[Vista] SATA controller 376 werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Ben wat aan het spelen met de Vista BETA, maar ik heb ontdekt dat mn onboard SATA controller niet lekker werkt.

setup: ASUS P4PE (met SATA), 2 SATA schijven en 1 IDE schijf

Vista draait op de losse IDE schijf.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het een XP driver is die ik erin getrokken heb omdat ik geen andere driver kon vinden (in elk geval niet op de site van ASUS bij het mobo, daar gebeurt al jaren niks meer). Ik zie mijn schijven wel, maar kan er niet zoveel mee omdat ik de hele tijd "Device not ready" krijg.

Iemand die z'n promise 376 wel lekker met vista heeft draaien?

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 17:07
Op mijn moederbord zit een promise-chip, die in ata-mode ook promise 376 heet.
Harde schijven die aan die chip hangen, doen het goed.

Ik heb de drivers gebruikt die je hier kunt vinden:

http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=22966&hl=

Downloadsectie is even down, maar ik kan eventueel de driver wel ergens uploaden.

Trotse vader!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:21
GIJoke schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:21:
Ben wat aan het spelen met de Vista BETA, maar ik heb ontdekt dat mn onboard SATA controller niet lekker werkt.

setup: ASUS P4PE (met SATA), 2 SATA schijven en 1 IDE schijf

Vista draait op de losse IDE schijf.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het een XP driver is die ik erin getrokken heb omdat ik geen andere driver kon vinden (in elk geval niet op de site van ASUS bij het mobo, daar gebeurt al jaren niks meer). Ik zie mijn schijven wel, maar kan er niet zoveel mee omdat ik de hele tijd "Device not ready" krijg.

Iemand die z'n promise 376 wel lekker met vista heeft draaien?
Ik heb een 378 chipset, als ik al me SATA schijven los trek, dan kan ik Vista wel installeren.

Helaas kan je dan geen multuboot maken, tenzij je handmatig gaat rommelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xion op 12-06-2006 20:39 ]

• .Johnny
@Thor
ik kan niet bij die download link nee, die lijkt niet te werken. Hebben ze daar btw niet alleen x64 drivers? ik heb gewoon een 32b processor.

@Xion
Wat bedoel je? ik kan het ook met ingeschakelde sata schijven wel installeren, maar ik wil graag ook bij mn SATA schijven komen, dat lukt nu niet. Ik snap niet helemaal waar je heen wilt met je post, zover was ik zelf ook al wel :9

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 17:07
GIJoke schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:20:
@Thor
ik kan niet bij die download link nee, die lijkt niet te werken. Hebben ze daar btw niet alleen x64 drivers? ik heb gewoon een 32b processor.
Oh ja, stom van me. Misschien de nieuwste driver van promise proberen? http://www.promise.com/su...7&category=all&os=0&go=GO De chip op mijn mobo heet sata150 tx2 plus.

Trotse vader!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier Vista draaidend op de onboard 378 controller van mij mobo (A8V Deluxe, raid mode).
Windows 64 bit drivers geladen tijdens de installatie en na de instalatie wilde hij niet booten, bdod.
F-8 indrukken tijdens het booten en dan gekozen voor de optie dat hij de drivers niet op handtekeningen moest controleren, en voila het werkte. In Vista zelf deze optie maar even ingesteld, zodat hij altijd op die manier boot.

• Xion
  • Laatst online: 11:21
GIJoke schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:20:
...

@Xion
Wat bedoel je? ik kan het ook met ingeschakelde sata schijven wel installeren, maar ik wil graag ook bij mn SATA schijven komen, dat lukt nu niet. Ik snap niet helemaal waar je heen wilt met je post, zover was ik zelf ook al wel :9
Ik dacht dat je Vista niet kon installeren op je IDE schijf.

Als ik namelijk mijn SATA had aangesloten dan kon ik me IDE schijf wel partitioneren en formateren, maar als ik verder wilde gaan dan vond Vista dat de schijf niet voldeed aan de criteria.

SATA schijven er af en vlammen. :)

• .Johnny
inmiddels gebruik ik drivers van een 48N. Werkt prima met de P4PE :) ook op XP trouwens (eindelijk ook hibernate zonder crash)

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Waar kan ik die Vista drivers vinden voor de onboard Soundmax audio chip en Promise raid chip op de Asus P4PE moederbord? Asus heeft ze niet...ik heb een vraag bij ze uitstaan nu. Soundmax website heeft ze ook niet en Promise website zie ik geen FastTrak 376 driver. Voor de Broadcom netwerk chip gebruik ik de XP driver...weet nog niet of dit stabiel werkt...
Hoor het graag, dan kan ik Vista Home Premium OEM aanschaffen...gebruik nu een RC1 dvd van een magazine.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
rc1 heeft veel minder drivers aan boord. geen wonder dat je niet alles gesupport hebt. :D

gewoon even de rtm kopen/lenen (installatie zonder key!) en dan testen of het wel werkt

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1