Toon posts:

High-End Gamers PC

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn nieuwe systeem, heb al een aantal onderdelen binnen maar zit nog te twijfelen daarom vraag ik jullie mening even.

Case: Sharkoon Rebel 9 Value (Nog niet besteld)
Mobo: ASUS P5W-DH Deluxe (Is binnen)
Proccesor: Intel Core 2 Duo E6600ES (Is binnen)
Videokaart: ASUS 8800GTX (Is binnen)
Voeding: Nog geen idee
Geluidsk: Onboard
Geheugen: PC6400 (verder nog geen idee)

Rest is niet nodig heb ik hier allemaal wel liggen.

Kom maar met suggesties!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:21

vinnie1908

Appel != peer

Heb je zelf al wat gezocht, waarom heb je iets gekozen en waar moeten we nog advies op geven als je het moederbord, videokaart al hebt?! Wat is je budget, wat is je doel...

...het is toch echt de bedoeling om te zoeken en dan een gerichte vraag te stellen.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Als je zo een topic maakt zijn er een aantal dingen die wel handig zijn om te posten
- prijzen
- mening waarom je voor een bepaald product hebt gekozen
- eventueel zelf al alternatieven

edit:
Sluit zich aan bij Vinnie

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 21:15 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
Proccesor: Intel Core 2 Duo E6600ES
Ehh, een Engineering Sample :?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik die heb aangezien deze waarschijnlijk wat beter te overclocken is.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 21:20 ]

• webinn
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:20:
Omdat ik die heb aangezien deze waarschijnlijk wat beter te overclocken is.
geweldig :) lees dan dit even Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en geef ons dan de nodige info

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Dan blijft er dus helemaal niets over, heb je nou gelezen naar de adviezen van ons over je topic?! Probeer eens aan te geven waar je over wilt discussieren of waar je over twijfelt. Wij gaan geen advies geven omdat dit gevraagd wordt. Je zal altijd zelf een onderzoekje gedaan moeten hebben en een aantal zaken moeten aangeven.

Lees anders even de topic Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en de FAQ

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn enigste vraag is eigenlijk wat voor voeding ik het best kan halen, het moet niet zo'n gigantische dure zijn maar ook niet een el cheapo ding. En het geheugen daar kom ik zelf ook wel uit.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 09:22
Ik zou zeggen bespaar geen geld op je voeding. Voorkomt: onnodige brandvlekken in je pc, een hoop herrie, instabiele voltages bij oc'en.

Goede voeding hoeft trouwens niet gigantisch duur te zijn, maar zijn wel vaak wat duurder dan standaard voedingen.

Ben zelf tevreden met mijn Tagan voedinkje.

[ Voor 37% gewijzigd door Erik070 op 31-01-2007 21:26 ]

• webinn
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:23:
Nou mijn enigste vraag is eigenlijk wat voor voeding ik het best kan halen, het moet niet zo'n gigantische dure zijn maar ook niet een el cheapo ding. En het geheugen daar kom ik zelf ook wel uit.
in dat geval: search gebruiken en dan krijg je: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

En zoals erik070 zegt, neem een goede zalman of ander A-merk voeding

[ Voor 7% gewijzigd door webinn op 31-01-2007 21:25 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, kwenie hoor, maar bij een Sharkoon case heb ik nou niet echt het gevoel van degelijkheid... Als je het kan betalen, neem dan een kast van een bekend merk zoals Antec of Chieftec.
Zit veel steviger in elkaar dan goedkope kastjes.

Qua voeding zou ik een nemen die in ieder geval genoeg Watts levert en eveneens van een goed merk.
Als het even kan een voeding met iGreen aanduiding. Dat betekent dat ze altijd meer als 80% efficient zijn. Dat scheelt je op de energie rekening. Met non-iGreen voedingen gooi je gewoon watts weg aan warmte productie en in de conversie van 230v naar 12v en lager.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Vond die Sharkoon nog wel redelijk stabiel eigenlijk, maargoed das ook nog niet helemaal zeker eerst nog maar een keer aanvoelen. En ik dat topic welke voeding ben ik nodig heb ik al ingekeken probleem is gewoon dat ik gewoon niet goed weet wat een goede voeding is voor een schappelijke prijs en dat mijn pc ook kan trekken.

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Dan moet je kijken wat er voor jou schappelijk is, zoeken in de topic naar voedingen die goed aangeschreven worden en bekend staan om betrouwbaarheid. Daarna ga je reviews en prijzen zoeken en voor jezelf beslissen wat jij redelijk en schappelijk vind. Kunnen wij niet voor je beslissen, wij kunnen (helaas) niet in jouw geldzakje kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Geldzakje is niet echt leeg maarja ben wel een nederlander, weet wel dat een voeding erg belangrijk is maar vind het zo jammer om in 1x 90 of 100e eraan uit te geven :9

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:29:
Vond die Sharkoon nog wel redelijk stabiel eigenlijk, maargoed das ook nog niet helemaal zeker eerst nog maar een keer aanvoelen. En ik dat topic welke voeding ben ik nodig heb ik al ingekeken probleem is gewoon dat ik gewoon niet goed weet wat een goede voeding is voor een schappelijke prijs en dat mijn pc ook kan trekken.
Gewoon een bekend merk nemen. Geen el cheapo merk. Tis heel simpel.

Coolermaster iGreen Power 500watt
Antec Earthwatts 500watt
Enermax ELT500AWT 500watt
Silverstone ST50EF-Plus 500watt
Allemaal voedingen met +80% efficientie, en allemaal ruim voldoende vermogen voor jouw systeem. Waarschijnlijk kan je met een ruime 400watt al wel af.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:56

Krizzie

Progressive Music \o/

Voeding van +/- 500W moet het zaakje goed kunnen trekken, in het voedingen topic kun je zien welke merken aangeraden worden. ;)

Geheugen, je weet welke snelheid je wil, ik neem aan ook de maximale prijs. Ga een googlen of gebruik de search en u zult gegarandeerd vinden. ;)

Geluidswolk

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 14:59
eh gamers pc en dan gebruik je een onboard geluidskaart ?
zou toch een x-fi nemen

Verwijderd

Topicstarter
Ja vind je dat zoveel meerwaarde hebben vind het in principe wel redelijk meevallen die onboard van de P5W DH produceert ook een leuk geluidje.

Verwijderd

Topicstarter
Krizzie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:40:
Voeding van +/- 500W moet het zaakje goed kunnen trekken, in het voedingen topic kun je zien welke merken aangeraden worden. ;)

Geheugen, je weet welke snelheid je wil, ik neem aan ook de maximale prijs. Ga een googlen of gebruik de search en u zult gegarandeerd vinden. ;)
Ja geheugen red ik me wel mee:)

Verwijderd

Topicstarter
Sirtec Voeding HPC-460-P12S 460 Watt ActivePFC, Zwart, 20- En 24-pins

Is dit ook een goeie ik zag pasgelden bij zo'n review van zo'n High End game pc de 620W staan maar zoveel ben ik niet nodig zal deze ook voldoen?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Stappen plan:

1. Gooi het verhaal over hoge wattage's uit je hoofd, je pc gaat echt geen 500 watt nodig hebben
2. http://tweakers.net/pricewatch/cat/212
3. Bedrag dat je maximaal uit wil geven invullen
4. Voeding uitzoeken van een redelijk bekend merk (Tagan/SeaSonic/Antec/Zalman ed. zie voedingen topic voor welke merken aangeraden worden)
5. Google met merk+type+review
6. Bij positieve ervaringen -> stap 7, bij negatieve ervaringen -> stap 8
7. Bestel, ontvang en gebruik
8. Ga terug naar stap 2

Zo moet het lukken toch lijkt me, of wou je het nog simpeler ? Stap 1 mag je redelijk ligt opvatten, een voeding van 200 watt zal niet stabiel genoeg zijn voor je systeem, maar 600 watt oid is echt geen must hoor. Ga er gewoon lekker tussen in zitten (=400/450 watt oid) Probeer anders eens een PSU calculaor, die dingen rekenen altijd ruim :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dick op 01-02-2007 01:41 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 01:09:
Sirtec Voeding HPC-460-P12S 460 Watt ActivePFC, Zwart, 20- En 24-pins

Is dit ook een goeie ik zag pasgelden bij zo'n review van zo'n High End game pc de 620W staan maar zoveel ben ik niet nodig zal deze ook voldoen?
Lees Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 eens door en stel dan daar eventueel je vraag. Daar is het topic voor.

Verwijderd

kingrichard47 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 01:40:
Zo moet het lukken toch lijkt me, of wou je het nog simpeler ? Stap 1 mag je redelijk ligt opvatten, een voeding van 200 watt zal niet stabiel genoeg zijn voor je systeem, maar 600 watt oid is echt geen must hoor. Ga er gewoon lekker tussen in zitten (=400/450 watt oid) Probeer anders eens een PSU calculaor, die dingen rekenen altijd ruim :)
Er wordt 450w of hoger aangeraden bij een 8800GTX dus daar zou ik me maar aan houden (ik denk dat je het beste gewoon 500w moet doen.)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 06:05

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:12:
Ik ben bezig met mijn nieuwe systeem, heb al een aantal onderdelen binnen maar zit nog te twijfelen daarom vraag ik jullie mening even.

Case: Sharkoon Rebel 9 Value (Nog niet besteld)
Mobo: ASUS P5W-DH Deluxe (Is binnen)
Proccesor: Intel Core 2 Duo E6600ES (Is binnen)
Videokaart: ASUS 8800GTX (Is binnen)
Voeding: Nog geen idee
Geluidsk: Onboard
Geheugen: PC6400 (verder nog geen idee)

Rest is niet nodig heb ik hier allemaal wel liggen.

Kom maar met suggesties!
Vanwaar de keuze voor de kast, 'k kan er nergens een review van vinden :?

Voeding is een eenmalige koop van +- 90 euro, die het makkelijk 3 jaar kan volhouden. Gewoon een A-merk voeding kopen, 'k heb zelf voor OCZ GameXstream 700Watt gekozen met 't oog op de toekomst.

Geheugen 2 GB nemen, simpele keuze.

Geluidskaart zou ik ook erbij kopen, vooral als je een goede geluidsset thuis hebt. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad geheugen word 2 gig welk merk moet ik nog even kijken.

Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II - € 95,-

Hier zit ook al voeding bij in, en met deze PC (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007) word die kast ook gebruikt en daar zat 2 x een 8800GTX in. Is dat aanbevolen of niet?

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:21
Wil je echt een goede die ook nog is betaalbaar is, check dan deze: http://www.thermaltake.co...oughPower/W0116/w0116.asp

Specs

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voeding van 400w is niet genoeg aangezien deze vaak een te lage 12v levert. Je gaat overklokken dus flink watt ruimte is ook gwenst. Zoek naar een voeding met tenminste 1x pci/e aansluiting(beter2), en idd een green versie. Eigenlijk zou ik niet besparen je hebt nu al (bijna) een killer systeem en dus kan je denk ik beter een voeding kopen waarmee je ook een paar setups/jaar vooruit kan. Dan denk ik dus aan ook een 8pin mb connector, naar wens modulair, etc.

http://www.alternate.nl/h...=TN6T02&showTechData=true
http://www.alternate.nl/h...=TN5G12&showTechData=true
http://www.alternate.nl/h...=TN5I31&showTechData=true
http://www.alternate.nl/h...=TN6M30&showTechData=true

voor mijn gemak, ook bij alternate gekeken :P

Nukezone FTW

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Powrskin schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:11:
Voeding van 400w is niet genoeg aangezien deze vaak een te lage 12v levert. Je gaat overklokken dus flink watt ruimte is ook gwenst. Zoek naar een voeding met tenminste 1x pci/e aansluiting(beter2), en idd een green versie. Eigenlijk zou ik niet besparen je hebt nu al (bijna) een killer systeem en dus kan je denk ik beter een voeding kopen waarmee je ook een paar setups/jaar vooruit kan. Dan denk ik dus aan ook een 8pin mb connector, naar wens modulair, etc.

http://www.alternate.nl/h...=TN6T02&showTechData=true
http://www.alternate.nl/h...=TN5G12&showTechData=true
http://www.alternate.nl/h...=TN5I31&showTechData=true
http://www.alternate.nl/h...=TN6M30&showTechData=true

voor mijn gemak, ook bij alternate gekeken :P
Een gtx heeft 2 pci-e aansluiting. Of je moet met verloopjes willen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Hiper HPU-4K580 TypeR

Afbeeldingslocatie: http://www.hipergroup.com/English/images/products/power/hpu-4k580large.jpg

Deze is het geworden samen met Sharkoon Rebel erg mooie kast :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 12:24 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan de eisen van bovengenoemde sticky en gaat derhalve op slot.

Lees eens reviews, benchmarks en ervaringen over de producten waarover je twijfelt. Bekijk wat andere mensen bereiken met die hardware. Als je ziet dat menig persoon met moederbord x een FSB van 500MHz (QDR2000) kan halen dan heb je een leuk bord in handen. Wat betreft de voeding: Check reviews en bekijk wat andere mensen er mee kunnen draaien.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.