HD onleesbaar na nieuwe XP

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• deskjet
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
hallo,
ik heb een tijdje gezocht of er een topic over mijn vraag was maar kon niets vinden. Daarom leg ik mijn vraag voor: in mijn PC zitten 2 HD, 1van40 GB en 1 van 250 GB beide Maxtor. Op de 1e stond XP pro. De 2e heb ik later erbij geplaatst en geformateerd in schijfbeheer van XP. Hij staat nu vol met data en films. (die van 250 GB)
Omdat XP erg traag liep +hoop rommel heb ik de 1e schijf (2 partities) met fdisk verwijderd en 1 primaire partitie aangemaakt van 40 GB.
Voordat ik hiermee begon heb ik de 2e HD losgemaakt om zeker te zijn geen data te verliezen.
Na fdisk en format C heb ik W98 geinstalleerd omdat XP setup niet ging. Na W98 ging XP setup wel goed.( volledige installatie NFTS) Na instaleren 2e HD er weer aangehangen en.... nu komt het: XP kent de schijf niet meer in Deze Computer en Verkenner. Wel in Schijfbeheer en Hardware>apparaatbeheer. De schijf is onleesbaar staat bij schijfbeheer.
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Voorheen werkte alles prima.
Wie kan mij vertellen wat ik fout heb gedaan en is dit te herstellen?
gr. deskjet

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Om eerst uit te sluiten dat de schijf gewoon kapot is, zou ik PowerMax (te downloaden vanaf de Maxtorsite) runnen.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 14:48

MrDry

Desperados!

Dit heb ik al veel vaker gehad. Nooit ontdenkt wat het veroorzaakte.

Je kan de data gewoon terughalen met getdataback (is wel te vinden in de FAQ)

Ik heb ook wel eens de MBR opnieuw geschreven. Wil ook wel helpen. Zal wel ff opzoeken met welke util ik dat gedaan heb (was iig niet fdisk)

Edit:

Het was testdisk klik

[ Voor 16% gewijzigd door MrDry op 06-02-2007 13:03 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• deskjet
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
edit MrDry: thanks, ik zal dit gaan proberen.

edit qtee: lijkt mij van niet, bijna nieuwe disk en daarvoor alles prima, maar je weet maar nooit. Wet van murphy enzo . .

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zeg nooit nooit inderdaad, ik heb nu al voor de derde keer in een jaar een kapotte Diamondmax 10 250 GB, de eerste begaf het na drie maanden, de voglende na vier en de laatste na vijf. Mijn systeem is lekker koel en mijn voeding is goed genoeg. En ik dacht eerst ook, ach, de HD is het vast niet, die is nog haast nieuw... Bij eentje ontdekte hij zefs geen fouten met de snelle test van PowerMax, maar met de uitgebreide test werd hij alsnog defect verklaard...

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:07
Welke servicepack gebruik je van XP? SP1 met patch of SP2 is wel benodigd om de 128gig grens te doorbreken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat allemaal gewoon in OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? beantwoord :) Zo ook de 128GB limiet van een kale XP omgeving.

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je aantoonbaar vooraf research hebt gepleegd door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te doornemen. In de FAQ's staan namelijk de antwoorden op de meestgestelde vragen. Neem ook eens Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 07-02-2007 12:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.