Laptop laten vallen > HD Dood

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-01 18:55
Hoi allemaal,

Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo nogwat laptop, welke ik iedere dag mee naar school en werk neem, maar vanochtend toen ik in de trein even wat op moest zoeken, ben ik vergeten de laptoptas dicht te ritsen. Toen ik opstond om uit te stappen is hij dus op de grond gesojeflikkerd.
de tas hing ongeveer op heuphoogte, dus denk dat hij hooguit een halve / driekwart meter gevallen is. Toch was hij hier niet zo blij mee.

De laptop gaat wel gewoon aan, en het bios meld geen mankementen en er is verder ook niks te merken,
alleen het OS (winXP) start niet meer op.
Met een PE cd'tje geprobeerd te kijken of die de HD nog wel zag, maar daar wasie in my computer ook aanwezig. in het hardwarescherm heb ik niet gekeken.

De laptop valt nog binnen garantietermijn, maar het zou geen ramp zijn om zelf een nieuwe HD te moeten kopen. het gaat mij om de data.

Mijn vraag is of iemand weet wat ik kan doen om de data te redden die erop staat, en kan proberen om hem weer aan de praat te krijgen.

Groedt,
Hemmo

Hoi trouwens

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kan een USB-case voor een 2.5" harddisk kopen/lenen, en de harde schijf proberen te benaderen als externe schijf. Het kan namelijk zijn dat de connector kapot is, maar de harde schijf nog redelijk in orde is.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 02-02-2007 14:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:18

lier

MikroTik nerd

Als de laptop uit was (als de HD in ieder geval niet draaide op het moment van vallen) heb je een grote kans dat het alleen een verbroken verbinding is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

Dit heeft niets te maken met CSL maar eerder met Opslagmedia & I/O Controllers.
In OM FAQ / Beleid zie ik o.a. Hoe krijg ik verloren gegane data terug?.

Zie verder de tips van de twee heren boven mij :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.