verschil tussen de intel core E4300 en de intel pentium D 91

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views sinds 30-01-2008

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:58
Heeeeey mede tweakers,

Ik zit zo een pc'tje bij mekaar te zoeken en ik heb nu een paar leuke combo's maar ik snap het ??grote?? verschil tussen de intel core 2 duo processor E4300 1,8 Ghz en de intel pentium D 915 DualCore 2x2.8 Ghz niet

In mijn ogen is de D 915 simpelweg beter. Namelijk is ook duelcore maar dan wel 2x2,8 Ghz tegenover de 2x 1,8 Ghz. Maar als ik zo in de pricewatch kijk is de E4300 veel duurder?

de specs van beide heb ik ook al gevonde:

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9TB

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9DA

Beide dezelfde bus snelheid? Denk ik nu te moeilijk of moet ik gewoon voor de D 915 gaan? Want ik vraag me af waar het grote verschil in zit

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28

vinnie1908

Appel != peer

Hier:
Intel D915
E4300

Voor meer informatie over reviews en vergelijkingen

[ Voor 24% gewijzigd door vinnie1908 op 01-02-2007 17:46 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
zoek eerst maar eens uit wat het verschil is tussen een pentium d en een core 2 duo... dat is overal te vinden.
om je vraag te beantwoorden: ga voor de core 2 duo.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

processors zijn geen klokken... (hoe meer GHz, hoe sneller)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

De Pentium D is nog een oude Intel processor met Netburst technology. Dat is eruit gehaald met Core 2 Duo. De processor die Core 2 Duo is, is veel beter. Zoals gezegd: meer GHz betekent niet sneller (tenminste hoeft niet zo te zijn). Ga voor de Core 2 Duo (is stiller, minder verbruik, is sneller, nieuwere generatie etc.)

Verwijderd

http://www23.tomshardware...=440&model2=433&chart=181
De exacte modellen staan er niet in, maar kijk voor de lol eens naar het verschil in performance tussen de slechtste core 2 duo en de pentium D. De 4300 zal waarschijnlijk vergelijkbare resultaten hebben met de core 2 duo 6300 allendale.

Het is net zoiets als een 1980 6 cylinder auto 3 liter vergelijken met een nieuwe 2007 6 cylinder 3 liter. Er zitten gigantische generatie en technologie verschillen tussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 17:51 ]

Verwijderd

Draait de Core 2 een 64-bits os, of blijven we gewoon op 32bits?

Heb zelf nog steeds liever m'n luchtgekoelde 6-cyl 3.0L boxer dan zo'n moderne 6cyl...

• bazzzzzz
aaaaah oke. Kan iemand mij het waarom ook uitleggen dan? Want als de Core 2 sneller zou zijn dan zou de bus snelheid of de buffer toch groter/sneller moeten zijn? en die zijn gelijk....

Verwijderd

bazzzzzz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:31:
aaaaah oke. Kan iemand mij het waarom ook uitleggen dan? Want als de Core 2 sneller zou zijn dan zou de bus snelheid of de buffer toch groter/sneller moeten zijn? en die zijn gelijk....
Core 2 kan per cyclus (1.8 GHz zijn 1800000000 cycli per seconde) meer berekenignen doen dat de oude Netburst processors ;)

• bazzzzzz
oke bedankt allemaal! ik ben er uit:P het wordt de Core2

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom kun je met een dubbeldekkerbus 80 mensen 80km vervoeren in een uur terwijl je in een normale bus maar 50 personen diezelfde 80km kunt vervoeren terwijl ze allebei maar 80km/u rijden :?

Snelheid zegt niet alles. Dat is iets wat je in 1001 reviews kunt lezen. Lees die dingen dan ook - vooral de eerste C2D reviews vergelijken vaak nadrukkelijk met de Pentium D, dus lees die, dan snap je wat meer. www.anandtech.com en www.tomshardware.com zijn goede beginplekken (en staan ook niet voor niets in de FAQ genoemd :z )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.