Toon posts:

Stabiele GamePC, budget 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na 2 maanden me te hebben ingelezen , kom ik tot het volgende systeem:
  • GigaByte Moederbord GA-965P-DS3
  • Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
  • XFX VGA GeForce 8800GTX 768 MB
  • Antec Behuizing P180b Zwart, Geen Voeding, 3 X 120mm
  • Seasonic Voeding S12-500 EPS 80+ 500 Watt ActivePFC, Zwart, 24-pins
  • Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
  • Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper
  • Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
  • Samsung TFT 226BW
Doel PC: gamen op volle snelheid.
2 eisen: stabiliteit en stil.

Volgens mij heb ik het aardig uitgezocht zo. Waar ik geen ervaring mee heb en graag advies over zou willen, is het volgende: is de voeding ism. grafische kaart een verstandige keuze. Vorige PC overleed door brakke voeding, dus ik wil nu echt goed zitten.

Aantal disks zal nog wel toenemen, rest van hw nagenoeg niet.
Budget is zoals gezegd rond 2000, daar zit ik nu nog zo'n 150 onder, dus mocht ik iets over het hoofd gezien hebben, vertel het alsjeblieft ! :*)

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Die configuratie zit goed, toch zou ik voor een beter moederbord gaan aangezien het budget het toch toelaat.

K'dacht aan de ASUS P5W DH Deluxe of ASUS P5N32 Plus - SLI, die ondersteund dus duidelijk SLI een heeft als chipset de nVidia 680i, en de ASUS Deluxe een 976X denk ik.

Geheugen, processor, videokaart, zit allemaal goed.

Kzou toch voor een andere CPU cooler gaan, niet dat deze slecht is maar als je er alles uit wil trekken...

Verder misschien nog een WD Raptor van 74GB? Die draait aan 10000 ipv 7200 toeren per minuut. Zelf geen ervaring mee maar zowat elke tweaker (waarmee ik gesporken heb) raad deze schijf aan.

500 Watt voeding is ook ok.

Prima samenstelling! maar het moederbord, daar zouk wat meer in steken. Maar veel verandering in je game ervaringen brengen zal het waarschijnlijk niet. Kheb gewoon betere ervaringen met ASUS borden dan met Gigabyte borden.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
En het geluid dan? Je moet jezelf afvragen of je genoegen neemt met het onboard geluid op je moederbord of dat je er een andere geluidskaart ingooit..

Better, Best, Bendtner

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 20:54
Jah ziet er netjes uit maar er zijn toch wat verbeter puntjes, ten eerste de mobo kies voor bijvoorbeeld een p5b/w (deluxe...) deze zijn naar mijn id toch iets beter. en dan de kast ik zie dat je voor een antec kast kiest dit is ook goed, maar er zijn mooiere kasten!
ik vind de sunbeam trio behoorlijk gaaf. hij heeft een goede airflow en genoeg uitbereidings mogelijkheden er zit ook een ruitje in en de meeste gamers vinden lichtjes in hun kast wel "relaxt" want het past bij je doel (gamen dus..)

tja en ik zou toch voor wat stillere koelers gaan met molex aansluitingen want dan kun je ze op 5/7 volt laten draaien.

btw. heb je al een toetsenbord, muis enz?

Verwijderd

ik zou er eerder nog een 2de seagate schijf bijsteken in raid0 dan dat ik er een raptor in zou zetten. Je voelt het wel dat je een raptor gebruikt, maar ik vind het zelf de meerprijs niet waard.

Ik heb hier 2x74gig in raid 0 en 2x200gig maxtor DM10 in raid0, en die Maxtors doen qua average read niet echt veel onder voor die raptors (107 tov 118MB/s). Enkel de random acces time is een pak beter (16.9 tov 8.2).
Voor het laden van games zijn die accestimes wel belangrijk, je gaat er wel ietsje op vooruit gaan, maar om nu 170€ (raptor van 74 gig) uit te geven om bij het starten van een game enkele seconden te winnen...

(het geluid van een raptor is dan wel weer veel mooier, maar dat is iets persoonlijk)

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
btw op vanaf 22 april heb je voor het geld wat je nu voor de E6600 betaalt een E6700 en voor iets meer een QX6600. Maarjah aan de andere kant dan kan je wel altijd blijven wachten.
Ikzelf wacht wel tot eind april met mijn nieuwe pc want ik wil eerst wel een zien wat de R600 gaat doen t.o.v. de 8800GTX en misch is er tegen die tijd wel een nieuwe top kaart van nvidia :P

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Novalyfe
Heb je je eigen susteem al? D8 ineens hey jij had toch ook een topic :P.

Over dit systeem: Is idd wel zo dat nu de MB het "minste" onderdeel is.
Belangrijk is of er overklokt gaat worden?? anders is dit mb ook prima namelijk.

Ik zou voor die 150 toch liever een beter mb nemen met nog een hdd, dan een raptor. Ze zijn sneller en met kopieren en spellen laden etc is het wel fijn, maar als je het vooral voor gamen gebruikt is alleen de laadtijd iets korter. (helemaal weinig winst als je de cpu niet overklokt).
Raid 0 met die samsungs zou ik ook niet doen gwoon lekker naast elkaar. Op een ds3 en asus niet deluxe kan je alleen raid draaien via de redelijk verouderde micron controller.

@athmozz draai je op de onboard raid controller?

Nukezone FTW

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dus je enige vraag gaat over de voeding? Kijk eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 zou ik zeggen. Erg veel informatie te vinden, en mocht je nog twijfelen, dan zitten daar de experts aan wie je kunt vragen :)
Verder neem ik aan dat je gaat overklokken. Zo niet is dat geheugen overkill.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 31-01-2007 17:44 ]

Verwijderd

ik zou gewoon voor de DS3 blijven gaan, is een super bordje. Als je dan toch duurder neemt, neem dan DS4 of de GA-965P-DQ6.(al die asus fanboys ook altijd)

Ook vind ik een raptor wat overbodig. zoals hier boven al werd gezegt, prik er een 2e seagate bij in raid 0(is niet veilig, wel sneller) of gewoon los er bij.

edit: Seasonics komen erg goed uit de test, dus zou me daar niet zoveel zorgen om maken. het is tenslotte een A merk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 17:49 ]

Verwijderd

n0valyfe schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:00:
Die configuratie zit goed, toch zou ik voor een beter moederbord gaan aangezien het budget het toch toelaat.

Prima samenstelling! maar het moederbord, daar zouk wat meer in steken. Maar veel verandering in je game ervaringen brengen zal het waarschijnlijk niet. Kheb gewoon betere ervaringen met ASUS borden dan met Gigabyte borden.
De ds3 is een erg geliefd en superoverklock bord.
Vooral om zijn pasief gekoelde blokjes,en een fsb zonder grens.
Verder heeft de ds3 alles wat je nodig hebt,goede hd audio,genoeg sata aansluitingen,en alles heeft een fijne en rusige plek op het moederbord.
De mooie uitgebreide bios instellingen vooral voor mem"niet vergeten shift+f1 te drukken" zorgen voor de nodige mogelijkheden.
Dit is mijn 3e ds3 niet door overleiden maar doordat ik overklokte systemen verkoop.
Verder is hij altijd stabiel.

Kwa cpu zeggen ze neem een duurdere,ben ik het niet mee eens..elke e6600 is een simpele overklok van 1ghz extra geen brobleem,en zal het goed in combinatie staan met de videokaart.

Ik heb verder dezelfde configuratie als jou..alleen ik heb ocz ram en andere kast..
Verder wil ik nog ff kwijt,check ff goed naar reviews van voedingen.
500 watt is genoeg"uit eigen ervaring" maar mijn tagan werdt verdomdes heet en had toch het idee dat hij het niet zo vrolijk vond om uren fear online te spelen,en rottige 80mm fans gaan op den duur herry maken..

mja suc6 in iedergeval

edit//
o ja die cooler doet zijn werk goed voor het geld..maar TAKKEHERRIE

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Dat moederbord is prima, het voldoet aan jou eisen. Waarom er dan nog meer geld aan uitgeven? Al je wilt kan je er ook nog raid0/1 op draaien met 2 schijven.

Ik zou eerder wat meer in koeling steken, je zegt dat je een stil systeem wil. Waarom koop je dan niet 3 120mm fans van papst/noctua en een andere cpu koeler. Scythe infinity/ninja of bigtyphoon. Misschien ook nog een andere fan voor op de GTX.

Over de hardeschijven is al voldoende vertelt lijkt me.

En je mist een geluidskaart, een goede geluidskaart wil nog wel is wat extra fps geven in games.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, allen bedankt zover ! _/-\o_

Ik ga verder kijken voor de CPU koeler, goeie tip.
Extra disks heb ik nog liggen, raptor wordt idd os disk.

Overclocken weet ik nog niet, maar stel dat ik het wel ga doen, is het geheugen er alvast klaar voor. Echt extreem zal het niet worden in ieder geval.

De trio was idd mijn 2e keus, lampjes zijn wel lollig.

Tot slot, geluidskaart maakt dus nog steeds fps uit ? Ik kende dat alleen uit de 486 tijd, maar nog steeds dus..nou ja, kaartje erbij maakt ook niet zo veel uit.

Nog wat speurwerk te gaan dus voor de echte aankoop. :P

• bassie
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:39:
Tot slot, geluidskaart maakt dus nog steeds fps uit ? Ik kende dat alleen uit de 486 tijd, maar nog steeds dus..nou ja, kaartje erbij maakt ook niet zo veel uit.
Dat komt omdat onboard geluid alleen een chippie is zodat geluid mogelijk is. De rekenkracht om het te berekenen haalt ie nog altijd van je processor. De X-fi reeks van creative hebben een eigen processor (ik weet niet of dit voor allemaal geld). Die processor berekent dus je geluid, dus je processor hoeft het niet te doen dus die kan voor extra frames gaan werken.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
En dat scheelt maar liefst met geluk 1 frame ;) Die tijd is geweest. Je guild vraagt zo weinig in verhouding van je CPU dat dit echt niet meer uitmaakt. Er zijn verscheidende topics over geweest en overal kwam het op hetzelfde uit: Marketing idee ;)

Moederbord is perfect :) Heb em zelf ook en hij is super stabiel. Goedkoop en heb er echt niks over te klagen.

• bassie
TEAMIKKE schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:14:
Moederbord is perfect :) Heb em zelf ook en hij is super stabiel. Goedkoop en heb er echt niks over te klagen.
Moederbord is zeker goed, alleen is de ide connector beetje lastig geplaatst. Maar niet echt boeiend.
TEAMIKKE schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:14:
En dat scheelt maar liefst met geluk 1 frame ;) Die tijd is geweest. Je guild vraagt zo weinig in verhouding van je CPU dat dit echt niet meer uitmaakt. Er zijn verscheidende topics over geweest en overal kwam het op hetzelfde uit: Marketing idee ;)
Een losse geluidskaart heeft nog wel wat meer voordelen :) . De frame winst ligt natuurlijk ook wel een beetje aan hoe je het gebruikt. Denk dat er wel verschil zit tussen koptelefoon, of 8.1 met alle fratsen erbij.

Verwijderd

Powrskin schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:38:
@athmozz draai je op de onboard raid controller?
Ik draai op de onboard raidcontroller, wel een nForce4, maar aangezien de 2 sets op dezelfde raidcontroller zitten zijn de resultaten wel vergelijkbaar. Van de 150 die je over hebt zou ik een 2de 320gig schijf kopen en een geluidskaartje ofzo.
Pagina: 1