[BOINC] Nieuwe client

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 10:40

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Op de site van BOINC is een nieuwe client verschenen, namelijk versie 5.8.8
What's new in 5.8
The BOINC Manager offers two different interfaces: 'Simple' (small, graphical, skinnable) and 'Advanced' (maximum information). The Simple GUI allows local editing of preferences. You can switch back and forth between Simple and Advanced.
CPU throttling: you can reduce CPU heat by limiting the fraction of time that BOINC computes.
Improved scheduling policies avoid missing job deadlines even on a slow computer with lots of projects.
You can limit the amount of memory used by BOINC; this lets you compute all the time without losing performance.
Mac OS X version runs applications in an unpriviledged account, increasing security.
Snooze button (in the system tray icon) lets you stop computing for one hour.
Links:
Meer info
Download page

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 07:08
Mooi! Eindelijk de nieuwe versie.
Kan ik eindelijk weer eens een nieuw pakketje maken en verspreiden over het netwerk (http://www.thelazyslug.com)

Binnenkort maar eens wat tijd voor vrijmaken.
Tnx voor de reminder. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben pas DPC'er geworden, en om eerlijk te zijn, ook pas van start gegaan met BIONC.

Eergisteren had ik 5.4.11 geinstalleerd, maar na een dag gebruik van de 5.8.8 versie (gisteren en vannacht) ben ik er heel tevreden van. Vooral de CPU-functie die me toelaat het gebruik op max. 30-40% te zetten is leuk: dit laat mijn koetje heel wat minder hard loeien dan de 5.4.11, en in plaats van enkel te crunchen in idle-time, mag de koe continu doorwerken aan 30-40% - bij normale desktoptaken merk ik er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:42:
Hoi

Ik ben pas DPC'er geworden, en om eerlijk te zijn, ook pas van start gegaan met BIONC.

Eergisteren had ik 5.4.11 geinstalleerd, maar na een dag gebruik van de 5.8.8 versie (gisteren en vannacht) ben ik er heel tevreden van. Vooral de CPU-functie die me toelaat het gebruik op max. 30-40% te zetten is leuk: dit laat mijn koetje heel wat minder hard loeien dan de 5.4.11, en in plaats van enkel te crunchen in idle-time, mag de koe continu doorwerken aan 30-40% - bij normale desktoptaken merk ik er niets van.
Dat is idd wel mooi. Heb het ook op me werk op een P4 draaien maar die wordt dan zo traag en kon em niet op 80% instellen of zo. Maar eens gaan proberen :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:33
2-2-2007 10:11:25||Benchmark results:
2-2-2007 10:11:25|| Number of CPUs: 2
2-2-2007 10:11:25|| 2289 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
2-2-2007 10:11:25|| 4067 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Is dat niet een beetje laag voor een 4800+ (toledo, non-OC)?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 17:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

code:
1
2
3
4
5
6
7
2-2-2007 11:20:36||Suspending network activity - running CPU benchmarks
2-2-2007 11:20:38||Running CPU benchmarks
2-2-2007 11:21:37||Benchmark results:
2-2-2007 11:21:37||   Number of CPUs: 2
2-2-2007 11:21:37||   1873 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
2-2-2007 11:21:37||   3471 integer MIPS (Dhrystone) per CPU
2-2-2007 11:21:37||Finished CPU benchmarks

Dit is dus een Manchester 3800+ op stock met versie 5.4.11. Ik vind het voor een klokverschil van 400 MHz op zich niet zo'n groot verschil hoor ;)

edit: ik zal de nieuwe versie eens testen :)

edit2: nieuwe versie 5.8.8. dus :P :
code:
1
2
3
4
5
2-2-2007 11:26:46||Running CPU benchmarks
2-2-2007 11:27:45||Benchmark results:
2-2-2007 11:27:45||   Number of CPUs: 2
2-2-2007 11:27:45||   1836 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
2-2-2007 11:27:45||   3357 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Oke, het is lager maar ik vind het verschil discutabel, als ik morgen een benchmark doe zal het resultaat toch weer anders liggen :P

[ Voor 32% gewijzigd door SleutelMan op 02-02-2007 11:30 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 23:44

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Die benchmark-score is niet meer zo waardevol als die voorheen was... Het hangt van het project af of je "extra" punten verdient met een betere benchmark.

Er komen steeds meer projecten met een vast aantal punten per WU.

Edit: dit is natuurlijk nog een 'standaard' client, geen optimized. Dus voor de projecten die er wel baat bij hebben is het nog even afwachten.

[ Voor 58% gewijzigd door APClll op 02-02-2007 11:52 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

APClll schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:42:
Die benchmark-score is niet meer zo waardevol als die voorheen was... Het hangt van het project af of je "extra" punten verdient met een betere benchmark.

Er komen steeds meer projecten met een vast aantal punten per WU.

Edit: dit is natuurlijk nog een 'standaard' client, geen optimized. Dus voor de projecten die er wel baat bij hebben is het nog even afwachten.
Dit is Rosetta@home, als je het wilt weten. En nee, een optimezed client is dus niet meer nuttig nee :P :'(. Ik krijg bij het binnenhalen van WU's wel steeds pakketten die ongeveer 3 uur werk zijn per stuk, maar volgens mij zijn die ook een vast aantal punten :).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:33
Wordt dat dan nog wel ingedeeld per processortype ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat een p3 evenveel credit krijgt als mijn X2 :P

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 23:44

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ja, dat krijgt 'ie wel, als je het per verwerkte WU bekijkt. Alleen denk ik dat je P3 een stuk minder WU's per dag doet :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Er is dus al een optimized client aanwezig.

Crunch3r

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wwwhizz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:48:
Wordt dat dan nog wel ingedeeld per processortype ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat een p3 evenveel credit krijgt als mijn X2 :P
Je kiest in je voorkeuren een tijd uit die een gemiddelde WU moet duren op jouw pc. Als je dus een snelle processor hebt krijg je voor dezelfde tijd (standaard 3 uur dacht ik) dus een grotere WU en meer credits. Multicore werkt ietsje anders, bij dual-core of meer worden de WU's niet gesplitst maar krijg je gewoon 2 (of meer) WU's tegelijkertijd om te verwerken :).

Het maakt natuurlijk niet uit of je kiest voor een kortere of langere WU (tenzij de pc niet altijd verbinding heeft met internet, dan kies je natuurlijk voor lang :P). Ik heb voor de gein van een hoge dagscore enzo wel eens gekozen voor WU's van 22 uur, alleen als je dan tussendoor een crash hebt ofzo (dat had ik natuurlijk weer :X) dan ben je dus al het rekenwerk van de hele dag kwijt ipv enkele uren. Voor je uiteindelijke totaalscore maakt het geen zak uit, dus gewoon lekker laten staan, die opties :P.

* SleutelMan schrok wel even van de GUI van de nieuwe client

Gelukkig was met de optie 'advanced view' de normale look weer tevoorschijn te halen :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07 16:10

TommyGun

Stik er maar in!

Eens kijken wat dit mij gaat brengen, weer mooi up 2 date (incl http://calbe.dw70.de/)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Een update.
Bij de nieuwste versie van de BOINC client is er een nieuwe feature ingevoerd.
Je kan aangeven hoeveel geheugen maximaal gebruikt mag worden. Dit in 3 instellingen:
* Max swap space
* Max memory when computer is in use
* Max memory when computer is idle
Daarnaast kan je ook aangeven hoeveel % van de processor maximaal benut mag worden. Wil je niet dat 100% van je idle cycles gebruikt worden, maar bijvoorbeeld slecht 95%, kan je dat instellen. Laatste optie kan misschien een extra stimulans zijn om een laptop mee in te schakelen die onder langdurige 100% belasting wat te warm zou worden. Dus nu heb je helemaal geen uitvluchten meer om niet te grazen :D

Hoe doe je dat allemaal? en wat heb je ervoor nodig?
1/ Je hebt de laatste nieuwe versie van de BOINC client nodig. Deze is te vinden op http://boinc.berkeley.edu/download.php
2/ Het project waarvoor je graast, moet de nieuwe features ook ondersteunen. Bij Rosetta@home is dit al het geval. Je surft naar je instellingen pagina ( http://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global ), waar je deze kan ingeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Kristof op 07-02-2007 10:37 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:38:
Eens kijken wat dit mij gaat brengen, weer mooi up 2 date (incl http://calbe.dw70.de/)
Ik quote mezelf even, aangezien deze configuratie sindsdien perfect draait op mijn werkstation. Echter heb ik dit gisteren ook op mijn laptop gezet (dus de nieuwste BOINC i.c.m de optimized client), maar deze crasht nu regelmatig. In het logboek staat dan;

Vastgelopen toepassing: boincmgr.exe, Versie: 5.8.11.0, vastgelopen module: msvcr80.dll, versie: 8.0.50727.42, vastgelopen op 0x00008890.

Dit is overigens de recentste melding, een iets oudere was deze:

Vastgelopen toepassing: boincmgr.exe, Versie: 5.9.0.64, vastgelopen module: msvcr80.dll, versie: 8.0.50727.42, vastgelopen op 0x00008890.

Wat ik nu vreemd vind is waarom die boinc.exe versie inneens anders is. Beide meldingen zijn van na de installatie van zowel BOINC als de optimized client. Heb al wat gezocht hier en op het BOINC forum maar helaas kom ik er niet uit.

Iemand die meer weet? B.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
De nieuwste officiele client heeft als versienr 5.8.11
Kan het zijn dat die 5.9.0.64 die optimized is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kristof schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:26:
De nieuwste officiele client heeft als versienr 5.8.11
Kan het zijn dat die 5.9.0.64 die optimized is?
Ik install eerst; http://einstein.aset.psu....8.11_windows_intelx86.exe en vervolgens gooi ik deze erover; http://calbe.dw70.de/boinc/5.9.0.32.zip (5.9.0.32 includes BOINC core client van http://calbe.dw70.de/boinc_32.html).

Mijn werkstation zegt dan dat ik BOINC 5.9.0.32 - 32 bit Windows Edition by Crunch3r draai. En daar werkt het ook perfect op. Ik ga alles eens even opschonen en reinstallen op mijn laptop.

Het valt me btw wel op dat die voornamelijk crasht bij het onderbreken van de screensaver of uit het slaapstand komen. Terwijl ik alle energie-opties uit heb staan, behalve monitor uitschakelen.

Edit; de laptop geeft nu ook netjes BOINC 5.9.0.32 - 32 bit Windows Edition by Crunch3r aan. Hopelijk crasht deze nu niet meer, anders snap ik er echt totaal niks meer van. (Ik neem aan dat de 32bit versie de juiste is voor mijn type laptop? http://www.asus.com/produ...el=1220&l1=5&l2=26&l3=316)

[ Voor 34% gewijzigd door TommyGun op 16-02-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Wat kan zijn, is dat er misschien een bugje in die optimized is gekropen.
Ik zou eens proberen of je het nog steeds hebt met zuiver de officiële client.
(Trouwens voor Rosetta en andere projecten, maakt het niets meer uit of je een optimized hebt of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kristof schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:23:
Wat kan zijn, is dat er misschien een bugje in die optimized is gekropen.
Ik zou eens proberen of je het nog steeds hebt met zuiver de officiële client.
(Trouwens voor Rosetta en andere projecten, maakt het niets meer uit of je een optimized hebt of niet)
Ik draai idd R@H en wist daar al van, maar ach, kan nooit kwaad leek mij. Anyway, heb alles clean geinstalled (dus de files die ik in mijn vorige post aangaf) en het draait nog steeds goed. Zoals ik zei draait het op mijn werkstation al weken prima, alleen op mijn laptop deed deze moeilijk. Bugje ofzo lijkt me dus sterk.

Ik kijk het even af, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• learn_more
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
de optimized client crasht bij mij ook vaak,
maar dan als ik de netwerk stekker eruit trek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het draait hier goed sinds mijn vorige post alhier..... op hoop van zegen dus.

Pagina: 1