Ik heb een nieuwe telefoon nodig en ik kijk eens een keer wat verder dan alleen bellen (en eventueel een camera).
Ik weet dat dit topic redelijk moeilijk en lastig gaat zijn omdat het een persoonlijke keus is. Ik heb voor mezelf een aantal zaken op een rijtje gezet ij 3 verschillende telefoons.
Wat wil er mee kunnen:
- Bellen
- Internetten via UMTS en Wifi
- Een VPN op kunnen bouwen via de UMTS of Wifi verbinding.
- Touchscreen
OK, dit zijn wat veel eisen, maar wel de meest voor de hand liggende denk ik.
Ik wil niet via bluetooth connecten naar een andere telefoon voor UMTS of wat anders.
Ik kom uit op:
Nokia E61
Voordelen:
- Wifi intern.
- Groot scherm
Nadelen:
- Geen tochscreen
- VPN kan, maar is lastig
Palm Treo 750v
Voordelen:
- Touchscreen.
- Redelijk Groot scherm
Nadelen:
- Geen Interne Wifi, en aan gezien de miniSD aan de zijkant zit is een mini Wifi SD ding-kaart niet handig. Klepje breekt bij snel af. Een 680 zou dus een beter idee zijn in dat geval (bovenin).
- VPN kan volgens mij niet
Ik dacht eigenlijk van wel.
Nokia Communicator 9500
Voordelen:
- Wifi Intern
- Groot scherm
- VPN-mogelijkheid standaard ingebakken.
Nadelen:
- Geen touchscreen
- Groot en zwaar.
Dit zijn wat punten die je naar smaak uit kunt breiden en aanpassen natuurlijk, daar zullen we het niet over hebben. Ik heb het niet over UMTS gehad omdat wifi belangrijker is voor mij.
Vraag 2 is eigenlijk, zal ik op de Linux telefoons wachten met een aanschaf als deze ? Ik zie over alle Smartphones eigenlijk hele goede verhalen, ik zal hier dus wel een keus in moeten kunnen maken.
Als ik een stukje van die miniSD-wifi kaart af had kunnen zagen... dan koos ik voor de Treo. Dit lijk me trouwens toch wel de beste oplossing. Als ik de SD-kaart met een kleine simpel houdertje aan de achterkant altijd bij me kan hebben is het prima wat mij betreft.
Ik denk dat is wat belangrijke zaken over het hoofd zie, hoewel de Treo wel erg veel handigheden bezit waarbij Touchscreen het leven een stuk aangenamer zal maken.
Ik weet dat dit topic redelijk moeilijk en lastig gaat zijn omdat het een persoonlijke keus is. Ik heb voor mezelf een aantal zaken op een rijtje gezet ij 3 verschillende telefoons.
Wat wil er mee kunnen:
- Bellen
- Internetten via UMTS en Wifi
- Een VPN op kunnen bouwen via de UMTS of Wifi verbinding.
- Touchscreen
OK, dit zijn wat veel eisen, maar wel de meest voor de hand liggende denk ik.
Ik wil niet via bluetooth connecten naar een andere telefoon voor UMTS of wat anders.
Ik kom uit op:
Nokia E61
Voordelen:
- Wifi intern.
- Groot scherm
Nadelen:
- Geen tochscreen
- VPN kan, maar is lastig
Palm Treo 750v
Voordelen:
- Touchscreen.
- Redelijk Groot scherm
Nadelen:
- Geen Interne Wifi, en aan gezien de miniSD aan de zijkant zit is een mini Wifi SD ding-kaart niet handig. Klepje breekt bij snel af. Een 680 zou dus een beter idee zijn in dat geval (bovenin).
- VPN kan volgens mij niet
Nokia Communicator 9500
Voordelen:
- Wifi Intern
- Groot scherm
- VPN-mogelijkheid standaard ingebakken.
Nadelen:
- Geen touchscreen
- Groot en zwaar.
Dit zijn wat punten die je naar smaak uit kunt breiden en aanpassen natuurlijk, daar zullen we het niet over hebben. Ik heb het niet over UMTS gehad omdat wifi belangrijker is voor mij.
Vraag 2 is eigenlijk, zal ik op de Linux telefoons wachten met een aanschaf als deze ? Ik zie over alle Smartphones eigenlijk hele goede verhalen, ik zal hier dus wel een keus in moeten kunnen maken.
Als ik een stukje van die miniSD-wifi kaart af had kunnen zagen... dan koos ik voor de Treo. Dit lijk me trouwens toch wel de beste oplossing. Als ik de SD-kaart met een kleine simpel houdertje aan de achterkant altijd bij me kan hebben is het prima wat mij betreft.
Ik denk dat is wat belangrijke zaken over het hoofd zie, hoewel de Treo wel erg veel handigheden bezit waarbij Touchscreen het leven een stuk aangenamer zal maken.