Systeem upgrade

Pagina: 1
Acties:

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om m'n huidige systeem te upgraden.

Huidig:

CPU: AMD Athlon XP 2800+ @ 2.3 ghz
Mobo: A7N8X Deluxe
RAM: 2x 512MB PC3200 DDR-RAM
HD: 60GB PATA + 160GB PATA + 200GB SATA
Vidkrt: Leadtek 6800LE@GT AGP 8x
Voeding: 500W Q-tec el-cheapo

Upgrade:

CPU: Pentium D 915 2x2MB 2.8ghz
Mobo: Asrock 4CoreDual-VSTA (AGP + PCI-e, DDRI + DDRII)
Cooler: Zalman CNPS 7700 CU

De rest van de componenten in m'n systeem kan ik hergebruiken dankzij het geweldige Asrock mobo dat zowel PCI-e als AGP en DDRI & DDRII ondersteuning heeft :D Ook kan ik dan later nog switchen naar een PCI-e videokaart en mogelijk nog DDRII als dat aantrekkelijk is.

Ik heb gehoord dat de Pentium D 915 "met gemak" op 3.8ghz kan runnen. Is dit waar? Hebben jullie hier ervaring mee? En is de zalman koeler dan voldoende?

En nog 1 klein vraagje: ik zag dat het moederbord ook een vierpins voedings connector vereist, volgens mij zit dat niet op m'n huidige voeding dus dat zou betekenen dat ik ook een nieuwe voeding moet kopen, hoeveel watt zou deze voeding dan moeten zijn? Ik zat de denken aan ongeveer 350 watt ofzo.

Graag jullie mening over deze upgrade :)

Alvast bedankt! :D

[ Voor 6% gewijzigd door c0deaddict op 06-02-2007 01:16 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Ik heb daar nu ook gepost :)

Wat ik nog graag wil weten is of ik de Pentium D 915 (goed) kan overklokken op het asrock mobo.
Ik heb gelezen dat de Pentium D 9xx standaard op 800mhz FSB draait en het asrock mobo kan max 1066mhz aan. Dus als ik het goed heb kan ik de CPU dus aardig overklokken?

p.s. dit is wss ook niet het juiste forum voor deze vraag, maar weet niet waar het anders moet :)