Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Aangezien ik ook wel eens wil weten hoe goed m'n computer nou vista kan draaien, wilde ik ook die classificatie eens draaien. Tot mijn 'grote schrik' kreeg ik de boodschap:

'Kan de gevraagde bepaling niet voltooien. Deze computer heeft niet de ondersteuning voor multimedia die nodig is om de gevraagde bepaling uit te voeren'.

Nou vind ik deze melding erg vreemd. Het zou namelijk betekenen dat vista niet op mijn computer zou kunnen draaien, terwijl hij dit volop doet!

Mijn systeem is:

asus p5w dh deluxe
E6300
320 GB Seagate barracuda
asus GeForce 7900 GT top
1024 mb RAM GeIL pc6400 4-4-4-12

ik run momenteel windows vista business-N, nederlandse versie, x64

Ik persoonlijk denk dat het misschien te maken heeft met de 64-bit architectuur. Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:43:
Beste mede-tweakers,

Aangezien ik ook wel eens wil weten hoe goed m'n computer nou vista kan draaien, wilde ik ook die classificatie eens draaien. Tot mijn 'grote schrik' kreeg ik de boodschap:

'Kan de gevraagde bepaling niet voltooien. Deze computer heeft niet de ondersteuning voor multimedia die nodig is om de gevraagde bepaling uit te voeren'.

Nou vind ik deze melding erg vreemd. Het zou namelijk betekenen dat vista niet op mijn computer zou kunnen draaien, terwijl hij dit volop doet!

Mijn systeem is:

asus p5w dh deluxe
E6300
320 GB Seagate barracuda
asus GeForce 7900 GT top
1024 mb RAM GeIL pc6400 4-4-4-12

ik run momenteel windows vista business-N, nederlandse versie, x64

Ik persoonlijk denk dat het misschien te maken heeft met de 64-bit architectuur. Hebben jullie suggesties?
Heb je wel alle signed WHQL 64-bit drivers voor je systeem? Zonder die jongens kan je het OS i.c.m. het systeem niet ten volle gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het heeft te maken met de x64 idd. De advisor draait alleen op 32-bit systemen.
The Windows Vista Upgrade Advisor works with 32-bit versions of Windows XP and Windows Vista. Review upgrade options that are available for versions earlier than Windows XP.

[ Voor 64% gewijzigd door Cloud op 01-02-2007 17:46 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:45:
[...]

Heb je wel alle signed WHQL 64-bit drivers voor je systeem? Zonder die jongens kan je het OS i.c.m. het systeem niet ten volle gebruiken.
Dat is interessant..aangezien de term WHQL etc me weinig zegt, waar kan ik zoiets vinden? Gaat het dan om een algemene driver, of over drivers voor ieder component?
wolkje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:45:
Het heeft te maken met de x64 idd. De advisor draait alleen op 32-bit systemen.

[...]
Ik bedoelde niet echt de upgrade adviser die je her en der kunt downloaden (die had ik zelf al op internet gevonden, inclusief de uitzondering dat het niet op 64 bit werkt), maar de system rating toestand die in windows vista zelf zit!:) Ik vind het een beetje raar dat dat ding in een 64 bits windows standaard aanwezig is..maar niet kan werken met een 64 bits windows..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:04:
[...]

Dat is interessant..aangezien de term WHQL etc me weinig zegt, waar kan ik zoiets vinden? Gaat het dan om een algemene driver, of over drivers voor ieder component?
Google en Microsoft.

En volgens mij is dit bekend gemaakt tijdens de release en beta-tests van Vista dat de 64-bit uitvoering geen buggy drivers meer accepteert en alleen door Microsoft goedgekeurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik heb dit probleem ook (op Business N 32-bit!), ligt aan het feit dat Windows Media Player niet geïnstalleerd is.

Binnenkort komt er een patch voor ("Media Restore Pack") waarmee je Media Player weer kan installeren, dan werkt deze benchmark ook.

Meer info

[ Voor 13% gewijzigd door DarthPlastic op 01-02-2007 18:09 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:06:
[...]

Google en Microsoft.

En volgens mij is dit bekend gemaakt tijdens de release en beta-tests van Vista dat de 64-bit uitvoering geen buggy drivers meer accepteert en alleen door Microsoft goedgekeurd kunnen worden.
'buggy drivers' zoals beta drivers? Ik heb namelijk beta drivers voor m'n videokaart draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarthPlastic schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:08:
Ik heb dit probleem ook (op Business N 32-bit!), ligt aan het feit dat Windows Media Player niet geïnstalleerd is.

Binnenkort komt er een patch voor ("Media Restore Pack") waarmee je Media Player weer kan installeren, dan werkt deze benchmark ook.

Meer info
hoe weet je eigenlijk dat het daar dan aan ligt? ik zie in het topic dat jij noemt, wel verwijzingen naar dat Media Restore Pack, maar ik zie nergens een link tussen het ontbreken van media player en het niet kunnen classificeren van je computer..? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:42:
[...]

hoe weet je eigenlijk dat het daar dan aan ligt? ik zie in het topic dat jij noemt, wel verwijzingen naar dat Media Restore Pack, maar ik zie nergens een link tussen het ontbreken van media player en het niet kunnen classificeren van je computer..? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Meer mensen hebben hier namelijk last van, en aangezien de foutmelding iets met "ondersteuning voor multimedia" meldt, zou dit best op Media Player kunnen slaan.
Met het Media Restore Pack zet je bepaalde basis-bestanden op je pc, die bijvoorbeeld de artiest e.d. uit een mp3tje-lezen in de verkenner. Media Player zelf is misschien ook nog benodigd, aangezien de andere versies van Vista allemaal Media Player hebben.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet alleen een probleem van de 64 bit of van de mediaplayer. Ik heb gisteren vista home premium geinstalleerd (ik heb gisteren mediaplayer bekeken, dus die staat er ook op) en krijg ook: 'Kan de gevraagde bepaling niet voltooien. Deze computer heeft niet de ondersteuning voor multimedia die nodig is om de gevraagde bepaling uit te voeren'. Sterker nog, Vista accepteert uberhaupt geen drivers. Geen enkele. Ik kan de volgende onderdelen niet gebruiken:
Haupauge PVR150MCE
Soundmax audio drivers
drivers / utilities bij moederboard.
XFX nvidia 7600GS videokaart
LCD scherm van ATEC Fusion media center
etc. etc In de meeste gevallen krijg ik een mededeling dat de hardware niet geinstalleerd is.

Ik ben dus erg benieuwd wat ik hieraan kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat is raar...waar ligt het dan wel aan? Niet aan de mediaplayer aanwezigheid, niet aan het soort OS..waar dan wel aan?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:00:
Het is niet alleen een probleem van de 64 bit of van de mediaplayer. Ik heb gisteren vista home premium geinstalleerd (ik heb gisteren mediaplayer bekeken, dus die staat er ook op) en krijg ook: 'Kan de gevraagde bepaling niet voltooien. Deze computer heeft niet de ondersteuning voor multimedia die nodig is om de gevraagde bepaling uit te voeren'. Sterker nog, Vista accepteert uberhaupt geen drivers. Geen enkele. Ik kan de volgende onderdelen niet gebruiken:
Haupauge PVR150MCE
Soundmax audio drivers
drivers / utilities bij moederboard.
XFX nvidia 7600GS videokaart
LCD scherm van ATEC Fusion media center
etc. etc In de meeste gevallen krijg ik een mededeling dat de hardware niet geinstalleerd is.

Ik ben dus erg benieuwd wat ik hieraan kan doen.
Je vergeet te zeggen welke versie je hebt van Vista, maar ik gok de 64-bitter. En dan wil je weten waarom bepaalde dingen niet werken? Klik maar hier

*edit*
Sterker nog: als je leest op de site van Hauppage (dubbel P), dan hebben ze niet eens drivers voor Vista behalve beta-drivers!

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 01-02-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en nog steeds heb ik geen idee waar het probleem nou werkelijk ligt:P
Pagina: 1