Installatie uitleg Windows Vista (NL)

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
<knip>

Wordt aangepast :)

[ Voor 99% gewijzigd door Han op 30-01-2007 21:02 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online
Tag'em and FAQ'em :)

Deze kan dicht en bij de FAQ worden toegevoegd :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Goed bezig

Misschien dat dit topic bovenaan kan blijven staan voor 'onervaren' computergebruikers die vandaag Vista hebben gekocht en even snel een account willen gaan aanmaken om hier vragen over te gaan stellen? (waarbij ik ervan uit gaan dat ze geen GoT regels doorlezen)...

• Han
  • Niet online
Slotje er op en linkje in de FAQ lijkt me voldoende :)

Verwijderd

tof man (niet dat het aan mij besteed is)

maar denk dat er veel gebruikers zijn die er wat aan hebben

• Han
  • Niet online
En nog een kleine toevoeging aan de FAQ:

Sidebar-gadgets

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Handig :)

Hoe heb je die screenshots trouwens gemaakt? Vista geinstalleerd in een VM Machine ofzo?

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er zijn twee manieren om Windows Vista te installeren. Je hebt de keuze uit een schone installatie of een update. Het is dus belangrijk dat voordat je gaat installeren te weten of je een schone installatie uitvoert of een upgrade. Veel gebruikers hebben een upgrade gekregen bij de aanschaf van hun nieuwe PC / laptop het afgelopen halve jaar.
kan ik hiermee stellen dat je dus de keuze hebt voor een SCHONE INSTALL als je een upgrade hebt aangeschaft?

Verwijderd

Heb je wel toestemming van Websonic.nl om deze hier te posten ? Aangezien dit copy/paste werk is van hier ....

Verwijderd

SURFivor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:05:
Kan ik hiermee stellen dat je dus de keuze hebt voor een SCHONE INSTALL als je een upgrade hebt aangeschaft?
Nee dat is niet mogelijk, het kan zelfs zo zijn dat er een XP cd gevraagt wordt tijdens Vista installatie net als bij ME -> XP upgrades...

Frankiepankie, je kan Vista idd installeren mbv VM en dan zoveel screenshots maken als je wil, ook van BIOS enzo...

Je nickname komt me trouwens bekend voor, zegt eMule jou wat ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 18:18 ]

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:15:
[...]

Nee dat is niet mogelijk, het kan zelfs zo zijn dat er een XP cd gevraagt wordt tijdens Vista installatie net als bij ME -> XP upgrades...

Frankiepankie, je kan Vista idd installeren mbv VM en dan zoveel screenshots maken als je wil, ook van BIOS enzo...

Je nickname komt me trouwens bekend voor, zegt eMule jou wat ?
Ik heb zelfs vernomen dat er een volledig geïnstalleerde en geactiveerde XP installatie op het systeem moet staan om de Vista upgrade te kunnen installeren

Home Assistant configuratie

Verwijderd

The_Fes schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:23:
[...]

Ik heb zelfs vernomen dat er een volledig geïnstalleerde en geactiveerde XP installatie op het systeem moet staan om de Vista upgrade te kunnen installeren
Verbaasd me niks, of je moet tijdens Vista installatie je XP serial valideren (als je op lege hdd met upgrade begint) voordat je verder kan gaan en dit betekent wel dat je internetverbinding moet hebben tijdens Vista installatie.

• Han
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:13:
Heb je wel toestemming van Websonic.nl om deze hier te posten ? Aangezien dit copy/paste werk is van hier ....
Ik had ze een mailtje gestuurd, echter geen reactie. Dus heb ik de tekst wat aangepast zodat het geen c/p meer is. De images komen van Microsoft zelf, dus dat lijkt me geen probleem. Maar toch goed dat je mij er op wijst, ik zie nu dat ik de bronvermelding, die ik sowieso wou plaatsen, ben vergeten. Die staat wel in m'n notepad, niet alles ge-c/p. :)

Verwijderd

Ik had ze een mailtje gestuurd, echter geen reactie. Dus heb ik de tekst wat aangepast zodat het geen c/p meer is. De images komen van Microsoft zelf, dus dat lijkt me geen probleem
Vandaar die W links onderaan bij alle afbeeldingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 19:14 ]

• Han
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:14:
Vandaar die W links onderaan bij alle afbeeldingen?
Daar kan ik wel een 'G' van maken... Zij plakken er een 'W' in, plaatjes zelf komen van MS :)

Anders wil ik wel de gehele tekst herschrijven, plaatjes van MS pakken, dan ben je ook klaar..

[ Voor 15% gewijzigd door Han op 30-01-2007 19:48 ]

Verwijderd

Han schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:12:
[...]

Ik had ze een mailtje gestuurd, echter geen reactie. Dus heb ik de tekst wat aangepast zodat het geen c/p meer is. De images komen van Microsoft zelf, dus dat lijkt me geen probleem. Maar toch goed dat je mij er op wijst, ik zie nu dat ik de bronvermelding, die ik sowieso wou plaatsen, ben vergeten. Die staat wel in m'n notepad, niet alles ge-c/p. :)
Hoe bedoel je de images komen van MS zelf ? Die screenshots komen echt niet van MS hoor, dan kun je ook zien aan bv andere tutorials van Websonic . Maar goed, zelf vind ik dat geen reactie geen toestemming is maar modjes hier moeten dat dan beslissen ;)

Verwijderd

Is het ook mogelijk windows vista op bv een externe harde schijf te installeren terwijl op een interne schijf nog XP staat? (OEM versie)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:56:
Is het ook mogelijk windows vista op bv een externe harde schijf te installeren terwijl op een interne schijf nog XP staat? (OEM versie)
Dus upgrade of gewoon dual boot ? Als je externe hdd herkend wordt in bios (met huidige moederborden geen probleem) dan kun je dat wel als ik me niet vergis want dan zie je hem ook onder vista setup en kun je ook als installatie schijf kiezen>

• Han
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:38:
Hoe bedoel je de images komen van MS zelf ? Die screenshots komen echt niet van MS hoor, dan kun je ook zien aan bv andere tutorials van Websonic . Maar goed, zelf vind ik dat geen reactie geen toestemming is maar modjes hier moeten dat dan beslissen ;)
Ach... ik doe het anders. Ik pas de post aan, maak het helemaal uniek, zonder twijfel. Dan iedereen happy. ;)

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:15:
dat begrijp ik, maar heb je dan daarna niet een optie dat je eerst je HDD kan formatteren voordat je Vista gaat installeren?

zo niet, dan ga ik morgen een complete versie aanschaffen. Die upgrade was toch kostenloos en ik heb er eigenlijk niks aan als ik de boel moet herinstallen. om maar te zwijgen over alle toeren die ik moet uithalen bij een reïnstall

[ Voor 6% gewijzigd door SURFivor op 30-01-2007 21:21 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
SURFivor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:21:
[...]

dat begrijp ik, maar heb je dan daarna niet een optie dat je eerst je HDD kan formatteren voordat je Vista gaat installeren?

zo niet, dan ga ik morgen een complete versie aanschaffen. Die upgrade was toch kostenloos en ik heb er eigenlijk niks aan als ik de boel moet herinstallen. om maar te zwijgen over alle toeren die ik moet uithalen bij een reïnstall
Ja, je krijgt de keus tussen een upgrade en een clean install.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 21:46

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Zonder de aangepaste startpost is het iig een groot raadsel....... (min of meer dan)

Wat mij natuurlijk wel weer uber nieuwsgierig maakt :P