[Vista] Fasttrak 376 Raid controller

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een klein comptibiliteits-vraagje:
Ik zit met een K7N2 Delta2-LSR moederbord (Nforce 2 mobotje) met een Fasttrak 376 Raid controller erin.
In die upgrade advisor geeft ie aan dat die controller niet gaat werken (of iig geen drivers heeft).
Kan iemand dit verifieren?

En betekent het dan ook dat ik een nieuw mobo moet gaan kopen? :X

Wat ik zelf al heb gevonden:
http://forums.microsoft.c...?PostID=1135108&SiteID=17
http://www.nforcershq.com...lation-guide-vt66299.html

Omelette du fromage!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien brengt Promise nog drivers uit voor Vista, je weet maar nooit.

Als je een beetje zoekt zie je wel dat de 378 meer drivers ter beschikking heeft dan de 376, misschien Promise een emailtje sturen en vragen of ze je product nog supporten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Heb een Asus P4C800 E-deluxe met onboard Promise Fasttrak 378 controller. De "upgrade advisor" geeft aan dat mijn systeem probleemloos Vista kan draaien, maar dan wel zonder de helft van de features van het moederbord. Lekker advies hoor......

Er zijn, voor zover ik zo snel heb kunnen vinden, geen drivers beschikbaar voor deze controllers. Heb bij Asus gekeken, daar staat niets over Vista-drivers. En bij Promise hoef je niet aan te kloppen, want die leveren geen support op onboard controllers.

Het schijnt, dat de drivers voor XP of Windows 2003 "een beetje" werken. Maar ik ga niet met een "net-niet"-oplossing werken, dus voorlopig geen Vista voor mij. Ik wacht wel tot er wat meer hardware ondersteund wordt, of tot ik weer eens een nieuwe PC ga kopen. En dat gaat toch nog wel even duren, want ik ben tot nu toe erg blij met mijn systeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 13:44 ]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In die eerste link staat dat je idd met de XP drivers een heel eind kunt komen. Nadeel is dat ik dat niet op mn enige systeem ga proberen (werkt het niet, mag ik XP er weer op gaan zetten, alles terugzetten e.d.).

Omelette du fromage!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:37:
En bij Promise hoef je niet aan te kloppen, want die leveren geen support op onboard controllers.
Ik weet dat bij Silicon Image en Highpoint de standaard drivers ook werken, aangezien ik deze altijd gebruik en niet de drivers van mijn moederbord fabrikant zelf.

Als jij gewoon aangeeft dat je een pci-fasttrak 376 hebt en niets zegt dat hij onboard zit zie ik geen probleem om het toch te vragen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

prutser001 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:43:
[...]

Ik weet dat bij Silicon Image en Highpoint de standaard drivers ook werken, aangezien ik deze altijd gebruik en niet de drivers van mijn moederbord fabrikant zelf.

Als jij gewoon aangeeft dat je een pci-fasttrak 376 hebt en niets zegt dat hij onboard zit zie ik geen probleem om het toch te vragen.
Je zou inderdaad aan het proberen kunnen slaan met de standaard-drivers van Promise. Maar.... er bestaan geen PCI FastTrak 376 en/of 378 controllers. Daar gaan ze dus niet intrappen. Neemt niet weg dat je inderdaad een kansje hebt om de boel aan de praat te krijgen met 1 van de drivers van Promise. Maar welke..... geen idee.

• prutser001

prutser001

Als ik het goed heb is de 376 : Afbeeldingslocatie: http://images.gfx.no/3/3240/SATA150TX2plus_small-3-564x376.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.promise.com/product/images/SATA150TX2plus-e.jpg
(Niet de beste plaatjes maarja)

De SATA150 TX2plus, Het product is "discontinued" dus denk dat je pech hebt.

http://www.promise.com/pr...detail.asp?product_id=97#

2 x sata 150 + 1 x pata 133.

@ BazzH :

Er is/zijn zeker wel "pci kaartjes" die over een promise 376 beschikken, was even lastig om erachter te komen welke het waren, maar deze is dus al discontinued dus denk echt dat het met de w2k3/xp driver geprobeerd moet worden.

Dit is trouwens voor mij 1 van de vele redenen waarom ik (nog) niet overstap naar Vista, eerst maar 100% driver support voor al mijn hardware en dan ga ik kijken of het nou wel de moeite is.
Ik heb 2 x raid0 config draaien met 4 x 250gb schijven zou een beetje vervelend zijn als ik daar niet bij zou kunnen komen, en daar komt ook bij de herinstallatie van ALLE software waar zo mogelijk ook niet alles van functioneerd.

[ Voor 108% gewijzigd door prutser001 op 31-01-2007 01:50 ]

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 13:52

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb de promise 378 onboard op mijn mobo.
Daarbij werken gewoon de XP drivers.

Dus als ik moet gokkenn denk ik dat de 376 ook gewon met de xp drivers werkt.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Met een search op GOT was je hier uitgekomen:

[Vista] SATA controller 376 werkt niet lekker

Je kunt met winrar de .exe van de driver uitpakken (niet uitvoeren dus, die .exe).

Je vriend: google sata48n.exe

Verwijderd

Werken deze ook niet? Directe DL naar de laatste versie hier.

Volgens dit topic moet het werken..

Let me know!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb dus nu een groot probleem. Ik heb een Asus P4C800-Deluxe met daarop een Promise Fasttrak 378 controller. Hieraan hangen 2 Maxtor 120GB SATA schijven in een RAID0-config. Ik heb de driver van de Asus website gebruikt voor Windows XP 32-bits. Deze deed het in eerste instantie prima.

Nu zit ik net dus een applicatie via Daemon Tools te installeren vanaf mijn RAID0-config, en opeens begon Vista te freezen. Toen deed ie t weer ff en toen freezde hij weer enz enz. Ik kreeg ook de melding dat er geen schijf aanwezig was in de Daemon Tools emulator. Op een moment dat ie niet freezde opende ik de Windows Verkenner en ik kon de D-schijf(=dus de RAID0-config) niet bereiken. Ik dacht dus gelijk dat de driver toch niet helemaal goed werkte. Ik de setup van de app gestopt en na lang wachten toen de setup eenmaal klaar was met stoppen, gewoon een reboot gedaan vanuit Vista.

Nu krijg ik tijdens de Fasttrak 378-BIOS de melding dat er een probleem is met Array 1 en 2 :? Ook staat er bij status dat ID 1 Off Line is. Ik heb nog geen nieuwe array aangemaakt, aangezien ik nog data op de D-schijf heb staan die ik liever niet kwijt ben. Is nu mijn HDD naar de klote? Is dit gewoon toeval dat mijn HDD stuk is gegaan of kan Vista door een driverfout echt hardware slopen? Of is t toch een softwareprobleem? Wat moet ik nu doen om mijn RAID0-config weer aan de gang te krijgen? Ik baal echt enorm van deze shit.

[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 15-03-2007 17:01 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Pagina: 1