FP moderaties

Pagina: 1
Acties:

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11 19:45
Ik zat even dit nieuwsbericht te lezen nieuws: Microsoft lanceert Vista en Office 2007. Het staat er nog niet zo lang op, maar wat me meteen duidelijk was is dat er een grapjurk rondloopt die alle posts naar -1 probeert te krijgen... De weinige posts die nog op 1 staan zijn net nieuw gepost...

Aangezien dit wel eens vaker gebeurd (ik las eerst ook ergens hier een topic over onterechte moderaties) kunnen jullie er mischien wat aan doen adhv dit topic?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tweakers.net Moddereter Forum

En meteen even de FAQ doornemen, daar staat min of meer al het antwoord op je vraag :)
TMF FAQ

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

LA -> TMF. Al denk ik dat het meeste hierboven al staat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik laat me hier ook even snel uit.

De laatste maanden zijn er veel meer van dit soort gevallen, volgens mij zijn er gewoon een heleboel verschillende users die iedereen (of een groot deel) gewoon -1 geven zonder de posts te lezen. Ook is het in 90% van de gevallen zo dat de 1e reactie alijd een -1 first post krijgt wat er ook staat.
Ik vind het niets meer en reageer dan ook steeds minder @ de FP.

• Robin
  • Niet online
Er is niet echt iemand die eruitspringt qua 'slechte' moderaties. Het nieuwsartikel is jong, de reacties worden vlot geplaatst en het gaat om software die al een hele lange tijd in de belangstelling staan. Hierdoor zijn de moderaties heel erg gevoelig voor schommelingen in de scores. Na een paar uur - als er enige tijd voorbij is gegaan en tig tweakers de reacties hebben gemodereerd - onstaat er meer een gemeenschappelijke deler die de eindscore bepaald. Juist bij dergelijke gevoelige items zijn de reactie heftig onderhevig aan moderaties, dus het kan zijn dat een reactie de ene keer in het negatieve duikt, maar een paar minuten later staat deze weer boven het maaiveld. Voroalsnog zie ik niet iemand op een vreemde manier modereren.

• Avalaxy
Ah ok, ik kreeg de indruk dat het een bepaald persoon was die het grappig vond om alles te modden ofzo. O-)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:56:
Ik laat me hier ook even snel uit.

De laatste maanden zijn er veel meer van dit soort gevallen, volgens mij zijn er gewoon een heleboel verschillende users die iedereen (of een groot deel) gewoon -1 geven zonder de posts te lezen.
Degenen die de werkelijke -1 geven worden gelukkig gestraft door de metamod :)
Ook is het in 90% van de gevallen zo dat de 1e reactie alijd een -1 first post krijgt wat er ook staat.
Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer 'verkapte' fipo's zie. Iemand die iets zegt dat neerkomt op een samenvatting van het artikel, iets vraagt dat gewoon onder de 'bron' staat, of iets heel_erg voor de hand liggends zegt..
Ik vind het niets meer en reageer dan ook steeds minder @ de FP.
Ikzelf merk wel dat ik bang ben om omlaag gemod te worden, en check altijd mijn reacties na een paar dagen weer :X

• Avalaxy
TheZeroorez schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:09:
[...]

Ikzelf merk wel dat ik bang ben om omlaag gemod te worden, en check altijd mijn reacties na een paar dagen weer :X
Ik ook :') Ik wil weten wat voor score ik haal... Aangezien je bij 1 woord teveel al omlaag wordt gemod...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zo'n typische draad doet bij de meeste moderatoren wel wat belletjes rinkelen. Het zou dus kunnen dat je in een vroeg stadium getroffen wordt door een fanboy, maar er zijn een heleboel moderatoren die de draden op verschillende tijdstippen nalopen. Ikzelf verwacht zo rond de 400 reacties maar zal louter toekijken hoe de draad zich ontrolt.

Ik weet alleen nog niet of opvallende meningen in zulke draden slim zijn. Allereerst zal je tussen 400 reacties niet opvallen en anderzijds is het fanboy-gehalte vaak wel erg hoog.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

leonpwner1 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:48:
. . . maar wat me meteen duidelijk was is dat er een grapjurk rondloopt die alle posts naar -1 probeert te krijgen...
Als ik de eerste paar reacties bekijk zie ik weinig wat meer dan een mooi verpakte fipo of overbodig is, dus wil ik de moderaties niet onmiddellijk aan een grapjurk toeschrijven, eerder aan de posters :| (als je naar de karma-rating kijkt zie je score's van ver onder 0, dat is niet voor niets).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:53
[off-topic] Kun je eigenlijk je eigen karma-rating (en tweakotine) ook ergens inzien? [/off-topic]

PV Output

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Quincy5 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:45:
[off-topic] Kun je eigenlijk je eigen karma-rating (en tweakotine) ook ergens inzien? [/off-topic]
Jawel, dat staat op je Gallery Homepage. Te bereiken via MY.TNET op de FP.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

hier dus :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Quincy5

pffff
[/spuit 11]
:+

[ Voor 19% gewijzigd door botoo op 30-01-2007 15:52 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Robin
  • Niet online
http://tweakers.net/gallery/profile

Doe het dan voor iedereen :P.

Verwijderd

Ik heb nu niet direct tijd om te modden, maar als ik eventjes door de reacties keek zag ik bijna niets dat meer dan 1 verdient. Veel totaal overbodige dingen. Ik denk echt dat we straks of morgen deze draad naar beneden mogen gaan trekken in plaats van naar boven. (hoewel er op het moment nog niet al te veel belachelijke +4's staan)
Pagina: 1