 aanstaat dan hoor ik een zachte brom uit de speakers en subwoofer. Dit geldt ook als de pc uitstaat en de kabels zijn los gehaald (anloge kabels).

Ik heb het e.e.a al opgezocht op het forum dat het aan de aarde van de subwoofer zelf kan liggen. Mijn stekkerblok is geaard, dmv kabel richting de waterleiding en dat nam de brom al gedeeltelijk weg.

Eerst was de brom erger, en als ik de aarde erop klem (stekkerblok) dan wordt het gelijk minder dus ik heb het vermoeden dat het ergens aan de stroomvoorziening ligt. Zou het een oplossing zijn om de subwoofer ook te aarden apart? De sub heeft namelijk geen aarde stekker dus deze zal ook niet zn aarde kunnen afvoeren. Of heb ik hier te maken met een ander probleem?

Ik heb al het e.e.a gelezen over aardlussen maar kan nog niet echt constateren of dat juist het probleem is.

[ indien mijn post onvoldoende toelicht hoor ik het graag zodat deze uitgebreid kan worden ]
Dude, dit kan echt niet... Als daar stroom op komt te staan en iemand (loodgieter who ever) raakt die buizen aan is de kans op een dooie behoorlijk groot :| en dat wil je echt niet op je geweten hebben.

En als je goed had gezocht over dit setje was er ook achter komen dat bij dit setje meerdere problemen heeft met zijn eigen voeding. En als er geen aarde stekker aan zit zal het ook niet nodig zijn dat ding te aarden, wat je kan het zelfs erger mee maken en als er aardlussen zijn in je lichtnet (wat je dus waarschijnlijk hebt) zitten zelfs je niet-geaarde spullen die je dus geaard hebt gemaakt kapot maken... ben je nog verder van huis.

Verwijderd

Topicstarter
met andere woorden niets aan te doen en setje terugbrengen?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
brom = spanning is mij verteld :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
mja klopt maar ikk zou even niet weten waar het aan ligt als ik nu alles al getest heb - 3 groepen + verschillende stekkers enz. :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

En dus :?

Van een aardlus is enkel en allen sprake als er meer dan een apparaat in de keten zit. Aangezien het ding ook bromt als er niets aan hangt, is het dus geen aardlus!

Dit zal gewoon aan het ontwerp liggen. De 50 Hz netspanning wordt niet voldoende goed weggefilterd, en zodoende hoor je resten daarvan op de output.

Misschien moet je ff hier kijken: Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 06-02-2007 17:08 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
dat topic had ik al gezien ja, maar toch bedankt. het ploppen heeftie uiteindelijk helemaal niet. Alleen zachte brom in de sub + eeen pfffffffff toon in de satteliet speakers.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou hem toch maar proberen in te ruilen voor een nieuwer exemplaar indien je nog geen nieuwe versie hebt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb al RMA aangemaakt bij de leverancier ed ik kan em morgen terugbrengen. maar mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het uiteraard graag

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 17:59 ]

Pagina: 1