Dual channel uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 20:36
Ik gebruik al een tijdje een MSI K9N Platinum mobo dat voorzien is van 2 x 512 Mb Kingston geheugen van 667 mhz. Dit is een zogenaamde dual channel kit, het typenummer is KVR667D2N5K2/1G
Ik zou het geheugen graag willen uitbreiden naar 2 Gb met een identiek setje geheugen en dat plaatsen in de twee overgebleven dimm slots. Heeft dit bepaalde bezwaren, blijft dual channel gewoon werken?
Ik kan geen antwoord vinden in de FAQ afdeling, dus val ik jullie even lastig met deze vraag.

Verwijderd

Volgens mij kan je het beste nogmaals zo'n pakketje kopen en in de andere 2 memoryslots steken
Gehegen werkt samen met het slotje wat hiervoor bedoelt is.
Ik heb het net zo

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:49

Haan

dotnetter

Je moet alleen even kijken of de geheugensnelheid niet omlaag wordt gegooid als er 4 banken gevuld zijn. Volgens mij is dit (altijd?) zo bij Athlon64 processors.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Ideaal blijven 2 latjes.
Als geld geen bezwaar is verkoop je je 1GB en koop je een nieuwe kit met 2*1GB.
Er zijn pc shops waar men je oude ram ruilt bij een upgrade, evt met een kleine opleg.
Dit moet je dan vragen aan de verkoper of men zoiets doet. En dan bedoel ik zaken zoals de plaatselijke pc boer. :)

Neem je pc mee en test in de zaak zelf of een upgrade goed werkt (doe even een game, prime95, ...) zodat je snel ram met andere chips kan proberen mocht het foutlopen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:15:
Je moet alleen even kijken of de geheugensnelheid niet omlaag wordt gegooid als er 4 banken gevuld zijn. Volgens mij is dit (altijd?) zo bij Athlon64 processors.
Dit is alleen bij de eerste generatie Athlon 64 processors. Aangezien de TS DDR2 heeft, heeft hij ook een AM2 processor en die hebben er geen last van.

4 latjes zou dus gewoon moeten werken. Het is wel aan te raden om bij hetzelfde type te blijven zodat je 100% zeker bent dat er geen problemen ontstaan. Maar eigenlijk zouden andere modules van dezelfde snelheid ook gewoon moeten werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon beantwoord in o.a. PMG FAQ » Hoe zit het met het geheugen compatibiliteit? :)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.