Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raar vermogen van de voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een P4 2,... GHz pc met een Premier LC-B300ATX voeding erin.
Deze is stuk, nu zoek ik een andere. Wat ik raar vind, is dat alle 300-400 Watt voedingen een veel lagere stroom kunnen leveren bij 3,3V dan de Premier? Deze geeft 28A staat op de sticker.
Is dit nodig, of is 20A voldoende? (BV Coolermaster RS-380).

PC bevat Radeon 7000 64 grafische kaart
2x DVD speler
Hitachi 164GB SATA
MSI 865GM3-FIS moederboard

Met dank,
Marien

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:49
Wat heeft dit met Casemodding te maken?

Voor voedingsvragen kan je het beste terecht in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 30-01-2007 19:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:15:
Hallo,

Ik heb nu een P4 2,... GHz pc met een Premier LC-B300ATX voeding erin.
Deze is stuk, nu zoek ik een andere. Wat ik raar vind, is dat alle 300-400 Watt voedingen een veel lagere stroom kunnen leveren bij 3,3V dan de Premier? Deze geeft 28A staat op de sticker.
Is dit nodig, of is 20A voldoende? (BV Coolermaster RS-380).

PC bevat Radeon 7000 64 grafische kaart
2x DVD speler
Hitachi 164GB SATA
MSI 865GM3-FIS moederboard

Met dank,
Marien
Is meer dan voldoende. :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Tegenwoordig is de +12v belangrijker en zit daar het meeste verschil tussen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Juist aan die hoge 3.3v lijn kun je zien dat het een slechte voeding is. De 3.3v lijn hoeft maar weinig te leveren, dus het is een makkelijke manier om een hoge rating op je voeding te zetten.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:52:
Juist aan die hoge 3.3v lijn kun je zien dat het een slechte voeding is. De 3.3v lijn hoeft maar weinig te leveren, dus het is een makkelijke manier om een hoge rating op je voeding te zetten.
Beetje rare vergelijking.. omdat een voeding veel vermogen kan leveren op de 3.3V is het een slechte voeding?
Als het alleen zou zijn om de rating opkrikken is het ook niet echt handig op de 3,3V, aangezien je 4x zoveel stroom moet leveren dan aan de 12V voor hetzelfde aantal watt.

Verder ben ik het eens met Blackcrown en Noepzor.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43
Ik heb hier ook nog gewoon oude Astec voedingen liggen die gesloopt zijn uit oude Tulip Pentium MMX PCs (de eerste ATX modellen :o).
8/20/14A voor 12/5/3V. Dingen werken perfect zolang je geen hoge belasting op de 12V lijn hoeft. Enige nadeel aan die oude beesten is dat ze 0.1V op +5VSB leveren, en dat sommige moederborden vanaf die lijn spanning gaan trekken bij het opstarten. Ik heb menigeen 300W codegen PSU inelkaar zien storten op een Athlon 1800+ systeem, waarbij deze 200W PSU gewoon doorging.

Een voeding veel amperes op 3.3V is in principe dus niet slecht, maar voor een moderne PC is veel amperes op de 12V aansluiting gewoon een pre.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is idd meer iets voor Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 .

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.