piet konijn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:15:
mijn 2e character in hell gekregen (assa) maar ook niet echt vlot speelbaar. ik heb geen killer gear, iemand wat over? heb eventueel te ruil: eth spirit shroud, hwanin armor, enkele skiller amu's, moonfall (149%/9), valryrie wing (+2, 161%, 4 mana), hellmouth (177%), aldur's (helm & wapen).
geen idee eigenlijk wat ik zou nodig hebben, maar alleszins meer resists (charms, rings), leuke helm/circlet, toffe belt.
wat ik nu heb:
- 2x kenshi's katar's (niet speciaal, voor de +skills), 2x shadow katar's op switch
- iron pelt (100%, 18/12 dam/magic red)
- +2 MA/+20IAS gloves
- shadow helm
- shadow amu
- natalya's soul
- shimmering ring en gc (+15 res all)
- rest suckt, zelfs de charms
skills: 20 in dragon tail, 8 shadow master, rest ongeveer overal 1
Ik ga even uit van een niet rijk iemand:
Uit ervaring in hell nu:
[Main skills:]
dragon tail of talon: max. Primaire aanval, pijn verzekerd
dragon flight: 1 punt. Je merc kwijt of hangt ie weer achter een muurtje? Shadow die de verkeerde pakt? Nu niet meer

Shadow master: max. She's a mean , black, killing machine
De rest van je skills in traps of als je puur kicksin wilt spelen: mindblast (max, de stun is crowd control!!!).
[Attributes]
Vita, vita, vita, als je genoeg hebt om je gear aan te doen (al bug je het door charms). Ik heb shadows aan(160 str req.) maar ik heb maar base 70~80 (geheugen laat me in de steek).
Energy: never nooit niet met geen enkele build!!! ok, een full ES/TK zou misschien kunnen, maar dan ben je wel een haas als je tegen manaburners kijkt
[Merc]
2 opties: act 2 holy freeze (meer crowd control) of act 2 might (meer damage)
Beiden in nightmare af te halen

Als je ze koopt dan zijn ze rond je eigen level, wat ik altijd doe is eerst mezelf zo hoog mogelijk maken en dan pas zo'n rokkendrager halen, scheelt weer tijd
gear op merc: als hij maar damage doet en overleeft, iets wat de mijne nog niet kan

(VenomWard, een pike met 5% ll en een normal helm met 36 life, hoe zou het komen.....)
[Gear]
Boots:
Goblin toe, Gore riders: beiden crushing blow, beiden uppen als je ze als endgame wilt gebruiken
Shadowdancers: veel str nodig, maar die damage en die + dex

(wel duur)
Rare elite mag ook natuurlijk, als het maar damage doet
Belt:
Thundergod vigors: light absorb, +vita, +20 str, max lightres met 10%. Verkoop lichaamsdelen hiervoor! Dit is het duurste item van deze gear denk ik, naast shadow, maar die is niet perse nodig
Gloves:
Laying of hands: + 350% damage to demons (bye bye baal). Happen gaan er uit zijn balk. En het geeft nog 50% fire res ook

VenomGrip: 5% crushing blow, ook niet verkeerd
Armor:
Shaftstop: DR% als je het niet uit andere gear kan halen!
Het moet iig een light armor zijn, zodat je snel kan rennen/vluchten indien nodig
Chains ofHonor is het mooist, maar ja....ber rune
Helm:
Guilaemes: 35% crushing blow, +15str. Socket erin en je kunt hem nog wat res geven (of iets anders)
Wapens:
Mja, een schild dat ik aan kan bevelen is stormshield, maar die moet je ook maar net hebben...
Ga je dual claw dan zou ik bij de skills blocking maxxen en 2x bartuc ofzo gaan dragen. Ik heb een bartuc voor je, indien nodig. Niet zo duur volgens mij. bartuc kun je zo halen bij me, ik heb hem op switch om fade, venom en shadowmaster te prebuffen. Die kan ik vervangen voor Jade talon Die heb ik 1x en ik zal kwakke lief aankijken voor die tweede
Duur: storm met een last wish phaseblade runeword. When will the hurting stop
Ringen:
mana leech, life leech of rare dual leech ring.
Ik heb manald voor de mana, dan kan ik iig door blijven fietsen en het is totaal niet moeilijk te vinden

Heb er nog wel 1 voor je ergens.
Res ringen of rare ringen met hoge light fire res, soms is ormus aardig na de gidbinn quest....
Ikzelf heb nu dwarfstar, voor de +vita en fire absorb.
Charms: mja, anni is duur, een torch voor een assa niet zo erg. Maar wel res en + attribs.
Als je mazzel hebt kom je uberdc tegen op hell, de kicksin moet moes van hem maken. Ik zou dat als laatste prioriteit stellen overigens

De rest gaat natuurlijk in vita/res charms, of skillers als je die toevallig vindt. Niet duur trouwens, shadowskillers en ma skillers zijn echt een koopje.
------------------------------------------------------------------------------------------
Waarom werkt dit: crushing blow, belangrijk, zo hoog mogelijk!
Damage reduction, liefst max (50%)
faster hit recovery: 86% is een breakpoint (shadow en guil geven al 60), zo dus gehaald
Fade geeft op lvl 10/11 al ~50 all res en 10% DR%
Ruimte voor eigen speelstijl omdat je skillpoints over hebt

Je bent niet onoverwinnelijk, maar je doet pijn, je hebt crowd control en je kunt snel vluchten als het je echt te heet onder de voeten wordt (omg, hoe flauw is die woordgrap).
Bartuc en manald heb ik iig voor je, als ik nog wat tegenkom denk ik aan je

Al zal de eesrtvolgende guilaem op mijn merc komen, crushing blow met een eth cv pride
Applaus voor mezelf voor de langste post door mij met inhoud