Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

afwijkende PC-case schroeven

Pagina: 1
Acties:
  • 1.118 views sinds 30-01-2008

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb dit topic ook al geopend in het "Casemodding" forum, maar ook de categorie beveiliging lijkt mij op dit onderwerp van toepassing. Als het niet de bedoeling is om in twee categorieën tegelijk te plaatsen, dan verontschuldig ik me hier bij voorbaat voor.

Het probleem:

Ik werk als ICT-buitendienst medewerker bij een ROC en we gebruiken daar HP desktops met een eenvoudig toegankelijke PC-case. Op zich makkelijk, ware het niet dat ook de studenten dit inmiddels ontdekt hebben. Gevolg: regelmatig verdwijnen er geheugenstrips, harddisks, DVD-spelers en andere leuk-voor-thuis PC-onderdelen.

Nu willen we dit oplossen door de PC-kast dicht te schroeven. Alleen kunnen we dit niet met normale kruisschroefjes doen, want een kruiskopschroevendraaier heeft natuurlijk iedereen.

Weet iemand of er ook schroeven voor PC-cases te koop zijn met een afwijkende kop? Bijvoorbeeld een "mercedes-ster" o.i.d.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 11:24

Beugelfles

I love rusty spoons

Is het niet mogelijke om er een beveiligingscamera neer te zetten. Je moet wel hele aparte schroeven hebben willen de leerlingen de kasten niet open kunnen krijgen. Daarnaast is de zoektocht naar een dergelijke kast kostbaar. en een slot op de kast.

Camera heeft hoge preventieve waarde.

Ik zie net dat dit een dubbeltopic is....
afwijkende PC-case schroeven

[ Voor 19% gewijzigd door Beugelfles op 01-02-2007 11:39 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Ik heb thuis een setje security schroeven voor pc-kasten, ik zal er vanavond ff een pic van posten.
Deze kun je alleen met een speciale schroevendraaier open schroeven :)

En ze zijn redelijk vandalisme proof >:) >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
chromeeh schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:40:
Ik heb thuis een setje security schroeven voor pc-kasten, ik zal er vanavond ff een pic van posten.
Deze kun je alleen met een speciale schroevendraaier open schroeven :)

En ze zijn redelijk vandalisme proof >:) >:)
En waar kun je die aanschaffen?

Verwijderd

Wij hebben een tijdje een type torx schroef gebruikt met een extra puntje in het midden, dat hebben de meeste 'normale' mensen niet standaard in hun zak zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/Product/VDRAPNTXB.JPG

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:33:
Ik heb dit topic ook al geopend in het "Casemodding" forum, maar ook de categorie beveiliging lijkt mij op dit onderwerp van toepassing. Als het niet de bedoeling is om in twee categorieën tegelijk te plaatsen
Dat is inderdaad niet de bedoeling, en dit subforum is er met name voor software-beveiliging :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.