Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Discussie] CaseModding voor Noobs

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Barfly
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 10:50

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
Vooraleer ik aan mijn discussiepunt begin wil ik als trouw lezer en genieter van dit forum vooropstellen dat ik geen afbreuk wil doen aan het vakmanschap en bloed, zweet en tranen wat veel mensen in projecten ten toon spreiden. Niks anders dan puur respect hiervoor. _/-\o_

Als enthousiast gamer geniet ik van vele mooie casemods die in dit forum (en op vele andere sites) ten toon gespreid worden. Een realiteit is dat helaas voor velen (waaronder mijzelf) een mooie orginele casemod geen optie is daar het het ons ontbreekt aan kennis, vakmanschap, gereedschap, werkruimte, en/of tijd (Volwassen gamers met aandachtvragende koters :X ) om zo'n unieke kast te realiseren.

Nu worden er in veel winkels/webshops een grote diversiteit aan (standaard in te bouwen) casemodding accesoires verkocht waarmee men een standaardkast kan verbouwen tot iets orgineels. Ik weet dat de professionele modders dit als makkelijk ervaren en de argumentatie dat alles te leren valt heeft zeker recht van bestaan edoch blijft het een feit dat vele van ons niet de moed hebben om deze uitdaging aan te gaan.

Nu doet het feit zich voor dat ik zo'n 3500 euro te verbranden heb voor een nieuwe configuratie (hard gewerkt en flink gespaart, geen rijke papa of erfenis). Hiermee wil ik een [CIP] opzetten om aan te tonen voor de niet-modders onder ons dat met het huidige aanbod van case modding accesoires een mooie orginele pc te realiseren is,zonder dat men een dure Lian-Li kast naar de kloten dremmelt of dat je je moederbord leert zwemmen in je eigen ontworpen waterkoeling.

Graag wil ik hierover jullie mening en ideeen en mischien wat steun om te laten zien dat ook casemodding noobs een orginele pc in zijn bezit kan hebben.

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

Dentheman

Zie signature

Je hebt natuurlijk 2 rechter óf 2 linker handen, ikzelf zit er een beetje tussen in maar ben bv. totaal niet creatief of inventief. Ik kan geen moer met metaal maar met hout ben ik wel weer vrij handig.

Maar....alles is te leren!

Zie ondertitel

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Het probleem net "n00bmods" is dat iedereen het kan.. gewoon een premod kastje kopen en daar een paar andere fans en wat CCFL's en goodies in knuppen. Wil je wat echt origineels dan ontkom je niet aan gedremel in Lian Li's of wat voor kast dan ook. Dit wordt juist gedaan om bijvoorbeeld een origineel window of accent aan de kast te geven.

De wijzen komen uit het Oosten!

• The Barfly

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
NoepZor schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:11:
Het probleem net "n00bmods" is dat iedereen het kan.. gewoon een premod kastje kopen en daar een paar andere fans en wat CCFL's en goodies in knuppen. Wil je wat echt origineels dan ontkom je niet aan gedremel in Lian Li's of wat voor kast dan ook. Dit wordt juist gedaan om bijvoorbeeld een origineel window of accent aan de kast te geven.
'

Dat soort aanpassingen zoals een fan of ccfl is voor vele een stap die men niet durft te wagen. Ik kan blind een pc configureren maar mijn buurman bijvoorbeeld een 24/7 gamer zal echt niet verder komen dan het vervangen van zijn verouderde videokaart.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ook die buurman kan een fan plaatsen of een CCFL ophangen.
Kijk voor de lol eens naar de bijgeleverde handleidingen en het eveneens bijgeleverde bevestigingsmateriaal.
zelfs als je 2 linker handen hebt kan je dat plaatsen.

Het is gewoon zo dat als je alles zo koopt, het dus geen casemod meer is gezien er niks gemodificeerd wordt.
Pas als je zelf aanpassingen maakt is er sprake van modificatie. Dat is het hele idee van een "case modificatie"

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

NoepZor schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:11:
Ik heb zelf ook ooit een casemod-achtig iets gemaakt. Waterkoeling, tl's, lichtgevens fans, maar ook gaten in de zijkant om een radiateur + koeler te monteren ging me nog goed af. Heb zo geen foto's bij de hand maar het ging best aardig.

Ik vind de mooiste mods meestal de meest bescheiden mods...

BV een spierwitte kast (niet gebroken, maar écht spierwit) met allemaal witte onderdelen... en dan zorgen dat er lichtjes rode of blauwe verlichting doorheen schijnt. Afmaken met een wit scherm etc.

Dat lijkt me op zich een simpele maar stijlvolle mod.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Dan moet je het wel stijlvol doen en niet gewoon 2 rode ccfl's er in knuppen bijvoorbeeld. Dus dan ontkom je weer niet aan echt modwerk.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

The Barfly schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:56:
Vooraleer ik aan mijn discussiepunt begin wil ik als trouw lezer en genieter van dit forum vooropstellen dat ik geen afbreuk wil doen aan het vakmanschap en bloed, zweet en tranen wat veel mensen in projecten ten toon spreiden. Niks anders dan puur respect hiervoor. _/-\o_

Als enthousiast gamer geniet ik van vele mooie casemods die in dit forum (en op vele andere sites) ten toon gespreid worden. Een realiteit is dat helaas voor velen (waaronder mijzelf) een mooie orginele casemod geen optie is daar het het ons ontbreekt aan kennis, vakmanschap, gereedschap, werkruimte, en/of tijd (Volwassen gamers met aandachtvragende koters :X ) om zo'n unieke kast te realiseren.

Nu worden er in veel winkels/webshops een grote diversiteit aan (standaard in te bouwen) casemodding accesoires verkocht waarmee men een standaardkast kan verbouwen tot iets orgineels. Ik weet dat de professionele modders dit als makkelijk ervaren en de argumentatie dat alles te leren valt heeft zeker recht van bestaan edoch blijft het een feit dat vele van ons niet de moed hebben om deze uitdaging aan te gaan.

Nu doet het feit zich voor dat ik zo'n 3500 euro te verbranden heb voor een nieuwe configuratie (hard gewerkt en flink gespaart, geen rijke papa of erfenis). Hiermee wil ik een [CIP] opzetten om aan te tonen voor de niet-modders onder ons dat met het huidige aanbod van case modding accesoires een mooie orginele pc te realiseren is,zonder dat men een dure Lian-Li kast naar de kloten dremmelt of dat je je moederbord leert zwemmen in je eigen ontworpen waterkoeling.

Graag wil ik hierover jullie mening en ideeen en mischien wat steun om te laten zien dat ook casemodding noobs een orginele pc in zijn bezit kan hebben.
Oftewel geen casemodding, maar casestyling. En casestyling is imo een beetje simpel, omdat een casestyl ( :'( ) gewoon nooit echt orgineel te noemen is. Tenzij je de onderdelen zo plaatst dat het uniek zit, maar dan kom je niet onder enig modden uit.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

"Casestyling" kan heus wel origineel zijn.

Die Lian-Li's die over het algemeen gebruikt worden om te modden zien er ook voor een groot gedeelte hetzelfde eruit. (na de " mod " dus.)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Tsja, ik heb iig nog nooit een orginele "casestyle" gezien...

En idd, casemodden hoeft ook niet altijd orgineel te zijn. Dat zie je idd vaak duidelijk aan al die bakkes aan Lian Li mods die er allemaal zo hetzelfde uitzien. (niet allemaal hoor :P )

Maargoed, misschien dat de TS een orginele "casestyle" weet te maken.

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Mooi dat dit topic er is (of zal ik een [CiP] CaseModding voor Noobs starten?)
Heb namelijk nog geen topic over mijn project durfen te plaatsen, als casemod n00b... :$
*knip* Dit topic gaat meer over casestyling, en omdat je je kast zowiezo moet verbouwen is dit dus niet on-topic. Post je verhaal in het 'kleine modjes'-topic of vraag een CiP aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 02-02-2007 21:50 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik zou zeggen, kom maar op ;) Van dat geld kun je heel wat spul kopen in ieder geval. Ik ben benieuwd hoe je het in elkaar gaat zetten.

Als je zegt dat je iets niet durft of niet kunt, dan denk ik: dat kun je leren. Ik heb ook nog geen zaag in een lian li gezet, maar er zijn genoeg fases in elk project waarbij je weer iets flink kunt vernachelen als het verkeerd gaat. Dat hoort er gewoon bij.

Casemod: Cubeleon

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Gewoon doen! En al helemaal als je zoveel geld ervoor hebt. Dan kun je je wel een kast veroorloven.

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik kan niet anders doen dan adviseren eerst eens te kijken welke kast niet al te kostbaar is maar veel eenvoudig mod potentieel heeft*, op die manier heb je een veilige, betaalbare basis om mee te beginnen en mocht het fout gaan dan is er nog slechts weinig geld en alleen wat tijd verloren.

Ga daarna eerst eens aan het schetsen om te kijken of je genoeg ideeën hebt, en zo niet "beter goed gejat dan slecht gemaakt"

^ ^ ^ ^ ik weet dat sommigen het hier niet mee eens zijn, maar voor iemand die weinig tot geen ervaring heeft met bewerken van bepaalde materialen/casemodden is dit vaak toch de beste methode om ervaring op te doen en wat meer lef te kweken.

Begin eens met een simpel window (beetje je eigen draai aan geven qua vorm moet niet te moeilijk zijn) bij voorkeur de eerste keer in je/een oude kast of een oud stuk plaatmateriaal, gewoon puur om te kijken hoe het gaat en om te leren gaan met bijvoorbeeld de dremel of decoupeerzaag.

Vooral niet vergeten je tijd te nemen en goed te kijken hoe anderen dit doen/gedaan hebben.

Daarna gewoon stapje voor stapje verder gaan en jezelf goed oriënteren wat de mogelijkheden zijn en wat relatief eenvoudige dingen zijn, niet meteen beginnen met moeilijke zaken/vormen dus.

Geloof me, als je eenmaal de smaak te pakken hebt loopt het vanzelf uit de hand en krijg je meer lef en ervaring.

En .... heel belangrijk ..... schaam je niet om vragen te stellen in bijvoorbeeld het kleine mods topic of CIP topics waarin je iets hebt gezien dat je ook graag zou willen maken.

*de centurion 5 bijvoorbeeld en zo zijn er veel meer betaalbare recht toe recht aan kasten waar toch wel leuke ideeën voor te bedenken zijn

[ Voor 14% gewijzigd door floriske.nl op 03-02-2007 15:25 . Reden: voorbeeldje er bij ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 18:50
Als je echt origineel wilt zijn zou ik niet met een kast beginnen maar helemaal van de grond af aan beginnen. Dan kun je ook nog iets geks uithalen met de vorm. (een tank/piramide/bom enz.) Dat is al vaker gedaan maar er is vast nog wel een of ander voorwerp waar nog geen desktop pc in verwerkt is. Eventueel kun je ook eerst oefenen op een of andere oude computer. Daar kun je niet veel aan verknallen en het is wel heel leerzaam.

Verwijderd

Je kunt voor 3500 euro ook bijv. Ediejo inhuren en samen met hem een vette mod maken, als hij dat ziet zitten ;)

• The Barfly

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
Het punt van mijn discussie is of het mogelijk is een unieke kast te creeeren zonder al te veel gedremmel, of je met bestaande accesoires een redelijk unieke kast kunt creeeren. Ik durf het modden gerust aan, edoch velen niet. Voor hen wil ik laten zien dat dit mogelijk is. Ik vind wel dat dit meer richting het restylen dan het modden gaat.

• The Barfly

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:21:
Je kunt voor 3500 euro ook bijv. Ediejo inhuren en samen met hem een vette mod maken, als hij dat ziet zitten ;)
Persoonlijk is dat zeer zeker een leuke uitdaging, als dit projekt niet van de grond komt is dat nog altijd een optie.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
The Barfly schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:27:
Het punt van mijn discussie is of het mogelijk is een unieke kast te creeeren zonder al te veel gedremmel, of je met bestaande accesoires een redelijk unieke kast kunt creeeren. Ik durf het modden gerust aan, edoch velen niet. Voor hen wil ik laten zien dat dit mogelijk is. Ik vind wel dat dit meer richting het restylen dan het modden gaat.
Sweex kasten zijn perfect voor oefening. Niet duur en van blik. Dat is nog makkelijker te bewerken dan hout! Dan wat plexie (eventueel graveren :) Dan ben je al veel orgineler dan een lampje) en een raampie. Mss wat orginele kleurpatronen gebruiken (geen groen,zwart,paars! Die heb ik al O-) ) en dan mss nog wat dingen als je PSU op een andere plek,HD's hangend aan het plafond enz. Heb je em iig orgineel ingericht zonder al te veel te modden :P

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 23:07
Koffermods zijn heel leuk om op te oefenen... Redelijk origineel en een goed iets om met powertools om te leren gaan!! Deze heeft mij geen drol gekost, zit op het moment gewoon een P3 1Ghz (@ 1.13), 512MB en 8HD's in. Draait als games/filesserver.

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 21-11 08:07
The Barfly schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:56:
zonder dat men een dure Lian-Li kast naar de kloten dremmelt of dat je je moederbord leert zwemmen in je eigen ontworpen waterkoeling.
Dit komt bij mij een beetje provocerend over...

There is no replacement for displacement!

• The Barfly

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:16:
[...]

Dit komt bij mij een beetje provocerend over...
Zo is het niet bedoeld, wel als realiteit voor de echte noobs met 2 linker of rechterhanden...

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 21-11 08:07
Mja als je et zo leest idd wel weer ja, dat dat et effect is wat je krijgt als noob :P

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1