Toon posts:

effe duidelijkheid m.b.t. spam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zie regelmatig topics waarin mensen vragen om webhosting o.i.d.
Nou wil het geval dat ik in die buisiness zit en dus mestal kan leveren. Ook ben ik niet te beroerd om voor gotters de prijs te laten zakken, maar... er zijn altijd 1 of 2 mensen die dat dan als spam zien. Nou is het niet zo dat ik dit in elk topic aan bied, maar zo her en der plaats ik soms wel eens een linkje.
Mag dit nou wel of niet?

Verwijderd

Ik zoek nog een goeie host... die iig zelfgemaakte cgi scripts support en niet zo sloom is als f2s.com ;)

Verwijderd

Topicstarter
http://ccc4u.net/webhosting.ccc4u ;)
prijzen maal 3 = per jaar... (site moet nog angepast worden.)

Verwijderd

Topicstarter
gered van de rand van het scherm...

antw. please. (wie zwijgt stemt toe ;) )

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er wordt op gelet. Sommige mensen zijn nogal erg actief aan het spammen met hun eigen webhosting bedrijven (vaak doen ze niet meer dan accountjes resellen of hebben ze een eigen Cobaltje gecolocate).

Verwijderd

Topicstarter
Maar, wat ik dus tot nog toe doe / gedaan heb is ok? (dit slaat ook op dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/117390 )
Ik bied dus niet alleen virt accountjes aan maar ook colocation en private lines, aangezien particulieren hier niet (makkelijk) over kunnen beschikken en ik dus een KvK heb en dat wel kan (via Level3 bijvoorbeeld)...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Ik heb hier een keer gedachten over gewisseld via mail met iemand die zelf al een paar keer gewaarschuwd is voor spammen. Misschien is het slim om een policy te schrijven voor dit forum, het is namenlijk een nog gevoeliger forum voor spam dan Site Checks.

Een oplossing zou misschien zijn om URL's behalve WebSelect, Webhosters en Internetten.nl te verbieden. Maar dit is vrij lastig te controlleren en ook niet handig. (Als je bijvoorbeeld ondersteuning zoekt bij een hostingprovider voor een of andere exotische programmeertaal (lasso bijvoorbeeld)).

Ik zou het zelf erg handig vinden als mensen hier op reageren met ideeën.

Bij voorbaat dank :).

• Femme
  • Laatst online: 08:39

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het moet toch wel mogelijk blijven om over Widexs.nl te posten zonder meteen een ban te krijgen :).

De users die bij elk hosting topic meteen hun eigen bedrijf noemen vind ik wel irri.

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik ben trouwens bang dat het webhosting forum snel gaat vervelen, na een tijdje is haast alles geweest (zo heel veel is er ook weer niet te vragen) en kun je overal wel verwijzen naar de search.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op maandag 05 februari 2001 10:57 schreef Femme het volgende:
De users die bij elk hosting topic meteen hun eigen bedrijf noemen vind ik wel irri.
mja, als er gevraagd wordt naar een service dat hun bedrijf kan leveren is het eigenlijk niet meer dan hulpzaam he...
die url's weigeren is hulp weigeren IMHO en da's weer niet goed

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Alle standaardvragen zijn zo langzamerhand inderdaad weleens langs geweest. Misschien kunnen we een soort tweedeling maken:

1) Voor een 'standaardvraag' verwijzen naar een FAQ en/of webhosters.nl

2) Voor specifieke vragen die je niet bij dat soort sites vindt (specifieke PHP-modules die ondersteund moeten worden, ondersteuning voor dingen als lasso of zope, etc) moet je gewoon de naam van je eigen bedrijf kunnen posten.

En misschien is het wel een ideetje om voor een aantal mensen in de FAQ te zetten aan welk bedrijf ze verbonden zijn. Dat maakt het voor newbies misschien iets makkelijker om te zien wie z'n eigen bedrijf aan het promoten is en wie gewoon een advies geeft.

Vast een ideetje voor een eventuele FAQ:
[vraag] Ik zoek een webhost met onbeperkt dataverkeer, onbeperkte schijfruimte, ondersteuning voor cgi, php, mysql en asp. Liefst een gratis host in Nederland, hij moet snel zijn en nooit plat gaan.
[antwoord] Dit bestaat niet maar laat het even weten als je er een begint >:)
Pagina: 1