Planet Uitgaande poort 25 zit dicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
BreeeZe schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:45:
Das dan lekker :(

Schenden ze hiermee niet de algemene voorwaarden en is daarmee dus ontbinding van het contract mogelijk?

Toen ik lid van ze werd +/- 1997 voor inbel en sinds 2000 voor adsl stond dit nl niet in de voorwaarden.
algemene voorwaarden planet internet
succes ermee

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:22
gigaaaaaaaaaantisch spuit-11... :')

[ Voor 89% gewijzigd door Avalaxy op 09-02-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:31:
[...]
Het aangifte programma maakt idd gewoon van (authenticated) SMTP gebruik om de gegevens te uploaden. En dat wordt dus lachen als die 2,2 miljoen KPN klanten gaan ontdekken dat ze per modem moeten gaan uploaden; daar heeft BD denk ik niet meer de inbelcapaciteit voor.
Er staat al een artikel op de frontpage over het feit dat oudere OS versies geen gegevens meer kunnen versturen via het aangifteprogramma. De oorzaak schijnt nog onduidelijk te zijn....

nieuws: Belastingdienst: aangifte met oude Windows werkt niet
Volgens de dienst treedt het probleem op onder Windows 98 en Windows ME, maar ook onder Windows 2000 en NT. Alleen wanneer Windows XP of Vista wordt gebruikt, lijkt het aangifte programma dus juist te functioneren. Het verradelijke is dat het aangifteprogramma voor het grootste gedeelte juist lijkt te werken. Alle gegevens kunnen worden ingevoerd, maar zodra getracht wordt de aangifte naar de Belastingdienst te verzenden treden er problemen op. Wat de oorzaak is van deze storing, is niet duidelijk.
Waarom krijg ik nu het vermoeden dat dit niet OS-gerelateerd is, maar meer met het dichtzetten van poort 25 te maken heeft?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:24
Arnout schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:01:
Als poort 25 niet werkt dan schakelt het programma over op poort 587. Geen ramp dus.
Hoe weet je dat? Inside information? Ik kan er op de site van de belastingdienst en in de help van het aangifteprogramma niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jan-E schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:25:
[...]
Hoe weet je dat? Inside information? Ik kan er op de site van de belastingdienst en in de help van het aangifteprogramma niets over vinden.
587 is een standaard Secondary SMTP poort die op de meeste mailservers gebruikt wordt als poort 25 niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
BreeeZe schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:45:
Das dan lekker :(

Schenden ze hiermee niet de algemene voorwaarden en is daarmee dus ontbinding van het contract mogelijk?

Toen ik lid van ze werd +/- 1997 voor inbel en sinds 2000 voor adsl stond dit nl niet in de voorwaarden.
Toen wellicht niet, maar tussentijds zijn ze wel aangepast/veranderd. En daarvan ben je op de hoogte gesteld en daarmee accepteer je de verandering op dat moment.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 20:43

BreeeZe

Devt

bjck schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:29:
[...]

Toen wellicht niet, maar tussentijds zijn ze wel aangepast/veranderd. En daarvan ben je op de hoogte gesteld en daarmee accepteer je de verandering op dat moment.
Daar zit wat in :)

Tot nu toe zit uitgaande poort 25 iig nog niet dicht en mocht dat wel gebeuren kan ik altijd nog een verzoek in dienen om de poort voor mijn ip open te laten zetten, wie weet doen ze dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ik denk niet dat je daar op kunt rekenen. Ik denk echter dat als je het met zijn allen meld aan de helpdesk dat jelast hebt van een dicht zittende poort 25 dat ze dan allicht toch naar een ander anti-spam-maatregel gaan zoeken. Althans, de kans is dan groter daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 20:32
Echt irritant dit! Alle laptops gebruiken een geauthentificeerde SMTP server zodat ze niet steeds aanpassingen aan moeten passen als ze op een andere locatie komen. Dit werkte prima, is daar nu een alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

djluc schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:43:
Echt irritant dit! Alle laptops gebruiken een geauthentificeerde SMTP server zodat ze niet steeds aanpassingen aan moeten passen als ze op een andere locatie komen. Dit werkte prima, is daar nu een alternatief voor?
Zelfde, maar op een ander poortje. Doe ik al tijden. Planet is helaas niet de enige die dit doet dus ik heb er feitelijk al veel langer last van.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2007 11:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

djluc schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:43:
Beheer je zelf die authenticerende (geauthentificeerde ??) SMTP server? In dat geval, daemon op een ander poortje of SMTP+TLS gebruiken op poortje 465?

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 12-02-2007 11:23 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 20:32
_DH schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:21:
[...]
Beheer je zelf die authenticerende (geauthentificeerde ??) SMTP server? In dat geval, daemon op een ander poortje of SMTP+TLS gebruiken op poortje 465?
Beheer deze niet zelf maar ga even overleggen, moet wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 18:25
"2-02-2007 14:50 uur. Storing e-mail verzenden en ontvangen deel klanten
Als gevolg van een storing is het verzenden en/of ontvangen van e-mail voor een deel van onze klanten op dit moment helaas niet mogelijk. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
"

En nu is mail versturen met planet account dus helemaal niet meer mogelijk. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
En nu werkt de afwezigheids notificatie weer niet! :(
http://planet.gebruikers....d_id=410&pid=551#post_551

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Pagina: 1 2 Laatste