DPC Kroeg is open !

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 88.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen idee wat het is, maar als er alcohol inzit vind ik het prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
21,5% en het heeft meestal 43 kruiden, ofzoiets

Volgens mij gaat dit trouwens de HK van Los Alcoholicos worden als ze de weg hiernaartoe hebben gevonden (natuurlijk wel met een taxi, zelf rijden mogen ze niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

Witlof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:53:
Heeft er nog iemand zin in Schrobbelèr?
[afbeelding]
* Witlof geeft een rondje :P
Yep, altijd!!! :D
'gekruikt Brabants gebruik' Het enigste nadeel van deze slogan is dat Schrobbelèr oorspronkelijk uit Tilburg komt, en je wil niet weten wat ze daar met kruiken doen...... :')

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

sjah, of ze nemen de fiets...

en FAD, daar ben ik toen ook tijdens de stampede eens in aanraking mee gekomen. jammer dat dat project gestopt is, was altijd leuk daar

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
JohFraEl schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:18:
[...]
Yep, altijd!!! :D
'gekruikt Brabants gebruik' Het enigste nadeel van deze slogan is dat Schrobbelèr oorspronkelijk uit Tilburg komt, en je wil niet weten wat ze daar met kruiken doen...... :')
Stelletje kruikenzeikers daar... ;)

Oops, gespreksonderwerp DPC..

DPC is toch best wel een goed team he? Klein land, groots in distributed computing land...

Waarom is niet iedereen in NL lid van DPC? Zou eigenlijk verplicht moeten zijn.... :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Diabolical op 31-01-2007 15:25 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Witlof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:53:
Heeft er nog iemand zin in Schrobbelèr?
[afbeelding]
* Witlof geeft een rondje :P
Nee, ik ben meer van de Juttertje... :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.hetopenboek.nl/jpeg/jutter.jpg
Alleen als de zon onder is trouwens.

Wel lastig te combineren met 't gespreksonderwerp van vandaag, DPC.

* APClll doet poging:. Met de koude wind van vandaag is de koe goed op temperatuur te houden Goede scores voor DPC dus. Alleen de beheerder krijgt koude handen, voeten en nog meer van 't openstaande raam. En laten ze daar nou kruidendrankjes voor uitgevonden hebben :*)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

Geef mij maar zo'n glaaske kruidendrank Witlof, zoals een Tilburgse student dat wel vaker drinkt..

DPC rules! (Zo, moest me toch even aan het gespreksonderwerp houden) *hickup*

http://www.divisionbrabant.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark83 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:14:
21,5% en het heeft meestal 43 kruiden, ofzoiets

Volgens mij gaat dit trouwens de HK van Los Alcoholicos worden als ze de weg hiernaartoe hebben gevonden (natuurlijk wel met een taxi, zelf rijden mogen ze niet).
als er alcohol in het spel is kom jij ook weer automagisch je kist uit lijkt wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke kroegtijgers, hier een vraagje. Ik heb iemand op de irc die lid wil worden van rosetta@home onder team fokschaap. Welke username moet die ook al weer precies invoeren? Ons forum op fok ligt er (weer) eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

was dat niet [DPC]FOKschaap~username. kan ook [DPC]FOKschaap0username zijn, dat hangt van de gebruikte statsengine af geloof ik

edit: ff opgezocht in de FAQ (uw grote vriend bij problemen) en die zegt dat het idd [DPC]FOKschaap~username moet zijn

[ Voor 32% gewijzigd door jpiwf op 31-01-2007 16:51 ]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiwf schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:49:
was dat niet [DPC]FOKschaap~username. kan ook [DPC]FOKschaap0username zijn, dat hangt van de gebruikte statsengine af geloof ik

edit: ff opgezocht in de FAQ (uw grote vriend bij problemen) en die zegt dat het idd [DPC]FOKschaap~username moet zijn
Dank je. Waarom vind ik dit soort dingen nu nooit. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:26:
[...]

als er alcohol in het spel is kom jij ook weer automagisch je kist uit lijkt wel :D
T'is een gave ;)

Zelfs menig LA'er is er jaloers op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe even snel een DPC zoutje. hmm twee bier dan en zou DPC wel een HUT hebben kan hem niet vinden?? Wie helpt mij??? (met daar in wel blonde bunnies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Natuurlijk zijn er DPC-hut Cd's op voorraad in het Café.

DPC-hut volume 1
DPC-hut volume 2
DPC-hut volume 3
DPC-hut volume 4
DPC-hut volume 5
DPC-hut volume 6

Natuurlijk zijn deze cd's allemaal gemixt door de enige echte DPC-DJ .... DJ Klungel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Het TeamSwitchKerstPakketTM bestond dit keer uit de complete collectie DPC-Hut cd's, oftewel de delen 1 tot en met 49. Als de DPC-Bar nog onderzetters nodig heeft... :P

Meer DPC-gerelateerd... Misschien is dit er niet de juiste plaats voor, maar we hebben hier wel lekker veel mensen bij elkaar... worden er al voorbereidingen getroffen voor de Stampede2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk
  • Laatst online: 30-03-2011

rpk

Eindelijk! Een DPC Kroeg net nu ik trek kreeg in een stevig glas bier. De fles is toch open, doe maar 'n single malt.

De stevige trek is ontstaan onder erbarmelijke omstandigheden. M'n vertrouwde P4 2.0GHz wilde na een paar maanden van periodes met piepende bootakties niet meer praten met NAV. Niets hielp meer... ;( Nu staattie enigzins ontzielt en ontmantelt op de rond met de ingewanden er uit.

Op tafel staat een verse E6600 kalm te grazen op het F@H veld. Wordt wel een tikkie warmer dan ik wil door de stapel nieuwe HD's die er in hangen. Elke verloren minuut op 't werk besteed ik aan het zoeken van een koeler die de gebakken lucht via een 5,25 bay naar buiten jaagt. Ik heb een fraai exemplaar gevonden doch deze is niet leverbaar in Nederland, zelfs niet via Amazon...

Dat wordt dus een collega van over de plas inschakelen of zelf die kant uit gaan.

Triest.

BARMAN!!! Schenk ons nogges in

Afbeeldingslocatie: http://www.bestthings.nl/product/images/ST0088BK.jpg

For he to-day that crunched his PC's with me shall be my brother. Meegedaan aan: UD, Seti, Lifemapper, DF, R@H, F@H, de FaD en R@H Stampede, actieve projecten: Flushen op DPAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
* Pim. is bang dat dit topic niet het lange leven heeft wat ik gehoopt had :|

Het valt me op dat er schijnbaar geen behoefte is aan een free for all DPC chat. Ik zie alleen wijn bier en sinas langskomen :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik verwacht dat de oude rotten in de kroeg hangen, dus daarom ook hier maar deze vraag / oproep betreffende het Seti-project.

Weet iemand hoe het precies zo gekomen is dat er twee DPC-teams op Seti zitten?

* Wij
* het foute team
APClll schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:49:
(...)

Zou het iets zijn om (tijdelijk) in de startposts de lezers op de "foute DPC" te wijzen, zodat ze kunnen overstappen? Ze zullen toch wel eens hier langskomen?

Zo iets?

Willen de volgende leden zich bij het goede DPC-team aansluiten? Wegens mogelijke verwarring door een ooit verkeerd aangemaakt team, zitten jullie niet in het goede team.

[insert namenlijst]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeaggie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:43:leuke hobbies trouwens: boogschieten, stijldansen... stijldansen heb ik ook nog gedaan, maar de grote liefde is toch muziek! Vanaf mijn 7e (das alweer meer dan 15 jaar terug) heb ik bijna dagelijks een instrument in handen: trompet, trombone of euphonium :*)
/me zwaait naar medetoeteraar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Pim. schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:42:
* Pim. is bang dat dit topic niet het lange leven heeft wat ik gehoopt had :|

Het valt me op dat er schijnbaar geen behoefte is aan een free for all DPC chat. Ik zie alleen wijn bier en sinas langskomen :P
De D van DPC staat toch ook voor Drank :? Dus wat zit je nu te zeuren Pim :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

* NBK dacht dat de D stond voor drunken :P

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittev1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 11:11
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:13:
[...]
Dank je. Waarom vind ik dit soort dingen nu nooit. :$
PEBKAC probleem ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me besteld 1 mok vol thee + 2 warme croissants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 06:48:
* rpk besteld 1 mok vol thee + 2 warme croissants.
<Gestommel met barkruk>
Môge,
Voor mij een dubbele koffie, krantje en asperine
<brak>

For he to-day that crunched his PC's with me shall be my brother. Meegedaan aan: UD, Seti, Lifemapper, DF, R@H, F@H, de FaD en R@H Stampede, actieve projecten: Flushen op DPAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Beste mede DPC'ers. Ik heb een vraag, en gelijk een wat zwaar onderwerp.

Er zijn meerdere projecten waar men distributed computing voor gebruikt. Seti, Rosetta, UD grid en ga zo maar door. De keuze voor welk project welke aandacht krijgt is vaak persoonlijk. Nu heb ik zojuist een trieste mededeling gehad. De vader van 1 van mijn (naaste en beste) collega's is overleden aan kanker. Ik heb vrijwel al mijn koetjes aan het grazen voor Seti. Een project waar je de zin van kunt betwisten en een project wat mij toch zeer interesseert. Maar met het vreselijke nieuws in gedachten ga ik toch twijfelen of ik me niet iets meer moet inzetten op UD of Rosetta.

Persoonlijk, en dat moeten jullie mij maar even vergeven, heb ik het gevoel dat al die projecten vrij nutteloos zijn. De kans van het vinden van een doorbraak op wat voor gebied ook met DC lijken mij zo miniem.

Ik vraag jullie hier niet over welk project nu wel en welk project nu niet zinvol is. Zo gaf ik net al aan dat eenieder persoonlijke redenen heeft om ergens aan mee te doen.

Wat ik mij nu wel afvraag is of er voorbeelden zijn van wezenlijke doorbraken in een project. En dan heb ik het hier niet over de projecten als RC5 en andere code krakers. Ik doel hier op de projecten met een open eind als UD, Rosetta en Seti etc.

* Diabolical neemt een slok single malt en heft mompelend het glas naar boven

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rpk schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:13:
[...]

<Gestommel met barkruk>
Môge,
Voor mij een dubbele koffie, krantje en asperine
<brak>
Morge DPC helemaal mee eens........................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Diabolical schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:46:
Wat ik mij nu wel afvraag is of er voorbeelden zijn van wezenlijke doorbraken in een project. En dan heb ik het hier niet over de projecten als RC5 en andere code krakers. Ik doel hier op de projecten met een open eind als UD, Rosetta en Seti etc.
Ik denk dat DC ansich geen doorbraken heeft als in een medicijn vinden tegen een ziekte. Zoals ik ertegenaan kijk gaat het bij de medische DC projecten vaak om het selecteren en elimineren van bepaalde mogelijkheden van mogelijke medicijnen voordat ze ze daadwerkelijk in het echt gaan testen op bijvoorbeeld kweekcellen. Dus wat we eigenlijk doen is een voorselectie maken zodat de wetenschappers meer tijd kunnen besteden aan de meer kansvolle medicijnen/oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Diabolical,

Ik wil even een ding kwijt: we zullen je missen bij Seti (nouja, jouw punten >:) ) Want ik neem aan dat je regelmatig even langskomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere projecten waar men distributed computing voor gebruikt. Seti, Rosetta, UD grid en ga zo maar door. De keuze voor welk project welke aandacht krijgt is vaak persoonlijk. Nu heb ik zojuist een trieste mededeling gehad. De vader van 1 van mijn (naaste en beste) collega's is overleden aan kanker. Ik heb vrijwel al mijn koetjes aan het grazen voor Seti. Een project waar je de zin van kunt betwisten en een project wat mij toch zeer interesseert. Maar met het vreselijke nieuws in gedachten ga ik toch twijfelen of ik me niet iets meer moet inzetten op UD of Rosetta.

Persoonlijk, en dat moeten jullie mij maar even vergeven, heb ik het gevoel dat al die projecten vrij nutteloos zijn. De kans van het vinden van een doorbraak op wat voor gebied ook met DC lijken mij zo miniem.

Ik vraag jullie hier niet over welk project nu wel en welk project nu niet zinvol is. Zo gaf ik net al aan dat eenieder persoonlijke redenen heeft om ergens aan mee te doen.

/me heft het glas ook mee en geeft Diabolical een knuffel.

Dit is inderdaad een belangrijke (eigenlijk de meest belangrijke) reden voor mij om mee te doen.
Cijfertjes zijn leuk, maar de achterliggende gedachte is belangrijker. En natuurlijk niet geschoten is altijd mis. Misschien zitten ze op de juiste weg, misschien niet.... Wie zal het zeggen.... Maar zeker wel een reden om mee te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.
Of er doorbraken komen in een project is natuurlijk de grote vraag, daarom doe ik zelf ook mee met SETI proberen te speuren naar het onbekende en natuurlijk de gezelligheid binnen DPC.

/me proost even mee, is altijd lekker zo'n glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

[...]

Dat is precies de reden waarom wij aan Distributed Computing zijn gaan doen:
Eerst hebben we nog met SETI meegedaan, echter doordat een van onze vrienden z'n moeder heeft verloren aan kanker zijn we ergens in mei 2003 begonnen voor DPC met F@H, dat was toen een van de weinige projecten die ook een Mac OSX client had en ondertussen al resultaten heeft geboekt. In september 2003 hebben we de krachten gebundeld in het subteam TP51.

(Let op! Is geen subteamreclame of projectpropaganda, alleen uitleg waarom we DC zijn gaan doen)

edit:
Het originele bericht:

1/15/2005 First results from Folding@Home cancer project published. We have been studying the p53 tumor suppressor and our first results on p53 have recently been published. You can find a summary and link to the paper on our papers page.

To our knowledge, this is the first peer-reviewed results from a distributed computing project related to cancer. Thanks to the continued support of FAH donors, this is will be just the first of many cancer related works that will come from FAH.

The nature of our results can best be described in our paper. However, here's a brief summary of our results. Roughly half of all known cancers result from mutations in p53. Our first work in the cancer area examines the tetramerization domain of p53. We predict how p53 folds and in doing so, we can predict which amino acid mutations would be relevant. When compared with experiments, our predictions have appeared to agree with experiment and give a new interpretation to existing data.
Bron

[ Voor 37% gewijzigd door JohFraEl op 01-02-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Rosetta moet je niet draaien als je verwacht dat erdoor volgende week een midicijn uit voorkomt.
Het rekenwerk dat verricht wordt door je koe, zorgt eerder voor het gereedschap.
Om even dieper te verklaren:
In je lichaam worden DNA-stringen gevouwen. Kanker en soortgelijke ziektes ontstaan doordat om 1 of andere reden dit vouwen misloopt. Het probleem op dit moment bestaat erin dat er nog niet voor 100% geweten is, hoe deze moleculen normaal vouwen, en onder invloed van welke factoren.
Hier komt Rosetta in tussen. Er worden proeven gedaan in laboratoriums, en de resultaten worden door jouw pc verwerkt. (Noem het, het zoeken van overeenkomsten)
De resultaten die hieruitkomen, kunnen gebruikt worden voor volgende proeven te doen.
Hierdoor worden de bestaande methodes en kennis verder verfijnd.

Bovenstaande uitleg kan je voor elk DC project gebruiken.
Bij seti worden er signalen opgevangen, en die worden geanalyseert.
Het is dus niet zo, dat er aliens gaan komen omdat jij seti draait.
(als je een beetje de vergelijking kan treffen)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kristof schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:15:
Bij seti worden er signalen opgevangen, en die worden geanalyseert.
Het is dus niet zo, dat er aliens gaan komen omdat jij seti draait.
Jammer, was toch wel nieuwsgierig geworden wat voor alien ik nu gecreëerd had met de output die ik nu gegeneert heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Mark83 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat DC ansich geen doorbraken heeft als in een medicijn vinden tegen een ziekte. Zoals ik ertegenaan kijk gaat het bij de medische DC projecten vaak om het selecteren en elimineren van bepaalde mogelijkheden van mogelijke medicijnen voordat ze ze daadwerkelijk in het echt gaan testen op bijvoorbeeld kweekcellen. Dus wat we eigenlijk doen is een voorselectie maken zodat de wetenschappers meer tijd kunnen besteden aan de meer kansvolle medicijnen/oplossingen
Naja, goed, zo bedoelde ik dat ook niet. Maar ik was wel benieuwd naar resultaten tot nu toe die zijn behaald met DC. Maar ik begrijp dat er niet veel aantoonbare resultaten zijn.
APClll schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:46:
Diabolical,

Ik wil even een ding kwijt: we zullen je missen bij Seti (nouja, jouw punten >:) ) Want ik neem aan dat je regelmatig even langskomt :D
Hoho.. ik heb helemaal niet gezegd dat ik daar wegging. Misschien dat ik wel wat cores/cpu's ga wijden aan andere nog nader te bepalen doelen. Ik heb al een commitment aan Liz. voor wat betreft UD-Grid (waar ik nog steeds niets aan gedaan heb... :X ) maar Seti is nu eenmaal ook mijn ding.. ik ga daar zeker niet weg. Onlangs heb ik ook Rosetta en Leiden Classical gecrunched. Wellicht dat in ieder geval richting Rosetta weer wat terug gaat en wellicht ook richting Folding @ Home alhoewel ik niet zo happig ben op verschillende cliënts.. (waarom kan niet iedereen Boinc gebruiken...).
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:53:
[...]
/me heft het glas ook mee en geeft Diabolical een knuffel.
Dank.. kon ik goed gebruiken...
Dit is inderdaad een belangrijke (eigenlijk de meest belangrijke) reden voor mij om mee te doen.
Cijfertjes zijn leuk, maar de achterliggende gedachte is belangrijker. En natuurlijk niet geschoten is altijd mis. Misschien zitten ze op de juiste weg, misschien niet.... Wie zal het zeggen.... Maar zeker wel een reden om mee te blijven doen.
Tja, cijfertjes is ook niet de reden waarom ik ergens aan meedoe. Seti doe ik echt niet voor de cijfertjes, ik ben gewoonweg van mening dat er meer is daarbuiten.. Maar ik begrijp wat je zeggen wil... :)
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:22:
[...]

Ten eerste gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.
Ik zal het doorgeven...
Of er doorbraken komen in een project is natuurlijk de grote vraag, daarom doe ik zelf ook mee met SETI proberen te speuren naar het onbekende en natuurlijk de gezelligheid binnen DPC.

* Diabolical proost even mee, is altijd lekker zo'n glas
Kijk, dat het gezellig is binnen DPC is mooi meegenomen. Dat ik teammaatjes zoals jij en APCIII en al de anderen heb vind ik ook een groot pluspunt. Maar is het niet nutteloos wat we doen? Maakt het iets uit waar ik me voor inzet of kan ik bij wijze van spreken me net zo goed op whatpulse gaan richten voor wat betreft de mogelijkheid op resultaten... ach, ik denk dat er maar weinig een antwoord hierop hebben. Ik zal dus voor mezelf de nodige zaken moeten afwegen waar ik welke cpu/core voor inzet.. (TeamGrazzie in meerdere projecten.. hmm heeft ook wat of niet?)....

@JohFraEl: Ik heb eens gekeken en ben wel in het project geïnteresseerd geraakt. Moet nog wat verder de info doornemen maar ik denk dat ik wel een core/cpu die kant op gooi (wel onder TeamGrazzie vlag trouwens :) )

@Kristoff: Dank voor je heldere uitleg. Heeft me in ieder geval weer wat inzicht gegeven in het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Diabolical schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:15:
[...]
@JohFraEl: Ik heb eens gekeken en ben wel in het project geïnteresseerd geraakt. Moet nog wat verder de info doornemen maar ik denk dat ik wel een core/cpu die kant op gooi (wel onder TeamGrazzie vlag trouwens :) )
Als je hulp/info nodig hebt, geef je maar een gil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

<koffie op, krantje uit, ontbrakt>

Lifescience projecten hebben mijn voorkeur. Op een dag biedt dat de start voor het werken aan een oplossing voor een medisch probleem dat ik hopelijk nooit zal ondervinden.

Het is nog even doorbijten en dan heb ik met F@H eindelijk 50.000 punten bij elkaar. De rode loper is al naar de stomerij! 's Avonds is hier natuurlijk een borrel waarvoor ik vast iedereen uitnodig. Tevens print ik dan mijn 50.000 puntencertificaat en hang 'm op kantoor op. "Nerd?" Nee, reclame voor DCPs en DPC!

Proost,
Afbeeldingslocatie: http://www.clicksmilies.com/s1106/ernaehrung/food-smiley-019.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 thee graag, en 2 warme croissants en de krant. Bedden genoeg hier om de rest van de dag uit te rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Schijnbaar ligt iedereen ook nog te snurken bij DPC, d'r is hier geen kip te bekennen....

Hoi Kuuke! :w

Enfin als de barman het niet doet maak ik zelf wel koffie, ej Soul die croissantjes zijn al koud hoor.

*bakkie* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30
Ik ben er wel, mijn koe graast op het R@H weiland :)

Doe mij ook maar een bakkie pleur.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
* Mark83 kan ook wel weer een koffie gebruiken.

Volgens mij staat DPC vandaag voor Dutch Power Coffee ofzo, lekker sterk vandaag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Het is al weer bijna tijd voor de vrijdagmiddagborrel *O*

* Mr_Dark pakt nog snel de lege kruk aan de bar en besteld een tosti en een kopje koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Snacks! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58296/full.gif

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Nee, die tosti word m'n ontbijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPC op een laag pitje vandaag, nog een laatste examen en de koe mag lekker op het gemak terug grazen.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark83 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:38:
* Mark83 kan ook wel weer een koffie gebruiken.

Volgens mij staat DPC vandaag voor Dutch Power Coffee ofzo, lekker sterk vandaag :*)
Hoor ik daar koffie? Ik doe mee. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik stel voor dat Pim het gespreksonderwerp even aanpast.

Ik zoek ook een koffieinfuus (gewoon zwart graag, melk hou ik lekker bij mijn koeien) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Over mijn 12 E6300 koetjes nog even. Ik heb er uiteindelijk 8 in 1 keer werkende gekregen, ze mochten helaas niet al te lang samen naast elkaar grazen en ze zijn ook allemaal weer de deur uit :'(
(ze doen nog wel parttime mee O-) )
Van het weekend worden de volgende 4 getest met nieuwe onderdelen *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Keiichi op 02-02-2007 13:16 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Gelukkig, ik was al bang dat ze "permanent overleden" waren :N

Oh, doe mij ff een flinke bak koffie... M'n projectje lijkt wat moeilijk te doen.
2-2-2007 14:11:50|SETI@home|Requesting 86400 seconds of new work, and reporting 1 completed tasks
2-2-2007 14:12:13||Project communication failed: attempting access to reference site
2-2-2007 14:12:14||Access to reference site succeeded - project servers may be temporarily down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik ga eerst een uurtje of twee trainen. Daarna ga ik naar mijn outputlogs kijken met, graag, een grote bak koffie :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/61896/thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Rollerjooster op 02-02-2007 14:33 ]

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Zit ie nog niet in elkaar die fiets? :P

DPC... het blijft mooi. Ik heb afgelopen woensdag in de kroeg aan een meisje (vriendin van een vriend van me) uitgelegd wat DPC en de community (GoT) voor mij betekent. Voor de ouderen onder ons, het verhaal van Irrelevant kwam ook weer boven. Met tranen in mijn ogen vertelde ik hoe gek het is dat je met een virtuele vrienden een echte band op kan bouwen. DPC is daar een mooi voorbeeld van.

* Mobster neemt een koude Juup en denkt aan de tijd dat ie nog gekker was met DPC...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Mobster schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:20:
* Mobster neemt een koude Juup en denkt aan de tijd dat ie nog gekker was met DPC...
* Mark83 neemt ook een koude Juup

Juupjes hoor je niet alleen te drinken Mobbie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

Theuno

Da Devil Crew

Ik zit nog aan de soep op het werk. Maar morgen halen we dat groots in met een groot gedeelte van ons subteam >:)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Ook al heeft het niets met DPC te maken....

Ik had wel eens eerder gehoord over Irrelevant, wist echter niet onder welke omstandigheden het een en ander had plaatsgevonden, nu dus maar eens een quicksearch gedaan..... Mijn hemel wat een verhaal, ook al is het 6 jaar geleden, ik werd er compleet stil van. :|

Maar wel hartverwarmend zoals de community erop reageerde, en je hebt helemaal gelijk Mobster dat virtuele vrienden heel dierbaar kunnen zijn.

* JohFraEl geeft Mobster en Klungel nog een pilsje en pakt er zelf ook een!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sneewitje/hpbimg/jupiler.bmp Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk dat projectmatig werken hier bij DPC. Vandaag op project "Climate Prediction" de M5 mijlpaal binnengehaald en binnen de deadline. De bijbehorende deliverable kan je bij de barvrouw bestellen op snoekbaar's projectnummer 2. Graag eentje per persoon, het jaar is nog lang en snoekbaars wil om begrijpelijke redenen niet graag droog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

is er hier ook een daghap?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 23:38
Gaan er eigenlijk nog mensen naar de Dutch Open 2007 (darts)? Ik mag morgen om 13:00 mijn eerste partij gooien *O* Zit al in de 2e ronde (eerste ronde vrijloting) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen duimen voor je Witlof. d:)b

Is er hier iemand in de kroeg die misschien verstand heeft van rosetta en even de irc van fokschaap wil binnenlopen? Plaats: irc.tweakers.net in het #fokschaap kanaal.

Edit: al opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIERTIJD.

Afbeeldingslocatie: http://www.bierkeurmeestersgilde.nl/fotos/fotos_onk_2005/kratten-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:54

jeroenathome

Een regel tekst

Je moet wel snel wezen met inleveren, want ze gaan over op een nieuwe fles met meer inhoud. _/-\o_ *O* Wel een totaal van 3 cl. meer in een fles

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 12:51
Mark83 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:11:
[...]

* Mark83 neemt ook een koude Juup

Juupjes hoor je niet alleen te drinken Mobbie!
Ik deel er ook nog wat uit. Hoe meer juupjes hoe meer vreugde.

En ja, op de een of andere manier bouw je toch een leuke band op met iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me komt met een fles 12 jaar oude Bushmills binnenwandelen.

We hebben wat te vieren. Er zijn als het goed is weer 2 lammetjes geboren in onze rosetta-wei. *O*

/me geeft een rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ziet er goed uit :)

Proost! op de nieuwe schaapjes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:17:
/me komt met een fles 12 jaar oude Bushmills binnenwandelen.

We hebben wat te vieren. Er zijn als het goed is weer 2 lammetjes geboren in onze rosetta-wei. *O*

/me geeft een rondje.
zal wel whiskey zijn? /me slaat over, ik houdt het bij Grolsch :)

/me proost met Fjolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Yep!

Afbeeldingslocatie: http://www.ee.qub.ac.uk/dsp/mmns2003/picture/bushmills.jpg

Good Old Bushmills! :9

* JohFraEl Proost mee Dat nog vele schaapjes moge volgen! * Slainte!! *

[ Voor 30% gewijzigd door JohFraEl op 03-02-2007 04:35 . Reden: Sorry Pim. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Ok, lui,

Misschien is het concept nog niet helemaal duidelijk (mijn fout)

Het was de bedoeling dat we in deze draad DPC en distributed computing als hoofdonderwerp hadden. Off topic kan, subteam gerelateerd kan, computers in het algemeen kan, maar ik zie dat er alleen maar geroepen wordt dat mensen nog een drankje nemen, proosten en om de volgende roepen.

Dit heeft dus helaas helemaal niets met het forum te maken. Ik zie ook dat er progingen gedaan worden de zaak goed aan de gang te krijgen maar het schijnt niet te willen.

Als het aan mijn uitleg ligt zeg het maar anders is het binnen 48 uur redelijk afgelopen met dit topic aangezien ik dit niet kan verdedigen tegenover de andere crewleden en users.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me neemt een dubbele cappuccino en probeert Pim's verhaal te interpreteren

Nou ik zal dan maar eens beginnen met een verhaaltje, ik heb een stelling / dillemma waar ik al een beetje zit en wil dat wel eens aan jullie voorleggen om te kijken of jullie nog tips / hints voor me hebben.

Ik zie bij veel DPC'erTs dat ze hele farms hebben draaien op hun werk. Nu vind ik dat een beetje overdreven voor mezelf, maar ik zou graag m'n eigen werkpc's inzetten. Ik vroeg me dan ook af hoe jullie dat zo voor elkaar krijgen? Hoe overtuigen jullie je baas ervan? Hoe leggen jullie het uit? Wat vertellen jullie (en wat niet ;))?
Helaas ben ik niet zo'n welbespraakt persoon die daar zomaar eventjes over begint en moet ik zoiets altijd goed doordacht aanpakken :)

/me stapt van de bar af en gaat hoopvol zitten wachten op een interessante reactie.

Voor de geïnteresseerden, voorlopig heb ik een Dual Core P4 en een Pentium M die ik gebruik op m'n werk en de tweede wordt binnenkort vervangen door een Core Duo (Dell D620) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:31:
/me neemt een dubbele cappuccino en probeert Pim's verhaal te interpreteren
<M>
Ik zie bij veel DPC'erTs dat ze hele farms hebben draaien op hun werk. Nu vind ik dat een beetje overdreven voor mezelf, maar ik zou graag m'n eigen werkpc's inzetten. Ik vroeg me dan ook af hoe jullie dat zo voor elkaar krijgen? Hoe overtuigen jullie je baas ervan? Hoe leggen jullie het uit? Wat vertellen jullie (en wat niet ;))?
<M>
Bij ons mag er ook helemaal niets en er staat de doodstraf ontslag op als je het wel doet. Dit is aangescherpt sinds er ICT-kneuzen waren die P2P netwerken draaiden tussen het bedrijfsnetwerk en de buitenwereld. Het netwerk verkeer wordt in het snotje gehouden en regelmatig draaien er scans over alle PC's in 't netwerk.

Hoe kun je het dan toch zaaien en oogsten?

- Kies een PC waar alleen jij op werkt.
- Kies een project dat je offline kunt draaien.
- Kies een project dat geen installatie behoeft en niets achterlaat in de registry
- Kies een project dat niet draait als een service
- Laat de client nooit contact maken met 't netwerk
- Neem je ' werk' mee naar huis en doe op je pc-prive de up- en downloads
- Laat 's avonds en in 't weekend je PC aan voor extra output
- Schakel de netwerk verbinding 's avonds uit.
- Voorkom vragen en laat de ventilator geen herrie maken!

Deze werkwijze was extreem geschikt voor Lifemapper en werkt nu prima met DPAD. Als je van je dubbele kern PC één kern inzet op een project merk je het niet in de output!

Succes,
Afbeeldingslocatie: http://www.clicksmilies.com/s1106/ernaehrung/food-smiley-019.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
rpk schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:43:
[...]
Dit is aangescherpt sinds er ICT-kneuzen waren die P2P netwerken draaiden tussen het bedrijfsnetwerk en de buitenwereld.
OMG, dan ben je ook redelijk kansloos als je een p2p programma gaat draaien op je werk. Je krijgt dan van die situaties dat iemand zijn hele userschijf gaat mappen ter download en de bedrijfsgeheimen op kazzaa staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

Tsja, hoe begint dat? Bij mij in ieder geval gewoon door het er met de baas, onder het genot van een kopje koffie, gewoon even over te hebben. Uitgelegd dat de gemiddelde computergebruiker, zeker met de snelheid van de cpu's van tegenwoordig, maar een fractie van de rekenkracht van zijn computer gebruikt. Vervolgens uitleggen dat er computerprogramma's bestaan waarmee die verloren cycles kunnen worden ingezet voor een wetenschappelijk doel.

Daarna kreeg ik toestemming op zijn pc een client te installeren, met als opmerking erbij dat als hij ook maar het idee kreeg dat de pc trager aanvoelde, het er onmiddelijk weer af moest. Sindsdien draait er op zijn computer al weer een tijdje een koetje, volgens de goede Switch-traditie elke zes tot acht weken een andere. De enige die ik ooit eens stil heb moeten leggen is µFluids@Home. Daar zaten toen een paar rotte wu's tussen, die trokken iets van 2x 400MB RAM op een HT-systeem met 512MB RAM. Vervolgens direct µ@H platgelegd en later weer een ander koetje erop.

Maar, voor iedereen ligt die aanpak anders natuurlijk. Ik zou je toch adviseren: spreek erover, onderstreep het wetenschappelijk nut, sommige mensen zijn daar heel gevoelig voor, en verleen goede support op je koetje. Klachten? Niet gaan lopen miepen van "het zal allemaal wel meevallen", maar gelijk die koe stilleggen, op een later moment rustig uitzoeken wat er aan de hand is en de zaak weer fiksen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Net een mailtje over de kroeg binnengekregen en misschien leuk/leerzaam dit te lezen ?
(met toestemming natuurlijk
Hoi Pim,

Sorry dat ik je op deze manier benader, ik weet niet of dit de juiste is.

Ik zal me eerst even enigszins introduceren. Ooit in de tijd van FAD ben
ik redelijk actief geweest, zowel binnen fokschaap alsmede de backup van
Duke. Mijn computerkennis is niet erg om over naar huis te schrijven
(ondanks dat ik een wiskunde-opleiding achter de rug heb), omdat ik
sinds het dos tijdperk weinig gedaan heb om de kennis bij te houden. Pas
sinds zo'n 2 jaar probeer ik eea weer op te halen. Misschien hoor ik dan
ook wel gewoon niet op het got-forum thuis, maar ik doe heel erg mijn
best om me aan jullie standaards te houden. Niet te dom uit de hoek te
komen en met alles toch inhoudelijk te blijven, maar wel duidelijk te
maken dat ik een van de weinige vrouwen ben in dit forum.

Het gaat over de DPC-kroeg. Zoals ik een en ander begrepen heb initieel
is dat dat een plek is om andere gebruikers een beetje beter te leren
kennen. Natuurlijk is het gebral over drank enzo, niet altijd even
nuttig, maar wel gezellig mi. Er komen redelijk wat posts voorbij die
wel ergens over gaan. Mogen we niet geinterseerd zijn in bv. de hobby's
van anderen? Moet het perse alleen maar over computers gaan? Het hele
forum gaat al alleen maar over computers. En zodra echt technische
verhalen voorbij komen, zijn jullie mij totaal kwijt. Tot en met de 486
wist ik nog precies waar het over ging, maar nu? Het is niet erg om over
zulk soort dingen heen te lezen, maar ik ben eigenlijk ook
geinteresseerd in de mensen achter alle stats. Ja de mensen van je eigen
team ken je wel zo'n beetje, ook een stampede is een leuk idee om
anderen te leren kennen, maar ik zou geen enkele andere plaats weten
binnen de /5-topics om dit te bereiken. Is die er wel?

Als dit van te voren goed afgesproken is, dat dit de plaats is om
enigszins offtopic te gaan, waar zit dan het probleem? Mensen die hier
niets van moeten hebben blijven toch gewoon weg daar? Of zijn er regels
ed, waar ik niet van op de hoogte ben?

Ik zou het heel jammer vinden als deze kroeg gesloten wordt, ik vind het
heel gezellig daar, zoals gezegd om andere mensen te leren kennen.

Ik hoop wat van je te horen,
Fjolle aka Marleen.
En mijn reactie:
Beste Marleen,

Om te beginnen is het geen enkel probleem dat je me via mail benaderd hoor,
daar zijn we voor (mods).
Ook wil ik even kwijt dat een, volgens eigen zeggen, gebrek aan computerkennis
geen reden moet zijn om niet op GoT te kunnen posten. Je geeft aan dat je
probeert het GoT niveau te halen maar ik denk dat iedereen gewoon welkom is en
niet perse een graad in computers nodig is... the more the merrier !!!!

Dan de DPC kroeg..

Zoals ik aangaf in mijn post is het NIET erg om offtopic te gaan en je mede
DPCérs te leren kennen, sterker nog, geen enkel probleem en ga je gang.
Helaas zie ik nu alleen post langs komen die gaan over bier, het bestellen van
bier en makkelijke onzin posts. Dit is denk ik wel een probleem want ik denk
dat dit een kansloos gebeuren is aangezien in het midden van zoveel onzin
niemand een (semi)serieus onderwerp zal aansnijden.
Het is een distributed forum, alles maar dan ook alles wat ook maar lichtelijk
in de buurt komt van DPC, subteams, computers en dergelijke is prima....
Dus ook de BBQ van subteam A, de schooldag van subteam B of de nieuwe PC van
bob C.
Alleen roepen dat iemand wil drinken is dus NIET het niveau.

ter verduidelijking, de kroeg was mijn eigen idee en ik hoop dan ook dat het
een kans van slagen heeft en ik wil er dan ook zo positief mogelijk tegenover
staan en alle kansen geven. Ik heb niet het laatste woord... dat heeft de
user, maar ik moet wel een beeeeeetje streng zijn

Ik hoop dat je vraag beantwoord is en als je het goed vind post ik deze mail
(gecensureerd) wisseling in de draad, dan kan iedereen een beeld vormen

mvg

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Pim. schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:24:
[...]
OMG, dan ben je ook redelijk kansloos als je een p2p programma gaat draaien op je werk. Je krijgt dan van die situaties dat iemand zijn hele userschijf gaat mappen ter download en de bedrijfsgeheimen op kazzaa staan :P
Klopt! En dat werd niet gedaan door de argeloze gebruikers doch de luitjes die verantwoordelijk waren voor de netwerkbeheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Pim. schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:21:
<M>
Het was de bedoeling dat we in deze draad DPC en distributed computing als hoofdonderwerp hadden. Off topic kan, subteam gerelateerd kan, computers in het algemeen kan, maar ik zie dat er alleen maar geroepen wordt dat mensen nog een drankje nemen, proosten en om de volgende roepen.
<M>
Er wordt gelukkig ook koffie geschonken en 's morgens staan de croissantjes klaar. (<smeek>Graag chocolade croissants op zondag</smeek>)

Het woordje Kroeg in de subject titel is funest. Het is het sleutelwoord tot een gezellige conversatie met een drankje en hapje. Over het algemeen is het niveau niet diepgaand en is niemand geïnteresseerd in de problemen van de beschonken voddenbaal in de hoek. Soms gaat zo'n gesprek wel diep en dan neem je het onderwerp mee naar huis waarna je de volgende dag croissantjes voor haar of hem bakt.

Wat dacht je van DPC CC (conferentie centrum) als titel? Je kunt dan maandelijks congressen organiseren, zoals:
  • DPC CC DC (dual core's)
  • DPC CC QC
  • DPC CC JO (Job opportunities)
  • DPC CC CB (Coffee & Beer)
  • DPC CC AS (Aprè Ski over cooling)
  • DPC CC CM (Case Modding)
  • DPC CC SP (Stampede)
  • DPC CC IRL (F2F)
Aan het eind van de conferentie vatten we de zaak samen en zetten 't op DPC als hulpmiddel en FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:31:
Ik vroeg me dan ook af hoe jullie dat zo voor elkaar krijgen? Hoe overtuigen jullie je baas ervan? Hoe leggen jullie het uit? Wat vertellen jullie (en wat niet ;))?
In mijn geval was het bijzonder gemakkelijk: de baas bleek zelf een fanatiek DC'er te zijn! Hij draaide al jaren Seti@Home op de machines van het bedrijf. Ik heb 'm gewoon wat bijgeschaafd en van de DC'er heb ik een DPC'er gemaakt :P

Nadat Seti in z'n originele vorm gestopt is, zijn we als bedrijf wel gestopt. Een andere reden was ook wel dat het bedrijf ondertussen flink was gegroeid. Het is niet evident om de DC spirit levendig te houden als je van een gezellige club DC'ers/developers naar een internationale organisatie met 250 werknemers evolueert. Er draaien nog steeds clients bij enkele werknemers hoor, typisch voor projecten naar eigen keuze, maar doorgaans is dat niet het geval.

Misschien moet ik nog maar eens een proberen of ik company wide het vuur kan aanwakkeren. Zo'n 300 machines extra zou wel te zien zijn in de output denk ik :+
Bij ons mag er ook helemaal niets en er staat de doodstraf ontslag op als je het wel doet.
...
Hoe kun je het dan toch zaaien en oogsten?
Je zegt dus dat je geen toestemming hebt, maar dat je toch clients installeert? Dat lijkt me bijzonder gevaarlijk!
Ik wil zeker niet zeggen wat jij moet doen en/of laten; daarvoor ben je zonder twijfel zelf oud en wijs genoeg. Maar ik kan me toch enkele verhalen voor de geest halen van mensen die zonder toestemming cilents hadden draaien, en die daar ondertussen al heel veel spijt van zullen hebben. Het is maar dat we je gewaarschuwd hebben ;)
- Kies een PC waar alleen jij op werkt.
Voorzichtig: een beetje (domain) admin kan er ongetwijfeld remote op werken, zelfs als je het zelf niet vermoed. Zeker als de machine in een domein zit...
- Neem je ' werk' mee naar huis en doe op je pc-prive de up- en downloads
Als dat al kan. Vaak kun je niet eens USB sticks mounten of CD's branden etc. Net omdat je niets van bedrijfsinfo zou meenemen...
- Laat 's avonds en in 't weekend je PC aan voor extra output
En dan maar hopen dat de admin in het weekend geen probleem moet komen oplossen en merkt dat jouw machines nog draaien... :P
- Schakel de netwerk verbinding 's avonds uit.
Vaak heb je ook daar de rechten niet voor...

Maar als dat allemaal kan: des te beter natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
[...]

Bij ons mag er ook helemaal niets en er staat de doodstraf ontslag op als je het wel doet. Dit is aangescherpt sinds er ICT-kneuzen waren die P2P netwerken draaiden tussen het bedrijfsnetwerk en de buitenwereld. Het netwerk verkeer wordt in het snotje gehouden en regelmatig draaien er scans over alle PC's in 't netwerk.
Dit maakt wel duidelijk hoe je werkgever er over denkt, en ik hoef dan ook niet te zeggen dat je wanneer het ondekt word "terrecht" op staande voet ontslag zou kunnen krijgen.

Binnen de regels van DPC en van een aantal projecten mogen alleen koetjes gedraait worden op PC's waarvan je toestemming krijgt van de eigenaar.

edit: zoek maar eens op ontslag in dit forum

[ Voor 12% gewijzigd door iisschots op 03-02-2007 13:58 ]

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Pim. schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:21:
Ok, lui,

Misschien is het concept nog niet helemaal duidelijk (mijn fout)

Dit heeft dus helaas helemaal niets met het forum te maken. Ik zie ook dat er progingen gedaan worden de zaak goed aan de gang te krijgen maar het schijnt niet te willen.

Als het aan mijn uitleg ligt zeg het maar anders is het binnen 48 uur redelijk afgelopen met dit topic aangezien ik dit niet kan verdedigen tegenover de andere crewleden en users.
Pim, het kan aan mij liggen maar ik dacht dat afgelopen maandag hobby het thema is. Nu is DPC het al een paar dagen. Aangezien je hier op een DPC forum zit is het misschien een beter idee om een ander thema te kiezen. Een keer per dag of per week. Maar wel en thema te kiezen wat niet direct iets met DPC te maken heeft. Lijkt me beter om er een soort DPC huiskamer toppic van te maken.

We hebben hetzelfde probleem gehad op ons eigen forum en van ellende het "Clowns forum aka de Klungel HK" opgestart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
Waarom laat je slootwater zien als het biertijd is?

Grolsch :r

Juup :Y d:)b *;

Wel mooi trouwens dat we geen one-liners meer van Pim mogen plaatsen, voortaan moeten we er minstens two bestellen ;) Toch goed bedacht om DPC nog socialer te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

iisschots schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:45:
[...]
Dit maakt wel duidelijk hoe je werkgever er over denkt, en ik hoef dan ook niet te zeggen dat je wanneer het ondekt word "terrecht" op staande voet ontslag zou kunnen krijgen.
Op dat risico ben ik gewezen en ik ben me ervan bewust. Het leuke is dat ik bij een bedrijf werk dat eigenlijk zijn gehele netwerk in zou moeten zetten voor een eigen DCPtjes... zullen we vast beter van worden!
Binnen de regels van DPC en van een aantal projecten mogen alleen koetjes gedraait worden op PC's waarvan je toestemming krijgt van de eigenaar.
Ik wil best overstappen naar de concurrent...
edit: zoek maar eens op ontslag in dit forum
Leuke zoekterm. Je komt de stomste dingen tegen, zoals clients draaien op servers en ze ongevraagd uitrollen naar PC's. Dat geeft altijd gezeur bij performance problemenen moet je gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kijk, op je werk is prima, maar meestal werkt een tikje op de schouder van je sysadmin heel erg goed. Even vriendelijk vragen, uitleg geven over het geheel, en als ie niet te vervelend is zegt ie ja. (had bijna met toestemming de halve school ingezet, maar directie die er lucht van kreeg besloot af te kappen. Had niks met werk of school te maken, dus weg ermee. Nieuwe bezems enzo). Als je ergens vast werkt, kun je wel eens gek doen, maar als tijdelijke kracht heb je helaas weinig mogelijkheden. Voorlopig draait het thuis, en als ik weer de mogelijkheid heb om het ergens neer te zetten, dan zien jullie de output wel stijgen 8)

Waarschuwing : Zet het er NOOIT op zonder toestemming, je zult de eerste niet zijn met ruzie, ik herinner me iemand van XS die een stuk ministerie geBorgd had, dat is ontdekt, en het laatste dat mij ter ore is gekomen is dat hij een rechtszaak aan z'n broek had wegens misbruik van overheidsmaterialen.

Waarschuwing 2:
Gespreksonderwerp is vandaag DPC, one-liners als "doe mijn maar een " worden weggemod

Tja, en dan vraag ik toch nog een biertje mensen, op de koe z'n gezondheid.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

DC op het werk:
Ik heb eerst met een collega onze eigen werk desktopjes voorzien van een client, vervolgens daarvan de sysadmin en de afdelingschef op de hoogte gesteld, zelfs nog geprobeerd om door informatie per email te sturen hen over te halen om mee te doen. (dat laatste is echter niet gelukt). Zodoende heb ik iig 6 desktopjes P4 2,4Ghz op m'n werk draaien voor DPC. :*)

Ik ben ook nog bezig geweest om onze productie-servers welke op Linux draaien en welke onder mijn beheer vallen, te assimileren. Maar aangezien daar onze complete workflow van printdata en het printsysteem zelf op draait heb ik daar geen toestemming voor gekregen. Jammer want dat zijn toch een paar leuke Xeon DuoProcs die ik niet kan gebruiken terwijl ik er zelf de administrator van ben.
(1x Master-server, 1x Backup-server, 2x Printslave-servers, 1x Test-server en 1x RIP-server.)
Een ander nadeel is dat deze in een apart netwerk hangen welke geen interpret-verbinding hebben... :N

Wel heb ik de 3 offline P4tjes ingeschakeld, welke als remote-consoles worden gebruikt door de printoperators en dus echt niets anders doen, ook deze hangen in het aparte netwerk waardoor ik ze als offline-bakken laat sparen op F@H met Udmon. Een en ander is hier terug te vinden alhoewel het al weer enigszins gedateerd is.
Voor die 3 offlinebakkies heb ik niet echt officieel toestemming gevraagd, maar ik heb wel gezorgd dat mijn directe baas en de netwerkbeheerder ervan op de hoogte zijn. Met de mededeling dat als er iemand last van heeft ik de client onmiddelijk zal verwijderen. :Y)

Daarnaast heb ik alle certificaten en informatie over DC en TP51 aan een kast op kantoor opgehangen, zodat iedereen kan zien waar we ons mee bezig houden.
Tijdens de jaarlijkse opendag staan bij mij op de afdeling zelfs alle schermen op de screensaverversie van folding!!! (goeie reclame!) :P
Ik heb het alleen nog niet aangedurfd om heel het bedrijf te besmetten of daar toestemming voor te vragen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

JohFraEl schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:56:
DC op het werk:
Daarnaast heb ik alle certificaten en informatie over DC en TP51 aan een kast op kantoor opgehangen, zodat iedereen kan zien waar we ons mee bezig houden.
Dat ga ik binnenkort ook doen met F@H zodra ik 50.000 puntjes heb. Zal leuk staan tussen de bedrijfskritische Dilberts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dank jullie allemaal alvast voor jullie behulpzame reacties en ik zal er dinsdag maar eens met m'n baas over praten. Moest toch nog e.e.a. met hem bespreken ;)

Het is bij ons in principe policy dat je geen software op de pc's mag installeren (en al helemaal geen p2p, hebben ze blijkbaar ook slechte ervaringen mee ;)) en als je wel iets wilt hebben, je dit via je chef moet aanvragen.

Nu heb ik als programmeur wel local admin rechten op al m'n pc's dus ik _KAN_ het natuurlijk gewoon installeren, maar ik wil het gewoon op de juiste manier afhandelen. Nu weet ik wel dat andere mensen met local admin rechten ook illegale software hebben draaien op de pc's (Een van onze servers staat zelfs regelmatig vol met mp3's, software inc. cracks etc. :X) en vaak wordt het ook wel gedoogd voor deze gebruikers.

Om nog even terug te komen op de opmerking van Pim, ik ben het wel met hem eens. Alleen om drank roepen is idd wel erg oppervlakkig en erg offtopic. Maar ik hoop dat dit topic nog wel kan blijven bestaan als een soort plek waar je even snel een vraag kan stellen als je met een probleem zit (zoals ik heb proberen te demonstreren), of om gewoon wat over DC / subteam / andere activiteiten te vertellen.

Het niveau moet gewoon iets hoger dan "More beer over here" </ broken sword mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Topicstarter
sweetdude schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:48:
[...]

Pim, het kan aan mij liggen maar ik dacht dat afgelopen maandag hobby het thema is.
OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoY
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01-2024

JoY

Wij zijn mij er eentje

... Waarschuwing:
Gespreksonderwerp is vandaag Hobby , one-liners als "doe mijn maar een" worden weggemod
  1. Uhhmmm...doe mij maar een Hobby
  2. Uhhmmm...doe mij maar een Hobby
>:)

photoshop en bowlen en bierdrinken
Afbeeldingslocatie: http://peer.tamu.edu/curriculum_modules/Water_Quality/module_1/images/Bowlingball.jpg

\TP51/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl

JohFraEl

Slainte!

Koffieshop, blowen en bierdrinken? O-)

* JohFraEl op het moment barhangen, ouweh**ren en pils drinken....

De rest van m'n hobby's:
- Iets met computers.
- DC }:O
- Motorrijden (als het mooi weer is!).
- Esotherisch alternatieve rookwaar testen.
- Barhangen en aanverwante zaken.
- Fotografie
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:23:
(Een van onze servers staat zelfs regelmatig vol met mp3's, software inc. cracks etc. :X) en vaak wordt het ook wel gedoogd voor deze gebruikers.
Dat komt me bekend voor. MP3tjes en filmpjes op de PC wordt niet tegengehouden, doch op servers worden ze niet gedoogd... scheelt opslagcapaciteit op de servers en... de backups...
Een paar jaar geleden zijn ze gewoon gedelete... na een 2-days notice...Afbeeldingslocatie: http://www.noidandtea.com/smiley/rofl.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.noidandtea.com/smiley/bier.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Hobby??

Ok, doe mij een red bull, ik moet straks weer geconcentreerd aan de slag met een hobby, namelijk snookeren. En eens in de week darten. En natuurlijk DC-en, PC-tjes in elkaar zetten en af en toe (meestal zinloze) programma's schrijven :-)

Vakantievieren in de USA met een camper is ook een hobby, maar door tijd/geldgebrek besteed ik daar gemiddeld maar 3 weken per jaar aan :P

De eerste twee zijn "puur toevallig" hobby's die je in de horeca kan uitvoeren..of toch niet? 8)7

Ook ik heb een tijdje een redelijk DC-parkje @work draaiend gehad (ouwe beestjes, P2 en P3, maar dan wel een stuk of 50 :9 ) maar doe momenteel mijn naam eer aan met maar 1 PCtje, die om de zoveel tijd weer eens naar een ander project verhuist.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
:>
goed bedacht eens kijken wat het geeft.

Zijn er nog zwemmers of boogschutters in de zaal?

Ik kom net terug uit het zwembad en stink nog een een uurtje in de wind naar de chloor lucht. Komt morgen met de zweet van het spinnen eruit :+

o barman, doet maar een irish coffee. tis te laat voor normale koffie en te vroeg voor bier naar mijn smaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 23:38
Gisteren ben ik in het koningshof in Veldhoven geweest om te darten. Het was weer tijd voor de Dutch Open. Na de eerste ronde vrijgeloot te zijn, had ik mezelf al in de 2e ronde gezet :P Gelukkig won ik ook nog 2 partijen met 3-0. De 4e ronde kwam ik echter een wat betere darter tegen. Gooide zelf niet veel en moest dus mijn meerdere erkennen. Na een 104 finish gemist te hebben was de wedstrijd verloren. Helaas 4e ronde (halve finale van de sheet) als eindstation dus. Wel weer een leuke dag gehad.

Toen ik weer naar huis wilde gaan zag ik Pjosch nog van TeamBVD lopen :D Riep nog iets maar hij hoorde het niet. Verder weinig koeien gezien daar. Nog wel 1 teamgenoot (van Division Brabant) die kwam kijken maar dat was het dan wel.

Oh, en Killerog, waarom doet je SoB-hitparade-script het niet meer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweetdude schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:28:
[...]

:>
goed bedacht eens kijken wat het geeft.

Zijn er nog zwemmers of boogschutters in de zaal?

Ik kom net terug uit het zwembad en stink nog een een uurtje in de wind naar de chloor lucht. Komt morgen met de zweet van het spinnen eruit :+

o barman, doet maar een irish coffee. tis te laat voor normale koffie en te vroeg voor bier naar mijn smaak :D
Zwemmer meldt zich aan :*)

Door allerlei belachelijk eprobleempjes (lichamelijk en andere) heb ik sedert begin september niet meer kunnen trainen. Vorige week terug begonnen, een training van een uur gedaan en de dag erna gemerkt dat mijn armen precies veel pijn deden :+

Het plan is binnenkortr terug dagelijks het sop in te duiken om lekker af te zien (en mijn bierpens kwijt te raken) :9

andere "hobby's": ben redelijk geëngageerd in mijn studentenvereniging en af en toe doe ik wel eens mee met de scouts.

@ sweetdude: competitie of gewoon puur voor "mens sana in corpore chlorare?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
nee geen competitie ook nooit gedaan. Ik zwem bij de Watervrienden in Maastricht en ik geef er ook les aan kinderen en volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft 2 dochters en dus geen tijd meer voor hobby's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacebull01
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Spacebull01

La Petite Cows

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:03:
* Spacebull01 heeft 2 dochters en dus geen tijd meer voor hobby's
/me Spacebull01 heeft ook 2 dochters en weet dus precies Soulmaster het over heeft

Met een leeftijd van 2 en 8 jaar zijn het twee flinke handenbindertjes. Dus tijdens die spaarzame momenten die er zijn om even niet met hun bezig te zijn, is het erg prettig om ook even niet inspannends te doen.

Wel heb ik jarenlang volleybal gespeeld. Dat zou ik graag weer op willen pakken.Uiteraard is D(P)C een enorme hobby geworden .... of is het een verslaving? :+

Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacebull01 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:34:
[...]

/me Spacebull01 heeft ook 2 dochters en weet dus precies Soulmaster het over heeft

Met een leeftijd van 2 en 8 jaar zijn het twee flinke handenbindertjes. Dus tijdens die spaarzame momenten die er zijn om even niet met hun bezig te zijn, is het erg prettig om ook even niet inspannends te doen.

Wel heb ik jarenlang volleybal gespeeld. Dat zou ik graag weer op willen pakken.Uiteraard is D(P)C een enorme hobby geworden .... of is het een verslaving? :+
/me heeft ook 2 dochters, van 3 en bijna 5, en sluit zich bij de vorige sprekers aan.
Mmm zou dat besmettelijk zijn binnen DPC om 2 dochters te krijgen? :*)

Maar ik mag gigantisch genieten van de avonduren. Man weg (gedetacheerd in buitenland), kinders in bed, grote pot thee en een goed boek. Absolute aanrader is 'de wetten van de magie' van 'Terry Goodkind'. Deze serie is bijna compleet. Ik verwacht het laatste deel, boek 10, in 2008 en ieder boek heeft ongeveer zo'n 700 pagina's. Heerlijk. De meest fantastische serie die ik ooit gelezen heb.

Het enige dat me dan nog weleens weg kan houden van dat boek is die stomme laptop en alle stats en fora die ik moet en zal bijhouden. ;)

Tja ook ik ben stats-verslaafd geworden gedurende de laatste anderhalf jaar.

/me verlaat kroeg weer snel, om terug te duiken in het lekkere warme bedje.
Barman voor een ziek schaapje geen alcoholica vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:50:
/me verlaat kroeg weer snel, om terug te duiken in het lekkere warme bedje.
Barman voor een ziek schaapje geen alcoholica vandaag.
Beterschap dan maar...

Hey barman, doe hier nog maar een rondje..

Oke hobby's :P, tegenwoordig doe ik eigenlijk niet zo veel meer. Ik ben gestopt met kickboxen omdat ik er gewoon geen tijd meer voor had (School/Werk). De tijd die ik nu over heb word besteed aan uitslapen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweetdude schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:56:
nee geen competitie ook nooit gedaan. Ik zwem bij de Watervrienden in Maastricht en ik geef er ook les aan kinderen en volwassenen.
/me is ook zwemmer (geweest)
Wedstrijden en al erbij. Nu enkel nog zwemtrainingen geven, ben het zwembad wel een beetje moe gezien.
Heb daarentegen wel het plezier van het fietsen ontdekt. Juist terug begonnen met het op de baan rijden na een examenperiode. De eerste keren dat het wat sneller gaat is het plezier toch ver te zoeken. Maar binnen een paar weken is het terug genieten in plaats van afzien.

Nog fietsers hier in de kroeg (al zie ik de meeste die in het wielrentopic op GOT posten niet terug binnen DPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacebull01 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:34:
[...]

die van mij iets ouder :) 21 en 17 waarvan 1 pdd-nos heeft en de andere fake blond is :) blond en op je 17e al studeren.. dan klopt er toch echt iets niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:02:
Nog fietsers hier in de kroeg (al zie ik de meeste die in het wielrentopic op GOT posten niet terug binnen DPC)
Ik verplaats me over het algemeen per fiets. Binnen 10 minuten van ontbijt thuis naar Afbeeldingslocatie: http://www.noidandtea.com/smiley/coffee.gif op kantoor geeft geen aandrang tot het aanschaffen van een vierwielig koetje. Daarnaast doe ik graag mee met het Tour de France poultje...
Afbeeldingslocatie: http://www.noidandtea.com/smiley/bier.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoY
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01-2024

JoY

Wij zijn mij er eentje

al die posts over dochters doet me ineens aan nog een hobby denken >:) *; :+

\TP51/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

Nog een zwemmerT meldt zich. :)

De focus ligt tegenwoordig, meer dan vroeger, op het geven van training en diverse te organiseren zaken binnen een vereniging, maar ik train nog steeds twee maal per week, en wordt af en toe nog uit het bejaardenhuis geplukt om in de competitie een estafetteploeg te completeren ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:58:
[...]

die van mij iets ouder :) 21 en 17 waarvan 1 pdd-nos heeft en de andere fake blond is :) blond en op je 17e al studeren.. dan klopt er toch echt iets niet :)
aangezien het heir toch al meer op een huiskamer toppic begint te lijken...

.... PICS!!!11! :+
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:02:
[...]

/me is ook zwemmer (geweest)
Wedstrijden en al erbij. Nu enkel nog zwemtrainingen geven, ben het zwembad wel een beetje moe gezien.
Heb daarentegen wel het plezier van het fietsen ontdekt. Juist terug begonnen met het op de baan rijden na een examenperiode. De eerste keren dat het wat sneller gaat is het plezier toch ver te zoeken. Maar binnen een paar weken is het terug genieten in plaats van afzien.

Valt spinnen er ook onder :P dat probeer ik 2x in de week te doen om nog enigszins een conditie te houden. Met 3u per dag je met 4 wielen voortbewegen en 12u met 5 en de rest met 2 pootjes is dat ook brood nodig.
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Let op:
~~[html]De zomerhitte slaat toe. Hoe hou jij je koe koel??~~[/html]