Tijdens de installatie van Solaris 10 (onder VMware) heb ik een IP adres opgegeven. (192.168.152.9)
Echter, na de installatie besloot ik toch dit te wijzigen.
Om dit permanent te doen moet je voor zover ik weet wat configuratie bestanden aanpassen.
(ifconfig werkt alleen "per sessie")
Om de hostname te verbinden aan een bepaalde interface:
/etc/hostname.pcn0
Om een hostname te verbindgen aan een IP adres:
/etc/hosts
En dit werkt dus niet
Met ifconfig krijg ik de boel overigens wel veranderd.
Ik snap alleen niet waarom de configuratie bestanden niet werken.
Als ik reboot heb ik vrolijk weer IP 192.168.152.9 op interface pcn0.
Waar dat vandaan komt is me een raadsel.
Ook zou ik het erg waarderen als iemand me kon uitleggen hoe ik omga met de virtuele "WMnet" adapters en hoe zicht dit vertaald naar mijn IP configuratie in Solaris. Ik wil graag dat Solaris kan communiceren met de "rest" van het netwerk. Dus dan kies ik voor "bridge" of "nat"? maar hoe verhouden die instellingen zich tot die 2 virtuele adapters? en wat is mijn IP config in Solaris dan?
...ik ben redelijk n00b met VMware, (en Solaris trouwens) dus alle hulp is welkom
Echter, na de installatie besloot ik toch dit te wijzigen.
Om dit permanent te doen moet je voor zover ik weet wat configuratie bestanden aanpassen.
(ifconfig werkt alleen "per sessie")
Om de hostname te verbinden aan een bepaalde interface:
/etc/hostname.pcn0
code:
1
| helios |
Om een hostname te verbindgen aan een IP adres:
/etc/hosts
code:
1
2
| 127.0.0.1 localhost 192.168.117.3 helios loghost |
En dit werkt dus niet
Met ifconfig krijg ik de boel overigens wel veranderd.
Ik snap alleen niet waarom de configuratie bestanden niet werken.
Als ik reboot heb ik vrolijk weer IP 192.168.152.9 op interface pcn0.
Waar dat vandaan komt is me een raadsel.
Ook zou ik het erg waarderen als iemand me kon uitleggen hoe ik omga met de virtuele "WMnet" adapters en hoe zicht dit vertaald naar mijn IP configuratie in Solaris. Ik wil graag dat Solaris kan communiceren met de "rest" van het netwerk. Dus dan kies ik voor "bridge" of "nat"? maar hoe verhouden die instellingen zich tot die 2 virtuele adapters? en wat is mijn IP config in Solaris dan?
...ik ben redelijk n00b met VMware, (en Solaris trouwens) dus alle hulp is welkom