Toon posts:

De beste samenstelling voor HD-weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,ik hoop dat jullie even tijd hebben om mij een beetje te helpen.

op het moment heb ik een Asus P4B mobo,FSB 400,en processor 1,5 ghz. 512 mb geheugen en een videokaart ati radeon x1600 pro 512 mb agp.

wat ik wil is gedownloade HD bestanden kunnen kijken zonder dat het filmpje vast blijft zitten of hapert.

dus ik zit nu te kijken voor een complete nieuwe pc of is het voordeliger om alleen een nieuw moederbord,nieuw geheugen,een nieuwe processor en nieuwe behulsing apart te kopen??

als dat voordeliger is,wat is dan de juiste samenstelling waarmee ik zonder problemen HD 720p en 1080i kan afspelen.
mijn budget is 400 euro.

ik heb een beetje rond zitten surfen uren lang,en ik ben er achter gekomen dat de AMD 64 athlon een van de betere prosessor is?en is dan de duo core daarvan meer aan te raden voor het afspelen van HD?
of moet ik een P4 3,0 ghz hebben?

en welk moederbord past bij de juiste processor?
ik heb al gekeken op mycom.nl
en ik dacht aan het volgende:

Moederbord 69,95 euro:
Merk ASUS
Type M2V
Socket AM2
Type Chipset VIA K8T890
Chipset fabrikant VIA
Max. FSB 2000 MHz
Geheugensloten 4x
Maximaal geheugen 8 GB

PROCESSOR:
AMD Athlon 64 3500+

geheugen:
Corsair 1GB Value Select PC4200 DDR2

is dit wat?
sorry,maar ik heb er niet heel veel verstand van.
alvast bedankt.

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 21:51
Ik heb een AMD 64 3500 en daarmee kan ik HD afspelen, maar als het HD h.264 (iets in die richting is) dan gaat hij wel haperen met 1080p

heb 1gb gram geheugen en Geforce 6600 le

Verwijderd

Topicstarter
oja,dan zelfs nog haperen??klote zeg.en 720p speelt ie wel goed af?
moeten we dan een duocore processor hebben ofzo denk je??

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 21:51
Ligt er ook aan wat voor programma je gebruikt, naar mijn weten gebruikt Powerdvd minder processor maar meer het ram geheugen, en het ligt er gewoon aan hoe hoog de bitrate is van de film

Veel ervaring heb ik er ook niet mee, want heb alleen op deze pc nog een HD film afgespeeld

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen in Complete Systemen & Laptops. Neem eerst eens de Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? sticky door voor de richtlijnen voor dit soort topics en dan kun je de bovenstaande vraag eens herformuleren en in een nieuw topic aldaar plaatsen ;)

Zie ook PMG FAQ » Welke moet ik nemen? voor enkele inkoppertjes.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 30-01-2007 18:28 ]

Dit topic is gesloten.