Brahiewahiewa schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:31:
[...]
Het aangifte programma maakt idd gewoon van (authenticated) SMTP gebruik om de gegevens te uploaden. En dat wordt dus lachen als die 2,2 miljoen KPN klanten gaan ontdekken dat ze per modem moeten gaan uploaden; daar heeft BD denk ik niet meer de inbelcapaciteit voor.
Er staat al een artikel op de frontpage over het feit dat oudere OS versies geen gegevens meer kunnen versturen via het aangifteprogramma. De oorzaak schijnt nog onduidelijk te zijn....
nieuws: Belastingdienst: aangifte met oude Windows werkt nietVolgens de dienst treedt het probleem op onder Windows 98 en Windows ME, maar ook onder Windows 2000 en NT. Alleen wanneer Windows XP of Vista wordt gebruikt, lijkt het aangifte programma dus juist te functioneren. Het verradelijke is dat het aangifteprogramma voor het grootste gedeelte juist lijkt te werken. Alle gegevens kunnen worden ingevoerd, maar zodra getracht wordt de aangifte naar de Belastingdienst te verzenden treden er problemen op. Wat de oorzaak is van deze storing, is niet duidelijk.
Waarom krijg ik nu het vermoeden dat dit niet OS-gerelateerd is, maar meer met het dichtzetten van poort 25 te maken heeft?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B