Toon posts:

[XP en Vista] Verschil dowload snelheid tussen XP en Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds ik vista beta op mijn systeem heb staan heb ik gemerkt dat bij programma´s als NewsLeecher de maximale download van bestanden bij XP op 650 Kilobyte en bij Vista op 2.1 Megabyte ligt.. Ik heb een 20 MBit verbinding, dus Vista geeft meer de correcte snelheid weer.

Heeft of kent iemand een tool waarmee ik zou kunnen meten of zien maar mijn bandbreedte blijft?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou Netlimiter kunnen proberen, dit progje geeft als het goed is alle programma's weer die bandbreedte gebruiken. Er was altijd een 30-day trial version meende ik.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DUmeter kan gratis alles meten..

Verder zou het best kunnen dat XP trager was, omdat er sinds SP2 een connections-limit op zat. Dit was te omzeilen, maar dat is natuurlijk niet gedaan bij jou..

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Windows Clients - Vista FAQ - Newsleecher werkt niet meer

[ Voor 21% gewijzigd door sdomburg op 05-02-2007 19:52 ]

Verwijderd

bij XP op 650 Kilobyte en bij Vista op 2.1 Megabyte
Het werkt in Vista juist beter bij hem ;)

@TS: Vista heeft de instellingen kennelijk beter voor elkaar dan XP, zonder dat je hiervoor tweaks moet uitvoeren.

SP2 heeft namelijk een limiet van 10 gelijktijdige verbindingen op tcpip.sys gezet i.v.m. beveiliging.
Dat is te omzeilen met een patch, waardoor een aantal verbindingen ineens een stuk sneller zijn in XP :)

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03 21:18
Zelf merk ik ook dat mijn verbinding bij Vista veel sneller en stabieler is dan in XP.
Haalde ik bij XP, 0.8 MB/s. Haal ik in Vista 1.3MB/s.
Wij zitten op een 16mb lijn, en ikzelf zit dan weer via een draadloos netwerk kaartje.

Verder zie ik in verschillende download managers in XP de downloadsnelheid ook op en neer gaan in de grafiek, terwijl dit in Vista stabiel in 1 rechte lijn loopt.

Het zou dus goed kunnen dat je download snelheid zoals je dat nu aangeeft, klopt.

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:48:
DUmeter kan gratis alles meten..

Verder zou het best kunnen dat XP trager was, omdat er sinds SP2 een connections-limit op zat. Dit was te omzeilen, maar dat is natuurlijk niet gedaan bij jou..
Die limiet zit er bij Vista toch nog steeds in? Ik zie in mijn event log staan:

"TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts"

(Vista Ultimate RTM).

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03 10:13
Verder kun je bij xp in je regedit nog steeds je limit uitzetten;)

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-03 19:55
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:41:
Hoi,

Sinds ik vista beta op mijn systeem heb staan heb ik gemerkt dat bij programma´s als NewsLeecher de maximale download van bestanden bij XP op 650 Kilobyte en bij Vista op 2.1 Megabyte ligt.. Ik heb een 20 MBit verbinding, dus Vista geeft meer de correcte snelheid weer.

Heeft of kent iemand een tool waarmee ik zou kunnen meten of zien maar mijn bandbreedte blijft?
Ik had hetzelfde probleem met DU Meter icm met Vista. Ik heb het opgelost door onder de settings de netwerkadapter te selecteren die je daadwerkelijk gebruikt voor je netwerk verbinding.
Als ik hem op "all inetrfaces"had staan gaf DU Meter ook iets van 2.1mbyte aan (op een 8Mbit lin gaat dat helaas niet werken)

He who laughs last.. Thinks slowest

Pagina: 1