U vraagt, wij antwoorden.
Volgens jou zou de zuiger de turbo aandrijven. Dat betekent dat er druk in de cilinder zit door het wegpersen van de uitlaatgassen. Aangezien de uitlaatkleppen klein zijn is de restdruk in de cilinder hoog. Aangezien de inlaatklep voor het BDP opent zou de zuiger dus uitlaatgassen niet enkel in de uitlaat wegpompen maar ook in de inlaat. Hierdoor vertraagt de turbo turbo of erger valt zelfs stil.MeMoRy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:07:
hoezo? dus heeft de turbo toch geen tegendruk meer en kan hij eindelijk vrijuit draaien?!?!
Aangezien dat niet mag/kan gebeuren moet de druk in de cilinder laag zijn en is het daarbij onmogelijk dat de zuiger de turbo aandrijft.
We leven op een totaal verschillende golflengte.ben ik nu onduidelijk of leven we op een andere golflengte?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Bovenste Dode Punt.
Punt waarop de zuiger bovenaan staat en weer klaar staat om naar beneden te gaan..
Punt waarop de zuiger bovenaan staat en weer klaar staat om naar beneden te gaan..
ah ok... weer wat geleerd (3x)
U vraagt, wij antwoorden.
Een turbo wordt sowieso warm omdat er uitlaatgassen van een paar honderd graden celcius doorheen stromenMeMoRy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:55:
morseketting? geen idee, nooit van gehoord... ik vond dit ding.
En wat jij zegt over geen energie kosten zou alleen opgaan wanneer er evenveel ingaat als uitgaat. Maar om bijv 1,2 bar overdruk te creëren met een centrifugaalpomp is heel wat energie nodig; ik kan me haast niet voorstellen dat de expansie van de verbrandde brandstof+lucht genoeg is... maar heb geen zin om het na te rekenen...
En turbo's worden sowieso warm omdat er bewegende onderdelen in zitten.
(ff de wijsneus uithangen)
Ik denk dat die een groter aandeel in het verwarmen van de turbo hebben dan warmte als gevolg van weerstand in de lagers.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier