Toon posts:

Windows wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het installeren van windows. Formatteren gaat goed maar dan gaat het mis, met de bestanden kopieren, hij geeft aan escape overslaan of enter doorgaan. Uiteindelijk kom ik niet tot de 100%. Ik heb twee reepjes geheugen van 256 MB en het vreemde is dat het wel met 1 wil, maakt niet uit in welke sleuf dan installeert ie ook vlekkeloos. Heb de computer net weer terug uit de computerzaak waar ze 'm helemaal uitgemeten hebben met gevolg geen enkele error. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Dui.

Verwijderd

Welke windows
Is je cd/dvd wel helemaal schoon
Hoever kom je met installen
Kan je niet installen met 1 reepje en daarna nr 2 erbij doen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb al verschillende versies gebruikt. En bij installen kom ik al niet eens omdat ie de bestanden niet kopieert. En als ik 2e reepje erbij plaats werkt de computer niet goed. Het vreemde is dat ik in de bios ook niets over de geheugen instellingen kan terug vinden.
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:16:
Welke windows
Is je cd/dvd wel helemaal schoon
Hoever kom je met installen
Kan je niet installen met 1 reepje en daarna nr 2 erbij doen

Verwijderd

Kan je wat meer info geven over je specs?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je met twee reepjes geheugen niet kunt installeren, maar met één reepje wel, dan is de kans redelijk groot dat één van de twee reepjes geheugen niet in orde is.
Wat gebeurt er als je windows installeert met maar één reepje geheugen er in? Lukt dat wel?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Alleen werkt de pc dan niet goed ^^
misschien geheugen testen in pc winkel of vriend?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Athlon 1600+
Moederbord: Aopen AK77 Pro
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:44:
Kan je wat meer info geven over je specs?

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
hoeveel drives heb je in je pc? klinkt ook een beetje als een cd die niet geheel goed gelezen wordt, misschien een andere drive proberen

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

waarom probeer je niet bij de winkel te vragen of ze misschien een reepje van 512 mb geheugen erin willen steken.. omdat hij met bijde raar doet.

maar wat voor systeem heb je. wat zijn je systeem specs :)

en welkom op GoT.

mmm zie ook net dat je 2 dezelfde topics hebt lopen 8)7
Windows wil niet installeren

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lukt wel en maakt niet uit met welk reepje, dus dan lijkt het mij dat de reepjes in orde zijn. Computer is vanmiddag helemaal doorgemeten in computerzaak op alle hardware zonder enige error.
E-Vix schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:45:
Als je met twee reepjes geheugen niet kunt installeren, maar met één reepje wel, dan is de kans redelijk groot dat één van de twee reepjes geheugen niet in orde is.
Wat gebeurt er als je windows installeert met maar één reepje geheugen er in? Lukt dat wel?

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:45:
Alleen werkt de pc dan niet goed ^^
misschien geheugen testen in pc winkel of vriend?

Verwijderd

Misschien memtest installen en toch kijken naar defecten

Sorry zag te laat je reply

Ik heb jouw probleem ook eens gehad met XP.
Ik heb daarna eerst de raid drivers opgevist en geinstalleerd voor windows (geeft ie aan tijdens setup).
Maar ik had geen problemen met mijn geheugen.

//Zonder het even op te zoeken, gemakzucht van gobbler??: heb jij raid drivers bij je mobo?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd en ook al een andere IDE kabel.
AmdJunk schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:47:
hoeveel drives heb je in je pc? klinkt ook een beetje als een cd die niet geheel goed gelezen wordt, misschien een andere drive proberen

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:50:
Misschien memtest installen en toch kijken naar defecten

Verwijderd

het kan ook zijn dat natuurlijk een geheugenbankje defect is dus check ook of het goedwerkende geheugenmodule wel werkt op het bankje waar de verdachte module in zat

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hij installeerd dus met één reepje geheugen?
En wat gebeurd er als je na de installatie het tweede reepje geheugen er bij prikt? Start Windows dan nog normaal op? Krijg je errors? Zo ja wat voor errors?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• carlino

carlino

GoT Mama

kerel wat zijn je systeem specs en wat zijn de foutmeldingen wat hij niet aan geeft. probeer duidelijk te zijn in hoe en wat anders kunnen we je niet helpen.
lees anders de FAQ even door..

PMG FAQ

want je zegt dat je dit wel geprobeerd hebt. maar er kunnen ook andere zaken zijn die de installatie kunnen verpesten.

[ Voor 21% gewijzigd door carlino op 01-02-2007 23:55 ]

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan maak niet uit met welk reepje of in welk bankje. Kan ook niks terug vinden in m'n bios. Is dat raar?
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:53:
het kan ook zijn dat natuurlijk een geheugenbankje defect is dus check ook of het goedwerkende geheugenmodule wel werkt op het bankje waar de verdachte module in zat

Verwijderd

Topicstarter
Athlon 1600+
moederbord Aopen Ak77 Pro.
Voor de rest geen foutmeldingen alleen dat de bestanden niet gekopieerd willen worden.
carlino schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:54:
kerel wat zijn je systeem specs en wat zijn de foutmeldingen wat hij niet aan geeft. probeer duidelijk te zijn in hoe en wat anders kunnen we je niet helpen.
lees anders de FAQ even door..

PMG FAQ

want je zegt dat je dit wel geprobeerd hebt. maar er kunnen ook andere zaken zijn die de installatie kunnen verpesten.

• carlino

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:57:
Athlon 1600+
moederbord Aopen Ak77 Pro.
Voor de rest geen foutmeldingen alleen dat de bestanden niet gekopieerd willen worden.

[...]
welk merk geheugen.. hoeveel hd's welk merk... wat heb je er nog meer in hangen dan :?

• Hardware Junk
  • Laatst online: 19:19
Moederbord: Aopen AK77 Pro
Zelfde probleem gehad met een AK77-600GN

Rotte SB, duurde ook even voordat ik er achter kwam. Gaf steeds andere componenten de schuld :|

Als de compuzaak zegt dat het geheugen 100% werkt (aantoonbaar en is makkelijk met memtest), dan is het wellicht raadzaam te kijken naar een ander moederbord.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Topicstarter
dat windows is hersteld van een ernstige fout.
E-Vix schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:54:
Hij installeerd dus met één reepje geheugen?
En wat gebeurd er als je na de installatie het tweede reepje geheugen er bij prikt? Start Windows dan nog normaal op? Krijg je errors? Zo ja wat voor errors?

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik eerst ook maar was goed zeiden ze.
Hardware Junk schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:58:
[...]

Zelfde probleem gehad met een AK77-600GN

Rotte SB, duurde ook even voordat ik er achter kwam. Gaf steeds andere componenten de schuld :|

Als de compuzaak zegt dat het geheugen 100% werkt (aantoonbaar en is makkelijk met memtest), dan is het wellicht raadzaam te kijken naar een ander moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik hier mijn msn vermelden om mij toe te voegen?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
tweakers.net is geen helpdesk, we willen wel met je meedenken, maar het lijkt me handiger dat je hier het probleem dan ook bespreekt.
Heeft meer nut voor de volgende die misschien tegen dit probleem loopt.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
ok ik begrijp het. Moet je je geheugen ook terug kunnen vinden in de bios, ik zie die van mij namelijk nergens staan.
sarcast schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:05:
tweakers.net is geen helpdesk, we willen wel met je meedenken, maar het lijkt me handiger dat je hier het probleem dan ook bespreekt.

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:00:
Dacht ik eerst ook maar was goed zeiden ze.

[...]
Dat zeiden ze bij Alternate ook. Toch was het probleem opgelost door een ander moederbord.

Dubbel probleem, RMA zeiden ze dat het bord goed was terwijl dit stuk was. Moest de kosten betalen voor onderzoek. Er waren hier meer getuigen met meer kennis dan die hele testafdeling aldaar. Ze hangen daar een gepreconfigureerde schijf er aan. Als IDE niet werkt, pakken ze Sata. Chip nog steeds rot en niet bruikbaar zoals het bedoelt was bij aanschaf en altijd wel heeft gewerkt.

Ik neem aan dat je bij de lokale PC langs bent geweest en ze het ECHT GOED hebben doorgetest? Dus niet op de Alternate manier.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik begrijp het. Ik kan in mijn bios ook niks terug vinden over mijn geheugen. Is dit normaal?
sarcast schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:05:

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat ze er meer vanaf weten dan mij.
Hardware Junk schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:06:
[...]

Dat zeiden ze bij Alternate ook. Toch was het probleem opgelost door een ander moederbord.

Dubbel probleem, RMA zeiden ze dat het bord goed was terwijl dit stuk was. Moest de kosten betalen voor onderzoek. Er waren hier meer getuigen met meer kennis dan die hele testafdeling aldaar. Ze hangen daar een gepreconfigureerde schijf er aan. Als IDE niet werkt, pakken ze Sata. Chip nog steeds rot en niet bruikbaar zoals het bedoelt was bij aanschaf en altijd wel heeft gewerkt.

Ik neem aan dat je bij de lokale PC langs bent geweest en ze het ECHT GOED hebben doorgetest? Dus niet op de Alternate manier.

Verwijderd

Wat staat er in je boekje van je mobo of op de website van de fabrikant?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar wat bedoel je met mobo?
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:11:
Wat staat er in je boekje van je mobo of op de website van de fabrikant?

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:11:
Ik neem aan dat ze er meer vanaf weten dan mij.

[...]
Als Alternate meer zal weten dan jij, lijkt het me het verstandig de PC af te leveren om de winkel er naar te laten kijken en Windows te installeren. Hier voeren ze vaak een standaard bedrag en dan lopen ze zelf maar tegen de lamp met het probleem.
Vaak is er ook wel een handige kennis in de omgeving of een famililid met deze hobby.

Ik ben bang dat we je op deze manier niet bij kunnen staan. We zijn geen helpdesk en enige ervaring is wel gewenst. Enige wat we hier kunnen is ervaring uitwisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hardware Junk op 02-02-2007 00:17 ]

Verwijderd

Moederboard: sorry moet wat duidelijker zijn en minder kortaf, maar het is al laat

Wanneer je in je boekje kijkt van je moederbord dan staat er vast wel een stukje in over hoe alles in te stellen in je BIOS.
Heb je het boekje niet dan geef ik je 99% kans dat deze wel op internet te vinden is.
Dit zijn net de stukjes die je zelf zal moeten uitpuzzelen, met de rest helpen we elkaar graag.

Verwijderd

Topicstarter
jammer.......
Hardware Junk schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:15:
[...]

Als Alternate meer zal weten dan jij, lijkt het me het verstandig de PC af te leveren om de winkel er naar te laten kijken en Windows te installeren. Hier voeren ze vaak een standaard bedrag en dan lopen ze zelf maar tegen de lamp met het probleem.
Vaak is er ook wel een handige kennis in de omgeving of een famililid met deze hobby.

Ik ben bang dat we je op deze manier niet bij kunnen staan. We zijn geen helpdesk en enige ervaring is wel gewenst.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :) Hoe het wél moet staat gewoon in het PMG Beleid uitgelegd. Hier op GoT zijn de subforum-gerelateerde FAQ's en Beleid noodzakelijk leesvoer voordat je een topic op een subforum wil starten. Met deze topic laat je die dat je dat niet hebt gedaan. En dat is dus niet de bedoeling ;) Neem tot slot eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.