Toon posts:

Windows start niet meer op blijft hangen! help

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal:

Kreeg van de week een laptop waar ik ff naar moest kijken

Specs: Medion Microstar MD6030
Windows XP home edition

Bij het opstarten deed hij al moelijk (blauwe schermen tussendoor), van de 6 keer opstarten deed hij het 1 keer.

Ff gescant op virussen....maar 238 critical....ik dacht dat word helemaal niets ik maak hem wel helemaal leeg

fff Xp home cd-tje erin en hoppa opnieuw installeren.....halverwege de installatie PATS een blauw scherm..IRQ_NOT_EQUAL_OR_LESS....heb ik weer

Weer opnieuw geprobeerd maar elke keer het zelfde liedje, kreeg hem zelf niet meer geformatteerd..ik de harddisk uit de laptop gesloopt aan mijn desktop pc gehangen en ff geformatteerd via "partition magic" dat ging goed disk was helmaal leeg en werkte goed.

Ik weer terug in de laptop geplaatst, hoppa even een ander cd-tje WIN xp pro, aangezien die home versie geen volledige was en ik alles op de disk had gedelete.

Gaan we weer CD erin ..setup is checking system....Klik op enter als u XP wil installeren op deze partitie, ik druk weer enter, PATS weer een blauw scherm memory dit dat, pfff gaat niet best.

Ik dacht dan doe ik het anders, ik installeer het besturing systeem via mijn andere PC,
Ik gedaan alles prima verlopen....ik de harddisk weer terug in de Laptop gebouwd....
Laptop aan ...en nu kom ik niet verder dan een scherm dat zegt >>

Windows kan niet worden gestart onze excuses voor dit ongemak
mogelijk is een recente wijziging voor de hardware of software hier de oorzaak van
Als deze computer niet meer reageerde onverwachts opnieuw opstarten of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen kunt u het beste voor "laatst bekende juiste configuratie " kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog goed werkte .

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt vb als gevolg
van stroomstoring of als gevolg van indrukken van aan-en uitknop kunt u het beste kiezen voor Windows normaal starten
hierna krijg ik dus de keuze
opstarten in
veilige modus
veilige modus met internetverbinding
Windows normaal starten
enz>...

Dan druk ik bijv. op "Windows opstarten in de laatst bekende configuratie", of "Windows normaal starten". En dan blijft de PC muurvast hangen.

Elke keer als ik de laptop opnieuw opstart blijft hij hangen precies op het punt wanneer Windows zou moeten opstarten. Pfff

Ik heb geen flauw idee wat hij op dat moment aanspreekt, kan het zijn dat hij op dat moment geheugen aanspreekt (RAM, ROM) is dat misschien kapot???
Maar eigenlijk zou dat volgens mij niet kunnen, want dit check hij toch tijdens het opstarten van je pc tijdens het bios scherm?
Als er iets niet goed zou zijn met mijn geheugen zou hij dat toch al eerder melden dacht ik zo?

Mazzeltje ..>> ik kan van iemand die ik ken een harddisk lenen, en het is nog het zelfde merk en type ook ...met een werkende win 2000, nu denkt natuurlijk iedereen..je kan niet zo maar een HD van een andere pc in een andere pc prakken ...maar als ik die gewoon aan een desktop hang doet hij het ook dusse het proberen waard dacht ik.

Dus ik weer die fantastisch laptop open gesloopt HD eruit andere HD met win 2000 erin opstarten...en ja hoor exact het zelfde als bij mij andere HD, van af het moment dat hij Windows moet opstarten loopt hij vast???? En krijg ik weer dit onderstaande

Windows kan niet worden gestart onze excuses voor dit ongemak
mogelijk is een recente wijziging voor de hardware of software hier de oorzaak van
Als deze computer niet meer reageerde onverwachts opnieuw opstarten of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen kunt u het beste voor "laatst bekende juiste configuratie " kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog goed werkte .

Als een eerdere poging om de computer op te starten is mislukt vb als gevolg
van stroomstoring of als gevolg van indrukken van aan-en uitknop kunt u het beste kiezen voor Windows normaal starten
hierna krijg ik dus de keuze
opstarten in
veilige modus
veilige modus met internetverbinding
Windows normaal starten
enz>...

Ik weet het niet meer, iemand nog opties voor me

Iets in me bios???
Iets met een super recovery CD???
Iets met me memory??

Hoe kan ik testen waar het fout zit??

All help is welcome! _/-\o_

Thanks

Gr, Ed

Inter_ed@hotmail.com

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Zoals je zelf al zegt kan je (9 van de 10 keren) niet zomaar ff een HD van een andere pc met Windows erop op jouw eigen PC/Laptop aansluiten en dan opstarten. Hetzelfde geldt voor installeren op een andere pc en dan op jouw PC/Laptop aansluiten.

Een PC telt het geheugen bij het booten, dat is wat anders dan testen. Begin eens met het testen van je geheugen met Memtest86

Verwijderd

Topicstarter
Yo Jimster

("heb de hd weer geformat is weer leeg" ..nog steeds krijg ik niet windows geinstalleert :(

http://members.chello.nl/e.hamelink/test.html

Betekent dit nu dat me RAM nog goed is?? of niet of heb ik de test niet goed gedaan

iemand nog ideen

alles is welkom

gr, Ed

inter_ed@hotmail.com

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 22:40 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Mssn gebruikt je pc een nieuwe techniek die SP1 windows niet ondersteund. Had ik ook met mijn C2D systeem moet je dit even volgen:

http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm

Dit update je cd naar de SP2 versie

Specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

Als ik het goed begrijp is dit topic de 'voorloper' van Krijg Xp niet geinstalleerd wel win 98??? help!?
Bij deze gaat het topic in ieder geval op slot. Het andere topic krijgt een move :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.