Toon posts:

Snelheid en geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 1024MB geheugen en ik merk dat als ik een spel speel en er even uit gaat d.m.v de windowstoets te drukken, dat het lang duurt voordat het bureaublad volledig geladen is.
Als ik dan kijk bij taakbeheer/prestaties zie ik dat ik gemidd. bij een spel zo rond de 850MB zit.
Betekent het nou dat als ik z`on 150 over dat het toch allemaal trager wordt of is het theoretisch zo dat als je pas over die 1024 heen bent dat het systeem aanzienlijk trager wordt?
Ik zit namelijk al een tijd met de gedachten om er 1gig bij te plakken, maar als dat niet helpt bij deze vorm van traagheid wacht ik nog liever.

Ik heb een S939 X2 4800+@2900Mhz.
Op een Abit KN8-SLi
2x512 MB G.E.I.L Dual Channel. DDR 466
2 WD hd`s in raid 0
2x 6800GS xxx in SLi

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Bekijk het gebruik van de pagefile. Dat is dé indicatie of je extra geheugen nodig hebt. Daarnaast zou ik het persoonlijk niet doen voor die ene keer dat je naar windows gaat. Alleen als je over het algemeen vertragingen merkt, dan lijkt me de conclusie duidelijk. 2GB laat het systeem uiteraard vloeieder lopen.

Zie ook PMG FAQ: Hoeveel geheugen heb ik nodig?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.