Toon posts:

internetverbinding delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een extra pc op m'n kamer gekregen. Ik zou deze ook graag van internet willen voorzien. Nu heb ik al eerder een kabel naar boven getrokken (mijn kamer is op zolder) van de router die op begane verdieping staat. Ik heb eigenlijk geen zin om nog een kabel helemaal naar boven te trekken voor die extra computer. Is er een manier om die bestaande kabel te delen in twee lankabels zodat ik beide pc's van internetverbinding kan voorzien?

Ik hoorde van vrienden dat ik een hub of switch nodig had hiervoor. Echter bij een computerwinkel zei men dat ik toch echt een kabel moest trekken omdat een switch geen ip-nummer kon aanmaken (of iets in die trant).

Kunnen jullie me hiermee verder helpen? (ik wil overigens niet draadloos gaan)

Bij voorbaat dank.

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-03 13:28

P!m

Volgens mij gewoon een Switch aan die ene kabel hangen en gaan met die banaan.

[ Voor 3% gewijzigd door P!m op 03-02-2007 19:17 ]

Verwijderd

Gewoon een switch volstaat. ip-adres krijg je van je router.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:11

franssie

Save the albatross

switchje kopen en gaan! En die computer winkel voortaan mijden want je router beneden geeft de IPs al uit en kijkt niet naar het aantal kabels... prutsers daar.
/edit te laat en nog type fouten ook ;)

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 03-02-2007 19:19 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Ik weet niet wat voor router je gebruikt op de begane grond, maar als deze goed is ingesteld, dan geeft deze ipnummers uit.
Dit zal je even na moeten kijken in je router.
Hierdoor kan je boven wel een switch gebruiken en hoef je helemaal geen kabel extra te trekken.
(ik denk dat die medewerker van de winkel er geen verstand van had).

Een switch is in principe alleen maar een doorgeefluik.

Verwijderd

Topicstarter
oké bedankt jongens

ik heb overigens net de volgende topic gelezen (vrijwel zelfde probleem):
Ethernet splitter?
(ik had zelf geen topic geopend als ik wist dat die topic bestond :P ) Maar toch bedankt iedereen.

Maar het gaat dus wel werken met:

adsl modem --> router --> één verbinding --> switch --> meerdere verbindingen

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat gaat inderdaad gewoon werken :) In principe kun je een onbeperkt PC's aan je router hangen, althans totdat de IP-adressen op zijn, en zolang ze allemaal maar aan een switch hangen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1