Toon posts:

Ide naast S-ata. Gevolg slechte lees/schrijfsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
Asus P4P 800 SE
Pentium 4 2,8
ATI 9800 Pro
Twee s-ata schijven (een WD Raptor en een WD 250GB 16 mb)
Twee Ide schijven van 200 GB 8m en 120 GB)

Afgelopen weekend heb ik de beide S-ata schijven geinstalleerd. Op de Raptor heb ik overigens Windows XP Pro draaien
Alles doet het. Maar........... de schrijfsnel/leessnelheid op en naar de Ide schijven is echt bagger.
2 gb in 25 MINUTEN!!!!!

Kan iemand mij zeggen wat er mis is gegaan.

Thanx :)

Verwijderd

Misschien draaien je PATA schijven wel in PIO mode? Heb je de FAQ al doorgenomen? Zijn namelijk eerst een paar dingen die je zelf even moet proberen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je OM FAQ / Brakke IDE config al gelezen? En dan met name het stukje over DMA en IDE kanalen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor jullie reacties. Ik had inderdaad al op OM Faq gekeken. Ik ben al aan het zoeken geweest. Helaas zie ik op de Maxtor site niet zo snel programmatjes e.d. om dit te fixen.
Nog maar even verder zoeken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daar heb je ook geen Maxtor tools voor nodig. Is gewoon een kwestie van in je kast je kabels en je jumpersettings nalopen en in Windows apparaatbeheer de goede instellingen maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
In beide Ide schijven zitten geen jumpertjes. Ook heb ik in apparaatbeheer de settings nagekeken. Daar staat bij zowel primair als secundair de instelling DMA indien beschikbaar aan. Bij één staat er overigens onder Multi-word DMA mode 2 en in het andere primair IDE kanaal Ultra DMA mode 5. Maar dat kan ik niet wijzigen helaas.

Thanx overigens voor je hulp

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Al naargelang welk merk, kan geen jumpers betekenen: altijd master of autoconfig (=volgens locatie op de kabel)
Hangen ze beide aan dezelfde ide kabel of ieder aan een aparte?

Hangen er nog andere aparaten aan die controller die misschien niet de correct zijn ingesteld?

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In beide Ide schijven zitten geen jumpertjes.
En is dat goed? Zo nee, doe daar dan wat aan.
Multi-word DMA mode 2
Dat is dus niet goed ;)
Pagina: 1