Toon posts:

Al mijn Mozilla informatie verdwenen!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit de goede thread is zoniet dan laat ik mij graag verder schoppen.

Ik kom net thuis van mijn werk en zet mijn laptop aan om te checken of ik nog mail heb.
Ik start Thunderbird op maar deze vraagt of ik een account wil aanmaken omdat er nog geen accounts aanwezig zijn. Dit tot mijn grote schrik aangezien er vanochtend nog 5 accounts en een slordige 5Gb aan mail instond.
Dus ik op en Firefox om te zoeken of dit vaker gebeurt, blijkt dat mijn startpagina is gereset, mijn skin is verdwenen en al mijn bookmarks weg zijn. Daarbij springen bepaalde pagina's ongeveer een cm op en neer, bijv. de standaard firefox startpagina.

Oftewel, hier is iets goed mis.
Ik heb verder Windows Firerwall aanstaan, draai AVG free (3 dagen geleden nog een full scan laten maken) en draai ongeveer 1x per 2 maanden die fantastische alles in 1 spyware suite waarvan ik de naam even kwijt ben.
Ik heb net met AVG nog een full scan gedaan en daar kwam ook niks uit....ik ga nu een paar online scanners proberen maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier zo zegt dat ik dan alleen maar even een hokje moet aanvinken ofzo.

Alvast bedankt (wat zou ik toch zonder tweakers moeten)

Verwijderd

windows firewall is bagger vindt ik zelf (heb sygate personal firewall , tevreden over)

maar mischien een eigen automatiche update ? iemand anders op je pc geweest die het heeft laten update naar firefox 2.0 (als je die nog niet had ) thunderbird weet ik niet die gebruik ik niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat er niemand anders op mijn laptop is geweest en ik draai firefox 2 al sinds de release dus dat zal het niet zijn.
Een vriend van me opperde dat misschien mijn laptop gewoon kapot aan het gaan is, maar ik zu denken dat ik daar bij alles van zou merken. Maar bijv IE 5 doet het gewoon.

Verwijderd

als alleen dat het gene is wat anders is geworden gaat je laptop niet kapot ;) .

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is er dan wel aan de hand?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 06:07

SpamLame

niks

Grote kans dat je je mail nog hebt.
Kijk eens op de lokatie(s) waar je je mail mappen had staan.
Zoek naar mappen met .sbd en/of bestanden met *.msf
Grote kans dat alleen je info omtrent mailadres inlog etcetc verloren is gegaan.

Verwijderd

je laptop is zeker niet aan het kapot gaan, ik heb die pret ook wel eens gehad met firefox en thunderbird.

Fridgeman schiet opeens iets te binnen => windows xp systeemherstel? en daarna met MozBackup asap om de dag een backup draaien.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:57
GetDataBack om je mail te recoveren?

En ben je niet toevallig aan de gang geweest met Cleanup programmatjes zoals CCleaner o.i.d?

Verwijderd

Topicstarter
op de plek waar mijn mail mappen stonden, in de dir van thunderbird zelf, staat bijna niks meer, ongeveer 35Mb aan gewone thunderbird bestanden. En wat ik dus echt verdacht vindt is dat mijn firefox beeld op en neer springt.
Ook bij het zoeken naar .sbd en .msf vindt ik niks, tenminste wel van 20 kb maar dus niet mijn mail..

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Standaard staan je bestanden hier:

C:\Documents and Settings\*User*\Application Data\Thunderbird\Profiles\*1231sdf44.default*\Mail\

De bestanden hebben geen extensie, vandaar dat je ze ook niet kunt vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door LoneGunman op 05-02-2007 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
GetDataBack ken ik niet maar ik heb geprobeerd met PC file recovery mijn mail terug te vinden, maar helaas ook daar alleen lege mappen...
Ik ga maar eens systeemherstel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb overigens ook geen cleaner programmas gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
enne...ik ontdek nu dat systeemherstel dus uitstaat...

Verwijderd

Draai je nog wel onder hetzelfde account?
Misschien is je oude account corrupt geraakt en log je nu in met een maagdelijk nieuw account?

Dat kun je zien in de "Documents and Settings" map trouwens ;)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Inderdaad, heb je nu al op de locatie gekeken die ik noemde?

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 15:27

GieltjE

Niks te zien...

heb dit ook regelmatig, weet niet waarom.

Alleen dat het samenhangt met het crashen van windows. (Ook als firefox/thunderbird die keer niet eens gestart was geweest of draaide). :(

Hell / 0

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 06:07

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:05:

Ook bij het zoeken naar .sbd en .msf vindt ik niks, tenminste wel van 20 kb maar dus niet mijn mail..
Was ook onvolledig, bestanden met msf en mappen met sbd staan op de lokatie waar mozilla zijn mail opslaat. De bestanden zelf hebben inderdaad geen extensie, zoals LoneGunman al aangaf.
Als je default geinstalleerd had moet je maar even kijken op de lokatie die LoneGunman opgeeft.

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 23:28
Heb ik pas gehad op mijn nieuwe lappie :S
Weet nog steeds niet hoe het kwam.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, daar heb ik al gekeken en die map is 20 Mb groot en nog maagdelijk wit.
Ik ga nu proberen om daar iets te recoveren, kijken of ik het dan terugvindt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ik PC file recovery kijk lijkt het dat mnijn mail daar nog wel staat. Hopen dat ik em teruggezet krijg....

Verwijderd

Topicstarter
Crashcat schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:33:
Heb ik pas gehad op mijn nieuwe lappie :S
Weet nog steeds niet hoe het kwam.
In jouw geval denk ik dat het de wraak van moeder aarde was ;-)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
suravida: gebruik in het vervolg de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) om wat toe te voegen als je de laatste bent binnen 24 uur. Anders staat het zo kickerig. ;) Daarbij lijkt me dit niet malware gerelateerd, dus ik move de thread van Beveiliging & Virussen naar Client Software Algemeen :)

Verder ook al dit gezien? OM FAQ / Beleid

[ Voor 14% gewijzigd door pasta op 06-02-2007 13:42 ]

Signature

Pagina: 1