Waarom zo omgaan met ImageShack?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:10

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Stel ik heb een plaatje op imageshack gehost. Dan kan ik hem wel direct linken:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5136/1161354204596bsv9.jpg

Een thumbnail krijgt meteen een waarschuwing mee:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5136/1161354204596bsv9.th.jpg

En zelfs het direct linken naar een plaatje krijgt een waarschuwing:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5136/1161354204596bsv9.jpg
Je thumbnail is hierdoor dus ook weg.

Wat is dat voor onzin? Sowieso link ik direct naar het plaatje, en niet naar de pagina waar het plaatje op staat, die soms inderdaad pop-ups bevat. Als ik link naar de pagina op ImageShack zelf is het begrijpelijk, maar ik link direct naar dezelfde foto als in het begin van de TS.

Sowieso vind ik het vreemd dat jullie voor een bepaalde host aparte regels gaan maken. Er zijn zat andere hosts die popups of reclame hebben, en die staan jullie wel toe. Daarnaast is er gewoon _niets_ aan de hand als je direct linkt naar een plaatje, wat een tweaker toch wel moet weten. Daarnaast zijn popups tegenwoordig met een beetje browser (FF bijvoorbeeld) geen probleem meer, 1x een site bezoeken en blokkeren qua pop-ups is voldoende.

[ Voor 39% gewijzigd door Angeloonie op 29-01-2007 15:25 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Imageshack geeft (of gaf, inmiddels?) van die vervelende Errorsafe popups mee bij die my.php linkjes. Erg irritant. Maar direct linken lijkt mij ook geen probleem eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Lees even Wat te doen tegen popups (van oa imageshack)? door, want als ik me goed herinner was dat topic de specifieke aanleiding om te gaan waarschuwen voor Imageshack-links. Dat ook rechtstreekse links naar het plaatje een waarschuwing krijgen, heeft te maken met het feit dat de parser op basis van domein werkt en niet op basis van specifieke onderdelen in de url waaraan herkend kan worden of het een rechtstreekse plaatjeslink of een pagina-link is, afaik.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 08:25
offtopic:
Wat een schattige kitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Angeloonie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:21:

Sowieso vind ik het vreemd dat jullie voor een bepaalde host aparte regels gaan maken. Er zijn zat andere hosts die popups of reclame hebben, en die staan jullie wel toe. Daarnaast is er gewoon _niets_ aan de hand als je direct linkt naar een plaatje, wat een tweaker toch wel moet weten. Daarnaast zijn popups tegenwoordig met een beetje browser (FF bijvoorbeeld) geen probleem meer, 1x een site bezoeken en blokkeren qua pop-ups is voldoende.
Tja, maar andere host worden/werden vrijwel niet gebruikt, imageshack heel veel en die gaven juist die lekker irritante popups.
Persoonlijk ben ik dan ook wel blij met de maatregel die nu gehanteerd is door die dingen gewoon achter een link te dumpen. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze een site willen met popups. Ik kan me voorstellen dat het voor de user die het plaatje erneer zet vervelend kan zijn, maar pak dan gewoon iets anders dan imageshack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is een complot zodat je wordt gedwongen om een abonnement te nemen op tweakers.net waarmee je een eigen fotoboek hebt voor dit soort plaatjes! Er zijn nl. geen andere sites op internet waar je plaatje kunt hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:57:
Dit is een complot zodat je wordt gedwongen om een abonnement te nemen op tweakers.net waarmee je een eigen fotoboek hebt voor dit soort plaatjes! Er zijn nl. geen andere sites op internet waar je plaatje kunt hosten.
Je eigen plekje bij je provider? :)

* SinergyX heeft een loze hosting waar hij toch nooit wat mee doet :P

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 30-01-2007 01:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
edit:

Laat ook maar...

[ Voor 91% gewijzigd door RobIII op 30-01-2007 01:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:57:
Beter zoeken ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

SinergyX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:59:
[...]

Je eigen plekje bij je provider? :)

* SinergyX heeft een loze hosting waar hij toch nooit wat mee doet :P
Fix je sarcasm-o-meter.
Jij ook.

Jongens, imageshack is even leuk geweest tot het teveel gebruikt werd; met die popups is het gewoon niet interessant meer. Weer lekker zoeken naar spyware- en popupvrije alternatieven, die zijn er meer dan genoeg.

[ Voor 46% gewijzigd door CodeCaster op 30-01-2007 01:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, bedoel ik serieus. Ik gooi 80% van mijn GoT pics gewoon op mijn userspace bij xs4all.
Meeste plaatjes trekken toch niet zo bijzonder hard aan je bandbreedte, desnoods (mits toegelaten) een script erbij dat hij alleen via tweakers te bekijken is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 22:26

Just_I

What did you just say?

SinergyX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:04:
Nee, bedoel ik serieus. Ik gooi 80% van mijn GoT pics gewoon op mijn userspace bij xs4all.
Meeste plaatjes trekken toch niet zo bijzonder hard aan je bandbreedte, desnoods (mits toegelaten) een script erbij dat hij alleen via tweakers te bekijken is.
Is het ooit wel eens bij je opgekomen dat niet iedereen beschikking heeft over webspace bij zijn/haar provider. Mijn provider is bijvoorbeeld de Haagse Hogeschool die een straalverbinding heeft met mijn studenten flatje.

Overigens als je weet hoe je de plaatjes bij imageshack goed linkt heb je geen problemen met pop-ups. Je hebt een aantal linkjes waar je uit kan kiezen en als je gewoon de onderste link kiest, direct naar het plaatjes is er geen probleem zolang het plaatje maar niet groter is dan de breedte van de lay-out.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Iedereen met een gmail account en geen eigen webspace bij zijn provider kan makkelijk plaatjes hosten op Google Pages. Gratis heb je daar 100MB vrij per gmail adres. Werkt perfect voor mij:
Afbeeldingslocatie: http://dzzn76.googlepages.com/cutelittlepussy.jpg

Nog nooit problemen gehad wat betreft bandbreedte of zo, de infrastructuur van Google kan wel een wat hebben ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 30-01-2007 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Angeloonie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:21:

Sowieso vind ik het vreemd dat jullie voor een bepaalde host aparte regels gaan maken. Er zijn zat andere hosts die popups of reclame hebben, en die staan jullie wel toe.
Er wordt niks 'niet toegestaan', enkel een extra waarschuwing voor geplaatst, waardor het toepassen van deze host at minder 'voordehandliggend' wordt... wat precies ook de bedoeling is, bij voorkeur zien we liever dat mensen een andere host voor plaatsjes kiezen.

mochten ook andere, veelgebruikte host dit soort van reclamemethoden gebruiken, zoals de 'errorsafe' popups, kun je dat melden en zal er zeker overwogen worden ook bij het linken hiervan een waarschuwing te plaatsen .

Wat betreft het 'algemeen waarschuwen', ook bij direkte links, tja... we kiezen er nu juist voor geen onderscheid te maken tussen correcte links naar een host die 'foute' advertentis toestaat .. ieder plaatje van die host krijgt gewoon de waarschuwing ...
wil je klagen, denk ik dat het ook aan te raden is eens te klagen bij imageschack, ik bedoel als die hun advertentibeleid aanpassen, zijn wij zeer graag bereid die waarschuwing aan te passen :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1