Toon posts:

[XP] Createn van partitie mislukt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Createn van partitie mislukt

Ik heb in jn pc 2 harde schijfen zitten. Zie de onderstaande afbeelding voor een visueel overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/612/acronisfm4.jpg

Nu is het zo dat ik op de 1e harde schijf (die nu unallocated is) een primary partitie wil aanmaken van 50 gb voor de windows vista partitie. De rest van die 1e harde schijf wordt dan een logical partitie.

Of ik nou eerst een primaire partitie wil creëren van 50 gb in het begin van de harde schijf of dat ik van de 1e harde schijf een hele primary partitie wil maken krijg ik steeds een foutmelding.
Hieronder een overzicht van de foutmeldingen die ik heb gekregen in verschillende programma's:

Acronis Disk Director v10:
'Failed to write to the sector 63 of the hard disk 1'

Norton PartitionMagic 8.0:
'Error #11117'

Schijfbeheer van Windows XP (FDISK):
'De schijfconfiguratie is niet voltooid. Controleer het systeemgebeurtenislogboek voor meer informatie over de fout. Controleer de status van de opslagapparaten voordat u het opnieuw probeert. Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, sluit u de Schijfbeheer-console en start u Schijfbeheer (of de computer) opnieuw op'

Nu heb ik mijn pc opnieuw opgestart maar dit heeft niet geholpen.

Ik weet verder niet wat ik nog kan doen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, dat zou namelijk super zijn!!!

Groeten David

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 20:21 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40

grimson

domeingrommer

Heb je toevallig niet in de BIOS een 'master boot record' bescherming aanstaan of iets dergelijks?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
grimson schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:26:
Heb je toevallig niet in de BIOS een 'master boot record' bescherming aanstaan of iets dergelijks?
ik weet niet wat het is en heb dus geen idee. ik zou moeten zoeken in mijn bios naar master boot record protection?

toen ik die harde schijf (in afbeelding harde schijf 1) aansloot op mijn pc starte mijn pc niet meer op. Ik heb toen miniscule blokje uit de acherkant van de harde schijf gehaald, en toen starte die weer op. waarschijnlijk hjeb ik die hardfe schijf van primary naar slave gezet ofzo.

wel apart want eerst zaten in beide harde schijfen zo'n blokje en toen hjeb ik zo ook beide draaiende gehad.

groeten david

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:52:
toen ik die harde schijf (in afbeelding harde schijf 1) aansloot op mijn pc starte mijn pc niet meer op. Ik heb toen miniscule blokje uit de acherkant van de harde schijf gehaald, en toen starte die weer op. waarschijnlijk hjeb ik die hardfe schijf van primary naar slave gezet ofzo.
Dat verklaart ook gelijk waarom ie niet wilde doorstarten, en waarom je nieuwe disk nu vóór je bestaande als disk1 wordt weergegeven.

Misschien is een korte primer over HDDs aansluiten een goed idee?
OM FAQ / Beleid bevat wel nuttige info hierover.

Het partitioneren zou je eigenlijk niet eens meer van tevoren hoeven doen, dat kan de setup van Vista of XP net zo goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

eigenlijk wel vreemd. je disk 1 zou normaal de boot.ini moeten bevatten. of je hebt de controller omgedraaid. Kan je het eens zo doen dat disk 2 > 1 en omgekeerd en dat nog een proberen gewoon die lege disc te partitioneren

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik er dan voor zorgen dat de disc 1 > 2 wordt en 2 > 1 wordt?

groeten david

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:13
Het is niet dat we elkaar hier emailen ofzo, dus groeten hoeft niet :)

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Master FX schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:03:
[...]

Het is niet dat we elkaar hier emailen ofzo, dus groeten hoeft niet :)
haha ok. vorm van beleeftheid maar goed als dat het algemeen beleid is ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu in de bios de boot sequency (of zoiets) aan gepast. dus de boot posities gewijzigd. als ik dat doe start de pc niet meer op.

moet ik dat blokje wat ik uit hd 1 heb gehaald er dan misschien weer in terug doen?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zorg nou eerst dat je weet wat dat blokje is en doet, lijkt me veel verstandiger.

Ik heb je in alt-92 in "Createn van partitie mislukt" al gewezen op een uitgebreide FAQ over dat onderwerp, maar daar heb je nog niet gekeken denk ik zo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
faq nagekeken. niet iets uit kunnen halen wat betrekking heeft op dit topic. maar goed het kan zijn dat ik wat gemist heb

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels heb ik het blokje in de 1e harde schijf weer terug gedaan. en toen starte de pc wel gewoon weer op. terwijl die dat daarvoor niet deed, en ik niets veranderd heb.

nu heb ik een primaire partitie gecreate op de 1e partitie. dan start ik mijn pc opnieuw op en doe de vista dvd erin. dan ga ik die installeren op de daar voor bestemde partitie. als die dan klaar is met installeren en de pc start opnieuw op dan start die niet in de windows vista partitie op. maar in mijn andere primaire partitie (xp) op de 2e harde schijf.

als ik dan in de windows xp partitie in acronis of parition magic zet ik vista op de actieve partitie en start de pc op en weer start die in windows xp op en niet in vista.

iemand een idee?

Verwijderd

Misschien je boot sequence in de BIOS aanpassen? Of anders een dual boot (of hoe dat dan ook heet tegenwoordig) maken?
Pagina: 1