NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Als je een (te) trage cpu hebt gaat je geforce nooit goed kunnen draaien op full ress en dergelijke...
ook ram speelt natuurlijk een rol
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
(in mijn winkelmandje zitten
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston KVR400X64C3AK2/2G)
AMD Opteron 170 (S939, 2x2.0GHz, 2MB, 400MHz Bus, 110W, Boxed)
AOpen ES45B (ATX, 350W, Zwart/Zilver)
Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
2* in RAID: Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
Plextor PX-755A 16x (Dual Layer, Zwart)
Zo ongeveer, ik weet het nog niet precies, want ik moet nog uitzoeken of voor photoshop een andere socket 939 CPU sneller werkt dan de X2 4600+ die ik nu gebruik? Als mij daar iemand een antwoord op kan geven, nu ik toch bezig ben
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Verwijderd
939 eruit, valt meeVerwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:27:
Ik zou als ik jouw was, voor een AM2 of 775 socket gaan, 939 gaat er uit.!
voorbeeld
PS3 600 euro aanschaf maar alle games draaien zolang er games op uitkomen
Games zij iets duurder
PC is duurder games veranderen als jij goed met je scherm wil draaien (high details enzo)
dan moet je vaak upgraden
Games zijn wat goedkoper
ga je heel veel games kopen dan is PC de beste optie ga je wat minder games kopen zal PS3 veel goedkoper uitvallen want als je 1 spel per 3 maanden koopt dan zal je na 4 games alweer kunnen upgraden
Spellen heb ik eigenlijk al behoorlijk veel, en mijn grafische kaart kan nog wel een jaartje vooruit. De CPU is niet zo heel belangrijk, maar bijvoorbeeld een XP4800 kan ook wel een jaar of wat vooruit als ik games speel.
Mijn vraag is eigenlijk meer naar de kwaliteit van het beeld, wat kan ik verwachten als ik DVI-HDMI gebruik, en dan met een mooie configuratie een spel speel?
Is dat te vergelijken met een PS2 of XBOX360 of zelfs PS3? Of is dat eenvoudigweg een heel andere speelervaring, niet zo mooi dan wat ik mij er bij voorstel?
HD 720p is 1280x720 - vergelijk de spellen die speelt op een HDTV zoals je die speelt op native reso met de pc. (vergelijkbaar met de beeldkwaliteit op 1280x1024 / 1280 x800)
HD 1080p is 1920x1080 dit is een wat zwaardere reso voor de meeste videokaarten wanneer je bijv. ook AA en HDR aangooit.
De spellen voor de ps3 zijn zo geprogrammeerd dat je de meest optimale beeldkwaliteit eruit kunt halen (de kwaliteit blijft afhankelijk van de makers natuurlijk). Voor de pc geldt dat de spellen geprogrammeerd zijn om competibel te zijn met meerdere typen systemen. Theoretisch zou dit dus betekenen dat de PS3 in staat moet zijn betere beelden te kunnen proceduren (tot het moment daar komt dat de grafische chips voor de pc de kracht van de ps3/x360 oversteigen en er ook spellen gemaakt worden die deze extra grafische kracht naar boven kunnen halen).
De PS3 is ook een multimedia apparaat - vergeet dat niet. Je kan er externe hd's aanhangen en films hiervan afspelen (wel voorlopig op 1 formaat mp4) - of deze films op de hd gooien (heb zelf de 60gig versie, waarvan 55gig vrij is voor jezelf), een kaartlezer zit er in voor fotostorage, foto's kunnen op de interne hd opgeslagen worden en een muziekspeler zit erin (mp3's op hd en spelen maar. Tevens werkt het apparaat ook met de psp samen o.a. automatisch uitwisselen , de psp die als rear view mirror werkt met F1 etc.
Ook zit er een internetbrowser in die goed werkt. Als je een HD tv hebt kun je rustig vanuit de bank internetten.
Vergeet overigens niet de blu-ray discs. Ik heb een aantal blu-ray films en de kwaliteit (zowel beeld als geluid) is wederom net weer wat strakker dan dvd. Strakker qua audio bedoel ik mee dat er meerkanaalsgeluidsporen boven 5.1 uitgestuurd worden.
Het menu is als de psp (ik weet niet of je daar ervaring mee hebt) en werkt zeer prettig (ik heb ook een psp dus voor mij was het zeer makkelijk alles te vinden). Alles wat je met de psp kan, kan je ook met de ps3 en meer.
Sony wil de ps3 tot 2016 aanhouden (altijd afwachten dus) dus je bent garant voor spellen tot dat jaar tal, terwijl je voor je pc, zoals je zelf aangeeft, nog wel een jaartje meekunt met de huidige spellen, maar al moet gaan upgraden na een jaar.
Nu qua mooiheid van de games - de PS3 is nog niet zo lang uit. Ontwikkelaars krijgen nog steeds geupdate SDK kits dus het zal nog wel een tijd duren voordat de volledige kracht van de PS3 benut gaat worden. Ik heb Resistance + alle beschikbare (en downloadbare) demos. F1 in de regen is ongekend qua schoonheid, Resistance straalt qua verhaallijn en image zeker uit dat het een totaal, afgewerkt, spel is. Tevens vind ik (let op persoonlijke mening) dat resistance atm meer beeldkwaliteit bied en uitstraalt dan elk PC spel die ik de laatste tijd gespeeld heb. Maar enfin de beeldkwaliteit zegt niet automatisch iets over de kracht van het spel, maar iets wat je zelf moet bepalen.
Resume wacht tot de ps3 uitkomt, kijk en vergelijk
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Grafisch gezien zal er niet zo heel veel verschil zijn tussen een high-end PC en een ps3 op dit moment.
Het enige dat wel mee gaat tellen is dat PS3 games alleen maar mooier en beter gaan draaien zonder dat je de hardware hoeft te vervangen, terwijl bij PC games je al snel moet gaan upgraden om bij te blijven met de nieuwste games.
Neem bijvoorbeeld een High-end PC in gedachten van rond de tijd dat de PS2 gelaunched werd. De spellen die je daar op kunt spelen zijn een stuk minder mooi dan de spellen die nu nog voor de PS2 uit komen.
Ik heb een DVI-HDMI kabel besteld, en als die binnen is zal ik mijn huidige PC op mijn plasma aansluiten en eens kijken wat ik er van vind. Beetje dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb
Maar goed, het gaat tenslotten om een vergelijk die ik niet maken kan zonder eerst de PS3 heb gezien wat die kan.
Wel heb ik de PC op de plasma aangesloten via de aanwezige analoge monitor aansluiting, en dat viel mij erg tegen!:)
Als er nog meer mensen zijn die hun ervaring willen delen is dat van harte welkom!
Maar wat jij ook schrijft over de langdurigheid en de multimedia performance, denk ik toch dan ik inderdaad voor de PS3 ga. De spellen en speelervaring van de PS2 in mijn hoofd zijn me altijd bij gebleven en dat heb ik met de pc nooit gehad.
De games waar ik echt gek op was en waar ik echt van genoten heb om die te spelen waren hun geld dik en dubbel waard, dus wat dat betreft zit het wel goed. (Tomb Rider, Silent Hill en Resident Evil)
Jij hebt al een PS3, is dat een Japanse versie? En kan die ook Nederlandse games spelen, zit daar nergens een probleem?
Zijn er al Nederlandse games voor te krijgen (of Engelse natuurlijk?)
Ik heb een PS1, ps2 en psp en dan nu de PS3. Ik moet zeggen dat Sony met de PS3 echt een megastap gemaakt heeft t.o.v. de PS2 (veel groter dan de stap van PS1 naar PS2). Het is echt een volwassen apparaat geworden (met een volwassen prijs) dat een het potentieel heeft voor een geweldige spelcomputer, maar nog meer een multimediaapparaat.
Het playstation 3 topic geeft veel antwoorden op je vragen. Hier in de US zijn al redelijk wat games te verkrijgen.Jij hebt al een PS3, is dat een Japanse versie? En kan die ook Nederlandse games spelen, zit daar nergens een probleem?
Zijn er al Nederlandse games voor te krijgen (of Engelse natuurlijk?)