Toon posts:

compatible ddr ram?

Pagina: 1
Acties:
  • 909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hay, ik ben nieuw hier: Ik ben judit, met een tweedehands pctje:
Dell Optiplex GX270 workstation.

Op dit moment heeft mijn pc een ddr ram kaartje van 512MB (266mHz)
Maar ik heb meer geheugen nodig voor het runnen van PhotoShop, Illustrator, AutoCad, etc
Dus wilde ik nieuwe kaartjes kopen.

Compatible met mijn moederbord is (volgens de handleiding van internet):
type: 333 en 400 mhz DDRSDRAM
memory connectors: 4
memory capacities: 128, 256, 512MB en 1 GB, non-ECC
Minimum memory: 128 MB
Maximum memory: 4 GB
BIOS address:F0000h

Dit zijn de kaartjes die ik gekocht heb:
PC3200 400Mhz DDR Memory (Backwards Compatible with PC2700 and PC2100)
Chip Configuration: 128x64
Chip Density: 128x4 (High Density)
Unbuffered, Non Ecc, Non Registered
Voltage: 2.5V CAS Latency: 3
184 Gold-Plated Pins, SPD Support

MAAR: werkt niet.... pc piept alleen bij het opstarten.

Kan iemand mij helpen hiermee?? wat doe ik fout??

Het rare is ook dat de handleiding aangeeft kaartjes van 333 en 400 mHz te willen, terwijl er standaard 266mHz in zit.

(Ik wil graag zo snel mogelijk weer tegelijk kunnen autocadten en illustratorren enz,)

Groetjes,

Judit

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoeveel piepjes geeft de PC? Dat is namelijk meestal een foutcode.

Verder, start de PC wel normaal op als je of het oude, of het nieuwe geheugen alleen geinstalleerd hebt?

Check trouwens ook het RAM-deel van de PMG FAQ.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 02-02-2007 23:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

je nieuwe kaartje zal dan ook op PC2100 gaan draaien, aangezien je oude kaartje dit ook is. Denk dat ze gewoon niet goed samen kunnen werken, terwijl het eigenlijk wel zou moeten werken. En denk dat er ook niet zo'n super kwaliteit mobootje in dat Dell systeempje zit. Je zou een bios update kunnen proberen(als Dell die heeft)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Hallo Judit,

Welkom op dit forum!

Ik heb zelf ook een OptiPlex GX270. In het verleden heb ik ook ontzettend getobt met het uitbreiden van het geheugen. Ik heb hem nieuw gekocht inclusief 512 mb geheugen. Ik wilde hem graag uitbreiden naar 1 gig, en had alles al geprobeerd. Totzelfs een originele 512 geheugenmodule van Dell (dezelfde als die eral inzat) gaf blauwe schermen in Windows, ook met een bios update. Ik heb toen beide module's teruggestuurd naar Dell en via de website www.geheugen.com via dat zoekdingetje 1 reepje van 1GB 400MHz gekocht. Tot op de dag van vandaag werkt het nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Fijn van jullie reacties! Mijn Pc start met zijn 'oude' kaartje trouwens gewoon.

@Gambieter: het zijn 6 piepjes, in de code 1-3-2. Ik hoop dat je me hierdoor meer informatie kan geven.

@vingerfrits: Het betreft 2 nieuwe kaartjes van 1 GB die het ene kaartje van 512MB moeten vervangen. En dan werkt het niet. Als ik het oude kaartje laat zitten, één kaarjte van 1GB erbij zet, start de pc normaal op, maar herkent het 2e kaartje niet.

@MusicSystem: Heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik zal je link zeker in mn achterhoofd houden. Al vind ik de prijzen vrij hoog (voor 2gb) en zal ik mijn eigen kaartjes dan weer moeten doorverkopen (welke ik samen gekocht heb voor EUR 120,- ). Maar als het niet anders kan... (waar ik bang voor ben). Heel erg bedankt, iig.

Graag hoor ik van jullie of er toch nog opties zijn om deze kaartjes werkzaam te krijgen!
Alvast bedankt! Gr. Judit

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:09:
Fijn van jullie reacties! Mijn Pc start met zijn 'oude' kaartje trouwens gewoon.

@Gambieter: het zijn 6 piepjes, in de code 1-3-2. Ik hoop dat je me hierdoor meer informatie kan geven.

@vingerfrits: Het betreft 2 nieuwe kaartjes van 1 GB die het ene kaartje van 512MB moeten vervangen. En dan werkt het niet. Als ik het oude kaartje laat zitten, één kaarjte van 1GB erbij zet, start de pc normaal op, maar herkent het 2e kaartje niet.

@MusicSystem: Heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Ik zal je link zeker in mn achterhoofd houden. Al vind ik de prijzen vrij hoog (voor 2gb) en zal ik mijn eigen kaartjes dan weer moeten doorverkopen (welke ik samen gekocht heb voor EUR 120,- ). Maar als het niet anders kan... (waar ik bang voor ben). Heel erg bedankt, iig.

Graag hoor ik van jullie of er toch nog opties zijn om deze kaartjes werkzaam te krijgen!
Alvast bedankt! Gr. Judit
Nee, waarschijnlijk niet. Je hebt waarschijnlijk de pech een "picky" moederbord te hebben dat dus, zoals gezegd, erg kieskeurig is qua geheugen. Een BIOS update kan zoiets verhelpen, maar gooi het er maar op dat je op zoek moet naar ander geheugen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:16

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

die bordjes houden graag van dane elec geheugen, of nog beter kingston. elk ander geeft meestal problemen.
don't ask why. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik verwacht dat het aan het 'high density' stukje ligt, je hebt Chip Density: 128x4 (High Density)
en wilt een XXx8 type hebben, welke hoogstwaarschijnlijk wel gewoon zal werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord prikken? door voor een uitleg hoeveel/welk geheugen je maximaal op je moederbord kunt prikken ;)

Ik heb een sterk vermoeden dat deze DELL een Intel chipset heeft (ik heb in ieder geval nog nooit een DELL zónder gezien ;) ) en dat hierdoor de elcheapo niet-JEDEC-gespecificeerde unbuffered #Mx4 geheugen gewoon niet zal werken.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 05-02-2007 06:13 ]

Pagina: 1