Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

De "Perfecte" Smartphone voor internet (mail) gebruik en VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe telefoon nodig en ik kijk eens een keer wat verder dan alleen bellen (en eventueel een camera).

Ik weet dat dit topic redelijk moeilijk en lastig gaat zijn omdat het een persoonlijke keus is. Ik heb voor mezelf een aantal zaken op een rijtje gezet ij 3 verschillende telefoons.

Wat wil er mee kunnen:

- Bellen 8)
- Internetten via UMTS en Wifi
- Een VPN op kunnen bouwen via de UMTS of Wifi verbinding.
- Touchscreen

OK, dit zijn wat veel eisen, maar wel de meest voor de hand liggende denk ik.

Ik wil niet via bluetooth connecten naar een andere telefoon voor UMTS of wat anders.

Ik kom uit op:

Nokia E61

Voordelen:
- Wifi intern.
- Groot scherm

Nadelen:
- Geen tochscreen
- VPN kan, maar is lastig

Palm Treo 750v

Voordelen:
- Touchscreen.
- Redelijk Groot scherm

Nadelen:
- Geen Interne Wifi, en aan gezien de miniSD aan de zijkant zit is een mini Wifi SD ding-kaart niet handig. Klepje breekt bij snel af. Een 680 zou dus een beter idee zijn in dat geval (bovenin).
- VPN kan volgens mij niet :? Ik dacht eigenlijk van wel.

Nokia Communicator 9500

Voordelen:
- Wifi Intern
- Groot scherm
- VPN-mogelijkheid standaard ingebakken.

Nadelen:
- Geen touchscreen
- Groot en zwaar.

Dit zijn wat punten die je naar smaak uit kunt breiden en aanpassen natuurlijk, daar zullen we het niet over hebben. Ik heb het niet over UMTS gehad omdat wifi belangrijker is voor mij.

Vraag 2 is eigenlijk, zal ik op de Linux telefoons wachten met een aanschaf als deze ? Ik zie over alle Smartphones eigenlijk hele goede verhalen, ik zal hier dus wel een keus in moeten kunnen maken.

Als ik een stukje van die miniSD-wifi kaart af had kunnen zagen... dan koos ik voor de Treo. Dit lijk me trouwens toch wel de beste oplossing. Als ik de SD-kaart met een kleine simpel houdertje aan de achterkant altijd bij me kan hebben is het prima wat mij betreft.

Ik denk dat is wat belangrijke zaken over het hoofd zie, hoewel de Treo wel erg veel handigheden bezit waarbij Touchscreen het leven een stuk aangenamer zal maken.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 20:25
Als ik jou was zou ik eens naar de Qtek 9000 kijken Die kan en doet volgens mij bijna alles wat je wil.

HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Touch Screen
Groot scherm draait op 640x480
UMTS en Wifi en gewoon gsm

Ik heb hem zelf ook en ik denk dat je deze moet hebben

[ Voor 3% gewijzigd door AndreStarTrek op 31-01-2007 08:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opzich een goede gedachte, maar is het ding niet vreselijk groot ?

Hoe zit je met carkit, gebruik jij Bluetooth hiervoor ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:47:

het is ook een verouderd toestel, op internet de opvolger toevallig gisteren nog gezien (zal kijken of ik de website nog kan terugvinden). Denk ook eens aan de Nokia E90 communicator (vlg mij met touchscreen). Op pdatotaal.info zie je er al een draadje over

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:21:
[...]

het is ook een verouderd toestel, op internet de opvolger toevallig gisteren nog gezien (zal kijken of ik de website nog kan terugvinden). Denk ook eens aan de Nokia E90 communicator (vlg mij met touchscreen). Op pdatotaal.info zie je er al een draadje over
Zou leuk zijn om de opvolger te zien.

De E90 is ook een nog te komen toestel. Ik denk dat ik moet wachten, hangt ook even van de geschatte kosten van de toestellen af.

Ik dacht eraan om even een E61 te kopen van marktplaats en later naar een E90 toe te gaan bijvoorbeeld in het geval van een nog uit te komen toestel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat op dit moment en E61 de beste keus is. Een Qtek 9000 gaat echt skyhigh qua prijzen.

Met de E61 heb je wifi wat handig is als je IMAP-mail gebruikt, bij de Treo is dit lastig omdat je dan steeds met een openstaand klepje zit in je boekzak.

Een 9500 heeft hier als enige extra dat deze een camera heeft. VPN op de e61 is ook standaard mogelijk. VPN op een treo kan met een 3th party applicatie, waarbij echt ondersteunde gateways opgegeven zijn. Dat wil niet zeggen dat andere gateways niet werken natuurlijk.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:03:

Hij is net zo groot als een gewone pda alleen enkele mm dikker

Ik gebruik geen bluetooth maar dat is naar mijn idee geen probleem met dit ding.
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:21:
[...]

Hoe kan je nou zeggen dat het een oud toestel is, het is niet eens een jaar oud.
Daar bij is deze de enige in zijn soort.

[ Voor 5% gewijzigd door AndreStarTrek op 01-02-2007 08:35 ]

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 22:43
Denk anders eens aan een Pocket PC Phone edition, zoals de Wizard, Herald, Hermes, Trinity, Prophet of Artemis. Die kunnen wat jij vraagt en je vindt er veel info over hier op tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment gekozen voor de E61, die ik inmiddels ook al heb.

De reden waarom deze me nu al bevalt:

Ik ben er achter dat een pennetje (touchscreen dus) helemaal niet altijd zo handig is. Ik hbe eerder een PDA gehad (2 jaar geleden al) die een toetsenbord had en een pennetje. Wat ik toen snel merkte was dat je je pennetje altijd in de hand hebt als je wat wil typen met 2 handen. Terug schuiven, of in je handpalm... het is niet alles.

Het sirfen op het web gaat met een E61 zo snel, in menubalken skip je van Hyperlink naar Hyperlink... zoals het hoort.

Een camera mis ik niet, miste ik eigenlijk al nooit. Goede kwaliteit zit nog steeds in een normaal toestel... en een telefoon is om mee te bellen ;)

VPN is ook mogelijk, wlan is heerlijk en snel !

Ik ben er wel tevreden mee tot nu toe.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Hopelijk beleef je nog veel plezier aan het toestel :)

Dit topic gaat nu echter wel op slot. Je hebt in ieder geval al een toestel gevonden welke je tot dusver bevalt. Het kiezen van een toestel is echter zeer persoonlijk waardoor je zelf het beste op onderzoek uit kunt gaan.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.