Toon posts:

P5N32-E SLI plus systeem wil niet booten

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb net mijn nieuwe systeem in elkaar gestoken met de volgende specs:
Asus P5N32-E SLI plus
Core 2 Duo 6600
Asus E-N8800 GTX :P
Corsair CMX2 DDR2 800MHz 2*1GB
Seagate Barracuda 320 GB SATA II
Cooler Master Mystique 632 kast
Cooler Master Extreme 650 psu
Arctic Freezer Pro
Asus dvd brander IDE

Mijn probleem: het ding wil niet booten. Geen pieps, geen signaal. Wel power. Alle fans lopen, ook CPU en GPU. Power lampje op mobo brand ook. Hij doet tevens de eerste keer na aansluiten power niets na indrukken powerknop. Zodra ik de knop loslaat valt hij uit. De tweede keer gaat hij wel lopen. Alleen dus geen boot. Ook geen HDD activiteit. :?

Ik heb al het volgende geprobeerd:
- op 1 DIMM starten
- HDD afkoppelen
- Alleen het powerschakelaar kabeltje aangesloten (reset en de rest niet)
- Reset jumper verzet

Als jullie nog ideeen hebben, fire away. Thnx

Verwijderd

ik denk dat het aan je geheugen ligt probeer eerst met een andere geheugen want ik had ook dergelijke pro met mij P5N32-E sli plus.
Probeer met een A data of met kingston geheugen veel succes

Verwijderd

heb je de rest van je hardware wel aangesloten zitten toen je booten ?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:08:
heb je de rest van je hardware wel aangesloten zitten toen je booten ?
Je zin loopt heerlijk hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Welke geheugen had jij gebruikt Intelfreak? Het Corsair XMS2 van mij staat op de Vendor List van Asus. Dus het zou moeten werken (in theorie).

[/quote]heb je de rest van je hardware wel aangesloten zitten toen je booten
[quote]

Ik heb alles aangesloten wat nodig is. Ook geprobeerd met alles aangesloten. Geen effect. Ook een IDE HDD getest i.p.v. SATA II.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:12:
Welke geheugen had jij gebruikt Intelfreak? Het Corsair XMS2 van mij staat op de Vendor List van Asus. Dus het zou moeten werken (in theorie).

[/quote]heb je de rest van je hardware wel aangesloten zitten toen je booten
[quote]

Ik heb alles aangesloten wat nodig is. Ook geprobeerd met alles aangesloten. Geen effect. Ook een IDE HDD getest i.p.v. SATA II.
ik had twinmos bij besteld die werkte niet toen had ik een van en vriend gekreegen en die werkte wel het was een A-DATA die ik kreeg:)
en trouwens die mobo heeft 8pin p4 aansluitingen heb je die ook aangesloten??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding heeft maar een 4 pins CPU power connector. Volgens de manual moet dat ook kunnen. Op de andere 4 pins zit een zwart kapje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:57:
Mijn voeding heeft maar een 4 pins CPU power connector. Volgens de manual moet dat ook kunnen. Op de andere 4 pins zit een zwart kapje.
die moet je weg haale en dan een 8 pin probeeren mischien dat helpt.
volgens mij kan je wel een 4 naar 8 pin kopen.
want die 8 pin zit niet voor niks neem ik aan, ik kan het ook fout hebben hebben hoor.;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:26:
[...]

die moet je weg haale en dan een 8 pin probeeren mischien dat helpt.
volgens mij kan je wel een 4 naar 8 pin kopen.
want die 8 pin zit niet voor niks neem ik aan, ik kan het ook fout hebben hebben hoor.;)
Dta kapje zal niet voor niet zitten toch? Heb het zelfde mobo dat probleemloos loopt met OCZ memory (2x 1gb). Mobo is overigens een Striker Extreme met daarover een plakkertje dat het toch een P5N32-e sli is. Mis natuurlijk wel de goodies zoals lcd, en ledjes etc.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu eens de 4 pin naast de 20 pin weglaat. De zijn toch niet essentieel begrijp ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:29:
[...]

Dta kapje zal niet voor niet zitten toch? Heb het zelfde mobo dat probleemloos loopt met OCZ memory (2x 1gb). Mobo is overigens een Striker Extreme met daarover een plakkertje dat het toch een P5N32-e sli is. Mis natuurlijk wel de goodies zoals lcd, en ledjes etc.
hmm okey , zo als je het hoord kan die met 4 pin ook onderweg dus nu kan je allen kijken of je een andere geheugen kan krijgen om te testen.

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07-2025
Ligt bijna 100% zeker aan het geheugen. Kijk es op het forum op de Asussite. Daar staat het vol met meldingen dat het Corsair geheugen (alles boven versie1.x) problemen geeft. Ligt aan de chip die tegenwoordig gebruikt wordt bij de Corsair Twin2X2048-6400C4.
Verder als die 4-puntsstekker van je 12V geeft maakt het niet uit en kun je het kapje laten zitten, anders zul je je voeding moeten vervangen.

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:14

yassine

Nothing to it but to do it!

Heb je bios geflascht naar de nieuwe beta driver?? Zo nee, niet DOEN!!

We hebben hier al 1 overleden p5n32-e plus, wegens het updaten naar de beta versie.

De eerste boots deed de pc het perfekt, maar daarna wou hij niet meer booten. ( gaat aan en dan gelijk weer uit!! )

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Ik heb soort gelijke problemen met m'n P5n32-sli premium bord gehad en nu opnieuw. Ik krijg echter wel beepjes. Als het aan je geheugen zou liggen zou je gewoon een beep-code moeten krijgen. Ik heb ook die stekertjes allemaal verwisseld 20 of 24 polig samen met 4of 8 dat maakt allemaal niet uit. Toen bleek m'n voeding kapot (Antec truepower trio 650W). Mogelijk dat je een oude voeding kan proberen (20 polig samen met 4 polig moet goed zijn).
Ik heb bovendien Corsair 2Gb Dominator 800 MHz TWIN2X2048-6400C4D geheugen en dat werkte prima.

[ Voor 9% gewijzigd door funnies op 06-02-2007 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Trinity_232 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:21:
Ligt bijna 100% zeker aan het geheugen. Kijk es op het forum op de Asussite. Daar staat het vol met meldingen dat het Corsair geheugen (alles boven versie1.x) problemen geeft. Ligt aan de chip die tegenwoordig gebruikt wordt bij de Corsair Twin2X2048-6400C4.
Verder als die 4-puntsstekker van je 12V geeft maakt het niet uit en kun je het kapje laten zitten, anders zul je je voeding moeten vervangen.
Ik heb de cpu + mobo + dimm's teruggestuurd naar PC Platform. Die zeggen dat alles met elkaar werkt. Ik ga nu de rest opsturen, dan mogen zij uitzoeken wat het probleem is. |:(

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 13:35
Hey,

Het ligt aan je voeding.
De 4 pin connector bij je cpu in de buurt is voor een niet dual-core.
Voor een Dual-Core heb je 8 pin's nodig dus 2x 4 pin connector.
En verder de 4 pin connector bij je 20 pin stekker moet er ook op,
die is wel nodig. Dus naar mijn mening koop een beter voeding.

It's All In The "Mix"

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 21:39
Is je probleem inmiddels opgelost, zoja hoe?

Ik heb een soortgelijk probleem met de Asus P5B-E en ik heb een tagan 480 voeding, maar de 4 pins connecter bij de cpu in de buurt heeft ook maar een 4 pin aansluiting. Dus ik vroeg me af of dit zo verschillend is tov jouw mobo.

PSN ID Binloading_nl

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Mixpower schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:04:
Hey,

Het ligt aan je voeding.
De 4 pin connector bij je cpu in de buurt is voor een niet dual-core.
Voor een Dual-Core heb je 8 pin's nodig dus 2x 4 pin connector.
En verder de 4 pin connector bij je 20 pin stekker moet er ook op,
die is wel nodig. Dus naar mijn mening koop een beter voeding.
Wat een onzin, voor een quadcore heb je zeker ook 16 pinnetjes nodig. Die 4 pinnetjes zijn voor extra stabiliteit en stroom. Maar die huidige troep gaat steeds meer gebruiken dus gebruiken ze nu 8. Trouwens, de meeste borden met zo'n 8pin aansluiting werken ook prima als je er maar 4 van aansluit.

Dat je tegenwoordig 24 pins atx stekkers moet gebruiken klopt wel, er zijn borden die het ook met 20 doen, maar 24 is wel beter.

Verwijderd

hallo,

laat ik zou precies hetzelfde probleem hebben :|

zelfde moederboard en cpu de rest is anders

ik hoop dat je me kan vertellen wat het probleem was want dan weet ik wat ik kan laten vervangen
alvast bedankt

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 16:41
Sorry voor de kick maar was benieuwd of iemand van de hierboven geposte problemen inmiddels al een oplossing of meer informatie had.
Moeten die 2*4 PINs bij de CPU nu wel of niet allebei aangesloten worden??

[ Voor 26% gewijzigd door Swinnio op 11-01-2008 23:48 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

Bij mij hetzelfde probleem (zie de post P5k-e niet compatibel met Q6600). Ik dacht dat het lag aan het bios. Heb een bios-update laten doen, alleen doet hij het nog niet. Het enige dat nog overblijft is de processor.

Q6600
kingston 2gb (komt van de QVL van asus)
p5k-e moederbord
asus en8800GT 512 pci-e videokaart
biosversie 0906

Zonder processor erop piept hij ook niet, maar het moederbord functioneert wel, aangezien ze daar een bios-update hebben gedaan.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ik had ook een p5n32E met de 680I chipset

Ook precies hetzelfde probleem en bij mij lag het aan de bios en de processor
Ik had er een E 6550 op zitten waar het ding waarschijnlijk niet mee overweg kon
Met een E6420 wil het perfect na een geresette bios

Al moet ik wel zeggen dat de bordjes heel instabiel zijn , heb er al 2 versleten in 6 maand tijd

Verwijderd

heb hetzelfde probleem gehad met mijn msi p6n sli v2
die zit nl met 5 schroefen in mn case geschroeft ipv 6 bij mn oude moederbord
daardoor maakte er 1 moertje sluiting tussen mn moederbord en mn case
diverse lampjes gingen wel branden en mn fans gingen draaien maar hij wou niet booten
moertje verwijdert probleem opgelost 8)7
Pagina: 1