Toon posts:

SATA II Phase 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik sta op het punt om een nieuwe harde schijf te gaan kopen aangezien mijn oude schijf heel erg aan het rammelen is. Ik wil graag een SATA II schijf kopen alleen weet ik niet of mijn schijf wel SATA II schijven aankan. Ik heb een K8T Neo2 Serie moederbord, VIA K8T800Pro Chipset Based. Nu staat er in mijn moederbord boekje dat het SATA II Phase I ondersteund. Kan er op dit moederbord een SATA II schijf geplaats worden of niet?

Alvast bedankt!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Welkom op GoT.

Volgens MSI ondersteunen die cipsets alleen S-ATA, en geen S-ATAII ( Bron )

Maar het leuke is, dat als je heel even in bijv. de OM FAQ / Beleid had gekeken, je dit had gevonden: Serial ATA FAQ
Oftewel: Ja er kunnen S-ATAII schijven op je moederbord. Alleen zal je de schijven op S-ATA moeten instellen dmv jumpers bijvoorbeeld.

Succes met je keuze.

Making an ass of myself since the 70's

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 10:49
Zoals hierboven ook vermeld is kun je sata II schijven gewoon op sata I controllers aansluiten. Volgens de specificaties van sata II moet deze namelijk backwards compatible zijn met sata I.

op dit moment heeft sata II nog weinig nut aangezien de harde schijven niet de doorvoersnelheid van 300 MB/s kunnen leveren. Het enige wat je niet zult kunnen gebruiken als je een sata II schijf op een sata I controller monteert is NCQ.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!! Ik zie op heel veel sites SATA 300 staan dat is dan neem ik aan SATA II?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:30:
Bedankt voor de reacties!! Ik zie op heel veel sites SATA 300 staan dat is dan neem ik aan SATA II?
Zo wordt het in de volksmond ook wel eens genoemd ja.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Phase One doet me vermoeden dat niet alle SATA II / SATA/300 features zijn geimplementeerd; misschien is het wel gewoon een SATA/150 schijf met NCQ of SATA/300 zonder dergelijke features. *shrug*
maar SATA werkt gewoon; welke versies je ook hebt; zolang je jumper maar goed instelt. :)
Pagina: 1