Meer links in de artikelen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DutchStoner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01-2022
Mischien ben ik wel de enige. Maar ik wil zou het prettig vinden om makkelijk meer contextuele informatie bij een artikel te kunnen vinden...

als voorbeeld een willekeurig artikel, waarom zijn de woorden niet gelinkt aan het desbetreffende internet adres? In dit artikel;http://tweakers.net/nieuw...n-Viacom-verwijderen.html

"YouTube en Viacom zijn na uitgebreide onderhandelingen niet tot een overeenkomst gekomen om Viacom te compenseren voor video's die op YouTube staan. Dit laatste bedrijf heeft daarom geëist dat YouTube ruim 100.000 video's van zijn site verwijdert.

Viacom is eigenaar van diverse Amerikaanse tv-stations, waaronder MTV Networks, Comedy Central, BET en VH-1. Op YouTube zijn diverse video's te vinden die afkomstig zijn van tv-programma's die via deze kanalen worden uitgezonden. YouTube en Viacom onderhandelden al geruime tijd over compensatie aan Viacom voor de video's die op YouTube worden geplaatst. Volgens Viacom wil YouTube echter niet genoeg betalen voor de video's en is ook beloofde filteringsoftware nog steeds niet aanwezig. Omdat YouTube in de ogen van Viacom niet aan de eisen van het bedrijf voldoet, heeft de tv-gigant besloten om een zogenaamd 'DMCA takedown request' te sturen aan YouTube om zodoende ruim 100.000 video's te laten verwijderen. Google, het moederbedrijf van YouTube, heeft aangegeven aan deze eis te gaan voldoen. YouTube heeft al herhaaldelijk gezegd dat het auteursrechtelijk beschermd materiaal zal verwijderen wanneer de eigenaar hierom vraagt. Eerder verwijderde YouTube al videoclips van Comedy Central, nadat het bedrijf hierom had gevraagd. De tv-zender biedt videoclips van zijn eigen shows wel aan via zijn eigen site."

[ Voor 6% gewijzigd door DutchStoner op 04-02-2007 02:24 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Omdat wij tweakers sites kennen als google, en als we dus iets willen opzoeken, we dat prima met google afkunnen.. Heeft het enig meerwaarde aan het artikel als er gelinked zou worden? De content blijft het zelfde ;)

Ey!! Macarena \o/

• DutchStoner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01-2022
Het gaat mij dan ook niet om de informatie. Als ik een artikel lees over een bedrijf/organisatie/whatever, wil ik ook weer even zien hoe hun website eruit ziet (beetje zappen op internet) Of even er iets meer over willen lezen.Natuurlijk kan ik op google even zoeken. Maar het gaat over het gebruiksgemak. Ik zou het in ieder geval prettig vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchStoner op 04-02-2007 02:28 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Onder elke naam een link gaan zetten zie ik in ieder geval niet zitten, maakt de tekst er alleen maar drukker op (tenzij de underlining weg wordt gehaald) en ik vind het altijd erg spammerig aandoen als veel woorden gelinked zijn.

The devil is in the details.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Puur en alleen linken naar de website van een fabrikant, organisatie of wat dan ook komt op mij inderdaad nogal spammerig en reclame-achtig over. Dat soort linkjes voegen ook niet direct heel veel extra content of waarde (wel gebruiksgemak, though) aan een artikel toe. Het laatste linkje over de takedown request is wat mij betreft juist weer wél van waarde, omdat het achtergrondinformatie kan bieden bij het artikel.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je wilt de lezers niet verdrinken onder een stortvloed aan links die niet terzake doen. Een artikel moet overzichtelijk en duidelijk zijn, dat zie ik niet gebeuren met in elke zin drie of meer links naar sites. Dat maakt een choatische indruk om het Dergelijke manier van linken is misschien iets leuks voor sites als reclame, en bovendien kan je de links naar fabrikanten en bedrijven zelf wel bij bedenken wat de link zou kunnen zijn. Je moet immers je lezers wijzen op de relevante links en niet onderdompelen in links waar ze niks mee kunnen doen.

Verwijderd

Ik vind het idee zo slecht nog niet, mits je de contextuele links er anders uit laat zien dan de 'gewone' links. Bijvoorbeeld minder opdringerig, dat je amper ziet dat het een link is.

In Wikipedia werkt dat ook ongeveer zo en daar storen mensen zich ook niet aan denk ik (daar wordt het zelfs heel expliciet gedaan).

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar hier is dat uitsluitend voor ... commerciele sites. Dit idee klinkt als content advertising en ik denk dat zoiets geen goed idee is.

* Delerium denkt dat een voorstel vanuit de userbase wel heel onverwacht is.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:19
ecteinascidin schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:51:
Maar hier is dat uitsluitend voor ... commerciele sites. Dit idee klinkt als content advertising en ik denk dat zoiets geen goed idee is.

* zeef denkt dat een voorstel vanuit de userbase wel heel onverwacht is.
Tweakers.net kondigt Content Advertising aan prima plan toch? :+ :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:46:
In Wikipedia werkt dat ook ongeveer zo en daar storen mensen zich ook niet aan denk ik (daar wordt het zelfs heel expliciet gedaan).
Wikipedia linkt alleen naar zichzelf in de tekst. Dat is wel wat anders.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1