x800XL rijp voor de RMA ?

Pagina: 1
Acties:

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 20:34
Mijn club3d ATI x800XL 256m werkte tot op heden prima maar nu heb ik al 3 keer het volgende gehad:
Afbeeldingslocatie: http://xs512.xs.to/xs512/07054/artifacts.jpg

Kaart zit nog (net) binnen de garantie, opsturen voor RMA?

[ Voor 44% gewijzigd door Icefellow op 01-02-2007 13:05 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik heb er zelf ook één, werkt nog goed hier hoor :)

Wie speelt er dan ook zúlke oude games, dan vraag je er ook om :+ ;)

Probeer eerst eens met ATiTool (even Googlen naar versie 0.24 dacht ik) je memory te underclocken, van 490 (effectief DDR = 490x2 = 980MHz :) ) naar 400 (dus 800 MHz) of iets dergelijks. Helpt dat niet, dan is je memory naar de naggel denk ik zo. Heb je je kaart ook overgeklokt?

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 20:34
Niet overgeklokt, had met atitool al even gekeken of ik kon zien of de temp te hoog word, die knalt vrij snel ruim over de 90C heen.

Underclocken werkt misschien wel maar daar begin ik denkik niet aan aangezien hij eigenlijk zou moeten werken zoals ie nu (stock) is.

Net met leverancier gebeld en die zegt ook stuur maar op. :+

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Icefellow schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:40:Net met leverancier gebeld en die zegt ook stuur maar op. :+
Dan zou ik hem gewoon opsturen :Y)

Wat ik persoonlijk denk dat je probleem is : Kamer waarin paar keer de luchtvochtigheid niet zo leuk was voor je videokaart die daarnaast ook al wat foutjes had en dan BOEM : Rare strepen :/

* nero355 had het ook met een Club3D 9600 Pro ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Icefellow schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:40:
Niet overgeklokt, had met atitool al even gekeken of ik kon zien of de temp te hoog word, die knalt vrij snel ruim over de 90C heen.

Underclocken werkt misschien wel maar daar begin ik denkik niet aan aangezien hij eigenlijk zou moeten werken zoals ie nu (stock) is.

Net met leverancier gebeld en die zegt ook stuur maar op. :+
Kan je doen dan ja. Mócht je er zelf nog iets aan willen doen, dan zou ik even de koeler schoonblazen met dustoffspray. Scheelde een hoop bij mij, m'n record was 93 graden Celsius onder full load, en dat zakte terug naar rond de 75 graden na de schoonmaakbeurt.

Warmte kan ook artifacts veroorzaken :)

Gokje: je hebt een Powercolor? Ik ook :z
Oops, -1 NGG (Niet Goed Gelezen) :X

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Jejking schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:12:

Gokje: je hebt een Powercolor? Ik ook :z
;)

Maar goed, je zou de kaart nog even in een ander systeem kunnen testen, maar aangezien je nog garantie hebt zou ik 'm inderdaad opsturen voor RMA. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1